Just do it!

Just do it!

onsdag 18 februari 2009

Feberflykt...

Hej alla mina kära!

Jag bara behöver komma hit och beklaga mig!
Ja, jag vet att det inte är kul, och du behöver inte alls lyssna..:)

Febern går runt i hemmet och när man tror att nu är det nog bättre, så smyger den sig på igen och nu har den nått mannen! Så i natt tog jag mitt täcke och flyttade till ett annat rum.
Högljud feberflykt, väljer jag att kalla det..:)
För när det inte räckte med öronproppar tillsammans med otaliga försök att vända honom på sidan, trumma med pekfingret i hans panna (mitt bästa snarkdämpartips..:) Testade jag att ställa mig upp i sängen, slå ut armarna i rummets mörker och i en desperat, hysterisk ton skrika...*DU VANN MILJONEN*
Inte ens det hjälpte!
Förutom...en snabb övergående känsla av välbehag, över mitt eget magnifika tonförråd. Där jag i ett svagt micro ögonblick, såg de stora operahusens scener passera revy. För att i exakt samma moment, se de skjutas ner av egen hostattack...tätt följt av ett anfall nysningar och rinnande ögon.
Irritationen var ett faktum!
Det enda som fyllde skallen var känslan av..."hämnd"...så stark, att jag började domna i höger stortå, hakan sköts fram i ett vulgärt underbett och rostigt morr, övertog den hostsårade strupen!
Men jag gav upp...
Antingen bli beskylld för misshandel av en sovande sjuk äkta hälft, eller ta och fly fältet. Vilket jag så storartat gjorde.
Klart att jag tycker synd om honom! För som vi alla vet, så är det inte lätt när en man blir förkyld..:)

Lite bilder till er från min utsikt på soffan.
Nu är jag så trött på den att,
en ändring blir det första som händer när orken återvänder...:)

det räddade bordet...
min gardinklädda, lilla guldklimp.
Min madonna som vakar hos mig...
böcker och en påse full av önskningar.
I mitt fönster som visar mig blå himmel.
Som dock ej ska ändras på, utan njutas av...utanför!

*LÄNGTAR*


Må ni alla ha det bästast!
Ni är underbara!

Största Kramen....

43 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

*LOL*
Stackars Güa med Güagubbe , hur ni har det :-(
Jag har alltid förespråkat varsitt sovrum , men aldrig fått gehör . Ingen kan förstå behovet som inte är så lättväckt som jag .
Men när man inte ens vaknar fast man vunnit en miljon ..... låter olycksbådande :-)
Sjung på du på nätterna alltid roar det nån , grannen kanske !

Krya på er !!

Kram/Lotta som känner sig piggare , häpp !

Randi sa...

Heisann Gua!

Huff huff!! Dette låter ikke bra!
Å når mannen i huset blir sjuk,ja da vet oss at det er ikke bra :-)))
Men som vanlig viser du kjempe fine bilder,selv kor syk du er,sukk!Du er så dyktig Gua!
Men no må du se til å bli frisk kjære deg!!
Vil ønske deg kjempe god bedring!Det blir snart no;))
God kram til dei!!

Kristin sa...

Hej Gùa, stackars dig som inte är frisk än, jag hoppas du kryar på dig inom kort!

Du hade åtminstone vackra ting att vila ögonen på, där du ligger i soffan. Bordet var helt underbart, gillar sådär nött och svart mot vitt...

Kram och som sagt krya på dig!

Weisser Traum sa...

hallo gua sieht soooooooooooo schön aus. der tisch mit der deko einfach supper. grüässli daniela

My home is my Castle sa...

Stakkars deg....
Ønsker deg riktig god bedring og håper du snart er frsik igjen..

Klem,Kari

Rosengårdens Inredning sa...

Hej vännen!
Hoppas du blir bättre snart!!!!!
Längtar efter dina omändringar och påhitt...din blogg är den bästa alla kategorier....
Ta dig nu en stor Whisky (ge en till mannen med) så blir det iallafall lite roligare att vara sjuk ;=)

Krya på dig/Kramar Malin

Eddan sa...

Vad segt det är med förkylningarna hemma hos er. Det verkar vara en sådan vinter i år. Här är det snorigt och hostigt också och min lillasysters familj med två småbarn har inte haft en frisk dag på den här sidan nyår tror jag :-(.

Hoppas att ni kryar på er riktigt fort nu så att du får sova i din egen säng (vet hur det är att kämpa emot snarkningar ;-)).

Get well soon!

Kram från Anette

rosenskära sa...

Vad trött man blir på dessa evighetsvirus! Jag ska inte klaga för det var faktiskt väldigt länge sedan jag var så här krasslig sist, men det känns ju som att det är en klen tröst just nu...

Jag har aldrig ångrat att vi köpte breda sängar till barnen, då är det bara att krypa ner till dem när snarkmonstret blir för högljutt.

Nu får vi snart krya på oss!

Lena

G-STYLE sa...

Again beautiful pictures from your house ,I love the black table and the madonna is also very lovely. I placed today also a few pictures off my own madonna/holy theresia.
I will come again ,greetings from Gea

Linneas Hjärtefröjd sa...

ååhhh hoppas du fått bli utvilad nu, o att ni båda kryar på er!!!! ute är rent ut sagt svinkallt,så du missar inget........
fint du har att vila ögonen på!

kram från en som jobbar ute, nu fryser ja rejält... :) linnea

Hanna sa...

Haha, känner igen det där :)
Inte lätt när en man blir riktigt sjuk :P

Krya på er!!
Kramar / Hanna

Tulipa sa...

Dessa sjukdomar som härjar...det är denna säsongs gissel!!

Håll ut snart är allt bättre!

Så mycket fint man kan göra med spetsar och gardiner...vackra Madonna!

Kram Mariette

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hej! Sitter och kikar i senaste nummret av Lantliv och ser att ert bedårande hem finns med!
Underbart!
Krya på er i "sjukstugan nu
kramar Anna

Vitt och nött sa...

åh hoppas du å din man känner sig bättre snart! han verkar va ungefär lika svårväckt som min sambo.. förra veckan dammsög ja typ i sängen å han hör ingenting :) vadå sova djupt :)

du har iaf många fina saker att vila ögonen på! underbart hem har ni!

krya på dej!
stor kram!

MiaMaria sa...

Hejsan!

Kikar in och vad läser jag då jo, att ni äro sjuka...då skickar jag en dunder krya på sig hälsning till er och hoppas att ni blir bättre snart......

Ha´nu det så bra trots läget...
MiaMaria

Badhusviken sa...

Hejsan, Jättefina bilder från ditt hem i senaste Lantliv. Särskilt vackert tyckte jag skåpet i vardagsrummet var.
Mvh Susanne

Heidi-anitha sa...

Masse masse god bedring vennen:)
tenker på deg...

Jeg har akuratt kommet meg ut av feberen selv, og i morgen skal jeg ut å kjenne frisk luft igjen.. Åh, deilig det skal bli..

Vakre bilder enda du har feber..:)

Stooor klem White vintage

inga Heiddal sa...

Sæl Silkihúfan mín... Gott að sjá að þú ert risin úr rekkju...Flottar myndir hjá þér som vanligt... En var ekki í stuði til að lesa fyrst ég gat það ekki við fyrsta look á það inni. Voða væri nú gaman ef þú kæmir til mín í húsmæðraorlof á næstunni... Mér myndi líka það vel veistu...Kram INGA

gittan sa...

Usch och fy för feber. Min minsting (snart 17 år) vaknade för en stund sen med hög feber. Bara att hoppas det inte går över oss alla. Men din utsikt från soffan ser aldeles bedårande ut vännen. Fast jag försår att du tröttnar och behöver flytta runt lite då och då. Vilka fynd du gjort med järnsängarna "lycka". Hoppas du snar tkänner dig bättre och slipper bli störd i nattsömnen.
Tack för kommentaren hos mig! Det värmer och glädjer långt in i själen. Krya på dig min vän / kram gittan

Rosengårdens Inredning sa...

HEJ GÚA!
WOW, vilket underbart reportage i Lantliv om ert vackra hem, sitter bara och njuter av allt fint och känner suget om att ändra om här hemma....
Moa var och hämtade posten i brevlådan och där vr både L och D&T, hon började med Lantliv och bara skrek rätt ut:Det är ju Gúa, mamma.....
Jättefint, nu måste jag kolla lite mer noga...
Krya på dig vännen/Kraaam MALIN

gamla skolan sa...

Hittade ditt hem i tidningen Lantliv !!! Så jättefint ! Jag gillar ditt badrum , tror aldrig jag hade stigit ur skumbadet om jag hade haft ett sånt fint badrum ! Men hela ditt hem är så vackert ! Krya på er ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Älfgärdet sa...

Största krya kramen!
Har just suttit & småsuckat när jag njuter av Lantliv & ert hem. Det som jag tycker saknas hos många, det finns hos dig :). Inte alltid lätt & sätta fingret på, men känslan bara finns där.

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej du rara!

Haha du är så rolig. Jag ska testa det där med miljonen på min man...hihi Fast jag tyckr synd om dig som har feber.

Åh så vackra bilder du visar! Såg ditt underbara hem i Lantliv. Vad kan man säga...WOW...ni har det så vackert.

Krya på er nu!

Kram Anna

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilket gött fejs jag såg när jag öppna Lantliv i dag !!
Kul att få se det på "riktigabilder" igen , och lite trädgård och uterum , erat hus är verkligen fantastiskt !!!!!!
Me LOVE !!!
Körde ni snarkplåster inatt eller , eller ????
Kram/Lotta

Solsjö - Under en vind sa...

Men idag har ni väl fått se något som piggar upp!?! Ert vackra hem i mysiga Lantliv och så fin bild av dig Gua! Jag kommer lusläsa artikeln ikväll då lugnet lagt sig här hemma...
Varmaste krya på dig hälsningarna! Kramis kramis!

n o r d i n g å r d e n sa...

Gúa , jag tycker synd om dig för att du är krasslig, men inte för att du har Europas finaste hem!!!

Gud vilket läckert reportage Johanna, Marie och Mari har gjort i dit supersnygga hem! Man baxnar, tappar andan och blir lika sjuk som du är just nu!!

Du har otroligt fint, kors vilken stilsäker smak! och du själv passar in det det huset som handsken: )

Krya på dig och vila med Lantliv, saft, godis och frukt i din säng!!

mari.

Anonym sa...

Hej! Såg reportaget i Lantliv som kom idag. Vilket underbart hem ni har. I synnerhet badrummet... :) Får jag be om lite hjälp? Jag har planerat att måla om hela vårt hem i vitt, och tyckte mycket om bilderna från ert hem. Vilken nyans är det du använt på väggarna? Krya på dig! //Sandra

mysiga heestrand sa...

Idag fick jag Tidningen Lantliv.
Det var ju ett helt underbart reportage om ditt hem i den. Jag vill önska dig och din familj en stor kryapådig hälsning
Kram Marita i Heestrand

Unknown sa...

En stor krya på dig kram till Er alla i familjen.
Hu va hemskt, gubben är sjuk......
Ja då förstår jag att du flyttade till ett annat rum.

Vacker utsikt!
Spännande att se förändringen av densamma......

Ha en så bra helg som det är möjligt trots feber, hosta och elände......

Kramisar Jeanette

Prinsessan och jag sa...

Önskar att du snart blir frisk, jaja maken också. I vår familj har den just kommit, förkylningen. Lillen på 6 mån är sjuk för första gången. Det är inge roligt!
VAD FINT DET BLEV I LANTLIV!!!/Yvonne

Fröken Piff sa...

Haha, vad jag gillar dina målande beskrivningar! Men usch det är inte roligt det där att vara sjuk! Hoppas ni blir bättre snart! Krya på er! Kram!

Tine sa...

Hello my dear friend...

I have pillows from Jeanne D'arc too....*smile*

It is so nice and wonderful...I can come every time and watch you're Pictures..so sweet.

Heartly Hugs Christine

Krusidull sa...

Krya på er nu så du kan njuta av ditt hem i bild o text.
Så fint reportage i Lantliv som kom idag.
Grattis
Kram
Krusidullan

Hem och Lycka sa...

Uuuunderbart reportage i Lantliv som kom idag! Grattis!

Krya på dig!

kram

Lilla Blanka sa...

Hej min vän!

Åh din stackare, vad jobbigt med envisa baciller!!! Hoppas du piggnar till snart..nu är dert ju helg nästan och då vill man ju vara extra pigg och fara runt i huset och pyssla och måla och ändra =)

Jag tycker dina bilder är så fina..rofyllda och vackra!

Kraaaaam
Mia

Ps har mailat dig :)

Rummet för välbefinnande sa...

Tänk vad jag är glad att jag hittade hit till dig!
Såg reportaget i Lantliv idag och lyckokänslan som infann sig, när jag såg ert vackra hem, lade sig så väl tillrätta där i min kropp!!!

Så kommer jag in här på bloggen och läser, läser, läser och berörs från första stund. Medkänsla med er som är sjuka, glädje för ert vackra hem, inspiration, tänkvärdheter och kloka ord, lite sorgsenhet och eftertanke (Sabina) och en stor portion humor.
Åhh, hit kommer jag tillbaka, det kan jag lova. Du hamnar i min lista så jag kan följa dina inlägg.

Hoppas att ni kryar på er nu och att ni får en fin helg!
Ha det fint!
Kram från Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhh lilla vännen, jag hoppas att ni är bättre nu, det är sååå jobbigt att vara sjuk..
Men du !! Igår fick jag Lantliv i min brevlåda !! Wow vilket fint reportage från dig !!
Jaa, man bara njöt av alla vackra bilder från ditt hem, och vad söt o fin du var på bilderna !! Super fin vit tunika hade du på dig..
Ha det gott
Kraam Anette

Anonym sa...

Ville bara bara lämna ett fotspår och gratulera till det fina reportaget i nya lantliv :) brukar följa din och andra inredningsbloggar men har ingen egen - än :) tack för fina bilder ocj inspiratiion

Unknown sa...

Hej Guá,

Har dessvärre slarvat bort din mail adress. Den ligger ju inte under Gúa ....

I vilket fall som helst så vill jag bara säga GRATTIS och många kramar som kanske värmer när du mår dåligt.

Mitt grattis är för det vackra reportaget i det nya numret av Lantliv som jag fick i brevlådan igår!!!!!!!!
Som jag läste och tittade.....
Underbara bilder på ditt hem och på dig. DU var så söt och såg glad och nöjd ut.

Tänk så roligt för Mari, Marie & Johanna de hade 2 reportage med i Lantliv i samma nummer.

Roligt att dom lyckats!

Om Du vill dela med dig av din mail adress så skulle inget göra mig gladare.

Vill skriva så mycket till dig.

Kramisar Jeanette

Tvert-om-tanten sa...

Man må kjøpe nyeste Lantliv, skjønner jeg... =)
God helg, og krya på deg/er!

hemtrevnad marie sa...

Oj då , stackars er!!!
Jag ville bara gratulera till det fina reportaget i Lantliv!!
Och inte tycker jag då att du ska ändra på din utsikt från soffan, den är ju magnifik!!
Älskar det bordet och skålen och....
men krya på er nu, och ha det bäst!
kramis

Vita rum sa...

Trevlig helg! Kram Veronica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej.Det är så kul att läsa det du skriver, blir många fniss...
Du har så många fina bilder och bra ideer.
Krya på dig och ha en bra helg
Hälsn AnnaMaria