Just do it!

Just do it!

måndag 15 december 2008

julandan sökes...

Äntligen!...Har jag fått iväg julklapparna hem till Island!
Hur svårt kan det vara liksom!
Är så sur på mig själv att vara så förbaskat sölig!
Men åh, vilken lättnad!
Det roliga är egentligen att kostnaden för portot överstiger innehållets kostnad, som alltid.
Helt sjukt egentligen!
Men roligt att göra nån glad..:)

Annars så håller förkylningen i sig, jag är konstant trött och har ont i huvudet.
Och bloggandan har gett vika.
Jag stirrar runt en stund och det jag egentligen "borde" göra, trängs åt sidan...och sen hamnar jag på soffan..:)
Hilmir har varit sjuk sen i onsdags.

Men nu hoppas jag att det snart är gjort och att julandan infinner sig!
Jag hittar den bara inte, så där på riktigt!
Men jag försöker. Köpte en hög med hyacinter igen och har bytt ut och lagt till. Deras knoppar är ju bara helt oemotståndliga! Så det borde hjälpa lite i alla fall..:)
*Slut på självömkan*

Hoppas DU mår bra..!
Och tack för att du tittar in..:)
lite kuddvar från Danmark..:)
duk på duk...det gillar jag...
lite smått på min hylla...och lite till...och så är den fylld till bredden av ljus! Var tvungen att hitta ett ställe till, när mannen hade varit på IKEA..:)

Största kramen till DIG!
Vi ses snart igen...

33 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

God morgon Gúa!

Usch så tråkigt att vara sjuk - men förhoppningsvis hinner ni repa er till julafton i alla fal. Hoppas verkligen det! Kommer ihåg för två år sedan - då låg vi och hade influensa hela familjen över Nyårsafton. Usch så tråkigt det var!

Önskar dig styrka och friskhet!
Kram Jenny

Synnøve. sa...

Godmorgonmin vän.
Ber om ursäkt för att jag inte varit hos dig på en stund. Men vår dator har blivit sjuk och är på sjukhus hos doktor dator.
Men vi kunde inte hålla oss utan köpte oss en tidig julklapp. Det blev en Hilda som blev en Berta Burk.
Alltså en ny dator hehe.
Har bloggat från henne i ett par dagar nu, men det tar tid att lära sig den nya.

Har ingen direkt julanda eller julkänsla här heller. Vi blir ensamma i jul för första gången på många år. Har inte tagit fram allt julpynt, inte bakat en enda kaksort ännu. Inte gjort julegott heller.
Smakat julmusten har jag gjort. Vi Har handlat allt till jul då. Det är alltid nått hehe.
Men måste nog sätta fart i idag.
Alla julekort och sånt är i posten.
Pinnekjöttet till mammsen är iväg.
Men jag hittar inte julen...
Så jag försår dig fullständigt hehe.

Synd att ni ligger i influensa. Hoppas den ger sig av till grannen eller nått innan julen startar på riktigt....
När nu det blir.

Önskar er alla god bedring nu, att veckan fram till fjärde advent blir så bra den bara kan för er.
Att du får klart det du ska ha klart.
Men om du inte skulle hinna allt, så kom ihåg att det kommer en jul nästa år med.Det är ingen katastrof om inte allt blir klart.
Jag försöker resonera så.
Sänder en stor säck med kramar till er alla.
Synne.

Elzie sa...

Ungefär som jag och julkorten då, ha, ha. Men i år har jag faktiskt fått frimärken på korten och nu ska dom bara ner i den röda lådan också. Att DET ska vara ett sånt problem varje år!!
Hoppas ni piggnar till snart. Min förkylning går fram och tillbaka tycker jag. Hopplöst.
Ha en skön dag.
Kram Elzie

Mitt hvite hus sa...

God Morgen=)
For en nydelig Header du har fått. Den gir iallefall juelstemning=)
Kjedelig å være syk håper formen bedrer seg snart.
Ja å sende pakker er dyrt både innenlands og utenlands.
Den barndomsjulefølelse uteblir hvert år. Det er ikke lett å finne den rette julestemningen. Hvis snøen hadde dalt ned tror jeg at jeg kunne kjent litt på den. Men regn og strek vind ...hm nei.

Ønsker deg god bedring og en fin uke
Klem Kerstin

LantlivsAnette sa...

Åhhh lilla vän...krya på dig nu, det är inte roligt att vara sjul nu så här i juletid...
Jag låg förra helgen, men har repat mig ganska bra nu..
Vilka underbara bilder du visar...
Kraam Anette

Emmily sa...

Vilka fina bilder! Du måste ha ett vackert hem, Gúa! Krya på Dig!

Anonym sa...

Heisann og god morgen Gua!

Dette er moro at jeg og kan få sende deg ei helsing her:-)Håper dere ikke er ramma av jordskjelvet idag,det er skummelt!!
Men huff,er du syk enda du da,lite moro det rett før jul!!
Har du ikke sendt pakken til Island før no du,jeg sendte den 1 des jeg:-)Godt med alt som er gjort,å dyrt er det å sende pakker over "fjorden" ja,nesten en flybill frå Oslo til Reykjavik du:o):-) Men pakker må dem få vet du:-)
Å du forsetter med å vise dine nylige bilder til oss,ALLTID kos å sjå inn til deg Gua!!

Ha en fin 16 des,og god bedring til deg,måtte du snart få igjen krafta di!!

God kram til deg!

Varm hilsen fra,
-Randi N.Ott-
Norge

Eddan sa...

Att man alltid ska vara ute i sista minuten, det känner jag så väl igen. Vi har inte fixat julkorten än så det börjar brinna i knutarna. Några julklappar behöver vi som tur är inte skicka iväg eftersom vi har alla mottagare inom en 5 milsradie ungefär och kan åka runt och lämna klappar direkt.

Hoppas du kryar på dig innan julafton. Jag är också supertrött, har ont i huvudet, kroppen och magen (fast det är ju kroppen det också ;-)) och tycker allmänt synd om mig själv. Går på julledighet på torsdag och läääängtar jättemycket.

Sköt om dig och krya på dig ordentligt nu.

Kramar från Anette

gittan sa...

God morgon Gúa!
Så trist att ni inte mår bra, hoppas det snart ger med sig. Attinte bli färdig med saker och ting känner säkert många av oss igen. Alltid är det något kvar i sista minuten. Så fint det var med ljusen i din hylla! Och härligt med Hyacinter (om man tål dem) här inhandlades ett par vita Phaleanopsis Orchidéer igår som nu pryder köksfönstret. Julkänslan kan vara lite kinkig ibland och infinner sig inte sådär på beställning. Men oroa dig inte den kommer säkerligen när det närmar sig. Ha en riktigt bra dag / kram gittan

Hanna sa...

Usch vad jobbigt.. hoppas du kryar på dig lite fort nu.. Mycket varma drycker, o c-vitamin :)
Fina bilder bjuder du på, som vanligt :)

Ta hand om er
Kramar/Hanna

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ha, ha ja den er ikke alltid så lett å finne den julestemningen, her kommer den og går, ute regner det og stormer, usj... men jul blir det uansett hva man føler . Men ta deg en tur inn til Guldkantpå livet og hils på kongen, der fikk jeg et stort smil om munn og herlig julestemning i dag!

Anonym sa...

Ja, tänk så många som blir sjuka när julen närmar sig. Hoppas ni kryar på er fortast möjligt! Här hemma är det än så länge bara min 19-årige son som har börjat att hosta och snörvla, så du ska se att lagom till julafton ligger väl resten av familjen...
Underbara bilder, läckert med alla ljusen i skåpet. Du har sinne för det vackra, du!
Ha en bra dag!
Kram
Helen

inga Heiddal sa...

Sæl vina mín!!!
Vonandi hefur jarðskjálftinn náð að hrista úr þér þessa skítaflensu!!! og jólaandinn fari nú að ná tökum á þér... hann allavega sleppir mér ekki. Er nú í borg óttans og er alveg að bilast yfir að komast ekki heim en fæ að fara í kvöld. Er náttúrulega öll útstunginn eins og útsaumaða koddaverið þitt. Já það var bæði tekið úr mér blóð og bætt við mig öðrum efnum svo ég veit ekki hvort ég er að koma eða að fara...:=)Er búin að athafna mig hér svo mikið sem ég gat og á ekkert eftir heima nema að skúra yfir og skreyta jólatréð.. Ætla mér að gera það um leið og ég kem heim. Og horfa svo bara á það alveg fram að jólum. Hoppas ni ha de bra mina goa venner. Heyrumst. knús og kossar INGA

inga Heiddal sa...

ps!!!! Ertu búin að opna afmælispakkann þinn þarna gamla geirvarta???? Forvitnis.../&$/&#%$#=... ÞÍN.....

Jenny Oak Fae sa...

Hoppas att ni kryar på er snart!!!

Ni måste väl ha känt av jordskalvet rejält.?!Obehagligt...

UNDERBARA bilder...

STOR krya-på-dig-kram från Jenny

<3 <3 <3

Malin sa...

Hej!
Så vackert hemma hos dig, man får verkligen inspiration.
Hoppas ni kryar på er.
Kram Malin

My White Cottage sa...

Hej sötaste Gúa!

Usch, vad trist att du fortfarande känner dig hängig - och lille Hilmir. Nä, jag hoppas verkligen att ni får pigga på er nu! Jag fick hastigt och lustigt hoppa in och jobba i en inredningsbutik i Lund i helgen. Det var superkul!

Här har det också blivit lite sjukt... Jag hemma med E som blev jätteyr igår och hade ont i huvudet... Idag har febern kommit krypande och han har ont i halsen... Hoppas bara vi kryar på oss tills helgen!!!

Må så gott!
Min varmaste kram till dig!
Jenny

My home is my Castle sa...

Åhh så vakre bilder :))
Du har et meget vakkert hjem og det er en fryd å besøke deg :))

Leit å høre at du er syk, så jeg ønsker deg god bedring...

Klem,Kari

MODERN COUNTRY sa...

Hei gulliga venn!
Ja jeg sier venn, for den følelsen gir du meg virkelig. For hvem legger ikke igjen så utrolig fine ord til meg, igjen!! Takk underbara Gúa, jeg fikk tårer i øynene av dine ord!! Umåtelig hvor enkelte mennesker kan gi av inntrykk. Er så glad for at du er her :)
Jeg bare nyter og suger til meg av vakre hjørner i ditt hjem. Og for en fin oppbevaring av lys. Javisst går de unna, jeg har en skuff full. Men så dyre i forhold til i Nederland. Vi kom jo flyttendes etter 6 år denne sommeren og allting må tilpasses. Også prisene. Du sier noe om portoen, helt sykt! Så herlig å få unna saker og ting, jeg har enda flere presanger som må avgårde til Frankrike. De bare må sendes i morgen. Tør ikke tenke på hvor mye Priority vil koste meg. (help!)

Ha det så godt!
Klem Aina

MODERN COUNTRY sa...

Oja, glemte helt..håper du føler deg bedre snart!!
Typisk å hangle før Jul. Bare man rekker å bli frisk i tide så er allting bra.

Klem

Kristin sa...

Hej Gua! Hoppas du snart känner dig bättre. Om man nu ska försöka se det positiva i att vara förkyld nu, så är det att det förmodligen kommer ha gått över till julen börjar! (Det gäller att tänka positivt... *fniss*). Jag har nog annars rekordet: av fyra nyårsaftnar har jag varit däckad av influensa tre. Inte kul för vare sig mig eller min familj!

Jag antar att du också kände av jordskalvet, har läst på många andra skånebloggar att det var rätt så läskigt. Det tror man ju inte händer här i Sverige direkt!!!!

Vilka fina bilder du visar (som vanligt), jag älskar verkligen lärkkottarna!!!

/Kristin

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmmm, så smakfullt, som vanligt, vackra detaljer, in i minsta vrå! Och en sån julstämning med bilden fr Island överst! Jag önskar dig Gúa,redan nu, en riktigt skön jul i ditt vackra hem med hopp att ni får vara friska! Mari.

rosenskära sa...

Underbara du,

vad fint du gjort med alla bilder, du förmedlar verkligen julstämning på bloggen åtminstone!
Håller tummarna för att ni hinner bli friska till jul. Vet hur trist det är, för några år sedan hade båda barnen vattkoppor över jul...

Idag har jag och min kära storasyster gjort de sista julklappsinköpen. Skönt att vara klar. Granen är klädd, den stora i vitt och barnens i rött. Känner mig nöjd. Nu är det "bara" julmaten kvar.

Mest längtar jag efter ljuset. Min syster åker till Indien varje år i januari/februari och är nöjd med det svenska vädret så länge det är milt. Det är inte jag - jag vill ha hög luft och LJUS!

Dina bilder är ljuvliga, som alltid. Roligt att du också dricker svart kaffe!

Goaste kramen/Lena

spetsar och änglar sa...

Du har ett så vackert hem!
Åh många vackra bilder bjuder du på.

Ville önska dig en fortsatt trevlig Advent.Och redan nu en riktig GOD JUL önskar jag dig.

Krya på dig

Kramar
Heléne

VINTAGELINE sa...

hei Gua
Så vakkert du har det. Det tar liksom ingen ende på nye nydelige bilder fra ditt hjem. Jeg gleder meg til å se om du har nye innlegg hver dag.
Takk!
Klemmer fra Line

pudelflicka sa...

Åh vad vackert det var att komma till dig. Länge sedan jag var här.
Min son ska fira nyår på Island med sin isländska flickvän.
Ha en fortsatt skön vecka,
Kram Hedvig

Marie sa...

Hej gumman!

Usch vad tråkigt att ni är sjuka, hoppas att det snart går över. Min hosta håller fortfarande i sig efter flera veckor, blir snart knäpp av att inte få sova ordentligt på nätterna.

Underbara bilder, så otroligt fint med ljusen där i hyllan. Måste införskaffa lite mer ljus här hemma också, förbrukningen är hög just nu!

Många kramar till dig.
Marie

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Härliga spetsar du visar upp. Hoppas det inte skakade för mycket hos er i morse. Här i norra Skåne var det inte så farligt, jag trodde det var Lakritstrollet (vår katt) som hoppade upp i sängen när det var jordbävning! ;o)
kram,
Lydias Gröna Fingrar

Anonym sa...

Ja, dendär förkylningshuvudvärken hänger i länge...
Hoppas du mår bättre snart.

Vilket jättefint reportage!

Nu är jag tillbaka och bloggar igen.
ingela :)

Sigga sa...

Æ skilaðu "batn" kveðjum til Hilmis. Knúsi knús frá Siggu.

Þarf maður endilega að vera að kafna úr jólaanda ?? Það er engin skylda.

Slakaðu á og lokaðu augunum: Klukkan er að nálgast 6 á aðfangadag og messan að byrja. Dúkað borð og öll fjölskyldan samankomin og þá hringja bjöllurnar jólin inn. Ekkert ??

Ókey, þegar Hilmir grætur af gleði yfir þvi að fá akkúrat það sem hann langaði í í jólagjöf og fleygir sér um hálsinn á þér og segir að þú sért besta mamma í heimi.
Ennþá ekkert ??

Attlæ, Tóti í jólasveinabúning að leggja síðustu hönd á jólin og segist ekki vilja neitt nema þig í jólagjöf.
Þú lítur út um gluggann og það er farið að snjóa og stór snjókornin setjast fislétt á limgerðið sem einhverra hluta vegna er komið á sinn stað :) En núna ??

Allt í lagi, hann kemur, eða ekki, jólin verða samt frábær.

Knúsáðig, Sigga

lottens vita och gröna sa...

oh vilken header du har nu och alla snöflingor, som jag inte alls fattar hur man gör, suck är sååååå oteknisk, näää tar tillbaks, ointresserad, så det går bara inte, hihi! oh vilka bilder, klickar upp alltid här och tovetidningen börjar bli tummad nu, fniss!i kväll har jag dragit in massor av grönt, och pyssalt med...sånt älskar jag och har typ inte köpt många julklappar, sen det där med baka och laga...det ordnar sig,eller så gör det inte...
ha det bäst going varmkram lotten

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!!!

Härligt att titta in till dig..det är konstigt, även om du skriver om förkylningar och utebliven julstämning myser jag inne hos dig..det är Gúa-andan som överlyser allt :)

Hoppas ni mår bra, jag tänkte direkt på er när jag hörde om jordbävningen. Fruktansvärt otäckt!
Det småskakade även uppe i våra trakter..så det måste varit en ordentlig shake hos er. *ryser*

Kram du söta, jag skickar ner lite cyberjulkänslor och en massa kramar och slänger med lite brända mandlar (mums)!

Mia

lottens vita och gröna sa...

och så krya på er!!!! kram igen!!!