Just do it!

Just do it!

måndag 9 februari 2009

Ta vara på livets stunder...


Hej mina vänner!

Hoppas er helg varit bra och att den nya veckan känns spännande..:)

Själv känner jag mig sjuk. Yr i bollen ont i kroppen och dylikt.
Tråkigt!
Men...det går över! Och det är jag oerhört tacksam för!

Inte minst efter gårdagen, då jag hamnade inne på en blogg, hos en ung, vacker tvåbarns mor, Sabina som kämpar i vardagen och tar vara på stunderna, medan hennes sjukdom sakta äter upp henne!
Jag kan bara säga att jag satt här och tårarna rann när jag läste...
Hur får man barnen att förstå att man snart inte finns..!?!
Hur klarar man tacksamheten för det som redan finns, samtidigt som, man så gärna vill ha det kvar!...att få stanna en stund till på denna jord..?!?
Och jag blev så förbannad på mig själv!...Att jag ska behöva sådan läsning, för att ännu en gång uppskatta mina dagar!

Jag avslutar detta mitt måndagsinlägg, med ett citat ifrån hennes blogg, som etsade sig fast i mitt huvud och hjärta...

"Att förlåta är inte en handling i svaghet.
Det är en handling som fordrar mycket mod.
Att förlåta betyder släppa fri.
Den du släpper fri är du själv.
När du förlåter betyder det inte att du glömt.
Det innebär att du släppt ditt beroende till den oförrätt
du anser dig åsamkats av någon eller dig själv,
och därför inte längre plågas av din bitterhet.
Allt vi behöver för att kunna förlåta är viljan att göra det.
Sen sköter Gud resten."

****************************************************************************************

Ha en bra vecka alla mina vänner, som ger er tid att stanna härinne!

Njut av livets stunder!
Vi vet inte hur länge de varar...

Största Kramen...