Just do it!

Just do it!

onsdag 11 februari 2009

Vitt-Hvitt-Vinter-Värme...

Hej på er mina kära!

I morse sa Hilmir..."mamma, nu är det samma ute som inne. Alldeles vitt, vitt överallt"..:)
Och visst är det!
Jag fotade lite bevis på hans konstaterande och blandade ute inne bilder.

Och det får vara mina ord till er denna onsdag...

tanke
längtan
trygghetbalanslanda
vilade första stegenkontroll
kontrast
minnenmod
närhetgemenskapvänskap
tro
skyddpåminnelse
förändring...

Ha det bästast alla!
Och tack för alla varma ord!...Ni fantastiska!

Största Kramen...

37 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ja du är otrolig med dina bilder..du har inte tänkt på att göra nåt mer av alla dessa vackra bilder ..och ord..kram..PIA

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Halllo

Visst är vitt vackert...vilka härliga bilder du visar.
Du har det så underbart hemma.
Ha en fortsatt skön vecka
Kram Liselotte

My home is my Castle sa...

Åååh så vakre bilder.....
Og så flott du har gjort det med teksten til...
Vakkert...

Klem,Kari

mylovelygrandma sa...

Gud så vackert! Vilken konstnärlig talang du är! :) Kram!

rosenskära sa...

Jag sitter här med min älskade Bitter Sweet Symphony av the Verve på hög volym så det känns i hela kroppen och så klickar jag upp ditt inlägg och ser och läser och känner och tårarna rinner...

Ingen berör som du.

Lena

Maliva`s verden sa...

Ja hvitt er vakkert,og med vakre ord til nydelige bilder....bringer det lykke inn i vår hverdag..Fredfull og koselig lille lørdag ønskes fra Maliva

tinemor sa...

Riktig skjønne bilder!!!!!
Det er så fint når alt er hvitt, -både ute og inne.
Her er det nysnø og strålende sol i dag.
Vakkert, vakkert
Kram

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, all the pictures a dream in white.Have a nice day,from Elke.♥♥♥♥

Pysselpalatset sa...

Hej där,
Din sida är otroligt vacker.
Blir lika inspirerad varje gång, jag kikar in. Hoppas att din vecka blir bra! Hälsar Jeanette

Linneas Hjärtefröjd sa...

you´ve got talent woman!!
oj oj oj blir nästan mållös....
fantastiskt!! verkligen

kramkram linnea

Annas Vita Hjärtan sa...

Jag saknar ord...allt är så vacker och dina ord är så vackert beskrivande!!!

Varm stor kram till dig och dina nära!

Anna

Elzie sa...

Härliga bilder du Gua. men jag tror inte jag vill sätta mig i den stolen nu!
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Sologbolig sa...

Så nydelige bilder både ute og inne og så mange fine ord. Ha ein flott kveld !

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Underbart
Vackert
Sagolikt
Vitt
Fantastiskt
Berörande
Inspirerande

Tack!

Kram Bodil.

Mitt hvite hus sa...

WOW , VAKKERT, NYDLEIG JA JEG BLIR STUM KJÆRE DEG. dU ER SÅ FLINK TIL Å TA BILDER:;o==

Nyt dagen min venn. Klemmer ..

Önskedrömmar i hvitt sa...

Tack för att vi får ta del av din enorma talang! Dina bilder är så vackra att man nästan tappar andan! Ser fram emot fler...
Kram Maria

My Lovely Things sa...

Otroligt vackra bilder, och fin text..
ja du har ett så vackert hem..nu är mitt kök rätt så vitt..
jag målar och målar..
ha det så gott..

kram anna

lottens vita och gröna sa...

men gúa, du är helt otrolig vännen med kameran, såååååååå ljuvligt, så poetiskt, det ska bli en stor dag att träffa dig!!!
var inne på sidan som du i förra inlägget länkade till, hjälp jag ska aldrig mer smågnälla..mitt hjärta gråter för hennes öde!

ha det gott, och du, ska du inte bli fotograf? varmkram lotten

Eddan sa...

Vitt och vackert! Stämningsfulla bilder.

Här gnistrar snön lite extra dessa dagar. Det har kommit massor med snö på sistone, bara i helgen kom det 35 cm! Under några dagars tid har det varit gnistrande kallt, i morse hade vi 28 minusgrader. Vackert men nu får det vara nog med både kyla och snö! Nu vill jag ha VÅR!!

Må så gott!

Kram från Anette

FåFängans Hem sa...

Hej !!

herrejösses vilka underbara bilder!!! jag vill rama in allihopa :)

kram kram Anna på fåfängans hem

mysiga heestrand sa...

Underbara bilder. Visst är vitt vackert
kram Marita i Heestrand

LantlivsAnette sa...

Gomorron !!
Åhh vilka ljuvliga bilder du visar oss !! Himmel så fina...
Du, nu äntligen har jag fått tag i Vackre Hjem !! Wow vad fint reportaget var hos Humlebacken !!
Jag gillade det gamla skåpet med alla saker i, och gottebordet, kuddar med fransk text....jag såg ju att du hade haft ett finger med lite här där, för det var sååå fint...
Ha det gott
Kraam Anette

Unknown sa...

Åh va fin bildkavalkad du bjuder oss på!! Dom är ljuvliga....

Hag håller med, vitt ÄR vackert.

Kram Pia

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Så rätt han har sonen.
Allt är likt ute och inne.
Här är det kallt idag. 26 minus. Sol och blå himmel.
Har 40-50 cm snö...
Ha nu en härlig torsdag.
Kramen Synne.

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå vackert!! Blir alltid tagen av dina bilder och din uppblandning av fina ord!:)

Hoppas att allt är bra med dig! Här jobbar jag lite mindre nu så idag blev den tiden till ett nytt blogginlägg...

Önskar dig en mysig helg med Alla hjärtans dag firande! ♥ Kramis!

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Underbara bilder du tar, jag tar o länkar så jag inte missar nåt mer. är det inte ok så hojta till. Kram Pirre

Anonym sa...

Tänk att så få ord kan uttrycka det stora och det viktiga i livet.
Vackert och rörande, gillar din sida mest av alla!
Hälsar Susanne från Finland

Sigga sa...

Sniðugar myndir. Ætli sé ekki bara meiri snjór hjá þér en mér núna :)
Knúsáðig, Sigga

Vita rum sa...

lka bilder du visar...suck, de är så vackra, vad duktig du är! Vi bor nog inte långt ifrån varandra? För så där vitt ser det ut hos oss också! Vi bor i Skurup! Ha en fin dag! Kram Veronica (har inte fröken glamborgsbloggen mer)

Tine sa...

Seufz...

hearty Greetings

Christine

Inspiration i vitt sa...

Vilket underbart inlägg Goa, ungefär som en liten liten film med ord man gillar och foton man njuter av.
Kram hela dan/Ingela.

EN INREDOHOLIC sa...

Vilka fantastiska bilder!! Underbar blogg!! Och vackert reportage i allt i hemmet!!

kram Jannice

Unknown sa...

Som alltid berör Du både med dina bilder och dina texter.

Uppmaningen till Dig blir
Skriv en bok......

Skulle blivit en best seller, tänk bara så många bloggis vänner som hade köpt den och sen deras vänner, och sen deras vänner
Du vet ringar på vattnet....

Vill passa på att ge dig en varm All hjärtans dag kram
Nu åker jag på landet

Kramisar Jeanette

Landstil sa...

Hei
For en fantastisk blogg og for et fantastisk menneske du virker å være. Du la igjen en så fantastisk inspirerende kommentar på bloggen vår like før jul. Tusen millioner takk, og takk for at vi inspirerer deg!!!
Jeg håper virkelig du kommer hit til oss i sommer. Du er hjertelig velkommen både i butikken og i det 200 år gamle huset mitt(vårt).
Vi har nyinnredet butikken,nyåpner i morgen og vi legger ut bilder fra butikken i løpet av helgen. Den er bare blitt så fin, helt i vår ånd. Du skulle også ha hatt en runde i huset, det kommer en 24 siders reportasje derifra i sommer. Du ville nok ha likt blandingen av nytt og gammel. Vi fortsetter å legge ut bilder fra huset mitt etter at vi er ferdig med å vise bilder fra turen til gave og interiørmessen i Herning.
Ser at du er et menneske som reflekterer over livet. Positivt! Jeg var med å gravlegge en venninne i går, hun tapte kampen mot kreften. Samtidig som jeg følte sinne, kjente jeg også en voldsom takknemlighet for LIVET. Det er en gave som vi må vite å verdsette!!!Og det eneste vi har garanti for, er dagen i dag...
Tusen takk for at du deler dine tanker med meg og at du er den du er!!!
Mange klemmer fra Tone

Monica sa...

Hej !!!!!!
Otroligt vackert........
Och tänkvärt....
Som alltid.....
Kram,
Monica i Rom

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Har varit ofrivilligt osynlig ett tag. Men nu har jag datorn tillbaka. Det känns som om jorden står still utan...har man blivit beroende då?

Härliga bilder du bjuder på. Här har vi haft det rysligt kallt hela veckan. Ner till -26 grader.

Vill önska dig en fin alla hjärtans dag

Varma kramar Viveka

Anonym sa...

Hej jag är en som troget följer din blogg, du har så himla fint och skriver ibland så man blir tårögd :) Min äldsta och bästa vän kommer från Island..

Har en liten fråga, vi ska slipa och måla gamla trägolv, har du tips på färg. Det ska vara vitt, och helst inte halt..har hört att det finns nåt man brukar ha på golv, som ska vara jättetåligt, man ska tom kunna köra en bil på det. minns inte vad den hette nu bara. Tack på förhand /alice