Just do it!

Just do it!

torsdag 16 februari 2012

Solen lyser bortom frosten och jag är tydligen inne i ett bloggflow.
Inte för att jag har något märkvärdigt att komma med, men tycker bara att det är så himla kul just nu..:)
Tror faktiskt att det är vårfakta som styr, för den närmar sig med stormsteg. Åhh, så ljuvligt, jag älskar våren!
Men idag blir en städdag här hos mig, något som inte tilltalar mig lika mycket, men ett nödvändigt ont! Tror jag har "förstädat" mig i yngre år. För då var mitt hem konstant som en Ajaxburk, jag ständigt på G. med trasan och om jag ska vara riktigt ärlig så var jag...skitjobbig!...mitt i strålarna av städlyckan.
Numera känns det avlägset och jag blundar (viktigt!) och blåser bort dammet lite då och då, och dansar med dammråttorna, som jag vissa dagar namnger och så hittar vi på nåt roligt ihop. Eller, ja, jag hittar på nåt och de liksom hänger på, tills jag tröttnar på att ha dem hängande i byxfållarna, som nu, då åker dammsugaren fram. Fast jag kan ju erkänna att det är svårare när man namngett dem. Det upptäckte jag den dagen jag letade efter Laura och det visade sig att mannen hade hunnit före med röret. Så det gäller att inte använda favonamnen!
Japp, man har inte roligare än man gör sig, så är det bara..:)

Och nu ska jag upp och hoppa!

En liten bild bara från mitt färgade vardagsrum..:)


Puss & Kram och en tjingeling torsdag 
önskar jag er alla, mina solar ♥

//Goa

12 kommentarer:

Burlap Luxe sa...

Beautiful, I have added you to my sidebar of inspiration, you inspire the best :)
xx
Dore

Vintage House sa...

så härligt det låter själv är jag så förkyld och orkar inte göra ett enda tag...
kanonfin bild...
kram
sandra

Vida sa...

haha du är underbar..här måste jag oxå städa iallafall fram till lunch..sen får Bertha, min osynliga städtant, ta över..bra att ha henne att gnälla på när det ser för bedrövligt ut;))

längtar efter att få skrika vårskriket..;)

inredningsbilden är en tiopoängare, helt i min smak;))

Vidaviddatornkram

Chokladvillan 1910 sa...

Haha du är rolig du ! Det gäller att ha en positiv inställning ;) Nä, städning står väl inte på topplistan precis. Damm finns det gott om & renoverar man hela tiden...huuuu !
Kram Anki

Johanna sa...

Vilken bild! Fönstret i bakgrunden är otroligt vackert...

Är själv inne i en "bloggflow" Där jag känner att det är kul och att jag har tiden, för ibland räcker den inte till...

Ha en fin dag,

Kram Johanna

Tinas bo sa...

Du är rolig du!! :))
Städa är det värsta jag vet, men det måste ju göras.. hihi

Du ha gjort mig riktigt förlägen...*ler*
Tackar ödmjukt för din goa kommentar!

Underbart att du har en bloggflow, det innebär ju att jag får se och läsa dina underbara inlägg!!

U r the Best!! :)
Kramis Tina

Team Åsgård sa...

Ha ha! Jag gör hellre annat än städar men ibland är det väl nödvändigt att ta en vals med "husdjuren":))
Jättefin bild!
//Cicki

Kristina sa...

Jodå ibland är det bra att ta sig en svängom med damsugaren :)
Vet du? Jag tycker att det e sååååååå synd att du och din butik finns så långt borta- tror att jag skulle njuta av att komma dit!
Får väl bara njuta av dina bilder i stället. Du har det så fint hemma också!

Madame Morell sa...

Bloggflow, inredningsflow, skrivflow -det är det BÄSTA som finns. Loppisflow!
Kram.

Katharina sa...

Oh wow,
what a beautiful place! I really would like to sit there and read
a nice magazine!
Thank you for showing.
With kind regards,
Katharina

Heaven's Walk sa...

That chair is just fabulous, Goa!!!!! Wow! Love it! What a cozy corner!

xoxo laurie

Malin's Hus sa...

Kanonbild, härligt med bloggflooooooow ;) trevlig helg o KRAM