Just do it!

Just do it!

tisdag 28 februari 2012

Hej igen! Tusen tack för alla vackra förslag till min lilla "puuding"! Ni är så bäst!
Och era förslag har jag med mig till mina andra två..:))
Och nu ska jag förklara...
jo, jag fick tag på en soffa (en svängd skönhet) + fyra fåtöljer = LYCKA!
Form = UNDERBART!
klädsel = KRÄKKÄNSLA a´la orange/rosa/röd. I min värld i alla fall!
Så en kläddes av, naken = Jätte, jättesvårt, eftersom den var omklädd. Tusen och åter tusen häftstift! Men vacker blev den..:) Fast eftersom jag redan har avklädda godingar, ville jag göra något annat, (man kan ju alltid klä av dem senare!)...och fort skulle det gå..:) Så jag skred igång med optimism och förväntan med...målarburken! (Ja, redan där lurade jag mig själv. Fort = NOT!
Jag målar alltså tyget, och på gårdagens bild hade jag redan målat den fåtöljen (fast idag har den bytt skepnad..:)...och nu idag har jag målat soffan.
Jag valde linnevit-färg, sen "smutsade" jag den med en mörkare nyans av samma färg och så skvätte jag lite blå/turkos här och var. Till sist skrev jag för hand en liten uppmaning på framsidan.
Japp, vi kan väl säga att jag har lekt..en långdragen lek! För jisses sån tid detta tar, och så mycket slipande för att hålla ytan len och levande. Slutresultatet blev en slags skinnkänsla, med aningen krackelerad yta.
Och är jag nöjd?
Ja, jag tror det, i stunden i varje fall!
Hade jag gjort det om jag vetat vilket skitjobb det är?
NEJ!
Kommer jag att göra om det?
Ja, säkert, när jag har glömt bort hur många liter färg som gick åt, samt all mängd timmar!

Och så till dagens stora fråga...
Vad tycker ni?
Är det flipp eller flopp, minus eller plus, groda eller prins...essa, Filip eller Fredrik?!?
Tänker ni att jag är galen som förstört gruppen, eller är det någon lika galen som skulle kunna tänka sig att ha den i sin ägo?

Nu ska jag laga mat!


innan...
tilsammans med sin nakna kompis..:)..................................................
 Puss & stor, stor kram till er alla mina underbara solar ♥
//Goa

32 kommentarer:

Loella sa...

Bara plus! Tröttnar du får den bo hemma hos mig, hade A L D R I G tackat nej till denna goding...Jätte jätte jätte fin! Bra arbete lönar sig :)

Kram Loellan

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Den var bare vakker :-)
Ønsker deg en fin dag :-) Anita

Unknown sa...

Hur Fin som helst! Kan du inte komma o hälsa på mig??Ta med mannen o kom vet ja!!

Kram Anna

Anonym sa...

Oj oj oj ..vilken skönhet. Så vacker, jag blir lite avundsjuk på dig att du har en sådan dyrgrip. Din blogg ger mig verkligen inspiration att förändra i mitt hem.
Ha det bäst
Ingela

Vida sa...

haha..du goa människa..den blev helt sagolikt vacker..som ett smycke..hoppas den hittar hem till någon som lyfter fram denna sagoberättelse;)

ta nu en välbehövlig bensträckare i soffan vännen;)))kramkram

Vidabyggervidarepåkallskafferi

Amelie sa...

Åh den är hur vacker som helst! :)
Vill så gärna komma till dig gua! Behöver gua inspiration! Men något har hela tiden hänt på helgerna :( men jag lovar jag har inte glömt dig och jag tittar in hos dig varje gång du uppdaterat!
Ha en skön vecka! Jag hoppas verkligen att vi ses snart! Kramkramkram amelie

sylvia sa...

hei.
men å vakker denne ble da, for en jobb du gjorde, men så vellykket, helt vidundelig vakker ble den,
flink du er,
burde være møbelavklederska.nytt yrke kanskje,
ha en fin kveld min venn,
skulle gjerne vært nabo til din butikk..
klem fra sylvia

LOPPISLIV sa...

Hej vännen!! Jamen ohhh så fin den blev, Du är en sann konstnär Gua! Den ser underbar ut din lilla soffa....färgen är jättefin!!! Målar du med vanlig vit grundfärg?? Jag målade nämligen vår sänggavel som var i beige linne look alike tyg med vaxad yta, det gick alldeles utmärkt att byta färg med vit grundfärg v-slip och den är nu vit och fin!! Hurra för målarfärg som trollar åt oss :-))

Ha en fin kväll! Kramen Paula

Ewa sa...

Jätteläcker!!!!
Du sprider inspiration som bara den :)
Kram
Ewa

LantlivsAnette sa...

Nämen herregud vad snyggt !! Vad du är duktig..fenomenal på att hitta på..ojjj så vacker grupp !!
Jag förstår att det var jobbigt..men snart är det glömt, så är man ju..
Kraaam Anette

My Shabby Streamside Studio sa...

I love the HUMOR! Well executed upholstery as always. Hard work does pay off.

xoxox

Sandy

G:a Affären sa...

Du är lite smågalen Gua, så mycket jobb du lagt ner och jag ser ingen större skillnad...Hursom så tror jag du haft roligt och texten på framsidan är dekorativ. Jag beundrar din lekfulla inställning och lusten att skapa!
Ha det gott,
/Cia

linnea-maria sa...

Wow, den är jättehäftig!! Hur praktiskt det är har jag ingen aning om men det är sjutton så snyggt! Bilden men cylinderhatten ger mig nästan en lite Tim Burton känsla! Kram /Therese

Chokladvillan 1910 sa...

Det ser i allafall döläckert ut !!!
Superfin ! ;)
Kram Anki

Solstrimmor sa...

Du har sån fingertoppskänsla! Själfullt och jättevackert! Som det mesta du gör.

Kram Eva-Mari

Anna på Annas Hotell sa...

Den blev helt underbar!!! Mycket galna idéer har jag testat men aldrig att måla med målarfärg på tyg, jag hade nog trott att det skulle färga av sig... Du är bäst!

Tinas bo sa...

Du är bara sååå AMAZING!!!
Vem skulle komma på att MÅLA en soffa??!! :))
Den blev GRANDIOS!!!!
SÅ JÄKLA LÄCKER ATT JAG DÅNAR!!!!
Texten är verkligen pricken över i:et!!!

Frågor: Vad använde du för färg?
Kan man sitta i den utan att förstöra målningen??

JAG VILL OXÅ HA EN SÅN SKÖNHET!!!! :))
Maa kramar Tina

Anonym sa...

Hej!!!
Oh vad läcker. Trodde inte att det gick att måla på tyg. Helt galet snyggt och för att inte tala om texten, så smäckert. Jag undrar bara vad för det är för färg du använt och om det inte färgar av sig vi användning. Har som mål i vår att besöka din butik. Följer din blogg o bara njuter av varje inlägg du gör. Tack för att den finns o sluta inte inspirera alla oss som njuter av den.

Kram Ingela

Vintagepia sa...

Så utruli` spæinnanes og nydeli` blæi dæinn...så hærli` å kuinne leke seg mæ maling på stoff...trudde ikkje dæ gjekk an`...fantastisk inspireranes Gua...ÆLSKE bloggen din og e ijnnom KVÆR dag førr å bli inspirert:o) Masse varme klæmma fra dæ likkje rø`e huse``i skogen ...Vintagepia

kråke sa...

Okej...så här är det...du är ju fantastisk!! Tänk att det kunde bli ett sådant resultat när man tittar på förebilden...otroligt!! Den är ljuvlig och du är definitivt värd en bensträckare... Och en kopp kaffe...Och några praliner;)))

Kram fina...

Kråke

Anne-Line sa...

Absolut jätteläcker!

Anne-Line

Nellie sa...

Ljuvlig! Tänkte igår att den var fin som den var...gillade speciellt det skavda/slitningarna vid knappvecken. Blev så jättefin med texten!!

Fleaing France sa...

Oh I love that couch!!!! Wonderful job and beautiful eye for detail.

Anne sa...

Gorgeous.I LOVE it.

Cindy sa...

I think it looks fabulous!

Cindy

Stephanie Lloyd sa...

Hello,

Fantastic. I love it. I painted some
upholstered chairs about 20 years ago. I sold them and had forgotten all about it. After seeing what you did, I can't wait to do it again.
Thanks for the reminder! Yours is
even better than mine! I really
enjoy your blog.

Heaven's Walk sa...

Gorgeous, Goa! So creative and original! I love it! :)

xoxo laurie

Rut och Signe sa...

Gjorde precis likadant med två fåtöljer för en tid sedan och de blev superfina. Dock lite sträva och stela att sitta i då färgen vart hård när den torkade. Men det gick åt massor av färg hos mig med. Ditt resultat är så fint! Blev de sträva och stela i tyget? Skulle gärna vilja veta det för jag funderar på göra om det på annan möbel men välja annat färgmärke. Vad tog du?

Kram Marie

gittan sa...

Den är underbar! Och du har gjort det igen... allt du rör vid blir magiskt vackert!!!!!
Färghandlaren i mig viskar att det är fel att måla tyg men samtidigt har jag en bloggvän "Over There" som målar möbler och som får tyget att se ut som om det vore vecker gammalt skinn - så otroligt snyggt och läckert!
Kör på, du är bäst / kram gittan

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Vad Duktig du äär! Hur snyggt som helst!

Anonym sa...

Åhh, så fin den ble!!!!! Du har en kjemp fin blogg, jeg nyter å kikke :-) Vibeke

Servies en Brocante sa...

Hey
I got a chair like this i want to paint. Its purple. Can you explain to me in english or dutch ( :P) wich paint you uses, how many times it must be painted etc etc
I will love you for it!
Greets
Sanne