Just do it!

Just do it!

onsdag 8 februari 2012

En torso och en transvestit...

 -bor just nu i vardagsrummet mitt.
Japp, alltså idag var det ju dags för ändring igen då..;) och jag har lekt lite. Så målarlampan fick provdockans underdel och blev då till hälften feminin, fast funkar.
Jag försöker nämligen klä ner/dämpa, vardagsrummet så att det ska klara av min mönstrade sockervadd och för att jag vill behålla takkronan. Japp, ni fattar.
Jag bytte t.ex. ut ryggkuddarna mot vanliga lite mörkare linnekuddar, tog bort saker med mönster runtomkring etc. Men så behövde jag bord som passade till färgerna, vitt funkar inte. Så ut och såga ännu ett trädgårdsbord. Mannen suckar och berättar för sonen att vi ska sitta på gräsmattan i sommar när vi äter. Jag däremot har redan planer för ett nytt stort hemmasnickrad bord. Fast det vet ju inte han ännu = senare bekymmer.
Så när bordet väl var inne tänkte jag "oj, hur länge ska jag klara denna miljö!?"
Surfar en liten stund och läser en artikel om hur träfärgat är hel "rätt" i år och att "bohemian chic" ligger i tiden,  där turkost är en självklar accentfärg! Blir förvirrad och tänker oj, nu har jag trillat i trendfällan sådär utan att ha reflekterat, men...det känns faktiskt jättebra! Min favofärg berikar och de tomma ytorna runt om flöder, så kanske, kanske det funkar en månad eller två.
Och jag är helt övertygad om att det Carita skrev på min facebook stämmer
-"Du har kanske har lite skorpion gener i dig. - Man måste ommöblera deras bur en gång i månaden annars tar dom livet av sig. Med sitt eget gift..."

Så det är bara att fortsätta tjejer..:)))
 ett fäste från en söndrig gammal garnsnurra, fick bli ljusstake.
 nej, fel...
Rätt..:)

Puss, Kram och Kärlek till er alla ljuva människor som gör mig sååå GLAD..:)))

TACK! ♥♥♥

//Goa

17 kommentarer:

Unknown sa...

Beautiful vintage things, especially lamp and mennequin
Hugs
Mari

gittan sa...

En torso och en transvestit "lol" Du är för härlig vännen <3 Och som vanligt förundras jag över hur du får allt att passa ihop... så himla fint - alltid!
KRAM!

Rustik Romantik sa...

Härlig ljusstake att skruva fast på bordet!
Kram
Tina

Rut och Signe sa...

Oj, så stilfullt och lugnt du fick i ditt vardagsrumm. Hur bra som helst. Du, jag har också en man som måste få vänja sig vid min inredningsiver lite långsamt ibland. Men efter ett tag tycker han dock att det "faktiskt blev bra".

Kram kram Marie

Malin's Hus sa...

Hihi vad du är söt! Lampan blev ju stencool!!! Pöss!

Pureshabby sa...

Hi Goa, the lamp ist fantastic.

Hugs
Sabine

Vintage House sa...

Du är ju bara för go och tycker att du har fått till det kanon gillar verkligen den soffan är på jakt efter något likanande.....
Du är hjärligt välkommen att spendera så länge du vill i vårt kök:)
och tusen tack för dina underbara ord du vet inte vad det värmer.....
kram
sandra

kråke sa...

Tokälskar lampan a´la Guastyle:)))

Kram fina...

kråke

Anci sa...

Så bra det blev ! Jag undrade först över underdelen och lampan. Men jag borde inte ha undrat. Självklart blev det bra ! Och bilderna -MMMMMM !!

Kram
Anci

gamla skolan sa...

Underbart !!! Kraamar // Susanne ♥

My Scandinavian Home sa...

What a beautiful home!

Vida sa...

man blir så glad när man tittar in till dej;) alltid fullt av idéer och kreativitet;))...och sagolikt vackert..

och vad gör det att man får sitta i gröngräset och fika;))

Vidapåskidturkram

Tinas bo sa...

Lampan blev ju bara sååå häftig!!
Vilka härliga ide'er du har!
Upphör aldrig att förvånas över din kreativitet och uppfinningsrikedom!! :)
Du är för härlig!!

Underbara bilder!!
Kram Tina

Sandi~A Cottage Muse sa...

Love the combination of rustic and industrial here!

Madame Morell sa...

Tio poäng till lampan!
Kram.

john sa...

Looks wonderful and the wood warms up the white just right...sigh !! Love the post title.... hihihi ! Gail x

Mioara Roncea sa...

I've just discovered your blog and I LOVE IT! It is just a pleasure to look at all these beautiful pictures.