Just do it!

Just do it!

torsdag 18 december 2008

Klappklart...

Nu är det gjort!
Jag är klar med julklapparna!
Ja, i varje fall alldeles nästan, bara ett par stycken kvar...fantastiskt!

Och det gick så smärtfritt!
Effektivt handlande. Radarn på och mannen hängde efter, precis som en man ska..;)
Nästan inga monster ute idag, men jag kom på en sak.

Det blev dyrare då..!

Tänkte bara att ni ville veta..:)

Må bäst alla min kära besökare!
Och lova att ni tar det lilla lugna inför julens ankomst.
De kommer vari sig du stressar eller ej. Det senare alternativet är bättre!
Det läste jag nånstans...*blink*

I ett rum...
finns detta fönster.
Ut mot gatan...
och detta fönster, inåt rummet.
Och där ser ni en bit av...
sängen.
Där jag just nu ligger och
vilar... "helt slut"!
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
I ett annat fönster...
finns den här.och den här.
Som jag har målat slarvigt och klätt de små ljusen...

och den blev, enligt mig, lite roligare så..:)
trots en dålig bild...

Stor- Större- Störst- Kram till er alla!
Och en fridfull helg med massa mys...

49 kommentarer:

inga Heiddal sa...

mmm... hvað þú reddaðir deginum fyrir mér með þinni fögru ásjónu. Nú líður mér betur í alla staði. Erum að baka brauðkalla og kellingar ég og Hindin mín. Knús og kremja. INGA

Anonym sa...

Vilken toppenidé att klä den annars rätt trista adventsstaken - blev mkt fint! Fin blogg du har. Hittade den genom Lottens vita och gröna. Titta gärna in på min om några dagar - håller på att göra en ny.
Hej!
Mia

gamla skolan sa...

Hej ! vilket underbart hem du har och vilken fin blogg . Jag har precis startat en blogg och blir så avundsjuk på din . Besök gärna min ! Kramar Susanne

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..
Sååå sagolikt vackert där du ligger och kikar på oss..som ett skimmer..vad söt du är..
Jag önskar dig också en underbart fin helg..
Ha det gott
Kraam Anette

Jenny Oak Fae sa...

Ljuvliga bilder...blev så snyggt på ljusstaken, jag gjorde nåt liknande på en här hemma, fast över riktiga stearinljus som hade "fel" färg...

: )

Ha det GOTT vännen!

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Hej sötis, vilken fin bild på dig, och vilken ära att mitt julkort fick hamna i din fina påse:)
kram

My Lovely Things sa...

åh så vacker adventsljustake..
du kan du!!

Åh vad gott med vial..jag ska strax slänga mig í soffan och vila och se film..
kram anna

gittan sa...

Aha, det är så man ska göra istället för att köpa ny adventsstake, vilken bra ide! Visst känns det gott när man klarat av julens inköp. Jag hara också bara ett fåtal kvar som jag tänkte inhandla i Malmö imorgon. Min äldsta dotter föreslog att vi kunde gå i stan tillsammans...men det går ju inte =) Nu vet jag även hur man slätar ut rynkorna "fnissar" man lägger sig på rygg...eller var det "suddet" som gjorde det. ha en härlig kväll / gittan

♥ Pia... sa...

hej...är en stor beundrare av din vackra blogg..tycker om dina bilder..så fint...och inte blev det mindre fint idag:)..du ser ut som en ängel där du ligger....påhittigt det där med staken..hm..kanske kan jkan härmas lite:)..läste även i en tidning om dej och ditt vackra hem..blir lätt grön ska jag säga..men det går över...ha en skön och mysig god jul..PIA

Eddan sa...

Härligt att vara klar med klapparna - jag ska göra ett sista ryck imorgon tror jag!
Åh, vad jag blir inspirerad när jag kommer in till dig, du har så mycket fina idéer (har fortfarande inte slutat drömma om din köksö). Har härmat dig på fler ställen härhemma ska du veta ;-)!
Det ser så mysigt ut där du ligger och vilar, det är du väl förunnat!

Sleep tight!

Kram från Anette

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh det är bara du som kan komma på så himlans bra idéer, och så söt min lilla favvobloggerska e!

ha den bästa av helger vännen, med mycket gottis och härlig vila!

varmastekramen till dig! varmkram lotten

Mitt hvite hus sa...

Så ut som du slappet godt av og det fortjente du virkelig=)
Du viser et nydelig julepyntet hjem . Og du skal vite jeg nyter hvert et bilde=)

Kos deg og slapp godt av0)
Klem Kertsin

Hanna sa...

Ditt hem är som en dröm... så fina bilder jämnt :)

Och piffet med ljusstaken va riktigt smart ;)

Ha d gott!
Kram Hanna

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh du underbara vem skulle komma på att klä in ljus på en elljusstake , förutom du !!
Förstår om du e sliten !
Vila dej du , så ska jag berätta gamla julsagor för dej ....
Kram/Lotta

Sigga sa...

Alltaf Langflottust my friend !!!

Ég dó úr hlátri þegar ég fattaði þetta með commentin á bloggið, þú veist sem stendur neðst í blogginu. Málið er að restin af því sem þar stendur var í sama lit og backgroundið, hahhaa. Komin skýring á því og ég búin að láta þig fá passwordið mitt og allt. Þú gætir sem sagt bloggað hjá mér ef þú vildir. Sem myndi eflaust kæta eihvern, því ég er svo löt.

Knúsáðig vinkonan MÍN !!!!

Veronica sa...

Din adventsljusstake blev ju toppensnygg! Som en helt ny modell!!! Jag tycker att de ofta ser lite "tantiga" ut i vanliga fall.

Kram Veronica

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Så fint det var hos dig.
Blir så avundsjuk.
Har du lust att komma hem till mig och fortsätta?
Själv ska jag snart krypa ner och sussa gott några timmar.
Ska upp halv fyra igen.

Nu önskar jag dig och familjen en riktigt god fortsättning på kvällen.
Kramen Synne.

Lilla huset på prärien sa...

Vad skönt att ha allting fixat inför julafton med presenter osv. Jag har några kvar till sonen som måste fixas imorgon. Vill INTE springa runt tillsammans med alla andra på stan... usch nej.

Fin du är på bilden! :)

Kram Jenny

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Men vad skönt att nästan vara klar med alla klappar, själv har jag knappt börjat. Men jag brukar vara effektiv på sluttampen...hih

Vad smart det var med klädda ljus i ljusstaken, du är bra fiffig du!

Ha det så bra du med. En riktig mysig jul önskar jag dig och din familj!!!!

Kram Anna

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vad fint du har....en riktigt fridfull jul till dig också!

kram Annemari

Min Verden sa...

Grattis med alle gavene klar til jul. Jeg er også ferdig - helt ferdig ;)De siste jeg kjøpte var så vakre at jeg måtte legge de ut på bloggen. Det er morsomt med pene pakker da! God jul. Hanne

Kari sa...

God helg til deg også! :-)

Millygarden sa...

Men så fint det blev med en klädd adventsstake istället för dom vanliga tråkiga! Fin bild på dig i ett skimmer likt en aura!


Kram Marina

My home is my Castle sa...

Nydelige bilder :)
Så flott adventstaken din ble :))
En kjempeide ;)

Klem,Kari

heavenandearth sa...

Hej!

Hittade hit från "Kärleken till fransk inredning" å vilken underbar sida jag fann!!!
Ljuvligt!
Hit kommer jag snart tillbaka!

Ska ut o handla mina sista klappar imorgon...

Ha en riktigt go helg!
Kramis!
Iréne

Anonym sa...

Vilken ljuvlig sänghörna!

Och jättegulligt med klädda ljus i adventsstaken. Jag kanske skulle göra nåt liknande...

Visst är det härligt att ha gamla fönster mellan rummen. Vårt första, lilla 'innefönster' sitter faktiskt mellan badrum och kök.

kram
ingela

Unknown sa...

Tjusiga bilder och så vackert att klä adentsljusstaken så!! HA nu en riktigt fin fjärde advent! Kram Petra

Elzie sa...

Skönt att, nästan, vara färdig. Är så skönt när man inte behöver köpa så många paket. Mest till de små för det är ju deras helg den som kommer.
Hoppas du har det bra.
Kram Elzie

Lina ♥ C´est la vie sa...

Du har så vackert hemma! Ha en fin helg och GOD JUL! Kram Lina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

kikar in å vill ge dig en önskan om en underbar fridfull julhelg!

♥ GOD JUL ♥
Juliga kramar
Nilla

Marie sa...

Hejsan!

Underbara bilder och det ska vara du till att komma på en sån toppenidé att klä in en adventsljusstake, jättefint!

Här är en till som i princip är klar med alla julklappar, känns jätteskönt!

Ha den allra bästa helgen!
Kramar Marie

Anonym sa...

Hej!

Tittar ofta in till dig tycker så... mycket om dig & din blogg & hur du berättar om Irland blev så.. himla glad när såg att jag kan lämna en hälsning till dig nu.

Juliga Hälsningar Mona

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Grattis till att julhandeln gick så smärtfritt, jag får horn i pannan bara jag tänker på att ge mig ut i den djungeln!
Härliga fönster och så trevlig din adventsljusstake i fönstret blev. Jag har inga för de ser så tråkiga ut, men din blev faktiskt jätteshabby (i en positiv mening!). :o)
Idag ska jag julstäda och pynta...ska bli jättemysigt (ja, det senare alltså!).
4:e adventskram,
Lydias Gröna Fingrar

Hjärtat Mitt sa...

Fina bilder. Så skönt att ha fixat allt sånt klart :)

Vill önska dig en riktigt God Jul.

Kramar Mari i Marieholm

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohhh ja jag blir så inspirerad av dig gumman! Så vackra bilder. Men du... så fint att klä adventsljustaken! Ja jag har min kal, tänkte hellre det än de fula guldkottarna =) Men det där var ju supervackert!

Ha det så gott du också!

Och här får du en ännus större KRAAAAAAAM =)
/Anita

H ennA sa...

Tjingeling Goaste gumman!

Jag hoppas du mår bra och att du njuter fullt ut av vad julen har att erbjuda. Att du och din familj får det så där underbart mysigt som man bara kan på en julafton! Jag önskar dig en trevlig födelsedag också..för om jag inte minns helt fel eller är ute och cyklar så fyller du år de närmsta dagarna ;-) Min tid framför datorn är minimal dessa dagar så jag passar på att önsla Dig en fröjdefull jul!
Må fint och ta hand om dig!

Hyvää Joulua!

Julkramar Anne

P.s. Reportaget var helt underbar, men det kunde man ju vänta sig...för det är ju det du är! Och tidningen kommer jag att spara till nästa jul och julen efter den...och jularna som kommer år efter år :-)

H ennA sa...

Att du är söt som socker..och har ett hjärta av guld...det har nog ingen kunnat undgå att märka :-)

Kramis

Inspiration i vitt sa...

Hej Goa, vart får du allt ifrån igentligen, du har sån härlig fantasi, du är en riktig skapar spruta med egna idee'r och det blir bara så braaaa.
Tänk alla trista stakar som finns i överflöd, hotta upp dom ala Goa så vips så är det plötsligt fint igen hihi.
Kram vännen min/Ingela.

Interiörboden sa...

Vilken underbar vacker blog du har!
Bilderna är underbara!
Vad fint du har! :)
Ha en jätte härlig 4:e advent!
Kram Sandra

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vad mysig ljusstaken blev med lite vackra gamla bibelsidor virade runtom..

Härlig julstämning och mys hos dig..som alltid!

Vet du att jag och Marie vill besöka dig till sommaren, det skulle vara så kul! Marie kommer till mig i vår, och det skulle vara kul om vi kunde ses snart också!

Kram goa vän, ha en jättefin JUL!!!
Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej min vän!

Vill tacka dig så innerligt för dina värmande ord hos mig. De kom när jag så väl behövde dem.

Jag vill också passa på att önska dig en riktigt fin jul med mycket kärlek :)

Kramar Viveka

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Tassar bara in för att önska Dig..

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR =)

Kram Anita

Ida sa...

Vilka fina bilder du bjuder oss trogna läsare på. Själv satt jag uppe till 12 i natt och paketerade julklappar. Insåg att det fattas lite småsaker, men jag tänker vara en sådan där jobbig person som är ute i sista stunden så det blir att handla lite imorgon. Ha det så mysigt nu i adventsmörkret.
Kramar Ida

Anonym sa...

Vilket bra tips du kom med som lindade in de tråkiga ljusen på staken med fint papper. Varför kan jag inte komma på en sån genial idé?
Jättefint!!
Kram
Helen

HELENA SKARP sa...

Vilka härliga bilder!!!

Vill önska dig en riktigt GOD JUL!

Kram

Helena

inga Heiddal sa...

Hvar er myndin af þér asninn þinn.... Það er ekki heil brú í þér og henni systir minni. Ég segi það enn og aftur... En Gleðileg jól samt:=)

Anonym sa...

*~*~*~*Merry Christmas*~*~*~*
enjoy the holiday hugs from Tanja

Unknown sa...

Vilken underbar julstämning det råder hos dig! Ville nu titta in innan jag tar jul och önska dig och de dina en riktigt God Jul, kramar Petra E Romantiska Hem

johanna sa...

Hej
Vill önska er en riktigt mysig jul!!!
Kraaaaam