Just do it!

Just do it!

tisdag 3 augusti 2010

Hej igen i natten mina fina!

Jag tänkte ge er en liten titt på något jag drömmer om, dag som natt.
I mina drömmar är det klart.
 De gamla fönstren från Överhogdal är putsade, väggarna är målade och jag står i köksdelen och kan inte se in i badrummet, eftersom de tunna spetsgardinerna är på plats.
Jag tittar uppåt och njuter av takhöjden, snurrar runt en sväng och fnittrar av hur bra trappan till sovloftet fångar ögat, som automatiskt söker sig vidare ända upp i nock i andra halvan.
Det doftar lavendel och jag ska precis lägga mig i badkaret. Jag har tänt mängder av småljus i överfönstren och hällt upp skumpan.
När jag stänger de gamla dubbeldörrarna till badrummet, slår mig en tanke att de stått på ett slott. Det har likaså toan och handfatet. Och jag ler nöjd, då jag omsveps av vattnets värme och bubblornas kramar och tänker...
Nu står de i mitt slott...





Kan du också se det..?!

Stora kramen min till dig och tusen tack för ditt besök, fina, fina du...

34 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

jaaaaa jag kan se dig i ditt slott och jag kan känna lavendeldoften som kommer smygande ut genom de dubbla dörrarna från det varma sköna badet....härligt! kramis semlan

LantlivsAnette sa...

Åhhh jaaa, visst kan vi se ditt slott..sååå vackert, såå fint !!
Ha dte gott
Kraaam Anette

Jacqueline @ HOME sa...

Hi Gua,
Such beautiful hydrangeas....one of my favourite flowers. The colours are so soft and have a lovely vintage feel about them.
Your bathroom is looking great. The translator isn't very good so I didn't quite understand. All I know is, everything looks wonderful as it always does. I love your header too.
Hope youare well, Gua. XXXX

Ainosofia sa...

Sweet Dreams:)
Vackra bilder på en dröm ...

Unknown sa...

Å så vackert, flyttar gärna in i slottet.
/Catta

Elisabeth sa...

Vilka underbara foton, hälsningar Elisabeth

My home is my Castle sa...

Jeg ser og ditt nydelige slott :)
Nydelige bilder.. Vakkert hos deg..

Jeg har og ett innlegg om badet mitt og du er velkommen innom for å ta en titt ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Sirpa sa...

Hej!

Ja, jag kan se det:) Härligt dröm!
Vilka underbara Bilder!
Har en skön onsdag!
Kram Sirpa

Emmy sa...

prachtige plaatjes en wat een mooie kleur je hortensia's. Groeten Emmy

Rozmeen sa...

Hi,

Love your bathroom white the beautiful vintage touch. Love thise suitecases!

Hugs,
Rozmeen

Lilla Blanka sa...

Hej du söta!

Jaaa åhh jag ser precis!!! Det ser underbart ut Gúa!!!

Jag LÄNGTAR!!!

Kraaaaaam
Mia

Anci sa...

Idag har min fantasi flugit sin kos för jag kan inte se det. Men dina bilder är ju så vackra ! Och jag önskar dig en trevlig dag i ditt slott :)

Kram
Anci

Viveka i Bläckhornet sa...

Ommmmm jag kan....

Älskar alla dina vackra drömmar :)

Kram Viveka

Anonym sa...

Åhh så underbart! Bättre än alla slott i världen! När kan man flytta in? Tack för alla underbara bilder och vacker text, Veronica.

Unknown sa...

Visst ser jag dina drömmars slott!

Härligt ljuvligt omsluter det dig, doften når mig direkt rakt ut från skärmen.

Förstår att dina tankar ständigt vänder sig mot det fina som skapas ute i garaget.
Vi är många som längtar till dagen då slottet öppnar för visningar!

Ha det bara bäst
Kramisar Jeanette

Lisas torp sa...

Ja, vilket vackert slott du har och dessutom med en "Gúa-touch" på det hela!
Så vackert!
Kram
Lisa

Elin | Draumesidene sa...

Takk gode du for all inspirasjon! Mitt "Gùa"-soverom er snart klart. Det hadde aldri blitt slik, uten deg!

Ha ei vakker veke!
God klem!
E.

Sigga sa...

Ohh svo fínt svo fínt :*

C. Tvillingmamma sa...

Förstår att du fnissar och känner dig lyrsik,så fint!!!

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh jaaa jag ser, det är ljuvligt och kommer bli helt underbart!
vet att du står så i med din dröm, butiken, kanske behöver du lite paus...kom hit och häls apå i storstan, det skulle vara såååååååååå kul!
må bäst, vi hörs här eller där!
varmkram lotten

hundenstina sa...

En mycket vacker dröm med massor av inlevelse ... vill jag lova!!! Fina foton ...

hemtrevnad marie sa...

Å, det allra ljuvaste slott sen!!
Kramar i massor till den goa Gùa!!

Sussi / Sussinghurst sa...

Selvfølgelig kan vi se det, det er mageløst.

Millygarden sa...

Så fint så fint det du bor i ett slott så fint! älsar det vackra föstret!

Kram Marina

Vida sa...

jag är med dej i alla känslor och dofter i ditt ljuvligt vackra slott...jag hör tom lite tyst någon spela min favorit på piano genom dörrarna...

det är så spännande med längtan och förväntningar

setillattdumårbravarjedagkram
Vida

Madame Petite sa...

Underbara bilder från vår allas sagoprinsessa! Hoppas det går bra med butiksbygget och att du nu kan leva ut precis all kreativitet som rymms i kroppen och knoppen din min vän! :)

Alltid lika fantastiskt inspirerande att läsa dina inlägg...

Kramar från mig!

Marie sa...

Din butik kommer att bli något alldeles, alldeles extra, precis som du Gúa!

Underbara bilder!

Kram Kram
Marie

Anonym sa...

Dina drömmars slott är såå vackert!
Ha det gott!
Kram Marita i Björkhagen

Noamaja sa...

Så härligt! Med sitt egna slott! Det är väl lite så det skall kännas, hihi

Ha en fin dag!
A

Norregård sa...

Hej!!
LJUVLIGT, LJUVLIGT, LJUVLIGT!!!
Ett alldeles eget Gúaslott, kan bara inte bli bättre....

Kram Kram Malin

Anonym sa...

Vad trevligt att se de gamla fönstren som ni hämtade hos oss i Överhogdal! Ytterhogdal och Överhogdal det är STOR skillnad säger de som kommer därifrån.
Vilken härlig blogg och ni verkar ha ett fantastiskt hem, det var otroligt roligt att träffa Er och vi pratar redan om att göra ett besök hos Er, det är ju långt men kunde ni så kan vi men vi kommer när ni putsat klart! Varma Kramar från Solveig

Alberte sa...

Du skriver så bar og viser slike nytelsesbilder. Takk♥
Klem, Jannicke

Kristel sa...

Hi Gua,

Maybe you have the time to collect a Blog award on
http://ourauvergnatefarm.blogspot.com/2010/08/award.html

Thanks
Kristel Schneider

Nillis sa...

Underbara bilder på ett vackert hem. Jättekul att se. Vänliga hälsningar Pernilla