Just do it!

Just do it!

onsdag 16 juli 2008

Dagens kamera runda...

Hej igen mina kära vänner!
Idag fick jag en sån kamera mani!
Ja, ni vet sån där då man bara går runt och tar bilder på allt och inget i olika vinklar dessutom..:)
Det ger mig lugn på nåt sätt att fota...skulle verkligen vilja lära mig det på riktigt.
Tänk vilken njutning det vore att , kunna förmedla människor och miljöer, som ett riktigt proffs!
Ja, ja, det får bli en annan dag.
Tills dess, så får ni stå ut med dessa..:)

Jag bara gick runt och nu får ni se en del av min resa, denna annars så ordlösa onsdagskväll...
fortfarande massa bilder på samma saker..:)
...varsågoda!

lite kul att kronans prismor fick plats...
sen blev det en sån...
och så en sån...kronans prismor igen...
sen från andra hållet...min gamla shabby bänk...
mot matrummet...gillar det rosa i pläden mot det ljusblå i bänken ..:)
och då kom jag på dessa skönheter som precis börjat blomma...äntligen!
och jag fullkomligt älskar färgerna...svagt rosa, svagt lila och ljusblå...
*lycka*
och mina stockrosor...Visst är de underbara...så ståtliga och granna...skänker de glädje, långt in på höstens mörka kvällar...
*lycka igen*...

~~~~~~~~~***~~~~~~~~~~

Till slut...
ville jag bara såååå dela med mig av mina sötisar...igen..:)
Två har redan fått ett hem och två är kvar...
tänk om de bara vore så små och gulliga och ulliga...alltid..:)
*drömmer*


åh, så skönt att sova på rosorna...
oj, vad är detta då...
jag gillar dig brorsan..ja, men jag är trött ändå...
Sååå trött är jag..:)
fast, okey då, om jag absolut måste...vad ska vi hitta på nu för bus?!?...
hmmm, där var något av intresse...
en platspåse!!!
(ser ni hur fint Sedrik matchar dotterns tights..:)

Tack för alla varma hälsningar!
Jag har fått award också som jag ännu ej fått ut, men som jag tackar ödmjukast för!
Ha det bästast, njuta av nuet och lev livet!
Och så ses vi snart igen...mina underbara cybervänner!!!

Största kramen till er alla...

20 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vackra bilder från både hemmet & trädgården...men bäst var nog ändå kattungarna...blev så sugen på att skaffa en katt till nu...men min äldsta katt Morgan är SÅ svartsjuk, så det får bli vid ett senare tillfälle...

Kramar i massor, till katterna också ! Jag ÄLSKAR ju katter !!!

/ Jenny

<3

Unknown sa...

Jag älskar dina foton!!! Tycker verkligen inte att de är långt ifrån proffsnivå, men jag är väl ingen att avgöra detta kanske... Men jag tycker verkligen att dina bilder förmedlar! Så SÖTA katter, phu nästan så jag borde skaffa en...nej, tiden är för dålig för det.
Ha det fint vännen!
Kram Petra E
www.metrobloggen.se/romantiskahem

lottens vita och gröna sa...

hallå min kära goa! oh vad jag blev glad att komma hit, känns som lisa för själen, vilka härliga små omflyttningar, du har såååååååå härligt mysigt och vackert hem och dina kattungar ohhhhhh vår lilla kissemajja är steriliserad, ångrar det ibland...jag är iaf kort tillbaks ville bara säga hej och då....datorn ska in igen...jösses så svårt det verkar varit så... jag är frustrererad, det är bara att inse att man är såååå beroende, men det gör sååå gott ju, är ju så kul, jaja kommer så fort jag kan hit, så du inte undrar var jag blitt av!
ha det gott i skånskavärmen varmastekramen lotten

inga Heiddal sa...

Guðmundur á Geirabakka bara hreinlega... Ég vissi að heimilið þitt er flott en þessar kisur þær verða bara flottari og flottari... Og á að halda þeim ??? Va skönt!!
Ha en trevlig torsdag vännen och god helg... Krammmiz INGA

inga Heiddal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Änglahem sa...

Hej Gúa,

Milda Matilda vad jag missat mycket här!! Vilken underbar kavalkad av vackra foton från ditt underbara hem vännen!!!

"köksön"=me like!!!

Fotokurs?? Du som plåtar så proffsigt!!!

Kattungarna.....så sööööta att mitt hjärta smälter! Men tyvärr smälter inte makens hjärta lika lätt*grff*, räcker med en tycker han....en? Klara vill ju ha en kompis!! eller är det möjligtvis jag som vill att hon ska ha en kompis?...*hummm*....undras vilket?*fniss*

Ha det bäst goa hjärtat!!
Kram, Ulrika som äntligen kommit ut karantän*tihi*

My White Cottage sa...

Hallå där!

Dina bilder kan man aldrig få nog av! De är alltid vackra och stämningsfulla!!!

Kattungarna är verkligen söta! Ska ni behålla någon?!? Måste veta om jag törs hälsa på...*hihi*

Här jobbas det på och det är superduper kul, men oj vad trött jag är när jag kommer hem om kvällarna! Vi har haft massor av besök av kompisar från vår gamla hemstad, vilket också varit jättekul men det blev lite väl intensivt de senaste dagarna... När en familj åkte hem kom nästa... och sedan nästa... Men nu är vi själva några dagar. Till helgen åker mannen och barnen på scoutläger så då blir jag alldeles själv här hemma... Ja, vovvarna finns så klart här och skyddar lilla mig! *haha*

Dessutom har vi haft datorkrasch så vi har varit utan dator i över en vecka! Snacka om att man nästan blir tokig!!! :)

Hoppas allt är bra med dig och hela din familj! Hoppas vi kan ses snart!!!?!

Jättekram till dig vännen!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Åh Goa ..så vackert du har det hemma hos dig..
det är en så lugn och stilla och rofylld stämning på dina bilder..

så otroligt vackert..

Jaaa..dina små kissemiisar är så söta..tänk om de var kattungar för evigt..
den svarta är så söt..
ha det så bra..
kram anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh jag bara suckar .... Sååå vackra bilder! vilket hem ni har alltså!
Kattungarna är ju helt bedårnade! Farligt att se så söta små varelser.... man blir ju så sugen, hihih.
Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken tur att du fick kameramani så vi fick njuta av ditt ohyggligt vackra hem och trädgård i superba bilder, gud så fint du bor!!! Och de där charmtrollen ska vi ju inte tala om, tur de har varandra och kan busa! De är ju så söta att man vill äta upp dem, kul bildcollage utav dem! Många sommarhälsningar till kvinnnan med supergod smak i det vackra huset! Mari.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

HEj vännen!

underbara bilder!

Ljuvliga kattungar...den svarta är ju bara såååå gullig.vi har 4 kattungar som söker nytt hem.En ska få stanna här å en har redan hittat ett hem.

Kram nilla

hlíf sa...

vad fint att du la ut bilderna! dom är så himla gosiga!

Marie sa...

Helt ljuvliga bilder, vilken tur för oss att du fick kameramani!!!! Älskar dina fönsterluckor, vill också ha, det är ju såååå fint!!!!
Måste skaffa mig några stockrosor jag med, tycker de är så vackra.
Härlig bildkavalkad på kattungarna, riktiga sötnosar!

Ha en alldeles underbar helg!
Många kramar
Marie

ängeln i vitt sa...

Underbara bilder rakt igenom som alltid.

Kram Carina

Unknown sa...

Hej gumman,

Du kan ju redan plåta. Av dina bilder att dömma så är du ett full blods proffs redan.

Du har såååå vackert hem. Längtar tills jag får se det i, ja du vet var....

Hoppas att dina två sötnosar snart finner ett gott hem. Hur gullig kan man va egentligen...

Tänker på dig.
Förresten så har dom en hotel katt här på Grand i Mölle. Den ligger på en kudde i soffan här i biblioteket där jag sitter och bloggar.
Godnatt vännen,
kramisr Jeanette

Sigga sa...

Flott, flott.

Svo eignast þær kisur og svo eignast þær kisur og svo eignast þær kisur og so videre... ARG...:)

Knús Siggs

Mjuka sa...

Ljuva fina bilder!! Söta missar! Stockrosor är ju så fint
kram M

Marie Söderberg sa...

ååå så söta dom är kattungarna..man vill ta dom ur datorn och gosa..älskar katter och en dag kommer jag att skaffa en..vill ha en vit långhårig...men INTE min man....suck..nåja..du har så otroligt vackert i hemmet..så härligt att kika in här. Ha det gott/Marie

Catharina Maria sa...

I love the little cats !
And i love your blog to .
Rini - the Netherlands

puntoyseguido sa...

Cutte!!!