Just do it!

Just do it!

fredag 20 februari 2009

Fredagsskutt...

Hej på er mina kära, denna fantastiska fredag!

I morse vaknade jag av att, jag är frisk.:) ja, eller typ!
Skuttade ur sängen, fast innan jag gjorde det väckte jag mannen och sa att...
"vi ska sälja Ektorp soffan"!
Han tittade upp, så där lagom möglig och svarade...
"OK"!
(Ni vet, det gäller att välja sina moments)
Och det var då, jag började skutta..:)
Stark kopp kaffe, av med alla sofföverdrag, öppna fönster och så projekt rensning/ändring!
Alltså, det är väl ändå förståeligt när man varit sjuk..eller?!

Ut med soffan, in med en hel järnsäng och så "dutduttiluttdutt" och nu känner jag mig så befriad. Det känns som energin strömmar runt här...Underbart!
Helt märkligt att placeringsändring av små ting kan ge sån ork!?!

Nu ska jag fortsätta städa ut veckans baciller.

Lite bilder av dagens storm.
Vissa fikar på fredagar, jag byter järnsängar...tur att vi är olika..:)


Nöjd...*suckar*tyckte det var så vackert med skatbon i kronan...fotgaveln måste ju också vara med = bevis att den är hel..:)lite mörk...sorry!råkade gå för häftigt mot bordet och då ramlade små torkade blad ner på böckerna. Så fint tycker jag..:)ett G från min kära man, på en dörr...i mitt matrum..:)

Tack ni alla för de varma orden om reportaget!
Jag tackar ödmjukast, verkligen!
Den dagen i våras, var en alldeles ljuvlig dag,
med fantastiskt trevliga och duktiga tjejer!


Och Sandra...jag bara målar med vit halvblank väggfärg.
Tak, helmatt. Om jag ändrar nyans så blandar jag det själv.
Lycka till!

Största varmaste helgkramen till er alla därute!
Ta hand om er och glöm inte att prioritera livets stunder...

KRAM...

55 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Tack för ditt gulliga svar härromdagen:) gud vad vackra bilder du har idag!! järnsängen är ju helt underbar! Ibland har man sådana dagar när energin flödar sådär, kan du inte ge mig lite? :P hoppas du forsätter att bli bättre från flunsan eller vad det var! Trevlig helg och stor kram från mig!!

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Älskar dina bilder...
Bilden med blommorna som du kom åt...är dom torkade?...vad är det för blomma?
Dom var så fina...blommorna.
Ha en skön helg
Kram Liselotte

Anonym sa...

Åh, såå fint det blev! Önskar dig och familjen en riktigt mysig helg... Kram på dig!

Tvert-om-tanten sa...

Så nydelige bilder, åh, du gjør meg alldeles...ja, LITT misunnelig... Jeg vil også ha det slik... Men jeg har funnet ut at det tar sin tid å "falle på plass" i et hjem, så jeg får bare ha tålmodighet... Jeg har iallfall en gammel jernseng jeg også, men den står og venter på at vårt vardagsrum skal bli klart =)
Ønsker deg en god helg! Så herlig å bli frisk igjen, da har man på en måte ligget og ladet batteriene så man blir full av lyst til å gjøre alt man ikke fikk gjort mens man var sjuk!

LantlivsAnette sa...

Nämen jädrans..sååå fint, jag blir alldeles galen av dina fina bilder !!Vilken järnsäng..en sån har jag aldrig sett, helt underbar med såna detaljer !!
Och vilka fina kuddar du har !!
Jaa, nog märks det att du är frisk och har ork nu..hii..hii..det känns liksom genom hela data skärmen ända hit upp i nordligaste norr till mig !! Inte illa..
Ha det gott
Kraam Anette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Om man får sån energi och inspiration av att vara sjuk så kanske du kan dela med dig av bacillerna, eller kanske inte illafall ;) Jättefina bilder och järnsängen var verkligen ett kap. Blir aldeles grön av avund. Är bortrest och har inte fått händerna på nya Lantliv. Det skall bli spännande att få se reportaget. Av kommentarerna att döma så var det lika fint som man kunde ha väntat sig.
Hoppas maken kryar på sig snart. Ha en trevlig helg, Kram Maria

Marie sa...

Hihi, jag ser dig riktigt framför mig när du skuttade upp ur sängen. Är helt säker på att du är frisk nu!!!!!
Mamma mia, vilka bilder Gúa, sååååå vackert så jag nästan svimmar av!!!!! Underbar järnsäng och allt det andra är lika underbart det också!!!!!

Ha den allra bästa helgen!
Kramar Marie (som lovar att försöka att inte vara så förbaskat svensk, hihi.)

♥ Pia... sa...

Hej du vilda!..Blir både galen & glad ..sur..för jag VILL HA så mycket som du visar.....Nöjd ..OM jag råkar finna nån endaste liiiten sak som du visar upp:)..lyriskt för allt det vackra på bilderna..matt..för att ujag tänker på ALLT JAG SKULLE VILJA FÖRÄNDRA..men nåra skutt..nää det blir det inte...tack för att du delar med dej och visar sååå himla mycket fint..kram och ha en härlig helg där i den fina järnsängen..PIA

Lilla huset på prärien sa...

Så fantastiskt fint Gúa! Vilken härlig säng, jag blir helt grön av avund! Förstår att du kastade ut din Ektorpsoffa och bytade till den fina :)

Kram Jenny

johanna sa...

Hej
ååå vad skönt att det finns fler där ute som är likadana=)))Det blev ju sååå fint!!!
Jag har glömnt att säga hur ubderbart jag tyckte ert repotage var i vakre hjem ,såååå fint. Ni är verkligen så duktiga!!
Jag har inte sett lantliv än men väntar med spänning=)
Vi kom aldrig neråt malmö i veckan , vi får ta en fika nästa omgång=)
STOR KRAAAM

Lilla Blanka sa...

Hej sötnos!

Dina bilder på järnsängarna får mitt hjärta att skutta, nåt alldeles vansinnigt..och så känner jag en sån där stark "vill-ha-känsla"..har ju letat o letat efter järnsängar i månader..utan lyckat resultat...njuter av dina så länge :)¨

Underbart att du mår bra igen!!!

Kraaam
Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Men Gua´... jag tappade andan för en sekund. Vilket hem, vilken inspiration, vilken glädje du förmedlar. Jag har nyss bläddrat i senaste Lantliv och är helt tagen. Hur lyckas du? Tack iallafall för ett #´"halleluja moment";)

Vi har nyss avnjutit en underbar middag tillsammans med sonen med familj. Nu närmast väntar mysstund i bastun med mannen...;)

Önskar dig den finaste av alla helger tillbaka.


Kramar Viveka

Anonym sa...

Go kvällsan!

Idag har jag börjat prenumenera på Lantliv. Bara bläddrade hastigt för att se vad det var för mysigt jag ska gotta mig åt innan jag somnar. Ser med förvåning att jag känner igen någon.......

Du!

Vilken lycka! Trots att vi aldrig träffats blir jag så glad. Ditt repotage ska bli min kvällslektyr och jag ska bara njuuuta. Nu vissalr kaffet att det är klart och alla skrålar och pratar här bakom mig, vi är massa människor som firar min goa dotter

Störstaste och bästaste kramen till dig min vän

L

Tulipa sa...

Hej!
Tittar in för att hälsa att reportaget ifrån ert hus var sååå fint!!!
Och då har du tillfrisknat och drar fram som en orkan...underbart!

ha en toppenhelg!

Kram!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!

skönt att du är frisk!!Så jobbit att vara sjuk..men så fint det blev när du ändrade om!!Jätte trevligt med Järnsängen!!

Repotaget i Lantliv var jätte mysigt!!

Alltid roligt att titta på ditt vackra hem..
ha det så bra..
kram anna

Lina ♥ C´est la vie sa...

Hej, vad vackert du har! Och jag ska, jag med, som någon skrev innan, läsa om ditt hem när jag kryper ner i sängen ikväll. Kram Lina

Díana sa...

Helló sæta... sömuleiðist góða helgi :) Svo gaman að skoða!
Uff, man sveder ved at læse alt der her svensk... ;)
Knus og krammer til jer, god weekend fra Kerteminde :)

inga Heiddal sa...

Sæl silkiormurinn minn sem býrð til burðuga hluti úr bárujárni....:=)Hér á 'Islandi segjum við gðoðann daginn þegar við vöknum... en segið þið svíarnir...:"Seljum sófann??"Ég ætla að prófa að segja það við Gísla í fyrramálið... Anars er ég hér andvaka með öndum frá einskinmannlandi!!! og nýt þess alveg fyrst ég aþarf ekki að fara í vinnuna í fyrrmálið...Kúl svo fer ég upp á land í næstu viku.. Klmma og kremja ÞINS IINGA

Helene sa...

Jättefina bilder i Lantliv!

Va...? Sa han Okej?? Bara så där..
Hm...Pelle tycker att jag är alldeles för impulsiv.:P
Vad fint det blev!!
Jag såg i tidningen att vi har likadana ljuskronor från Ellos :)
Det var ett toppenfynd tycker jag.

Kram

Sigga sa...

ORKAN Í SUMUM. Ég vaknaði í morgun og vildi bara sofa áfram og lét það eftir mér :)

Knús og kossar Sigga

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Tack för ett jättemysigt reportage i Lantliv! Dina bilder är också så estetiskt tilltalande! Järnsängen är väl helt rätt! Njut av en skön helg! Kram Ingela

Min Verden sa...

Gratulerer med vel gjennomført prosjekt. Jernsengen er vakker og jeg blir stum av beundring hvordan du setter sammen og det blir så fint, så fint :) God helg. H.

Maria sa...

Hej! Kul att hitta din blogg, vilket jag gjorde via Lantliv :)

Tror vi bor rätt nära varandra med tanke på dina avstånd till Malmö och Lund.

Kram!!

gamla skolan sa...

Tack ! För ännu några bilder från ditt vackra hem ! Kramar Susanne / den gamla skolan

brynjalilla sa...

fátt betra en að endurheimta orku og vinnugleði, þú greinilega hefur gert það og bananflugurnar á undanhaldi, gott

Anci sa...

Hej !
Tack för alla fina bilder, vackra ord och uppmuntran (även om du inte är medveten om att du ger det själv). Just i dag behöver jag det.

Jättekul att läsa om dig i senaste Lantliv. Du har så underbart hemma och ett helt reportage är perfekt.

Hoppas att din helg blir underbar !!
Stor kram

Bitte sa...

Vilken underbar järnsäng! Lyckliga du som fick tag på den :-).

Ha en bra helg!

Kramar
Beatrice

Inspiration i vitt sa...

Vilken lycka att äga en sån vacker säng,
måste vara en dröm att bara ligga där och njuta med ett lee'nde på läpparna.

Dina bilder på ditt hem är nästan magiska, de skulle kunna platsa i vilken inredningstidning som helst.
Gör du nåt med dina bilder?
Gör om dom eller så,
tycker du får sånt fint ljus och lite diffusa mysiga bakgrunder.

Vad skönt att du är frisk nu så att du får ny energi och styrka.
Många kramar till dig vännen.
/Ingela.

Millygarden sa...

Hej Gua!
Åh så fint reportage ifrån ditt supermysiga hem! Jättefina bilder allihop! Din fina järnsäng skulle gärna få bo hos mig med!!!

Han nu en skön Lördag!
Skönt att du är fri från förkylningen!
Kram Marina

Unknown sa...

Sängen är ju bara såååå ljuvlig!

Kram och skönt att du är frisk!

Anonym sa...

Hej!!
Vilka vackra bilder och vilket hem du har.

Kram annica

Granne med Selma sa...

vet du! jag gick igenom min inspirationsmapp på datorn... det KRYLLAR av bilder från dig! De är så otroligt rogivande och vackra att titta på:-)
Kram till dig och skönt att du är frisk igen:-)

Lilla huset på prärien sa...

Hej Gúa! Fick precis läst nya Lantliv - vad fint reportaget var hos dig!! Och så fin du var på fotot där på din trappa :)

Stort grattis!

Kram Jenny

MODERN COUNTRY sa...

Hei søte deg!!!

Måtte bare raskt titte innom og fortelle deg at jeg har sittet og nytet ditt hjem enda en gang i siste nummer av Lantliv. En riktig herlig Lørdagskos med min favorittsjokolade. Grattis vennen!! Er så imponert av de 3 jentene du har hatt hjemme hos deg og håper at jeg selv en gang kan bli like dyktig.

Titter innom igjen ganske snart, må springe og underholde mine gjester med mat og vin. Har dekket fint til, så nå er det bare og hive innpå :)
Ha det så godt i helgen, og myyysigt!!

Varme klemmer
fra Aina

Ps: Sengen er underbar vakker!!

Hanna sa...

Såå fiint! As always, när Gúa är i farten :D

Underbara bilder!

Ha en skön helg!
Kramar / Hanna

På Nannys trapp sa...

Hej vilka ljuvliga bilder och ett toppen repotage i tidningen jag vill oxå ha ett sådant hus jag tittar och njute kram Ann-Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Hej min vän,

Nu var det ett tag sedan jag besökte din fina sida. Alltid lika mysigt att kika in här Gúa!!! Tack för all inspiration. Och DU vilket underbart reportage i senaste Lantliv!!! Ert hem är som en krispig isländsk dröm ;)

Kram Jes ♥

gittan sa...

Hej kära Gúa! Som vanligt blir man glad av att läsa ditt inlägg. Så skönt att du är piggelin igen! Självklart måste man få ändra lite när man varit sjuk "ler". Dina "fallna" blommor förhöjer intrycket på det hela, sånt gillar jag. Din energi verkar vara helt enorm, här står färgburkarna kvar i hallen och väntar på att jag ska orka/få lusten åter, och göra något åt vårt sovrums hemska väggfärg. Jag beklagade mig lite lätt för den äkta hälften igår. Det är ju SÅ tråkigt att måla tak! Hoppas han förbarmar sig över det =) så kan jag måla väggar och garderobsdörrar istället. Hoppas din söndag blir härlig och avslappnande.
Kramar gittan

Maliva`s verden sa...

Go`morgen til deg der nede i skåneland...Ja nå har jeg kost meg med kaffe og siste Lantliv.....Du har bare et så vakkert hjem...Også er du jo så heldig å ha så stor garasje...Må være en drøm for deg å starte en butikk der...Skjønner deg/dere godt at dere trives der dere bor...Er faktisk et sted på denne jord...jeg også kunne tenkt meg å bo...ved siden av Provenve da...Har flere venner som bor i området rundt Malmø..så vi tar ofte en tur nedover dit...Fortsatt go`søndag til deg du vakre:O)Klem fra Maliva

Unknown sa...

Som vanligt är jag förstummad!
Så vackert det blev!

Ser verkligen äkta franskt lantligt ut. Kanon!

Biderna är verkligen vackra....

Håller med dig om att rensning och omändring ger en ny härlig kreativ energi.

Vacker säng!!!! Vilket fynd!!!!

Skönt att Du är frisk och på hugget igen!

Kramisar Jeanette

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Jag har nyss börjat blogga och fattar inte så mycket av detta.
Du har en jättefin blogg, med otroligt vackra bilder.
Vilket vackert hem.
Jag har sparat en länk till din blogg i min blogg om det går bra.
Ta gärna en titt i min blogg, och ge mig tips på hur man får kontakt med fler.
Jättesnygg blogg.Och roliga inlägg.
Kram Zara.

White Season sa...

Järnsängen var så fin så det var helt otroligt! Vilka bilder... det är som en dröm när man kikar in här... :-)
Reportaget var super, så himla kul när det är någon man ändå vet vem det är...
Kramar till dig, önskar dig en härlig vecka, Malin

Lilla huset på prärien sa...

Det är så sant Gúa! Jag lämnar en kommentar här för det gick inte att skriva i det senaste inlägget. Det är så lätt att falla i fällan att hela tiden göra bättre, vara bättre, städa mer, jobba mer, handla mer tills man går in i den berömda väggen. Jag försöker jämt att tänka på det och inte låta mig ryckas med... men det gör jag ändå titt som tätt. Då får jag sansa mig igen och fokusera... att vila lite ibland istället för att fara fram som ett godståg. Att faktiskt hoppa över städningen trots att det bär mig emot. Att ta mina stunder för mig själv för de är så viktiga, trots att det inte finns tid för det egentligen osv.

Ja, tänkvärt!

Kraaaaaam Jenny

Dans på roser... sa...

Hei!

Jeg så bildene i bladet Landliv. Utroooooooolig vakkert!
Har fulgt med din blogg tidligere også. Veldig, veldig inspirerende blogg med en stemning av ro. =) Jeg elsker det.

Jeg vil gjerne spørre deg om en sak... vil du fortelle bort hvilken farge du har i det rommet hvor speilet med smell-bon-bonen henger? Du viser et bilde i et innlegg lengre ned her på siden, der katten din går gjennom rommet, vi ser speilet og en seng, tror jeg.
Fargen på veggen ser ut som en gråfarge. Vil du fortelle meg fargekoden?

1000 takk for masse inspirasjon og en utrolig nydelig blogg!

Klem, Kathrin.

Lilla pissmyran sa...

Hejsan!
vill bara tala om att du en fantastiskt fin å ispirerande blogg e alldeles såld på dina vackra bilder. Länkar till din blogg, hoppas det inte gör nåt?!? Vill gärna att mina vänner ska få se ditt underbara hem.

Mvh Marika

gittan sa...

Hej Gúa, du har en utmaning att hämta hos mig om du har lust / kram

Sirrý Jóns sa...

...verst að það er svo dýrt að styrkja litlu frænku um einn sófa því ég væri meira en til í einn Eketorp til að hafa með Garðari og Köllu (sófarnir mínir heita það því þau áttu þá áður en Dísa Dögg fékk þá og hún lét þá renna til mín. Stóllinn heitir Gréta!)

Annars ef Tóti hefur ekkert að gera væri svona S + D fyrir ofan rúmið mitt ógeðslega flott... ;)

Meta sa...

Hej Gua!
Det var inte lätt att få detta att fungera, jag har ingen egen blogg men jag har en hel del som jag läser, har inte kommenterat någon tidigare men det känns rätt kul att kunna göra det så jag har testat och nu ska vi se om det funkar. Spännände.
Jag tycker att dina inlägg är så härliga att läsa jag blir glad av dem epciellt det sissta idag om att lära sig att välja bort sker som inte är ett måste.
Jag känner igen mig mycket i det du skriver, Jag är ingen ung människa kan man säga skulle nog kunna vara mor till dig, det ger en så mycket av att läsa vad unga kvinnor tänker idagens samhälle det är ju trots allt lite annorlunda än när jag var i din ålder.
Ditt hem dina bilder är så fina, jag har försökt att ta in den vita färgen hos mig, det går till enviss del men eftersom jag är en höstmänniska så är det ju mycket färg i mig och hos mig, så jag kommer ofta tillbaka till det och då främst jordfärgerna.
Men det ger en viss frid att se era hem ialla fall. Du lycka med att få oss att tänka och inte bara läsa om loppisfynd som har reparerats och gjort som de vill, det finns en historia bakom ditt agerande som är bra och på så sätt kommer du att få många läsare.
Var så säker på att jag kommer att läsa dina inlägg ifortsättningen.

Hälsning Från Meta i Jönlöping.

Tine sa...

Hello my lovelyst Blog...
and my lovely Gua...

I don't now what i can say anymore...every little thing in you're home looks fantastic and I am so happy that i found you're Blog. You're my Inspiration...;o)

Heartly Greetings
Christine

Min Verden sa...

Jeg fikk ikke lagt igjen noen kommenentar på forrige innlegg - så da ble det her. I dag har jeg lest om deg i Lantliv. Mens jeg satt og tittet - tenkte jeg, hmmm hva er dette? Har jeg sett noe av dette før, eller noe som liger... så leste jeg teksten og da skjønte jeg det. Gratulerer med en kjempefin repotasje. H.

Linneas Hjärtefröjd sa...

hallå! de går inte o kommentera på de nyaste inlägget..... :(

så skriver väl här då....
så underbara bilder...... mums! o så söt kisse!!

ha en underbar vecka!

n o r d i n g å r d e n sa...

..hittade inget kommantarsfält till inlägget ovan men himmel så vackert!!! Vilken järnsäng!! Vilken hörna med stege och symaskinsbord, så ursnyggt!!! Och så Doris som kronan på verket, vilken trogen goding... Mari.

Hagbacken sa...

Säger som de andra att jag inte kunde kommentera ovan...så jag provar här och hoppas det når dig...

GUD vilket vackert reportage i Lantliv-tidningen! Du har verkligen ett vackert hem! Det var en fröjd för ögat, tack för all inspiration du ger oss!

Kram Linda

MiaMaria sa...

Hejsan...

Så skönt att du är frisk...och vilka underbara bilder som alltid från ditt ljuvliga hem....

HA det såå gott denna onsdag!
MiaMaria

Anonym sa...

Hej
hmm, visste inte riktigt hur jag skulle få kontakt med dig, men hoppas att du ser denna kommentaren.
jag har suttit ljupt begravd med näsan i lantliv på repotaget om dig nu i flera dagar, å tänkte att jag måste få kontakt med dig på nåt vis..
har några frågor jag vill ställa till dig, om det går bra.. snälla skriv till anna.asp@ipbo.se
Vore sååååå tacksam