Just do it!

Just do it!

fredag 26 december 2008

Frukost på sängen...

och upptappad bubbelbad!
Så blev jag väckt i morse...*Lycka*
Anledningen är, att jag ännu en gång har blivit ett år äldre..:)

I övrigt har julen gått i lugnets tecken.
Julafton inleddes med feber hos flera familjemedlemmar.
Men det gick bra ändå. Och alla var nöjda och glada!
Igår grodde jag fast i soffan.
Tittade bland annat, på fem program av antikdeckarna och åt minst ett kilo praliner..:)
Precis så där som jag tycker att juldagen ska vara.
En svag tanke att..."jag borde gått ut och promenerat", försökte ta plats, men trycktes åt sidan innan den gjorde sig hörd på riktigt..:)
Och idag har frosten gett gräsmattan en vitsilvrig stickad tröja av iskristaller, som skiftar färg i solens strålar. Och tanken av fulländat, intar mitt inre och livet känns...underbart!

God fortsättning önskar jag er alla mina kära vänner!
Fortsätt njuta på...

jul i sovrummet...bara lite lite...på min sida...på mannens sida...

Ute...
planterade jag...massa hyacinter i fågelbadet..:)
Helt ok!
Titta, var jag fångade Lakrits på bild i morse!
Visst är han fin där han sitter i vårt päronträd..!!!

Största kramen till er alla...

46 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis på födelsedagen Gúa!!! Hoppas att alla är supersnälla mot dig och att du får en underbar dag:)
kram

Elzie sa...

Hadenäran att gratulera. Det lät inte helt fel med en sån start på dan.
Här har också varit lugnt i jul, även om man fått jobba lite emellanåt. Men idag är det segt.
Ha en skön fortsättning på dan.
Kram Elzie

My Lovely Things sa...

go fortsättning på dig med vänne..
hoppas ni kryar på er i rask takt..

Grattis goa vän på födelsedagen..ha en skön avslappnade dag!!

kram anna

Eydís Bára sa...

Elsku Gúa!

Innilegar hamingjuóskir á afmælisdaginn. Jafnframt sendi ég þér og þínum mínar bestu óskir um farsæld á komandi ári.

Knús og kossar,
Eydís

tinemor sa...

Så vakkra bilder!
Og må du fortsatt ha en hælig og flott dag!
Kram

My home is my Castle sa...

Gratulerer med dagen :)
For en herlig måte å våkne på :))

Nydelige bilder du viser... som alltid :)il få ønske deg en God Jul videre

Juleklem, Kari

My home is my Castle sa...

Gratulerer med dagen :)
For en herlig måte å våkne på :))

Nydelige bilder du viser... som alltid :)il få ønske deg en God Jul videre

Juleklem, Kari

Dicksonska våningen sa...

Grattis på födelsedagen och God fortsättning på julen :)

Så fint skåpet var som man såg i bakgrunden på ett av sovrumskorten!

Kram Annika

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

HURRA***HURRA***HURRA!!!

Ljuvliga bilder, SÅÅÅ fin bild på katten..!

: )

STOR kram från Jenny

<3 <3 <3 <3 <3

Hanna sa...

Stort Grattis på Födelsedagen, Gúa !
Härligt med frukost på sängen!! Och bubbelbad tillomed :D

Jag fick en massa badbomber mm. av jultomten, längtar hem till badkaret..så jag får prova dom ;)

Ha en fortsatt trevlig födelsedag, och annandag!
Kramar / Hanna

Lilla huset på prärien sa...

GRATTIS PÅ DIN DAG!! Skrattade gott när jag läste det där om pralinerna för jag har precis satt i mig resterande kolor från julafton nu... Usch...!

Borde gå ut och gå en runda jag också... men idag har jag ingen som helst lust. Tyvärr. Kurar helst inne.

Hoppas att du fått massor av fina paket av dina nära och kära. Jag tänker på dig :)

Kram Jenny

gittan sa...

Hipp, hipp hurra... Hoppas dagen fortsatte lika härligt. Gott att få bli ompysslad. Så vackert det blev med Hyacinterna i fågelbadet, ingen dum ide (som vanligt). Det hör julen till att pösa i soffan och "bara vara" så underbart för både kropp och själ. Kram gittan

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

STORT GRATTISPÅ DIN DAG...
Härligt att bli uppvaktad så...
Och vilka otroligt fina bilder...
Kram Linda

Annas Vita Hjärtan sa...

JÄTTE GRATTIS PÅ DIN DAG! Hoppas du fått mysa riktigt ordentligt. Vad härligt att du blev uppvaktad så fint!

Åh vilka vackra bilder du visr, helt underbart!

Största varma kramen till dig med!

Anna

Kamomilla sa...

Hej du! Vad härligt med dessa fina bilder du visar. Det låter ju bara så bra att ligga där och klämma i sig praliner!!! just så ska det vara!

Vilken Tarzankatt du har i trädet! :D

Ha det gott och fortsätt njuta av viloläget!
kram, Kamomilla

Kamomilla sa...

...ja och grattis skulle jag ju säga! KRAM!

VINTAGELINE sa...

Gratulerer med dagen og takk for vakre julebilder, jeg nyter virkelig dine bilder.

Jule og bursdagsklem fra Line

Maliva`s verden sa...

Gratulerer med dagen,håper du har kost deg skikkelig:O)Takk forat du tok deg tid til å besøke meg,og legge igjen en hilsen.Husk du er Nr.1 her i blogglandia.Klem fra Djùpùr elsker Maliva

Maria-Isabel sa...

HURRA HURRA HURRA för goa Gúa som är ett år visare idag, grattis vännen! Låt nu din härliga familj passa upp dig ordentligt...
Julkramar härifrån!
Så fint det är med hyacinter i gjutjärnsbordet, jättesnyggt!

Berglind sa...

og aftur til hamingju... alltaf jafn fínt hjá þér. elskaþig

inga Heiddal sa...

Til hamingju með daginn Hyacintan mín.... Knús og kremjur til ykkar allra frá okkur öllum.

Eddan sa...

Många grattiskramar på födelsedagen! Vilken härlig början du fick på din dag :-)! Hoppas dagen har fortsatt lika bra och att du myser allt vad du kan - det är du värd!
Soffa och praliner är min melodi också dessa dagar - är så avslappad så jag t om har svårt att hålla mig vaken ens på dagtid ;-)!
Ha en fortsatt fin dag!

Kramar från Anette

rosenskära sa...

Har du födelsedag ditt lilla skogsrå?! Ett år äldre, ett år vackrare och godare och sötare (jodå, pralinerna gör någon nytta!).

Låter så mysigt det där med badet, brukar nästan aldrig bada, trots att vi har badkar. Fast jag vet att det beror på att jag inte kan koppla av med den där gräsliga plastmattan (hoppas nästan att det blir fuktskada snart...)!

Njut nu riktigt mycket av din dag och ha en rasande skön fortsättning på helgerna!

Lena (som just nu har magen full av julgröt...)

faire un songe sa...

Congratulations on your birthday.
I hope you've had a nice day.
Greetings Hetty

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen, og fortsatt God Jul.

Fødselsdagsklem fra meg

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!!
Hoppas din dag blev riktigt skön!!
Vilken "breath-taking" bild som header du har nu, såå pampig...
Island?
Fortsätt att mysa i soffan, nu.
Kram
Helen

gamla skolan sa...

Stort grattis på den stora dagen !!Vilken bra start på en födelsedag !För övrigt är det just så man skall fira resten av julen , lugnt fridfullt utan en massa måsten ! Perfekt !! Hoppas du får ett fotsatt bra avslut på julen ! Kramar Susanne / den gamla skolan

♥ Pia... sa...

Åååh..grattis på födelsedagen..den är din denna dagen:)...du milde så vackert du bor..du är verkligen duktig på att dekorera och pynta till ditt hem..så ..nää det finns inte ord..sen må du vara en duktig fotograf..gillar verkligen att titta på alla dina bilder....önskar även en goo fortsättning....kram..PIA

Anonym sa...

Til hamingju með daginn Gúa
Mjög fallegar myndir
Kveðja Sigga Ingufrænka

Ida sa...

Vilka underbara, underbara bilder du ännu en gång bjuder oss på. Grattis på din födelsedag. Vilken påhittig man du har, jag skulle inte ha något emot en sådan prinsesslik behandling.
Hoppas att du får en underbar fortsättning på julen.
Många kramar Ida

Unknown sa...

God fortsättning på julhelgen! Kram Petra

Veronica sa...

Gratulerar till ytterligare ett år av vishet!

Hoppas ni mår bättre efter förkylningen nu. Härliga bilder som vanligt, denna gång med underbar julkänsla i dem!

Kram Veronica

Mia sa...

Du har så mycket fina bilder i din blogg så här fastnar jag alltid hur länge som helst. Bilderna från Island är ju helt sagolika, hoppas jag får uppleva Island också nångång.

Ha en fortsatt mysig jul/nyår!
Kram Mia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen...varmt bad förberett låter inte alls fel...ska nog nämna det för min man...jag fyller ju år om några dagar, liksom! ;o)
Så läckert med hyacinter i fågelbadet...grattis till att de tål att stå ute nu? Jag vet ju att du bor i sån där fusk-zon, typ 0, här är det zon 2-3 fast vi bor i Skåne...så hyacinterna får allt vänta ett tag här på att få komma ut! :o)
Jag var hos mina föräldrar idag och såg där ett julkort där det stod Glädelig Jul (minns inte riktigt hur det stavades)och kom att tänka på dig. Vykortet och mina föräldrar är från Färöarna och språket där påminner nog en del om isländska, för det var hälsningar från din blogg jag tyckte mig känna igen. :o)
Ha en riktigt god fortsättning på julen och pralinätandet! ;o)
Kram,
Lydias Gröna Fingrar

Synnøve. sa...

Hej bästaste Guà.
Så glad jag blev när jag såg din kommentar hos mig nu på morgon.
Jodu, Isfrun är inte att leka med. Såg att du skrev att hon varit hos dig med. Tur du inte såg på henne.
Så fint det var i erat vardagsrum. Med gran och klappar.
Det du gjort med hyacinterna var hur fint som helst. Men fryser de inte?

Här är det nu på morgon minus 11 grader och kallare ska det bli.
Så nu får jag leta fram tjockraggar och tröjor. Det blir kyligare inne med när det är kallt ute.

Trodde kanske att ni skulle rest till Island över julen.
Men ni blev hemma i vackra Lund.
Jag lovar att sända över lite snö till dig om den kommer här. Men det ser inte så hoppfullt ut här heller ska jag säga.

Så härligt det var att se Lakris i full fart uppe i trädet. Är glad han klarade sig.
Förstår fortfarande inte hur någon kan ge sig på en katt på det viset.

Lovar att kika in snart igen.
Nu ska jag grädda ett bröd. Skönt att göra det. Dels doftar det så gott, sen blir det lite varmare inne fniss...

Önskar dig och familjen en riktigt GOD FORTSÄTTNING nu.
Njut av de återstående dagarnas ledighet.

Stor juleklem fra mig.
Synne.

Synnøve. sa...

Glömde ju....
GRATULERER med overstådt :D
Klems igen.

Min Verden sa...

Gratulerer så mye med dagen! Håper du får en fortsatt fin dag etter en knallstart i dag. Det er deilig å få litt oppmerksomhet. Kos deg videre. Hanne

brynjalilla sa...

hér færðu hlýtt, mjúkt umvefjandi bloggfaðmlag í tilefni dagsins, knúsúúúsúsúss

Anonym sa...

Hjärligaste gratulationer på din dag! Låter som du fick en bra start på dan, mysigt med bad!!

Underbara bilder som alltid!
skön kväll!

Unknown sa...

Massor med grattis!! Du ser inte en dag ut över 30!!!!! =)

Grattis oxå till ditt fina tidningsreportage!! Ljuvligt..du är såååå duktig!!

Ha en god fortsättning på det nya året! kramar i massor..Malin

lottens vita och gröna sa...

goa gúa, största grattiskramen till dig, vilken star på julen med feber...ja man råder inte på allt, men antikdeckaarna är ju rätt ok, promenera och sånt kan du göra nån annan gån när andan faller på ju... ljuvliga bilder vänne och lakris skulle jag vilka sätta näsan i och bara krama! varmkram lotten

vosgesparis sa...

The picture above your blog is just amazing! I hope you had a good Christmas and I wish you all the best for the new year.

Målargården sa...

Gratulationer från mig! Gör en snabbtitt innan läggdags och ser till min glädje en liten pepparkaksform av en "Dalahäst". Glädjer en patriot som mig naturligtvis. Hoppas födelsedagen blev fin.
Gillar din startbild på bloggen. Ser lugn och härlig ut./ Eva-Mari

Inspiration i vitt sa...

Ja må hon leva uti hundradetusende år huuuurrrrraaaaa.

Vilken gullig familj du har, det är kärlek det att få ett bad upptappat på morgonen.

Vad fint det var med hyazinter i fågelbadet, perfekt att plantera i.

Jag var på en enormt rolig fest i går med 160 personer och det var det roligaste jag gjort på länge, ville aldrig att det skulle ta slut. Idag är jag trött och sliten och så har jag jobbat hela dagen så nu måste jag lägga mig

God natt Goa vi hörs snart igen Kram/Ingela.

Evelinas hus sa...

Hej kära Gúa!
Vill önska dig en riktigt god forstättning. Och grattis i efterskott :):
Kram Caroline

Cia sa...

Thank you so much for your nice comment in my blog!It made me very happy because your own blog is one of my favourites,i really love your style and your home is so beautiful <3

Happy new year to you and your family,
Cia