Just do it!

Just do it!

söndag 28 december 2008

Slö-slöare-Slöast...

Hej igen alla mina kära!
Hur har ni det?!
Hoppas ni har det bra!

Själv så vet jag inte längre vilken dag det är, eller om det är natt eller dag! Och skulle jag behöva anstränga mig för att andas, så hade jag slutat med det!
Latheten har total förlamad familjen Island.
Medan vi förflyttar oss mellan sofforna, tar vi en bit av det som står närmast! Spelar ingen roll längre vad det är, eller hur det smakar. Det har blivit lika självklart att sträcka ut handen efter något att tugga på, som att blinka. Och igår lyckades jag bita sönder en tand.
Så idag har jag tittat lite slött på det som jag stoppar i munnen. Inte läge för flera Lego bitar..:)
Och om det inte är Tv:n eller en bok som fyller stunden, så är det sällskapsspel!
Men, visst är det underbart och visst är det mysigt. Och visst är det snart slut...

Så nu mina vänner ska jag fortsätta spela, efter den härliga promenad vi Hlif tog innan, medan maken och äldre sonen var och tränade..:)

En salig samling bilder blir min hälsning till nästa gång...

denna söta kotte fick vi av Hlif.
En av hennes kurskamrater som älskar kottar, hade tryckt den.
Jättefin tycker jag...som också älskar kottar.::)
i en korg vid granen...
ligger lite dukar.konstig dekoration på mina skåp..:)
udda, i alla fall..:)
en hörna...
en vägg...och till sist den enda tomte som fått bo här nere hos oss..:)

Största varmaste kramen till er alla!
Och tack så hemskt mycket för alla grattishälsningar..:)
Jag har sagt det förut och säger det igen...ni är fantastiska!

KRAM...

40 kommentarer:

tinemor sa...

herliga bilder hos deg!
Vi har lugne og late dager her med.
Jag syns det er så underbart å inte gjøra noen ting.
Tittar masse på tv og eter mycke snop...
Så skal det vel vara?!
Kram

gittan sa...

Det låter underbart...om man bortser från din sönderbitna tand förstås. Den önskar jag att du sluppit! Allt ser så vackert ut och naturligt ut hemma hos dig. Som om alla saker bara är gjorda för att passa just där. Hur bär du dig åt? När vi köpte huset för 16 år sen målade vi alla rummen i vitt, hade en hel del vita möbler och jag vantrivdes något fruktansvärt! Men när jag ser alla bloggar med vita, härliga hem blir jag salig.... men det är väl inte "min grej" bara att acceptera. Jag njuter verkligen av alla dina underbara bilder. Här är vi i ommöbleringsstadiet samtidigt som vi gör om ett rum i källaren dit min mellndotter ska flytta. Ett hem i en enda röra just nu =)Ha en fortsatt skön ledighet. Vardagen kommer så småningom med allt vad det innebär / kram gittan

My Lovely Things sa...

Åh vilka ljuva bilder..viken fin tomte.jag är verkligen inget tomte frak men den där en sån skulle jag vilja ha..

pyntet är så fint..allt du gör blir så otroligt trevligt..
sköt om dig..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

Ljuvligt att läsa ditt inlägg! Jag känner hur jag blir alldeles avslappnad och vill bara kasta mig ned i soffan jag också. Och det kan jag nu när barnen har gått och lagt sig också :)

Vackra bilder som alltid! Love it!

Kram Jenny

♥ Pia... sa...

Hej ..du är just en sån där bloggare som jag beskrivit inne hos mej ..att jag skulle vilja ha som..vitt..vackert ..suck..men inte har jag såå vitt..slö..slööare..jo då ..har allt blivit lite försoffad..var ute på en promenad idag åtminstonde..men det är dock det neda..min hand går som en lärkvinge..den fladdrar ut i luften efter nåt ..godis..mums..nu får det bli stopp..för idag:)..för..nu ska jag masa mej in till soffan..ska titta på en film..bloggvärlden får vänta ett tag..måå så gott..och passa tänderna:)..kram..PIA

Mitt hvite hus sa...

Du viser helt nydelige bilder, finner roen her inne hos deg=)

Uff da ikke kjekt å bite i sykker tannen, men ellers høresd et deilig ut å bar slumre i sfoaen å sterkke ut en hand å spise dte en finner=)

Nyt det videre vennenO=)

Klem

rosenskära sa...

Hahaha, du är inte ensam om svullo-känslan, kan jag lova...
Idag masade jag mig ut en runda ner till havet när resten av familjen åkte och bowlade, på vägen hem skulle jag upp för en lång, brant trappa, typ 200 steg. Trodde jag skulle dö på vägen upp.

Hade kameran med mig och fotade först nerifrån och sen uppifrån, du kan tro att jag fick vänta en LÅNG stund innan jag kunde fota på toppen, bilderna blev alldeles suddiga av mitt flåsande!

Jag blir inte lyckligare av tio kilo mindre, men det skulle vara bra för kroppen!

Må bäst/Lena

Sigga sa...

Nú er það: Sljó, sljóari, sljóust en síðast: morgunmatur á sænginni, hvar endar þetta :)

Knúsáykkur, Sigga

Veronica sa...

Här slappas det precis lika mycket. SÅÅÅ skönt!
Jag tycker den lilla dekorationskransen (eller vad man säger) på skåpet var väldigt vacker. Antar att det är en uppfinning gjord av en Islänning ;o) för vem skulle annars komma på ngt SÅ snyggt?

Ha en slapp och skön kväll!!

Kram Veronica

Veronica sa...

Rackarns illa med tanden förresten!!

Veronica igen

Eddan sa...

Åh vad synd på din tand. Det är så himla förargligt (och dyrt) att behöva uppsöka tandläkare p g a sådant :(. Jag åt en knäck för mycket förrförra julen - say no more!
Skönt att höra att det är fler som är slöööa dessa dagar. Du verkar åtminstone ha varit utanför dörren - det har INTE jag *skäms*. Har kurat inne i tre hela dagar.
Äsch bara det blir vår ska jag ta igen det med långa härliga promenader igen!

Sköt om dig (och se upp med resten av tandgarnityret ;-)).

Kramar från Anette

Anonym sa...

Huff, det hørtes ikke så godt ut det med tannen.

Men, takk for mange nydelige bilder..

Jenny Oak Fae sa...

Trist med tanden..!

Ljuvliga bilder...gillar också den där kotten!

Och visst känner man sig EXTRA slö de här dagarna...

Önskar dig en fin ny vecka!

KRAM, Jenny

***************

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

En sån härlig slappevecka ni har, det har vi faktiskt här också; underbart! :o)
Varmkram,
Lydias Gröna Fingrar

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !
Jaa, du , det är så skönt att få vara lat ibland..jag latade till mig rejält i två dagar...men nu har jag redan jobbat i två dagar, så man kommer snabbt in i gängorna igen..
Sååå underbara bilder du visar, man kan inte se sig mätt, så mycket vackert du har !!
GRATTIS i efterskott...frukost på sängen, det är grejer det...
I morron gör jag ett nytt inlägg hos mig, kika in då..
Ha det så bra
Varma norrlandskramar från mig Anette

Berglind sa...

þetta er bara alveg eins og hjá mér.. sófinn,sjónvarpið, rúmið,bækur og eitthvað að borða, klæði mig ekki einu sinni..elskaþigogþína

lottens vita och gröna sa...

hallå där going! men du vet du, jag har träningsvärk efter att ha kört en boxrond med wii, hjäääääälp måste nog träna va...men dessa dagar kommer aldrig igen på året då det är sååå tillåtet att bara ligga just som hemma här och hos er, snart springer vardagen igen, usch fyyy förlåt att jag tog upp den! varmaste kramen och duuu jag älskar varenda bild....du min stora inspirationskälla och källa till kreativ lust!//lotten

My home is my Castle sa...

Ååå så nydelige bilder du viser :)
Vakkert hos deg...

Nå er alle juleselskapene slutt her, så NÅ skal jeg og slappe av og kose meg ;)

Klem,Kari

Anonym sa...

Vet du vad? Dina s.k konstiga dekorationer är inget annat än skogsälvornas vingar, det såg jag direkt...och bilden på tomten var så vacker, alla färgerna, grå, vit och grön gick som en "röd" tråd genom bilden. Tjusigt!!
Ha det gott!
Kram
Helen

Marie sa...

Först av allt måste jag säga ett stort GRATTIS i efterskott, låter som du hade en härlig födelsedag!

Här är en slöis till, hjälp vad man blir lat av att göra ingenting, hihi. Fast det är väldans härligt att bara skrutta omkring och ta dagen som den kommer.

Underbara bilder från ditt ljuvliga hem. Och vet du vad det bästa är? Det är att jag får se allt "live" till sommaren när jag och Mia hälsar på, jag längtar!!!!

Många kramar
Marie

hemtrevnad marie sa...

Å ,då vill jag först och främst säga Grattis i efterskott!!
Så illa med tanden!!
Själv höll det på att gå lika illa här, på en för hård knäck..men den sitter kvar som tur är.....
Kransarna på skåpet var urfina!!!
Här har vi också latat oss..mest inomhus...för vi har fått en kattfröken på 5år till oss!!
så vi bekantar oss med varandra nu!
Ha det bäst!
kramis

inga Heiddal sa...

Held þér væri nær að fara út að skokka með makanum og miðlungnum....heldur en að liggja út um allt hús og lesa:=) kv INGA

Vit Spets sa...

Hej där!
Grattis så här några dagar efter alla andra grattis hälsningar :)
Allt som Du skapar till Ert hem tycker jag är vackert - helt enkelt underbart så fortsätt att mata mig med inspiration!
Stackars tand säger jag, inte kul!

Sköt om Dig såhär på Måndag morgon!
Kramis
//siv

Hanna sa...

Ljuvliga bilder! Du vet nog att jag tycker det, men jag tjatar på ändå :)
Visst blir man slö, nu i juletider... Själv har jag inte ens gjort ett riktigt inlägg på flera dar. Har ifs inte varit hemma heller...
Igår grävde jag faktiskt fram en fin gammal dörr hos föräldrarna, som jag lyckades få med mig hem :) Bästa julklappen från mig själv :D

Stor Kram !
Hanna

Två systrar sa...

God fortsättning!Men är det inte rätt skönt att vara så slö ibland, man stressar så i vardagen, så lite halvapatisk kan man väl få vara:-) Jättefina bilder..kram C&M

Love Your Homes sa...

Tänkte titta in på din sida för att bekanta mig lite mer och så skoj att vi har haft samma slö-läge i våra mellandags inlägg. Kolla får du se, vilket sammanträffande, är du säker på att vi inte setts förr i ett annat liv(läs skämt).

Grattis i alla fall, ser att du hinner med att fylla år i mellandagarna.

Ha det gott, Ia

Ida sa...

Vad skönt det är att höra att det är fler som slappat till sig efter julen. Den suger musten ur en och det är tur att alla klämdagar finns så att man får chansen att komma ifatt igen. Vackra bilder bjuder du på som vanligt. Njut av lugnet. Många kramar Ida

Sallys hus sa...

Hej min vän!
Härliga bilder som vanligt....
Men duuuu.....
Grattis på 25-års dagen.....tänk att du blitt ett år äldre så här mitt bland allt pralinätande.....
Fortsätt du att mysa med familjen...det låter alldeles uuunderbart.
Kraaaam Katarina

Annika sa...

Hej och god fortsättning.
Vilka härliga bilder du visar och vad härligt det låter med lata dagar,... Själv har jag lust att bli lite rastlös efter ett par dagar, så här har julen plockats ihop för den här gången och nu ska snart det nya året hyllas.
Vill önska dig ett Gott Nytt År.
Kram Annika

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Ja visst är det underbart med julledigheten..! Jag var tyvärr tvungen att bryta mönstret idag..jag jobbade..och i morron också, men sen skall jag ta ett par dagar med seg-lunk igen :)

Hoppas tanden är ok, att det löst sig alltså.

Jättesöt kotte! Är "kottoman" jag med *hihi* ...en gång åkte jag till Danmark bara för att hämta kottar hahaha

Kram
Mia

brynjalilla sa...

svona á þetta bara að vera, passaðu þig bara að éta ekki jólatréð það ku vera slæmt fyrir meltinguna, kær áramótakveðja og megi 2009 verða þér skapandi og hamingjuríkt

gamla skolan sa...

Härligt slö tillvaro som du beskriver ! Tyvärr jobbar jag , så kan inte tillåta mig att vara fullt lika slö , men hade utan problem kunnat anamma samma tillstånd om jag haft möjlighet !!
Så fortsätt att ta det lugnt men glöm INTE att andas ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Det där med att bara sträcka sig ut efter nått att stoppa i munnen låter välbekant.
Så illa är det här med.
Kan liksom inte sitta i vardagsrummet utan nått att stoppa i matluckan....
Tur det snart är slut hehe.
Var hos tandläkarn innan julafton.
Kostade nästan 2000 kr....
Roligare kan man ha det hehe....

Hoppas nu att eran nyårsafton blir lika skön som julen.
Här blir vi ensamma maken och jag.
Men det går bra. Vi har ju varandra.
Sänder nu en hälsning med hopp om att 2009 blir det du önskar.
vi får snart 365 nya blanka dagar att fylla med det vi vill själva.
365 nya blanka ark. Ta vara på dom, dom är dina.
Stor nyårskram till alla i familjen Island :D
Synne.

johanna sa...

Hej gumman
Skönt att du vilar upp dig!!! Ha ett lika mysigt nyår
kraaaam

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin tomte, kotte och skåpet, underbart! Ja, så är det, man bara äter o äter o äter...; ) Gott Nytt Inredningsår önskar jag dig du fantastika männsika! Mari.

Elzie sa...

Här blir man inspirerad som vanligt. Så mycket fint du visar oss hela tiden. Man vill bara ha allt!!
Önskar er alla en riktigt fin nyårsafton och ett gott nytt år.
Kram Elzie

Eleonore Zander sa...

Får börja med att gratulera i efterskott!
Tänk vad fort tiden går ändå.
Så underbar din header är! Wow!
Nog har man fastnat i ett slöhetsträsk, men jag försöker kravla mig upp och lyfta mig själv i kragen. Men det är otroligt lätt att ramla dit igen :)
Har suttit och förstorat dina bilder och njutit en stund.
Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!

Varma nyårskramar Mari i Marieholm

Hjärtat Mitt sa...

Hoppsan, hade fel inloggning!
(dotterns)

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Hej du Goaste!

Jag kan ju inte missa att kika in till dig en sista gång i år :D

Önskar digg ett riktigt Gott Nytt 2009!

Hoppas du får en fin insynskyddande vägg i din trädgård. Tänker fortfarande med fasa hur den sågades ner.....

nu är det tid för planering av kommande trädgårdsprojekt. Tiden efter jul är perfekt för det....

massor av good inspiration önskar jag dig

Den bästaste av de bästa kramarna till Dig :D

Lena

Sallys hus sa...

Bara jag igen som önskar dig o din familj Gott Nytt År!
Kraaaam Katarina