Just do it!

Just do it!

torsdag 5 februari 2009

Villa Humlebacken...

Hej alla mina kära vänner!

Idag är jag ivrig och faktiskt lite sur..:(
Inte sur, sur...utan för att mitt ex av Vakre Hjem ännu ej anlänt i brevlådan! Och jag vet att på sidan 93 i den tidningen finns reportage från Villa Humlebacken!
Och jag vill se det...NU!!!


Jag har såklart sett bilderna, för att jag fick vara med på denna resa. Men det är ju aldrig som att se det i tryck!
Ni kanske har sett det redan?!
Jag vet att Viveka har det och hon var nöjd! Och då är jag GLAD..:)
Och så oändligt tacksam för att ha fått vara med.

Vi har försökt fånga, den värme och den känsla, som de har lyckats skapa i sitt nybyggda vackra hus. Aldrig någonsin har känt en sån stark "gammal" själ, i ett nybyggt hus!
De har lagt ner kärlek och omsorg på allt. Från det platsbyggda köket, till knopparna på badrumsskåpen. Inget har lämnats åt slumpen.
Och det märks så fort man stannar bilen utanför deras entré!
Redan där, blir man omfamnad av atmosfären, där VÄLKOMMEN är etsad mellan björkarnas kronor.
Och jag kan bara intyga att...så är det!

Hoppas att ni känner det också i Marias fantastiska bilder!
Tack för att du tog med mig i detta underbara äventyr och Viveka och Micke , för att ni släppte in mig..!

Kram på er alla mina kära besökare!
Och ännu en gång...
Tack för alla varma hälsningar!


Så ses vi snart igen...

31 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi, du hann ju före mig Gúa!! Japp, vilken tur vi haft som fått besöka Humlebacken... Tack Gúa för att du gjorde projektet möjligt genom att ställa upp som stylist! Kramis, vi ses nog snart...

Unknown sa...

Hej vännen,

Visst är det väl konstigt att vi som prenumererar på Vakkre Hjem alltid får vänta på den.
Den tycks alltid komma ut tidigare i butiken vilket är såå underligt.

Skall bli spännande att se det reportaget du berättar om.

Hoppas att allting är bra med dig.
Tänker på Dig
Kramisar Jeanette

Anonym sa...

Gúa, skicka mail till Marianne, så skickar hon till dig...

tinemor sa...

Spennende ja.
Men jeg tror Vakkre hjem må være fosinket...
Det skal komme ut den 22 januar her i Norge, men det har ennå ikke kommet...
Kanskje kommer det i morgen...
Håper det!
Kram

Elzie sa...

Har inte heller fått min tidning. Känns konstigt som du säger.
Men då har vi ju något att se fram emot i alla fall.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

SötGúa!! Tack för de rara orden, det var så himla kul att ha er här.
kram

Eddan sa...

"Skönt" att se att det är fler än jag som inte fått Vakre Hjem än. Jag trodde att det bara var mig brevbäraren hade bojkottat. Då får vi hjälpas åt att hålla tumarna att den kommer imorgon!!

Kram från Anette

gittan sa...

Oj, vilken spänning. Jag kan förstå att du längtar efter tidningen. Humlebacken är fantastiskt på alla sätt. Men du, vem skulle ha något emot att släppa in dig i sitt hem när du dessutom staylar om till en =) Kram

Handplockat sa...

Toppen då lånar jag din bild
det passar kalasbra idag då rädgårdsutmaningen börjar
länkar hit och talar om att bilden är från dej
Tack och kram

Lilla huset på prärien sa...

Oh så spännande! Då ska jag hålla utkik i butiken om den kommer ut snart :)

Det hade passat bra ikväll när barnen är sjuka...

Kram Jenny

Anonym sa...

Vakre Hjem kommer att ha 8 nummer om året istället för 6 under 2009, därför fick man lägga om publiceringsdatumen därav strulet...

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Allt låter så sagolikt när du skriver så nu kan jag inte bärga mig. Visst är det otroligt att en pytteliten byalanthandel nära mig tar hem Vakre Hem. Medans det i Umeå bara finns EN enda butik som säljer den. Det har varit kösystem för att få köpa den. Helt vrickat!
Men som sagt ikväll med det soffmys med tidningen...

Jätte varma kramar till dig

Viveka

rosenskära sa...

Alltså mitt tidningskonto bara skenar iväg, kan man inte få mängdrabatt från förlagen, typ köp tio tidningar betala för sju, elelr köp fem betala för tre...?!

Det blir kostsamt att blogga, men SÅ lyxigt det är att sitta i soffhörnan och njuta!

Kramar/Lena

Vintage sa...

Jag har sett det och det var ljuvligt! Jag prenumererar inte längre,man blir ju tokig av att se att den kommit i butiken men inte i brevlådan..Kraam susanne

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Men åh finns den tidningen kvar??? Jag fick höra att den bytts ut. Men jippey nu måste jag ut och leta reda på den!

Ska bli spännande att se reportaget!

Ha det så bra!

Kram Anna

Min Verden sa...

Ja, det var vakkert - det er sikkert og visst. Takk for titten :) Klem

Maliva`s verden sa...

Hei,ja nå sitter jeg og ser på ditt flotte stylingprosjekt i Vakre Hjem..vakkert som vanlig:O)Har en konkuranse gående på min blogg,så titt gjerne innom....Fortsatt fin torsdagskveld...så håper jeg bladet kommer til frokosten din i morgen..hi-hi
Klem fra Maliva

Randi sa...

Heisann gode Gua!

Håper du har det bra?
Jeg fikk Vakre Hjem i posten på mandag,var spent på bladet!Men det skal du vite at det var faktisk den eneste som gikk an å sjå i bladet denne gang var deres reportasje frå Humlebacken,veldig bra!
Men jeg er inne på bloggen til dem og jeg og ser inn i det fine huset til Viveka`s fam.Der er så kosligt!Å du gjorde en kjempe jobb til den reportasjen Gua!!!
Ha en super fin kveld Gua!
Klem fra meg!

Monica sa...

hej !!!!
Låter spännande.......
Grattis !!!!!!
Får be mamma , som vanligt , att handla den......
Du har en utmaning hos mig,om du har lust...
Kram,
Monica i Rom

Tulipa sa...

Hej!
Förstår att väntan är olidlig!!!

Blir ju jättesugen på att se detta reportage...

Kraam Mariette

Heidi-anitha sa...

Jeg fikk bladet i går:) og det var ved en tilfeldighet at jeg såpå navnet ditt... for jeg pleier skjelden å se etter hvem som styler og tar bilder, men jeg tok deg der med det samme. næææææ - blogg, hvitur lakkris tenkte jeg med det samme, og ikke rart rapotasjen var det fineste i hele bladet da:) Utrolig hvor flink du er :)

Så gøy det må være å få holde på med dette som man elsker:)..

Synd Vivian og Lonnie har gått ut av bladet da, desverre syntes jeg at det ble et stort minus,da så mye vakkert er borte.. Men selvfølgelig har jeg demmes nye magasin, jeanne d arc livig.. Håper du har fått fatt på det også.. Virkelig en skatt:)

Ønsker deg en god helg... og takk for så vakre baderomsbilder.. sukk...

Stooor klem White vintage

Solsjö - Under en vind sa...

Har också undrat vart den tagit vägen...men såg förklaring i nån av kommentarerna här över...Men jag förstår att vi har något att se fram emot!

Hoppas att allt är bra med dig och att du får en riktigt skön helg!

Kram!

Pirre sa...

Hej Gúa!
Vi prenumeranter borde göra uppror, vi betalar mer och får tidningen en vecka efter den kommit till butik! Jag har klagat massor men de gör inget åt saken, jag har betalat för två år och räknade ut att det var dyrare än lösnr. va har dom för service egentligen... dessutom är den inte densamma nu sen Allers tagit över, jag blev jätte besviken men inte förvånad. Det är väl som det brukar när det blir mer kommersiellt och vinst inriktat, det ända i tidningen var just ert reportage från Humlebacken resten va som vilken tidning som helst ingen stämning kvar sen Lonnie o Viviane lämnat skeppet,
kram Pirjo!

Anonym sa...

Hejsan Hej!

Ska genast köpa tidningen jag med =)

Superfin blogg du har! vitt och lite svart precis som jag =)

superduper :)

kram Trevlig helg// Anna

Bitte sa...

Vad spännande att läsa det reportaget! Nu har jag ännu en tidning jag måste köpa... :-). Min H frågade mig häromdagen om jag tycker att jag är gjord av pengar, med tanke på alla inredningstidningar jag köper ;-).

Kramar
Beatrice

Anonym sa...

Hej du Goa!

Vilken mysig stund jag hade igårkväll. Jag gick av mitt pass och är nu ledig i nio nätter.

Då köpte jag nya Vackre Hjem, myste in mig i soffan, tände ljus, tog ett glas vin och läste om ert vackra repotage.

LJUVLIGT!

Där hade jag en sååå mysig stund :D

Hoppas allt är bra med dig och familjen.

Tänker lite på dig som fick din vy från uteplatsen förstörd förra året. Själv är jag nämligen i full färd att planera för min lilla trädgårdstäppa, alla växter som ska planteras. Vi och grannen ska beskära häcken och plantera en ny grön vägg ut mot allmänningen här.
Man blir ju alldeles sjuk när man bläddrar i alla kataloger.

Jag får nog säga upp mig och bli trädgårdsmästare (tänker jag varje vår)

Ha det allra bäst nere i Skåneland

En famn full av kramar
* Lena *

Synnøve. sa...

Det där vill jag också se...
Måste köpa den tidningen nästa gång vi är över gränsen...

Hoppas det är bra med dig där nere i skåne.
Har ni fått någon snö än?
Här kommer det mera idag. Sänder annars några lass till dig.
Kramen Synne.

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen min,
jag längtar så till att få läsa reportaget som du varit med och stylat det ska bli så roligt.
Hoppas att jag får tag i tidningen i dag så att jag kan ta med mig den till jobbet, jag jobbar tre nätter i helgen och då är det skönt att ha en tidning att titta i.

Ditt badrum är helt fantastiskt vackert och jag njöt för fulla muggar med att titta på dina bilder.
Ha en härlig helg.
Kram på dig/Ingela.

ANETTESHUS.COM sa...

Kjøpte bladet i går! Reportasjen og bildene er såååå fine! Dere har all grunn til å være fornøyde!

God helg!

Klem Anette:)

Skogsdoft & havsbris sa...

Hoppas du får din tidning så du slipper vänta längre! Visst är det alltid spännande att se bilder i tidningen, och speciellt om det är från ett hem man själv besökt är det ju extra spännande! Låter som om de har ett fantastiskt hem, borde försöka få tag på tidningen jag också för nu blev jag ju nyfiken... Det märks nog om den som inrett lagt ner sitt hjärta och själ på huset, om allt är genomtänkt in i minsta detalj. Älskar såna hem! :)

Granne med Selma sa...

Nu känner jag att jag i ärlighetens namn har missat en viktig detalj i allt detta underbara med reportage... styling... inredning.... De senaste månaderna har jag snabbt bara kikat in på andras bloggar, utan att läsa så noga och utan att kommentera så mycket som jag borde...

Hu har jag kunnat missa att du gjort ett styligreportage?! Söta, goa du! Maila mig och berätta mer om du orkar någon dag. är ju själv och nosar i samma bransch även om jag inte alls kommit lika lång som du...
KRAM min kära Gúa