Just do it!

Just do it!

fredag 6 februari 2009

Hallelujah moment...

Hej alla mina goda och glada!

Nu så...har jag fått tidningen...*roligt*...och jag är så nöjd..:)
Och idéerna satte fart!
Det känns som ett riktigt Hallelujah moment, när man får en ny tidning...tycker jag..:)
Och stackars T fick lyfta på och av skåp och flytta saker och borra för fäste av saker, som jag sen ångrade mig och tog bort..*fniss*Ja, det är nog inte alltid så lätt att vara herr Gúa..;)
Men det får bli vår hemlighet här..:)

I alla fall...mina små stackars fönsterluckor fick flytta ännu engång igår. De börjar nog undra vad som pågår och snart börjar de med all säkerhet flytta sig själva...de har ju fått fötter..:)
Och så upp med lite krimskrams, bort med gardiner, flytta soffan och in med Loppan! Så fick jag en hörna till, i mitt hem, som jag inte visste fanns..:)
Och de förvildade planerna på ett större hus, får återigen stoppas undan...*skönt*..:)

Ett varmt stort tack, för alla varma, uppmuntrande ord om reportaget!
Jag vårdar dem väl!
TACK!

Och så lite halvdana bilder till er alla...
samt en önskan om en trevlig helg!

samling saker...som alltid..:)två burar på en lucka...där syns min bruna hörna i spegeln..:)
min lilla madonna, lite ljus och en spegel...fick flytta in i min gamla stallykta...
det blev helt ok tycker jag.
Och så ses vi snart igen!!!

Största kramen till er alla....

41 kommentarer:

Jeanette sa...

Heisann!¨
Så lekkert du har d!:) Virkelig koselig!
Ja d magasinet er helt supert!! :)
ha en trivelig weekend!:)

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakkert!!O=)


Ha en fin helg. Klem Kerstin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min goa vän!

jippi...ja fick oxå min tidning idag.Ska läsa den ikväll när alla sover.Roligt att du är med ...kan knappt bärga mig..hihihi..

Så fint du har gjort om det hemma....lovely= andlös....suck! *LER*

Ha nu en underbar helg Gua1
Kramar // Nilla

Jenny Oak Fae sa...

VÄLDIGT fint vännen!

: )

Ha en trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

UNDERBART !!!
Ja det var en rackarns fin tidning det där , mycket inspiration och lite reklam , perfekt !!!
Men vem behöver den , när man kan gå in här och njuta och låta sig inspireras .
Du kanske skulla knåpa ihop en egen bok : "Gûa Hallelujah moments "
Love dig !
Ha en underbar helg nu och ge Herr Gûa lite ryggmassage nu som släpat så duktigt .
Kram/Loppan

Mia sa...

Fina bilder som vanligt men det säger jag ju alltid när jag tittar in hos dig, för jag bara njuter av dem länge länge varje gång.

Fågelburarna är fantastiskt söta, skapar ha begär hos mig.

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Mia

Elzie sa...

Du milde vad du donar. Men snyggt blev det.
Har fortfarande inte fått min tidning. Vad år det som händer?
Hoppas ni får en skön helg i ert omändrade hem.
Kram Elzie

inga Heiddal sa...

Sé að þú þarft ekkert að fara í ræktina eins og ég... þú bara flytur húgögn og gluggahlera í staðinn daginn út og inn. en ég er aldrei þessu vant að fara að hella ú mig rauðvíni í kvöld. Ég hlýt að fara að verða búin með kvótann:=)

gittan sa...

En riktigt idespruta är du minst sagt - och vackert blir det alltid! Låt nu maken få vila sig lite i helgen, jag menar om du skulle komma på fler ideér =P Ha en skön helg / kram

Älfgärdet sa...

Ahhh den där quilten är nåt som jag också vill ha!!! Du har förmågan att förmedla nåt alldeles extra i bilderna, så att jag vill ha!
Satt med Vakre Hjem i 3 tim på tåget från Gbg igår...
Ifrån ett igensnöat Värmland.

♥ Pia... sa...

Hej..så fvackert..man kliver in i den ena drömmen efter den andra..när man sätter sej vid datorn och börjar blogga..din blogg är för mej en stor dröm..där drömmer jag länge:)..att du bara får till så där ..förundras varje gång..och repotaget i vackre hjem..superfint...min tidning från jeanne har kag inte fått än..väntar och väntar...ha en skön och trevlig helg..kram..PIA

Anonym sa...

Åh så ljuvligt! superfint och ljust.

Jag är ute efter en egen madonna jag med hoppas jag hittar henne snart ;)

kram Trevlig helg Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Ja idag äntligen kom ju vakre hjem, sååå fint reportaget var! Du ska verkligen vara stolt över det!

Så fina bilder du visar, många mysiga detaljer! Jag har skruvat upp en ny lampa idag som kom från nätbutik, en vägglampa i fattigmanssilver....fick stoppa in vetemjöl i de gamla skruvhålen för den nya lampan var givetvis smalare än den förra....mjölet fungerar jättebra på ljusa väggar...ett litet tips!

Ha en skön helg! Kramis!

Unknown sa...

Ja visst är tidningen underbar...precis som ditt hem! Ha en skön helg, kram Pia

inga Heiddal sa...

Á fulla belju af rauðvíni... Svo komdu bara ég sakna þín alltaf þegar ég sé rauðvín og rassmyndatökur!!!!:=)

marie sa...

Hej min goa vän!!!
Idag fick jag fatt på Vakre Hjem, så otroligt fint och underbara bilder.Ni har varit superduktiga! Känns kul med en kvällsbild..lite nytt också! Mailade till Maria Isabel också.Och fint har du hemma...tänk om vi snart kunde ses!
Ha nu en mysig helg och njut av ert fina jobb!
kramar
Marie minlillaveranda

Linneas Hjärtefröjd sa...

mmmmm likeilikeilike!!!!!
wonderbar!! sehr schön!! :)

ha en underbar helg!!
kram linnea

Marie sa...

Håller med om att det var ett Halleluja moment när man fick magasinet i sin hand, helt fantastiska bilder! Min Vakre hjem har inte kommit än, blir snart tokig!!!!!!!!!

Underbara bilder ifrån dig Gúa (som alltid), du är en riktig inspirationskälla! Superfint med fågelburarna!

Imorgon ska vårat tv-skåp färdigställas och sen ska min J också få flytta och skruva och borra, här ska möbleras om!!!!!!!

Ha det allra bäst i helgen!
Kramar Marie

Anonym sa...

Vackert, så vackert. Fågelburarna, spegeln, ja, allt var bara underbart!
Har länge letat efter jalusidörrar/fönsterluckor men hittar inga i rimlig närhet :(
Tack för de fina bilderna!
Ha en skön helg!
Kram
Helen

gamla skolan sa...

Åh ! den tidningen vill jag ha ! Du har så helt underbara ideer !Inte alltid så lätt att stå bredvid en så kreativ människa ( tänker på herr Gua ) men han är kanske van ??! Och även han måste ju se att resultatet blir fantastiskt ! Varma kramar Susanne / den gamla skolan

Tine sa...

God Morning...

it looks so wunderful. I can't believe it.The chair of the cabinet looks great. And the madonna figures. I'm speechless. Likewise, I would be happy. You have really wonderful ideas.

Hugs Christine

Synnøve. sa...

Hej bästa vännen.
Ser att du fått den där tidningen äntligen.
Det var bra.
Njuter återigen av dina bilder.

Sänder en lördagshälsning från ett snöigt Digernes...
Här vräker det ner.
Ser nästan inte grannens lada som är knallröd.
Husvärden är ute och plogar...
Tur man inte ska iväg med bilen..
Ha nu en sanslöst trevlig helg.
Kramen Synne.

LOPPISLIV sa...

Hej Gua vännen! Vad vackert du gjort. Lilla Madonnan i lyktan blev ju jättefint. Visst är det härligt med halleluja moments. Har fått många nu på sistånde tycker jag :-) Nya magasinet från Jean de Arc Living, var verkligen inspirerande. Sen alla dina vackra bilder du jämt bjuder på får alltid igång min inredningshjärnhalva..hihi Och igår/idag även reportaget du och Maria medverkade till från Humblebacken. Det var detta numrets VakreHjem tidningens höjdpunkt tycker jag. Mycket vackert alltihopa. Du/ni är så himla duktiga. Kram på dig och ha en underbar lördag. Nu ska jag inta en kopp kaffe och försjunka mig i tidningarnas värld ett tag till. Kraaaaaaaaam Paula

Vintage sa...

Underbara bilder och inspiration! Stor kram & trevlig helg Susanne

Unknown sa...

Helt underbara bilder.
Du har ännu en gång fått till det där lilla extra.

Vill också gratulera dig till ett mer än urmärkt stylist jobb.
Måste varit underbart att få vara med på Humlebeck.

Fick tidning i går. Sparade den till på kvällen då jag satt och njöt av alla vackra bilder.

Vilket hus!!!!!!!!!!!!!!

Precis som du har jag en önskan om mer yta....
Har så litet och det finns så många vackra ting jag skulle vilja ha i mitt hem.


Önskar dig en fortsatt härlig helg trots "ljusförmörkelse".....

Massor av kramisar Jeanette

Unknown sa...

Hjärnsläpp!!!!!!!!

Läste magasinet i går och hade redan glömt det rätta namnet.....
Huvet är inte som det ska....

Naturligtvis menade jag Humlebacken......

Kram igen!
Jeanette

Pysseljunkie sa...

Du har de ju så fiiint som alltid! I LOVE! :)
Lite ödmjukt tillägger jag att jag har en utmaning till dig.. men du får ju rätt många kommentarer, så jag antar att du inte har tid med utmaningar från en massa löst folk som huserar inne hos dig ;)
Kram Sophie

Noll54/Eva-Karin sa...

Härligt att röra runt lite grann och allt blir som nytt igen!!!
Vackert!
Härliga bilder som alltid!

Ha det så gott!
E-K/noll54

Tulipa sa...

Hej!
Jag tar en vit lakrits och NJUTER av dina bilder.
Tycker att Herr Gùa verkar vara en bra man!

Kram Mariette

lottens vita och gröna sa...

ljuvligt vännen, nu är det jag som hälsar på dig miss i nassen, hihi! min lilla man är med lite småsur när sakr åker upp och ner...mmm bra idé med stalllyktan, jag har en i hallen som jag tände så fint när jag tog en bild till bloggen, oj då vaknade gus och jag knallade ut i näbbpjucken...drog på mig jacka och var helt plötsligt på en låååååång promenad!!! när jag sen kom hem var det det osigt om man så säger i hallen och vad gör jag, ställer mig och spottar på den, herreud när min man fick höra det, vågar väl aldrig tända ljus mer....pladdrar gör jag nu ska jag snutta kudde, duuuuuuuuu glämde ju nästan, ert reportage ä ljuvligt, älskar varenda liten milimeter! ha det gott min goa vän, varmkram lotten

Lilla Trollbacken sa...

mmmm, visst är tidningen underbar, jag har dreglat över den i flera dagar nu.
Ditt omfixande blev så fint så!
Tack för underbar inspiration!
Kram
Gabrielle

Millygarden sa...

Hej Gua,

Du har det så himmla fint! Vackra bilder du bjuder på!

Ert rep ifrån Hummelbacken är jättefint! Bara jobba!
Kram Marina

Sigga sa...

ÉG varð nú bara hundfúl á að skoða þessa Humlubak síðu sem þú bentir á í síðasta bloggi.
Ætlar þú að segja mér að þessar myndir á síðunni hennar af gróðrinum sem er að kíkja upp úr moldinni séu teknar 5. febrúar. Maður gæti bara orðið brjálaður.
Þetta er eins og hjá okkur 20. maí. Djöfullinn !!

Búin að anda djúpt.... Alltaf jafn fínt hjá þér Gúan mín, koss á kinnina þína. Luv, Sigga

Berglind sa...

Ert þú að verða halelúja hoppari eins og Benjamín Sölvi???? hann hrópar hér upp halelúja annað slagið með tilþrifum, ég segi að þetta séu áhrif frá afanum í framnesi...en ég er farin að skilja sænskuna mjög illa..alltaf afn fínt hjá þér ástin. elskaþig.

Tine sa...

Good Morning...
I can come every Hour, hang around, look around and were starring my " new House"...*smile*
It is so wunderful...

Hugs christine

Bitte sa...

Så mysigt det blev! :-)

Kram
Beatrice

Anonym sa...

Men så...himla fint *L* du gör...hela tiden *L*. Jag blir alldeles...matt!
Reportaget var helt outstanding och jag hoppas verkligen att du får möjlighet att ta på dig fler uppdrag..du har gåvan *L* och är en otrolig inspirationskälla...du är minst sagt...beroendeframkallande!!

Kramar

Therese i Eskilstuna

Rosengårdens Inredning sa...

Hallå Gúavännen!

Vill bara tacka för all inspiration som du ger....
Reportaget var heeelt underbart, vad duktiga ni är..
Provade på din målningsteknik på mitt tv-skåp...det var inte såå lätt som jag trodde, men med lite övning så.....
Ha det gott varm kram Malin

Anonym sa...

Hej

Gud vilken trevlig blogg du har. Snubblade in av en slump och blev kvar alldeles för länge .
Det är så kul när man hittar en blogg som lyckas blanda inspirerande läsning med underbara bilder.

Jag tänkte passa på att tipsa dig om min nya nätbutik www.stilero.se med inredning inspirerad av dansk och fransk stil.
Det skulle vara kul om du ville titta in och göra ett besök.

Kramar
Johanna

Tine sa...

Hello,

I can't make a comment to your last post...I don't now why...Your home is a castle...a white castle..

So wunderful...Hhmmm...*seufz*

I never saw something like this...your House is my Dream House..

Hugs Christine

irma´s uthus sa...

du har det så fint hemma!

kram irene