Just do it!

Just do it!

måndag 16 augusti 2010

Tänk att...


Det är en varm sommarkväll. 
Du har spenderat den i bilen på väg till Skåne. 
Och nu är du bara trött och behöver bad och en skön vila, i en nybäddad säng. 
Helst av allt i  en varm, välkomnande miljö, på landet.
Känner du det?

Japp, hur eller hur, så jag tänker i alla fall rekommendera ett sådant ställe...
 HÄR kan du nämligen känna känslan!
...Lovisa på Landet = I love!
Det är vackert, rofyllt, varmt och alldeles unikt. Och jag rekommendera det helhjärtat om du behöver övernattning i vackra Skåne.
Sen skadar det ju inte att Butiken ligger på andra sidan gårdsplanen..:))


på väg mot badet. Helt ok va..!?!
badrumskompis...
och här kan du vila, medan du...
fyller denna!
Så är det bara att tassa tillbaks hit och låta 
drömmarna sköta resten...

Ja ni fina, tror faktiskt att jag har behov av en natt borta snart!
Närturism, får bli mitt nya hobby..:))

(Tack Birgitta för att jag fick dela med mig av din underbara oas!)
Puss och kram i natten till er alla mina underbara!
Tusen tack för att ni hälsar på mig.
-Det är så värdefullt.
TACK!

39 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej!
Oj jesses så fina bilder! Sitter här och drömmer mig bort! Känner nästan hur det blåser varmt!ooooh...
Har det bra!
Kram Sirpa

Anne Marie sa...

love it all!! how peaceful and beautiful!!!!

xo+blessings,
Anne Marie

Anci sa...

Hej !
Nu får jag verkligen se till att ha ett ärende till Skåne snart :)

Ha det underbart

Kram
Anci

Unknown sa...

Tack för tipset! Alltid bra att ha trevliga övernattningstips och detta är ju bara föör ljuvligt!
Fast det är väldigt vackert hemma hos dig med måste jag säga efter att ha snokat runt lite på din blogg ;))
Ha en härlig dag!
Kram Allis

sylvia sa...

hei Gua.
åå så vakkert der,skjønner godt du måtte dele med deg om dette fantastisk stedet,
ja tenk å få overnatte der å bare nyte alt dette.
helt fantastisk,skal skrive det ned i min bok om steder jeg bare må besøke,
ønsker deg en nydelig tirsdag.
klem fra sylvia

Rozmeen sa...

Wow beautiful pictures!

Hugs,
Rozmeen

It's me sa...

Beautiful...i wanne be there...and relaxing.....wishing you a happy day........love Ria...

Country Hill sa...

Men jisses vilket underbart ställe!
Tack för tipset, skulle vilja åka med en gång!
Ha det gott!
Kram Lena

Unknown sa...

Det var inget dåligt place, gus så vackert.

Kram Catta

Lantliga drömmar sa...

Vilka underbara bilder, man liksom druknar i drömmar när man ser dom. Nilla

Pysselpalatset sa...

Härligt.. kan mycket väl tänka mig dressa av bakom den fina skärmen och sedan sänka min kropp i vatten fullt med rosenblad.. levande ljus i kandelabern och skön musik av Vivaldi i högtalarna.. kanske ett glas bubbel till... ha ha... kram Jeanette

Prinsessen paa erten sa...

:) :) :)

Nina sa...

Oj vad jag känner att ett lååångt bad vore det bäsat just nu...
Alldeles underbart ställe. Tack för tipset...
Kram fina!

Anonym sa...

Vilket härligt ställe!
Ser rogivande ut.
Ha det bäst!
Kram Marita i Björkhagen

Sigga sa...

Ja hérna hér.... þetta er dásamlegt :)

niinaslycka sa...

Hej,
Vilken härlig blogg du har och fantastiska bilder!

/ Niina

Vita små hjärtan sa...

Oj oj oj så ljuvligt!!!!!!!
Kram Agnetha

Marie sa...

Suck, såååå fint! Vem skulle inte vilja bo där! Precis lika underbart vackert som hennes hem!!!

Hoppas att allt är bra med dig sötis!

Kramar Marie

Vintage House sa...

Hej,
Har varit hos Lovisas butik många gånger och varit inne hos henne och det är bara så vackert...
Underbara bilder...
kram
sandra

Norregård sa...

Hej finaste Gúa!!
Underbara bilder, skulle gärna besöka denna vackra oas! Har hört talas om det!

Måste bara säga att jag är så lycklig...Anna och Carina har varit här igår kväll och idag och gjort reportage...så otroligt kul och inspirerande;o) Du har funnits i mina tankar när jag inrett mitt uterum....TACK för allt du ger;o) Det kommer antagligen bli två reportage ett med uterummet och ett med huset....

Ha det bäst!
Kram Malin

Alberte sa...

Så innbydene, romantisk, nostalgisk,ååååååå- det var fint. Jeg skal notere ned at dit må ferden gå - en vakker dag!
Tusen takk for en kjempehyggelig hilsen. Det satt jeg stor pris på!
Klem, Jannicke

Evi sa...

Your blog is one of my favorite blogs. I enjoy it very much and look forward to every new one.
Greetings from the USA,
Evi

katarina sa...

Hallå du lilla goding!

Vilket härligt ställe!!
Där skulle jag verkligen kunna tänka mig att sjunka ner o låta ett par dygn försvinna...;)
Vilka otroligt vackra bilder du bidragit med till boken!!
Kram till dig min stora inspirationskälla!
Katarina

Unknown sa...

Tack för tipset! Vilket mysigt och fantastiskt ställe det verkar vara!
Ha det så bra!
Kram Anna

Vida sa...

yes, jag känner jag känner..jag tycker till och med att det prasslar i öronen av skum när jag ligger i badet...hehe

så vackra bilder vännen - otroligt fina mjuka färger och så mysig text..

sommarens sista loppis är avslutad men jag har sparat saker som inte ville skiljas från mej ;)

sommarenssistaglasvinpågamlamormorsbryggakram
Vida

Anonym sa...

Er þetta semsagt búðin þín Gúa mín...aldeilis orðið breyting á bílskúrnum...er hún sett upp sem íbúð...bara æði....átti ekki von á öðru....flottar turkisflísarnar...ásamt öllu öðru...er semsagt búið að opna búðina...eða ertu að sanka að þér dóti..knús á þig og þín...kv. Hanna

Anonym sa...

og gleymdi...skilrúminu með speglinum....flott...væri til í að eiga það...og múrsteinarnir á gólfinu og veggnum..kv. Hanna

Galleri Hönshuset sa...

oh vilket ställe. Gillade det turkosa golvet, snyggt!

Ha det gott. Kram Pirre

Anonym sa...

Jag förstår inte varför jag aldrig lyckats ta mig dit! Min mamma är född på gården efter och där Lovisa finns nu hade bonden på den tiden en stor hund som skällde och "skrämde slag" på oss när vi lekte på vägen utanför. Vilka minnnen du väcker till liv =) MÅSTE se till att komma dit någon dag, kanske en övernattning vore på sin plats även för mig / kram gittan

maría cecilia sa...

Hola, visiting you for the first time and having a wonderful time at you blog, lots of inspiration, wonderful decor style, lovely flowers and so much more.
Greetings from Chile,
maria cecilia

Anonym sa...

Verkligen en härlig oas vad jag kan se, fina bilder!

Kram/Mira

Bohemian sa...

What a beautiful, peaceful and inviting Home you have... such superb photography of it all... thank you for sharing such eye candy.


Dawn... The Bohemian

Sirpa sa...

Hej igen!
Hoppas din vecka har börjat bra!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Qué lugar más agradable!!!! Me encanta!!
Un saludo.

Anonym sa...

Que maravilla de lugar !!!
Es un sueño!!

Un saludo.

Kallholmen sa...

Vilken underbar miljö!
Carolina

hällkulla sa...

Hej

Nu har jag hittat en blogg som jag definitivt vill följa med, hoppas det är okej att jag har satt dig till min blogglista??
Minns ditt hem från någon inredningsreportage och föll pladask för ditt hem så jag är jätte glad över att jag nu hittat din blogg!
Du påminner mig om en isländsk tjej Hildur, som jag en gång kände, du har något isländskt över dig och det menar jag som en komplimang! :)

Maca sa...

Hermoso sitio para descansar.
Nunca había visto un biombo con espejo, !!me encanta!!
Un abrazo, te invito a visitar mi blog. tambien tengo traductor

Valentina sa...

Ja vad skall man säga än att du är en stor inspirations källa för många där ute. Det är så mysigt att läsa igenom din blogg på morgonen med en kopp kaffe, det tackar jag för...
Kram från en ny bloggerska