Just do it!

Just do it!

fredag 13 januari 2012


Idag sken solen så glatt i mitt matrum och jag ikapp med den.
För det är något magiskt som händer när strålarna silar så där försiktigt genom vintertrötta fönster.
Jag satte igång, gjorde soppa och dukade lite mys, även om det bara var lunch.
"Även om" och "bara om"...visst låter det tråkigt?!
Nej usch, bort med det! Det behövs inga "om", utan jag tänker låta varje dag vara en fin dag. Och känner jag för att duka fint mitt i natten, så gör jag det också!
Och fint och fint! Vad är fint?!
Jo men just idag kändes två gamla såskannor fina som soppskålar. (Det är kanske just det som definierar fint, att göra som man känner i stunden! Vem vet..;)
Jag tycker om att använda dem så, för det är lite sorgligt att de inte ska användas i vardagen. Kannan gillar jag också och serverar gärna vin ur den, (idag = bara vatten). För vem bestämmer att vin bara ska serveras ur viss sorts kärl och såskannor bara är till för sås?!? Nej, bort med de tankarna, och fria fantasin! Testa att servera ditt favovin ur en vacker gammal chokladkanna med lock. Vem vet, du kanske gillar det också..:)


 Puss och KRAM och en härlig hejdundrande helg till er alla underbara människor 
&
TACK för alla era ljuva hälsningar!

//Goa

23 kommentarer:

Mimmie sa...

Du är bara för go, Gúa
Kram
Mimmie

Norregård sa...

Underbart:)

Kram

Chokladvillan 1910 sa...

Njutbart & härligt ! ;)

Småbruket Granli sa...

Du har en nydelig blogg, følger med så godt jeg kan, fantastisk inspirasjon !! Ønsker deg en god helg :)

Solsjö - Under en vind sa...

Man ska absolut ta tillvara det fina i vardagen också, och dte är du bra på!

Ha en fin helg! Kram!

lisashus sa...

Helt rätt tänkt! Använd de vackra sakerna, skålarna, tillbringarna!! Så vackert och gott det blir!
Ljuvliga bilder!
En njutningsfull helg önskar jag dej!
Kram
Lisa

Tinas bo sa...

Ja egentligen synd att man inte använder de gamla och vackra sakerna till vardagsbruk..
Ljuvliga bilder!

Ha en mysig helg
Kram Tina

Anette sa...

Så fint du gör det, och det blir extra fint när solen skiner i kapp med de vackra sakerna.

Ha det gott!

Praliner sa...

Härligt! Håller med. Tänk om inte om fanns och njut dagen med allt du tycker om! Kram till dig!

andi sa...

Superfint! :)

Ha en fin lördag!

Hvidt, slidt & patina sa...

Hej...Du har bare så flot en blog, og tager de mest fantastiske billeder..Jeg ville ønske, jeg boede lidt tættere på, så kom jeg i din butik hver gang, der var åbent ;) god weekend..Kærlig hilsen Camilla

hagagården sa...

Å det ser underbart ut.
Stora kramen!
Ninni

Marina sa...

Bellissima casa....mi piace tutto!!!
Un sogno!!! ciao Marina

Torparlycka sa...

Vilka härliga bilder!!! Helt rätt tänkt, livet är för kort för att använda "fin servisen" till speciella tillfällen! Kram A

Anonym sa...

Så fint att äta soppa ur sås-kannor. Jag älskar gamla sås-kannor. Visst är det härligt när solen tittar in. Katten brukar lägga sig och mysa i solstrimmorna.
Ha en mysig helg!
Kram Marita i Björkhagen

Ewa sa...

Underbara bilder <3
Kram från
Ewa

Vintage House sa...

härligt vännen och vem säger att ha vissa saker för vissa saker:)
bara att köra på.....
Skön söndag på dig..
kram
sandra

Vida sa...

underbart..dina bilder berättar sagor:) och så rätt du har i dina ord..
jag jobbar på det - man får tänka om och verkligen använda sakerna man tycker om..

allt gott till dej vännen;)

Vidavidsymaskinenkram

Vintagepia sa...

Kjære Gua!!

Så rætt du gjør...du gjør som du har løsst tell og dæ bli bære hæilt nydeli` og inspireranes...ÆLSKE bloggen din !!! Dæ e dæ dæ haindle m...å gjøre ting på sin æia måte om så mett i natta...hihi...her i dæ likkje rø`e huse` i skogen har eg sotte oppe halve natta og revve sund et par gamle gardina som eg har tænkt å hækle (virka) æi veske av ætter inspirasjon fra Lilla Blanca...så DÆ SÅ...dæ handle om å gjøre ting som gjer enersji og glede !! Håpe du får en flott søndag og kose deg masse...klæm fra dæ likkje rø`e huse` i skogen...Vintagepia

Anci sa...

Det är så rätt tänkt ! Vi ska inte vänta med att njuta och göra fint. (Konstigt egentligen, sa jag det där mest till mig själv ?)

Ha det så underbart, även i vardagen.

Kramar
Anci

rosenälvorna sa...

Hej, vilken underbar dukning, tänka att få sitta där och njuta av din soppa:) Kram Christina

Kärt barn har många namn sa...

Helt underbara bilder.. kram/Vilda

Made in Persbo...Carina sa...

Heeeej gumman!
Så glad att höra från dig!
Vilket fint inlägg om att ta tillvara dagarna och använda det vackra i vardagen....livet är ju HÄR och NU...inte sen vid annat tillfälle utan NU!
Såklart du ska låna bilderna från Magnus butik!

Men du, jag måste fråga....underläggsbrickorna du har i dukningen på bilderna....de är ju heeeeelt fantastiska! Är de gamla? nya? finns de att få tag på? Wow! Jag har aldrig sett så vackra brickor förr.

Varmaste kramarna till dig kära Gua!
Carina