Just do it!

Just do it!

onsdag 1 oktober 2008

I dag har jag...

...bakat!

Och...ja, det är märkvärdigt!


Kladdkaka och cupcakes a la Leila!...förstås!
Och jag är bara nöjd och gott var det!

Anledningen till detta ryck är att min store son fyller nitton år idag!
Helt otroligt...och återigen tänker jag..."vart tar åren vägen"?!?

Mina stora barn är ju vuxna!
Och hade de haft lika bråttom med att skaffa egna barn, så vore jag redan, både mormor och farmor...*Doing*!!!

Mycket märkligt att tänka på det!
Och jag som fortfarande är så ung...*Blink,Blink*


Tack för era uppmuntrande ord om mina måleri försök!

Jag tycker nästan nu att de är helt ok...bara tack vare er, underbara!

Nu tänker jag låta bilderna tala och så tar jag en liten bloggpaus på några dagar.
Ska försöka fokusera lite och hitta lugnet...


Lite kakor...
en lottovinst i mitt liv...)
och så kudden Otto som jag målade igår...
hoppas nu han och Emil kan komma överens i soffan.
Annars får jag väl sära på dem..:)

Och till slut...
just nu...
i en bekant badrumshörna...Lyser det och doftar gott av Lavendel ur badkaret.
Och nu ska jag kliva i...jag älskar att bada!
Det skänker mig lugn och sorterar mina tankar.

Ha det bäst mina vänner!
Ta hand om varann och...må det goda vara hos er alla!

KRaaaaaaaaaaaam...

31 kommentarer:

S o F sa...

Här är en till som ääälskar att bada!

Underbara bilder - som vanligt. :)

Ha en skön bloggpaus!

Jenny Oak Fae sa...

LJUVLIGA bilder!!!

Ha det GOTT nu vännen..!

KRAM, Jenny

<3

Elzie sa...

Det är lögn att du kan ha så stora barn! Inte efter de foton man sett på dig i alla fall *s*.
Det var väl inget fel på din "säck" heller. Jag tycker du har gjort det riktigt bra. Bara man själv som alltid är självkritisk.
Hoppas du njöt av badet och ta det lugnt under pausen.
Kram Elzie

Dalatorpet sa...

Gud vilka fina kakor :-) längtar tills vi får ett badkar som man kan krypa ner i ...

Hem och Lycka sa...

Lika underbara bilder som vanligt! Och grattis till sonens födelsedag! kram

Gårdsromantik sa...

Men vilken vacker kudde du gjort - menar du att du målat på tyget?
Nu blev jag ju också så sugen på ett varmt bad.

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

Hej goa du!!
men vad jag har missat här... ett repotage hos dig.. ska ju bara bli såå roligt att få se sen!
Tänk jag kan förstå att det kändes konstigt att plocka fram julsaker NU!!
men vad gör man inte hihi!!

Underbara bilder som jag njuter av.... många var det oxå härligt!!

Du är så himla duktig..!

Stor kram
Ann-catrin

inga Heiddal sa...

mmmmm.... kladdkaka!!!!
Og flottur púði og jú jú kökurnar líka en hvar er kladdkakan?? náðist ekki mynd af henni áður en hún var étin?? kramar INGA

Jenny Oak Fae sa...

TACK vännen...blev alldeles rörd av din kommentar...och alldeles varm & lycklig i hjärta & själ..!

Jag ska torka brödet imorgon, det blir säkert bra!

: )

Många kramar från Jenny

<3 <3 <3

Inspiration i vitt sa...

Men hallå Goa du verkar ju ha talang för det mesta.Vet du vad jag tror?? jag tror att du är en tusenkonstnär fast du vet inte om det bara.
Dina kuddar är såå fina och dina kakor slurp vad gott nästan för fina för att ätas.
Kryp ner och njut bland dina fina badrumsattiraljer nu.
Kram på dig/Ingela.

Synnøve. sa...

Hej och godmorgon.
Så goa de där muffinsen såg ut...
Som det engelska namnet säger kopp/form tårtor.
Men jag och sockerkakor eller muffins funkar inte ihop alls.
Det blir som kladdkakor.
Gräddade och fina utanpå men kladdiga inuti...
Hur hinner du med allt egentligen?
Har du en ny klocka med flera timmar på eller?
Mina 24 timmar varje dygn försvinner så fort.
Hälsa och gratta sonen så gott.
Min styvson blir nitton om två månader.
Vart tar åren vägen?
Kramen till dig bästa Goa.
Synne.

rosenskära sa...

Har DU ett barn som fyller 19?! Jag trodde du var sisådär 35 på sin höjd! Tänk - en nittonåring, bara nio år dit...

Blir inspirerad av dina fina muffinsbilder, tror jag ska svänga ihop något gott här nu så kan jag äta kaksmet till lunch...

Så fint vill jag också ha i mitt badrum, men det går inte hur jag än försöker för vår grå-rosa-lila plastmatta förstör alla försök. Oftast älskar jag att bo i hyresrätt men inte när jag tänker på vårt badrum!

Regndränkt kram från Lena

Berglind sa...

til hamingju með tengdasoninn MINN og soninn þinn, ég hefði bakað miklu meira handa honum :) en batnandi konum er best að lifa (ég er eiginlega hætt að baka svo ég hlýt að fara versnandi) elskaþigogtengdasoninn.

inga Heiddal sa...

Ojjj. hvað ég er ljót og leiðinlegt ... Gleymi ég ekki afmæli aðaltöffarans á heimilinu.. Til hamingju með gærdaginn gamli grautur... Kv INGA

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket godsaker du har bakat! Det såg verkligen gott ut...
Kudden är jättefin, passar mycket bra i soffan..
Tänk att barnen blir så stora och kommer ifatt oss...hihi
Kram
Marie

Granne med Selma sa...

Den kudden var mer än fin - alldeles ljuvlig! varför är du inte HELnöjd!? Absolut absolut toppen!
Kram Sussie

lottens vita och gröna sa...

hallå lilla badfia! jag badar med varje kväll och det skänker mig värme i både kropp och själ!i dag har jag köp en underbar korg som jag ska ha där med såna vackra saker och ljuva luktagott prylar! mmmm är sugen på choklad cupcakes...nedrans så goa de såg ut! ta det lungt min varma vän nu, kom tillbaks när du vill, kramilikram lotten

Kamomilla sa...

Här var det idel lyx!
Tack för den goa kommentaren hos mig, det värmde så gott!
Kram och trevlig helg!
Kamomilla

Brunkullan sa...

Nam, nam:) Fin blogg! Hittade hit via my white cottage!
Länkar om jag får! Säg till annars.
Susanne

rosenskära sa...

Du har helt rätt om det här med ålder, det sitter bara i huvet. Fast ju äldre man blir, desto fortare går åren på nåt sätt. Just nu har jag en tioåring som vill bli stor ALLDELES för fort. Försöker tala om för henne att hon måste NJUTA av att vara barn för det är man så kort tid, sedan är man vuxen resten av livet. Hon säger att hon känner sig konstig och inte känner igen sig själv. Då anstränger jag mig för att komma ihåg hur DET kändes men det är så svårt, för länge sedan (typ över 30år sen).
Ena stunden liten och ledsen, nästa stor och kaxig...

Har du skrivit någon gång om hur det var att vara en ung mamma. Jag är nyfiken på det. Man läser ju ofta att unga mammor stöter på mkt fördomar. Min man är gymnasielärare och har en hel del unga mammor hos sig. Flertalet verkar klara det jättebra. Jag menar det finns ju många "gamla" mammor som inte heller riktigt klarar mammarollen, som den ska se ut enligt mallen.

Nu bladdrar jag, jag blir så glad när jag får kommentarer *generad*

Från hjärtat /Lena

Anonym sa...

Hej Goding!

Vad mysigt det är att vara ledig en fredag och sitta här och kika in hos dig. Det var ett tag sedan som jag gjorde det.

Vad spännande det ska bli att köpa julnumret av "den" tidningen!!!!!

Min lille son (7år) har en bästa kompis och hans mamma kommer från Island. Nu är de där och ska köpa med sig amssor av god lakkris till mig, lycka ;)

Vet du att min äldsta son som är 24 har en son som är 4 år!!!!

I'm a Granny! :D

Han fick barn nästan lika tidigt som sin mamma och det är jättekul, däremot är det inte många som tror att jag är en Farmor.

Åh jag har så mycket tankar i huvudet när jag skriver till dig. Tänker mycket på det där med mobbing...

Vi är så förskonade från det. Mina barn går i en skola där de har EQ på schemat, det pratas mycket om respektför varandra och den personliga integriteten. Att få vara sig själv och inte behöva vara som andra jamt i alla lägen. Detta ses som en naturlig sak och jag är så glad att det finns som ett ämne på skolan. Egentligen tokigt att det behöver vara så, det skulle kunna fungera ändå. Däremot när barnen lutar skolan här och går vidare till andra skolor (för att de bli ädlre) då märks det att de har pratat om sådana saker sedan de var små. Lärarna i den nya skolan säger att det är så bra att ha elever från Ella eftersom de alltid naturligt ser till att ingen är utanför i klassen....

Ja nu blev det långt igen...:9

Nu hoppas jag att trots väret i helgen att du kan ha en helg med lugn och frid, ladda batterier.

Stämningsfullt bad är perfekt för att "ladda" tycker jag.

Kramar Lena

spetsar och änglar sa...

Åhhh den som hade ett badkar!Skulle också behöva ett.

Åh vilken vacker kudde!Egentillverkad!!!!Den ska du vara stolt över.

Och dina kakor ser så goda ut,att man blir sugen på att baka.

Ha en härlig helg och sköt om dig!
Kram /Heléne

Angel.Pearls sa...

Vilket underbart bad-stilleben! Vackra stämningsfulla bilder! Det verkar roligt att "måla" på tyg - det har jag inte provat ännu.. Fin helg// AngelPearls Eva

White Season sa...

Tänk om man kunde få beställa en sån underbar kudde som du har målat?
Underbara bilder, vackra texter...Och julreportaget ser jag verkligen fram emot, det är verkligen den bästa tidningen på marknaden just nu och jag har varendaste nr framme för de är bara just så vackra...
Kram och ha en skön och lugn helg, Malin

Jenny Oak Fae sa...

Tack vännen..!

: )

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Marie sa...

Wow, vilka vackra kuddar du har gjort!!!! Du är ju superduktig! Tänk om man hade sån talang!
Låter härligt att ta ett bad! Det är när jag ser sådana här bilder som jag önskar att vi också hade ett badkar! Ljuvliga bilder!

Ta hand om dig Goa och ha en skön bloggpaus!
Kramar Marie

Krusidull sa...

Trevlig helg
Kram
Krusidullan

Unknown sa...

Namminamm kladdkaka,ég kann að baka hana Kveðja Sigga Ingu frænka

Skatan sa...

Hej Livsnjutaren! Så roligt att få en rad från dig :) Har saknat dig också!!

Kram,

Anna

Eva sa...

Så fina bilder och härlig blogg du har. Har smugit mig in hos dig flera gånger förut men aldrig sagt hej. Tänkte att nu var det dags. Antar att du är lika nyfiken som jag på att få veta vem som hälsar på.
Jag blir lite avundsjuk på dina vackra bilder från Island. Jag hoppas att jag kommer dit någon gång i livet.
Kram Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, vilka ljuvliga bilder fr din badhörna och vilka godsaker du bakat, bilderna var verkligen frestande! Och som vanligt, så mysigt , hemtrevligt och vackra stilleben i ditt hem!!! Mari.