Just do it!

Just do it!

fredag 24 oktober 2008

Det blir inte alltid som planerat..

Hej igen mina raringar!

Vilken märklig vecka jag har haft!
Riktigt händelserik sådan!
Ibland så känns det som allting, kommer samtidigt och så var det denna vecka.
Mest tråkiga grejer men också roliga. Vilka jag tänker fokusera på och hålla i!

Så någonstans i mitten av veckan bestämde jag mig för att åka med tjejerna på Jeanettes bloggträff, till Danmark idag. Och såg riktigt framemot det!
Men hör och häpna...jag försov mig!!!
Va?!?... alltså det har inte hänt på flera år! Men just idag hände det!
Min mobil väcker mig varje dag, samma tid. Men igår kväll, så slog mig tanken att, jag kanske skulle vakna lite tidigare, så jag hinner lägga mig i badkaret, innan jag ska träffa dem.
Men sen, nej, jag kör samma och duschar istället.
Och mobilen, som jag höll i, fick sin plats på mitt nattduksbord som vanligt och jag somnade, full av förväntning inför denna lördag.
Men den ringde aldrig!...och jag vet inte varför!?!
Var ställd på helt annan tid än vanligt...*lika förvånad*
Inte ens Hilmir som alltid vaknar tidigt, utan att bli väckt, vaknade som vanligt idag!

Och jag kan berätta att, det vore en kraftig överdrift om jag sa, att jag inte blev besviken, när jag klockan nio!...Flög ur sängen, skrikande och gapande! Och så började jag tjuta, igen!!!
Det är inte bra att vakna så, andra gången denna vecka dessutom..:)
Men nu har lugnet lagt sig...inte mycket att göra åt!
Och tanken..."it wasn´t meant to be" har tagit kontrollen. Samtidigt som jag vet att de kommer att ha en underbar dag, och det är roligt..:)

Ja, det blir minsann inte alltid som planerat. Vilket jag vet, sen innan.
Så är det bara.

Jag riktar istället mina varmaste tankar på en kär vän, som i förrgår genomgick en stor operation, som gick bra!
Det mina vänner, är värt att slösa känslorna,tankarna och tacksamheten på!
Jag kan inte beskriva så mycket varma tankar jag skickat henne denna vecka, eller min lycka över att allting gick bra! Att inte tala om stoltheten...att vara hennes vän!

Jag kan bara tillägga, att hon två veckor tidigare, inte hade en aning om att något var fel i hennes kropp!

Allt annat som hänt, blir en svag skugga av bagateller, när man ställs framför livets riktiga vändpunkter.
Hur fort det kan svänga. Och vi som alldeles för ofta tror att vi styr, kör rakt av vägen och står som oförstående fån!
Därför stannar jag och ger plats åt känslan av tacksamhet, denna lördag.
För allt det goda livet mig ger, varje dag.
Och påminner mig, återigen, om att...inte ta det för givet!

Men nu till något helt annat...

Igår fick jag en överraskning minsann..!
Jag fick här på min blogg veta, att mitt hem var med i en Norsk tidning...Bolig pluss vilket jag inte hade en aning om!
Har aldrig läst den tidningen, och visste inte ens att den fanns!...*överraskning*
Och söta rara,Tine..skannade in hela artikeln åt mig och mailade till mig!
Vilka underbara människor det finns i vår bloggvärld!
Tack ännu en gång Tine!
Gå och titta på hennes underbara blogg, om ni inte ännu gjort det! Den är helt fantastisk!

När det gäller reportaget, så är jag ganska nöjd.
Det gjordes i somras, och vad jag visste skulle det vara med i Allt i hemmet.
Och visst är det roligt! Självklart!

Men...(det ska alltid finnas ett men...:) på en sida finns det två bilder av samma vy.
På den ena står en pellis, som på den andra har förvandlats till en Lupin.
Och det stör mitt öga massor...*Kritisk*
Och bilden på mig själv, får mig onekligen att fundera på Botox...*ytlig*...*thi,hi*
Det står också skrivet att, för att måla golv bör man använda stark oljebaserat golvfärg!
Det skulle jag aldrig göra. Alla våra golv är målade med vattenbaserad golvfärg.
Men, men...

Ha nu en lycklig lördag mina kära, kära bloggvänner!
Det ska jag...


Kram i mängder till er alla...och tack ännu en gång för alla varma kommentarer!

Och så ses vi..;)

33 kommentarer:

Vit Spets sa...

Hej!
Måste någon gång äntligen ge mig tillkänna att jag är & tassar runt hos dig!

Ha en trevlig helg
//Siv

Hem och Lycka sa...

Men vad kul med reportaget! Du skulle inte vilja skicka det till mig i lite större stlk? Det vore så skoj att få läsa det..

maria@hemochlycka.se i så fall om det inte är för mycket besvär.

kram!

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh här var reportaget på bild! VAD fint du har! Ojoj måste kika igen.
Undebrar blogg detta, älskar att läsa dina ord.

Kram L

Jenny Oak Fae sa...

Vad SKÖNT att din väninnas operation lyckades...hälsan är ju verkligen något av det mest värdefulla vi har..!

Reportaget ser så fint ut, du kan verkligen vara STOLT över ditt vackra hem!

Angående golvfärg, exakt vilken sort brukar ni använda..?

Många kramar till dig från Jenny

<3 <3 <3

Sigga sa...

FRÁBÆRT AÐ SJÁ. EN LANGAR AÐ SJÁ MEIRA.

Af hverju vissir þú ekki af þessu *klór í haus*


Til hamingju mér finnst þetta æði.

Knús Siggs

Min Verden sa...

Grattis med artikkelen. Jeg har ikke sett den ennå, men snart... :) Så den på bloggen til en av de norske jentene: Liven. Se hos henne. Hun har det flott. Ha en fin helg. Hanne

MiaMaria sa...

Hej på dig min vän!!!!

Denna lördag var nog inte meningen att du skulle ut och fara ute bara vara hemma......

Kul med reportaget men som sagt ja är inte förvånad...ditt hem är ljuvligt.......

Har också fått dåliga nyheter för några veckor sedan en i släkten som inte hade en aning om att hon var sjuk...så hon är nu opererad och man håller tummarna och tår för att allt ska gå vägen.....hoppas hoppas hoppas....

Hoppas att allt är bra med dig trots en massa elände....

Fånga Dagen och ta vara på den....

Kram/ MiaMaria

rosenskära sa...

Tror du jag har förstorat upp bilderna nu eller?! Vilket ljus! Så vackert du/ni har kära vännen! Skulle också vilja ha en så vacker plats att sitta och skriva vid.

Vill inte höra ett ord om Botox från dig! Du ser ju ut som en av Tingelings kompisar i Älvdalen!
Just idag, när jag har läst ett antal artiklar om kvinnor som drabbats av bröstcancer och som vet att de får ställa in sig på att leva ett halvår i taget, känner jag att jag struntar fullständigt i kärlekshandtagen och kråksparkarna (det vet jag att du också gör...).

Nu är jag fullständigt okunnig, men har den tidning och fotograf som får tillstånd att fotografera i ens hem, rätt att sälja bilderna och reportagen vidare, utan att fråga den som släppt in dem? Jag menar - det måste ju kännas konstigt, även om det är världens komplimang, att ditt hem plötslig dyker upp i en norsk tidning?

Ha en riktigt skön lördagkväll och så hoppas jag att du slipper gräma dig över den missade Danmarksresan...

Lena

Änglahem sa...

Men Gúa...goaste Gúa...försova dig!! denna dag! men säger som MiaMaria...det var nog inte meningen att du skulle ge dig ut denna blåsiga lördag...OCH det var ju väl att du inte stressade iväg för att försöka hinna ifatt de trallande jäntorna...! Dom har det nog hur tråååkigt som helst....INTE! Hade så gärna velat vara med jag med, men längden fre-söndag=mycket kosing som får vingar*suck*...ingår inte i våran "Planering" just nu...*suck*

Men vad roligt att du är med i en norsk tidning....snart blir du BERÖMD!! som isländska heminredningsgurun....hopp...tror jag*tihi*....Bilden på dig vännen....Vart någonstans skulle den där Botoxen behövas?...Hörrududu....hur FIN som helst!!

Hoppas att allt går ok för din vän! och jag tror att hon är minst lika glad för att DU är hennes vän!

Allt väl med dig annars?

Kramis, Ulrika

Lilla huset på prärien sa...

Det ser jättefint ut Goa! Kul att ha med sitt hem i en tidning sådär :)

Skulle också hemskt gärna vilja vara med på bloggträffen... men så är det, ibland är det bara inte menat.

Ha en skön söndag!

Kram Jenny

Kontot är kapat men kan dessvärre inte tas bort sa...

Hej!
Jag tittar in igen och måste säga:
- Vad fint du har!
Jag älskar vitt i vitt i alla möjliga sammanhang. Har bland annat tryckt mina mönster i den färgsättingen.

Jag tänkte faktiskt på samma som Rosenskära när det gäller upphovsrätten. Mycket märkligt att tidningen inte tagit kontakt med dig innan dom publicerar. Men jag förstår att det måste kännas fantastiskt också.

Jag länkade till din sida och hoppas det är okej :)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej igen!

Alltid lika givande att komma till din blogg. Du skriver så fängslande och det berör.
Så kul att du du var med i deras reportage:)

Ha det så gott
Kramar Viveka

inga Heiddal sa...

Æ til hamingju... en ekki eins skemmtilegt að sofa yfir sig... Veit ekkert leiðinlegra. Maður verður svo ómögulegur allan daginn þannig. Hvað heitir þetta blað sem er þarna . Væri gaman að sjá hvort það er til hér. Klemms INGA

lottens vita och gröna sa...

hallå going! nääääää såna dar är inget vidare med det är väl som du skriver, inte menat! förstår dig, vill med vara där, så många härliga!!!jaja en anna gång och då kanske vi möts!
oh vad jag har klickat och försöt förstorat, vilket ljuvligt reportage, säger bara det, du är i en alldeles egen liga gumman!!!

ha det bäst, det har säkert vänt, hoppas det!
varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Nej men Goa vilken härlig överraskning med reportaget. Det ser sååå fint ut och jag skulle vilja läsa hela artikeln och titta nära på bilderna länge länge.
Kan man köpa tidningen i Sverige?
Jag förstår att du är kritisk till vissa saker men oftast är det bara en själv som ser de där små bristerna men jag vet hur det är man vill så gärna förklara vissa saker.
Jaa vad ska man säga att försova sig är ju inte roligt men just den här dagen nää uch vad tråkigt. Men du jag hoppas att det blir fler bloggträffar framöver så att man kan hänga med.
Kram vännen/Ingela.

Inspiration i vitt sa...

Jag igen men jag har stora problem att komma in på din sida allt tar en väldans lång tid och det står mest bara och laddar, konstigt
Kram igen

Veronica sa...

Festligt med reportage. Men det är ju lite underligt att de inte kontaktat dig innan och frågat om det är OK att de använder dina bilder.
En himla kul grej i alla fall, och bra reklam för dig och din blogg!

Kram Veronica

rosenskära sa...

Nu är det söndag morgon och jag är alldeles pirrig, nästan som ett barn på julafton, för jag ska gå min kurs i bukettbinderi à la franska stämningar idag!

Och jag försov mig inte, det var nog tack vare dig för gissa om vi var noga med att ställa om alla klockor igår kväll!

Ha en skön söndag i det grå vädret!

Pirrig kram / Lena

Granne med Selma sa...

Jaa du. Det där med tidningar. Vår son förvandlades till en John fast han heter Johan vilket inte var populärt. oc det FAST jag påpekat det innan tryckningen...
Ditt hem ser makalöst ut (vilket jag ju redan vet att det är ).
Stort grattis till dig min goa vän

Elzie sa...

Nej vilken otur. Men inte allt här i världen som du också säger. Och vad skönt att operationen gick bra för din vän. Konstigt när sjukdom slår till så.
Och vad härligt med ditt hem i tidningen. Förstår mycket väl om dom vill visa det.
Hoppas du får en bra söndag.
Kram Elzie

Bente sa...

Hei goeste Goa:)

Kom innom for å si at jeg ble så glad da dette bladet kom i posten, og jeg begynte å lese det,og tenkte at her er det noe kjendt!!...og leser at det er jo hjemmet ditt!! Kjempegøy!! Og veldig fine bilder:)...Og du er jo så fin ...

Ha en nydelig dag:)Klemmer fra meg:)

brynjalilla sa...

mikið er þetta fínt, mig langar að mála allt hvítt, notarðu bara akrýl á húsgögnin eða? er að reyna að læknast af löngun til að mála mjög fallegan brúnan glerskáp sem ég á er svo hrædd um að eyðileggja hann, ekki hægt að taka hillur innan úr, úr og gler í hliðum líka, áttu einhver góð ráð handa mér?
Knús
Brynjalilla

Skatan sa...

Hej underhållare där! Jag ömsom ler, omsom blir allvarlig av att läsa dina rader idag.

Vad gäller reportaget så ger jag tummen upp med besked till både donnan och inredningen. Ingen botox där inte!

Njut av din söndag,

A.

Þorgerður Sigurðardóttir sa...

Sael ljufan
Vildi bara segja ad eg var i gaerkvöldi ad svona bloggferdalagi og sidan thin er natturlega hja ödrum hverjum bloggara i Evropu, fann siduna thina a frönskum, thyskum og hollendskum bloggsidum, Vissirdu thetta kannski??
Bless i beli
Tobba tútta
ps nu verdum vid ad fara ad skranast saman og senda Ingu eitthvad til ad fylla nyja eldhusid med, rydgudu gömlu drasli fra Sverige

Siren sa...

Du har så flott en blogg altså!Jeg linker, slik at jeg ikke mister siden din i denne store bloggverden! Gi meg et vink om ikke det er ok!
:)

Berglind sa...

nei nei er hún ekki bara í blaði!!! sammála þessu með bótoxið! ha ha ha. nei aldrei, alltaf flottust elskan, en frábært að sjá þig og þitt hús í blaði, ætli maður fái þetta einhverstaðar?elskaþigogþína.

LOPPISLIV sa...

Så synd att du försov dig och inte hann med oss, hade varit så roligt att få träffa dig igen. Men, men det kommer flera tåg :-) Jätteroligt med reportaget, synd bara att man inte kan köpa tidningen här i sverige. Får väl vänta på allt i hemmet numret kommer ut. Det ser så himla fint ut, du på bilden likaså. Någon botox behöver vackra du då rakt inte :-) Kram på dig //Paula

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Jag har mailat dig :)

Åh vilken härlig överraskning att ditt hem var med i en norsk tidning! Bilderna ser såå fina ut!

Kraaaam
Mia

Sallys hus sa...

Hej min goa lilla vän!

Jag var här igår men då gick det inte att skriva.

Så skönt att det blev en lyckad operation för din vän...

Stackars dig som försov dig...kan bara föreställa mig hur det måste ha känts....fast samtidigt kan man ju inte låta bli att fnissa lite...eller hur???

Du får trösta dig med att du slapp göra hål i plånboken och du fick en massa bonustid hemma.....:)

En mur låter ju helt fantastiskt...
Jag ser framför mig hur det kommer bli.....klängrosor...en liten bänk...lite Provance (eller hur det nu stavad) över det hela.

Inget ont som inte har nåt gott med sig!!!
Fast i det här fallet kostar ju det goda både tid o pengar förstås....

Det gör mig ont att läsa att du tvingats säga upp en så lång vänskap....jag har jätte svårt att tänka mig att det kan finnas en enda levande varelse som kan vilja dig nåt illa......
avundsjuka kanske......
Sååå starkt av dig i alla fall...livet är för kort för att släpa på en massa lort.

Ha en härlig kväll nu gumman!
Kraaaaaaam Katarina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej mitt hjärta!!

sååå längesen jag var här inne...skäms på mig!
Men tiden räcker ju inte till till alla längre.

Grattis till ditt reportage i norska tidningen...så roligt.

Tackar för underbar läsning...du får en alltid till att fundera å tänka till..

kramizzz
Nilla

Sol sa...

Hei hei! Du har en vakker blogg, og det var en utrolig vakkert reportasje i Bolig Pluss.Gratulerer så mye! Jeg skjønte at det var deg,siden jeg har fulgt bloggen din en stund ;-}
Stor klem fra meg.

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men va kul med den Norska tidningen!!! Vilket jättefint repoartage, även om det var ngt litet insmygit tryckfel men du har verkligen en av de vackraste hem jag någonsin sett!!! Grattis!! Mari.

tinemor sa...

Så flotte og søta ord du skriver om meg.
Det er jo selvklart at jeg skulle hjelpe!!
Men nu ser jeg du har fått pc-problemer.
Er repotasjen tappad???
Om det er så, kan jag sende/skikka den til deg igjen, om det behøvs.
Tråkit at du missad bloggtreffen!!!
Får håppas at det blir flera.
Stor kram