Just do it!

Just do it!

tisdag 2 december 2008

Tisdag likamed Tove...

Och nu har jag, äntligen fått se vårt reportage..:)
Och jag är bara så nöjd och tycker det är jätteroligt..:)
Klart att jag saknar vissa bilder, men det är ju, så. Alla får inte plats, tyvärr..:)
Vi plåtade ju, i september och jag hade två dagar på mig att förbereda och vara kreativ..:)
Lökväxter saknades, men vaddå. Det måste ju inte vara som alltid.
Vita rosor hade vi, men de är inte ens med..:)
Och jag som helst inte ville vara med på bild...hamnar på en hel sida!
Jag dog..!
Tänk så mycket rosor hade platsat på den sidan..:)

Ja, ja..
min gran..:)
och så lite dukning...

jag jobbade massor på min duk, den var skrynklig och inte ens fållad
och såg så där härligt ovårdat ut..:)
De skar bort det...tyckte nog kanske det var för mycket..*fniss*

TACK...ni underbara som skrivit så fina varma hälsningar till mig!
Jag är alltid lika överväldigad av att ni tar er tiden att stanna till härinne.:)
Och så oerhört tacksam!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
En bildkavalkad från mitt fortsatta pyntande, blir min dagens hälsning.
Det känns som att jag inte har så mycket att berätta just nu.
Eller så är det alldeles för mycket...Vem vet..;)
Ibland är det skönt att låta tystnaden tala...

dessa paket får bo här bredvid kaminen tills granen kläs.
Sen bor de där.
Jag tycker det är mysigt.

Denna adventsstake får bo ovanför trappan...
klädde en gammal röd glasstrut och satte i en hyacint.
...dålig bild, jag vet.
Men ville bara visa var den finns nånstans..:)
struten ger ett behagligt sken, fast än man inte ser det på bilderna.
Och den får bo i en silverskål. och en samling fattigmans silver får bo framför mitt fönster.
Tillsammans med en liten girlang och en liten tallkvist.

Ha det bästast alla mina vänner!
Glöm inte att ta vara på livets goda och ta hand om er.
Tänk på att det finns bara ett exemplar...

Största Kramen....

39 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

MÅSTE köpa den där tidningen..!

UNDERBARA bilder du visar!!!

: )

Ha det BÄST vännen!

KRAM, Jenny

<3

Viveka Gulda sa...

Å, vad fint. Jag var tvungen att åka och handla Tove idag, det var en ny tidning för mig. Såå fint reportaget är. Men det är klart, vad skulle det bli, med sådana stjärnor som medverkar!
kram på dig

AnCa sa...

Nu förstår jag ännu bättre varför söstra mi (den vilsna Loppan)är så förtjust i ditt vackra hem. Nu när jag fått se mer av det, alltså. Har suttit länge och beundrat bilderna i Tove,mmmm....

Jag stjäl nog en o annan idé av dig om jag får??? Bl a skrynkliga dukar är ju en jättebra en, jag tror jag ska plocka fram de där som ligger i tvättstugan o trodde att de skulle bli manglade ;)

Kramelikram från en AnCa

Vit Spets sa...

Hallå där!
Nu har jag suttit & bläddrat, läst, bläddrat & läst... så himla mycket fint Du har det i hemmet - har faktiskt aldrig tidigare köpt/läst tidningen Tove... till råga på allt, ett bra pris!

Duken är verkligen så där härlig skrynklig!!!

Sköt om dig
Kramis
//Siv

lottens vita och gröna sa...

har setat och glott idag med, hihi! du är så himla söt i din krage där! och du, du skämmer bort oss med såna hääääääääääärliga bilder vännen!
idag har jag köpt massor av blommor på partihallarna, jisses så mycket man hade kunnat köpt...du skulle bara sett alla snittblommor, ohhh men man var ju tvungen att köpa massor ju så jag fick lägga band på mig, men köpte massor av ljuvt grönt! ha det gott till nästa gång! varmkram lotten

inga Heiddal sa...

Vá flottar myndir darling og ég hef sérstakt dálæti á aðventukransinum hann er dásamlegur... Ha de bra vännen INGA

Marie sa...

Tvingade maken att stanna till på hemvägen för att köpa tidningen (själv ligger jag hemma och är sjuk). Nästan slet tidningen ur handen på honom när han ääääntligen kom hem. Vilket helt ljuvligt reportage Gúa, ditt hem är alldeles, alldeles underbart!!!! Och bilden på dig var ju kanonfin, lika söt som vanligt.

Ha det allra bäst!
Kramar Marie

Ps. Glömde ju kommentera din bildkavalkad. VACKERT!!!!!!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart , inte behöver du komma i tidningen , hela din blogg är som det vackraste inredningsmagasin ;-)
Tröttiga kramar /Loppan

Mitt hvite hus sa...

Så nydelige bilder . Du er så flink å pynte og ordne. Og stilen din er helt fantastisk=)

Klem Kertsin

Siren sa...

Så nydelige bilder i fra hjemmet ditt! Du er kjempeflink til å gjøre det fint rundt deg! :)

Älfgärdet sa...

Nämen...nu ska jag inhandla Tove!

Sigga sa...

Hæ kona
Flottar myndir.

Æ skelfing er leiðinlegt að geta ekki fengið eitthvað af þessum blöðum hér sem þið "sænsku" bloggarar skiptist á að prýða.

Það er svo sem aldrei að vita hvað leynist í henni Reykjavík.

Málið sett í nefnd.

Knús og kyss, Sigga

Lina sa...

Så fint! Skall försöka få tag i ett ex idag!! Kram Lina

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Gúa! Jag köpte Tove tidningen igår och har lust läst hela gårkvällen, himmel vad fint du har det. Ett sånt härligt reportage och så var det ju en sån fin bild på söta dig också. Din bildkavalkad bjuder ju på ännu mera ögongodis. Du är så duktig på att få till det där lilla extra. Önskar dig en fortsatt härlig vecka. Kramisar från mig till dig /Paula

rosenskära sa...

Ibland känns det bra att låta bilderna tala för sig själva, orden står i vägen för känslan.

Nu har jag inte råd med fler tidningar, undrar hur många jag köpt den senaste månaden...

Tänker som så att om jag har tur så får jag se ditt hem på riktigt någon gång, fast kanske inte i julskrud...

Varmaste kramen/Lena

Eddan sa...

HEEEEJ!!!
GRATTIS TILL ETT SUPERFINT REPORTAGE :-)!

Jag som hade tänkt dra in på lite inredningstidningsinköp kunde naturligtvis inte låta bli Tove den här månaden heller - inte när jag såg att du skulle vara med.
Reportaget var jättefint och bilden på dig var också jättefin - vacker som en nyponros är du så någon annan ros behövdes det verkligen inte på den bilden ;-)!

Sköt om dig och Grattis än en gång.

Kramar från Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Alltid lika vackert dekorerat hos dig!!!! Kul med reportaget, ska absolut kika efter det numret!

Ha det bäst, kramar!

Vintage sa...

Har inte köpt tidningen ännu,men det ser fantastiskt ut...Kram susanne

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Underbart... Va fint, Tove måste köpa den....
Kram Linda

Hanna sa...

Hej Gúa!

Du har en superfin blogg!
Läste reportaget i Tova igår kväll, köpte tidningen av en slump... var egentligen ute efter Allt i Hemmets julspecial.
Åh, vilket vackert hem du har!!!

Den där tidningen kommer bli utsliten :P
Och kommer absolut att titta till bloggen din, ofta :)

Titta gärna in till mig :)
Kram Hanna

Lilla Blanka sa...

Men åhh Goa, vad underbart! Lite synd att det inte blev V.H men Tove är ju inte helt fel, och bilderna är ju helt underbara!!!

Jag var bara tvungen att sno en bild av dig, för att spar och inte glömma..hur fina paket du har slagit in..underbara!

Kram min goa vän, hoppas du mår bra och ler och njuter...hoppas också vi ses snart igen..Jag vill åka ner till Moheda snart igen :)

Mia

mysiga heestrand sa...

Hej! Vilket fint reportage om dig i tidningen Tove.
Köper inte den här tidningen normalt men nu blev det det.
Jätte fint
Kram Marita i Heestrand

Hem och Lycka sa...

Ojoj, måste verkligen köpa tidningen, ska bli kul att se! Vad fina bilder! kram

My Lovely Things sa...

åh vännen!
så sagolikt vackert..
jag bara måste köpa tidningen..

du har det så vackert så man blir alldeles till sig..
ha det så bra..
kram anna

Elzie sa...

Sjutton också att den tidningen inte finns i vår affär. Måste försöka komma till en annan på lördag. Ska nog gå bra *s*.
Finfint ser det ut i alla fall. Liksom ditt pyntande.
Ha en bra kväll.
Kram Elzie

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Stort Grattis till er för reportaget i Tove! Så duktiga ni är!!!
Kramen,
Lydias Gröna Fingrar

Unknown sa...

Åh jag måste bara rusa iväg och köpa den så fort jag kan i morgon.Kram Petra

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha,ha !
Men äsch då , som sagt inget märkvärdigt , men gjort med kärlek !
Kram/Lotta

Ida sa...

Nu måste jag köpa Tove. Har aldrig läst den tidningen förut men ngn gång måste ju vara den första. Vilka vackra bilder du delar med dig av, som alltid lika inspirerande. Kan tänka mig att det måste vara jättespännande att kika in hos dig, man upptäcker säkert ngt nytt varje gång.
Kram Ida

Anonym sa...

Nejnej, du proppar skåpet fullt med böcker och fixar det som bara du kan, och jag sitter och dricker vin..:)
kanske kan du få ett glas då..:)

kram

Millygarden sa...

Hittade ditt vackra hem i Tove ...men åh så fint du har det!! superfint och så personligt och hemtrevligt! Bilden på dig är jättefin så den ska du vara stolt över.. inte dö för den!" Fniss.

Kram Marina

johanna sa...

Hej
Ska springa till affärn så fort jag bara kan....ser fantastiskt ut!!!!Kram

Anna sa...

Hej Gúa!

Nämen åååå vilka ljuvliga bilder! Och ett reportage! Jag ska definitivt köpa Tove idag, oj vad kul:)

Mmm jag bara njuter när jag ser alla ditt vackra julpyntade hem. Inte lätt att styla upp i till jul i september, men du har verkligen lyckats!

Nu ska jag kika lite till:)

Kram kram

:)Anna

Monica sa...

Hej !!
Underbara bilder.....
Jag har ocksa omanglade/ostrukna dukar ibland och har manga som inte ar fallade.................
Jag gillar shabby-stilen, som livsfilosofi....att hemmet inte behover vara perfekt , men ar till for att leva i.........
Ha det bra,
monica

Sallys hus sa...

Hej skruttan!

Så måste man ju skutta iväg o köpa den däringa tidningen då...:)
Sen kan man sitta framför brasan o dregla över ditt underbara hem då...
Dina bilder är sååååå...suck...måste kika igen....ditt hem är såååå vackert.
Fattar inte att jag fortfarande blir lika förundrad varje gång jag kommer in...
I dag visar jag äntligen din julstrumpa. De första bilderna jag tog försvann när jag fick en ny dator.
Kram min vän o ha en härlig dag!
Katarina

manon 21 sa...

ravissant
thank you
manon

Tulipa sa...

hej!
Nu vill jag ju också ha den där tidningen, tyvärr när man bor på landet så finns inte största utbudet!
Så fint du gjort!
Alldeles magiskt!
Kram Tulipa

Les Cotrions sa...

Waw! What a gorgeous post! All the pictures are wonderful!!!
Have a nice week end!
Vale

rosenskära sa...

Tänkte bara tala om att jag inte kunde låta bli, tidningen ropade
"Köp mig, snälla....!"

Och jag är ju snäll så...

Underbara bilder och en jättefin på dig du ljuva huldra!

Kram/Lena