Just do it!

Just do it!

tisdag 8 juli 2008

Rensning...

pågår i min bloggvila..:)
Helt plötsligt så kändes det som att jag inte kunde andas längre bland alla pryttlar!
Så jag fick fnatt och började röja i röran!
Ställde symaskinbordet i köket bara under tiden..men...kom på att..."här kan det ju, stå!!!"
Jag vill ju, sååå ha ett avställningsbord i köket!
Varför..?!
Jo för att jag tycker att det är snyggt..:)

Maken tycker väl att det är sisådär...

M: "så kan du ju, inte ha det!!"

G: "Vaddå kan inte?!?"

M: "Ja, men det är ju, för lite plats, det blir liksom för trångt!"

G: Ok!...jag vet att vi inte har nåt stort kök...och att det är praktiskt!...men, nu ännu mera praktiskt med ett litet bord, där lite av mina
"saker värt att leva för" kan stå!

M: "Men du...alltså hur har du tänkt när jag lagar mat, ska du då stå här och skära salladen?!...Ska vi trängas här, istället för att du står på andra sidan?!?"

G: Förklarar snabbt fördelen med att nudda ihop bakdelarna i köket...hur vi kommer varann närmare och att jag till och med kanske, eventuellt, mot förmodan, men med en viss procentuell sannolikhet, får upp mitt intresse för matlagning...likamed fördel!

Och där ni, satt den...;)




Tack för alla varma hälsningar!!
Jag känner mig besegrad...
"Jag är en bloggoholic"...and I love it..:)
Så vi ses snart igen!

Största kramen till er alla mina underbara...

46 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej kära Goa!!!

Hejja dig...!!!!
vilken toppen ide...ILIKE IT AND YOU !!!

bara skitsnyggt om jag ska uttrycka mig precis som jag känner.
hihihi...

Skönt att höra att du är tillbaka i bloggträsket igen.Man behöver ju inte blogga varje dag.Bara när man själv känner för det.

kramelikram goa du!
Nilla

Berglind sa...

jahámmm,kemur vel út.elskaþig.

Anneli sa...

Hej på dig, Goa!

Sååå snyggt - det är klart att bordet ska stå där...och originellt dessutom - gillar skarpt!

-Det gäller att ha lite taktik ibland när man ska genomföra sina förändringar...ibland kan saker och ting liksom bara hamna på vissa ställen...av misstag eller tillfällighet...hmmm

Skönt o höra ett litet livstecken från dig - bloggandet ska ju vara kravlöst, eller hur? Nu kommer jag att gå på en liten bloggvila...men vi ses igen - förr eller senare...

Kram - och njut av sommaren med regn och allt!!

Jenny Oak Fae sa...

Du...det blev SUPERSNYGGT !!!

Så det så..!

; )

Kram, Jenny

<3

My Lovely Things sa...

Hej vännen!
ja se män!!
Min man har oxå konfronterat mig att jag är bloggberoende..
Ja så äre!!
Bara man mår bar av det och att bloggandet inte styr allt..

verkligen fint med ditt lila bord i köket..tycker det ser sagolikt vackert ut..
kram anna

Solsjö - Under en vind sa...

Sååååå fint!! Hör du hur jag tjuter.....fniss.....Verkligen sååå mysig detalj där i det fina köket!

ha det allra bäst rara du! Kul att du är här hos oss! Kramar!

Malin - I min trädgård sa...

MEn det blev ju jättesnyggt! Väldans bra övertalningsförmåga måste jag säga ;).

inga Heiddal sa...

Þetta er náttlega bara snilld... Enda ekki svo stórt og tekur þar af leiðandi ekki svo mikið pláss. Já ég held það bara ..kv INGA

Mjuka sa...

Så snyggt det blev!! Är så glad att du vinner!! Rensa är så skönt!!Vår hall är just nu utan skåp och utan hyllor. allt ligger i en stor hög!!Har 5 barn så det är ett mindre kaos!
kram Malin

Sigga sa...

Mér finnst þetta bara koma vel út

Smúts Sigga

inga Heiddal sa...

Farðu á síðuna mína og þá færðu viðurkenningu fra´mér kæra vinkona Kv INGA

Anonym sa...

Haha, oj va jag känner igen mig!! Precis sådär är det hemma hos oss också..mannen tänker BARA praktiskt och jag tänker estetiskt!!
Såå himla fint med ditt bord!!
Och du, jag är såå glad om du inte slutar blogga, det är så roligt att kika in här!
And I am a bloggoholic too!

Kari sa...

Så vakkert bord!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Nämen så fint det blev med bordet där!! Bra att du stod på dig och använde den kvinnliga listen :)
Kram!

Granne med Selma sa...

Girl Power!:-)
man kan utstå mycket för lite skönhet, eller hur
Kram sussie

Mitt hvite hus sa...

Hei:=)

Dette ble jo bare kjempestilig!!! Nydelig bord og ting du har på det:)

Ha en fin kveld
Klem Kerstin

tinemor sa...

Så smart!
Det passet jo riktig fint der i kjøkkenet!
Jeg har også et slik bord.
Nå står det i gangen/angtreen. Så får vi se hvor det havner til slutt...
Ønsker deg en flott og solfylt uke!

Synnøve. sa...

Hm, så här säger min man. Varför ska du ha blommor på köksbänken. Det är ett kök inte nån blomsterhandel. Ett exempel.
Jag vill ha ett rent köksbord. Med duk och en blomma på. Men på nått mystiskt vis så hamnar det tidningar, telefoner, pennor, och allt annat som inte ska vara på ett köksbord.
Så låt du ditt bord stå kvar....
Det blev snyggt.
Kram Synne

H ennA sa...

Wow! Himmel och solstrålar vad snyggt det blev! Du är en riktig ide´spruta gumman! Du ska se att matlagningen tillsammans med din käresta får en extra krydda när ni tillbereder maten med kärlek ;-)
Passar på att önska dig en superfin fortsatt sommar, snart åker jag till mina hemtrakter jihhuu!

Ta väl hand om dig!

Bamsekramar Anne

Berglind sa...

ég var að pæla.. ég á stórskrýtnar vinkonur eða þannig,hanna er nefninlega með útvarp á miðju eldhúsgólfi hjá sér en þú með sumavél, þetta dettur engum í hug nema ykkur, elskaþig

Camilla Borg sa...

Men det är ju undebart, vilket bord!!
Camilla

spetsar och änglar sa...

Ser superfint ut med bordet!!!

Och med kvinnlig list kommer man långt;)

Ha det gott
Kram Heléne

Annika sa...

Härligt att höra din övertalningsteknik..:) Gäller att vara fyndig, det har man nytta av ibland...;) Själv tycker jag din ide var toppen, det ser myckt fint och praktiskt ut..gillar bordet mycket...
Ha en härlig vecka...
Kram Annika

Lilla Blanka sa...

Hej Goa!

Grymt bra övertalningsteknik *hihi*
Och det blev ju såååå läckert..!
Bilden är såå fin och alla detaljer..jag bara njuter!

Idag har jag varit inne i stan (Gbg) och handlat, lite loppisbesök och lite mys...hittade inte så mycket..börjar bli kräsen *haha* men ett par gamla fina zinkhinkar och lite spets blev det i alla fall.

I morgon åker vi till Varberg och är där hela helgen till söndag..M simmar ungdoms SM..ja det är så kul, han har kvalat och ligger rätt bra till tror jag, kanske till och med går till final *hoppas*

Men...skall du upp hit i helgen? Eller hur länge är du här uppe? Hinner vi ses? Vi är tillbaks på söndagkväll igen.

Kraaaaam goaste Goa!
Mia

Krusidull sa...

Kanonsnyggt blev det.Vet ingen i denna blogg värld som är så påhittig som du.
kRaM
kRUsiDuLL

Sallys hus sa...

Hallå!

bara lilla jag som inte har bloggpaus men som inte har tid att blogga för det....
Klockan är två och jag måste sova nu....ville bara skicka en kram och säga att jag ler åt det du skriver och får rysningar av alla vackra bilder.

Vilka oootroligt aöta kisse ungar också....jag vet....därför har vi numera tre katter...suck.

Kram Katarina

Skogsdoft & havsbris sa...

Symaskinsbordet passar ju helt perfekt i köket! Tycker det ser jättefint ut där det står! Passar så bra med dina fina saker på. :)
Ha det så bra och fortsätt att njuta av sommaren! (Här har vi dessvärre inget sommarväder att tala om, suck... Hoppas ni har det bättre ställt på väderfronten hos er!)

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Hihi låter ju som hemma hos oss!
Det blev ju hur bra som helst ju!

Varma kramar Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud va avundsjuk jag blir, så himla snyggt kök, min dröm att ha det så, så många vackra detaljer med att man nästan mår illa...bordet där var ju bara sååå himla fint! Tack för titten och ha en fortsatt skön sommar, i ditt ljuvlga badkar med: ) Mari.

Pikiteniang Swefil sa...

Coolt kök nu!!! LUV it...

Ha en underbar dag!
//chie

Kolla in här istället:
hhtp://richiesliv.blogg.se

Marie sa...

Hihi, bra övertalningsteknik!! Jag har lyckats övertyga min make idag (efter flera års tjatande) att vi ska måla våra golv vita. Det lönar sig att inte ge upp, hihi.
Det blev superfint med symaskinsbordet i köket, vilka vackra bilder!!!!!!!!
Här är en till som har röjt som en tok, jag kan heller inte andas när det blir för mycket. Så nu har jag massor av saker som jag vill bli av med, funderar starkt på att ha loppis i trädgården nu till helgen.

Ha en riktig toppenhelg min vän!
Kramar Marie

Ps. Jag är också en bloggoholic, hihi.

ColonialEast sa...

Vad mycket underbara bilder du lagt in sen jag var inne sist. Helt fantastisk så kreativ du är. Symaskinsbordet passar toppen där tycker jag. Vilken ide´. Kram!!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men GOA! Så jäkla snyggt och finurligt! Hihi smart taktikprat med maken ;)

För hundrade gången....Du är sååå duktig på att inreda gumman!!

Ja ibland känner jag att jag har absolut ingenting att ge och alla inlägg är rena rama skräpet...Och så får man dessa underbara kommentarer från bloggarvänner och då är man inspirerad och fast i bloggträsket igen =)

KRAAAM /Anita

A home far away sa...

Åhh så fint det blev i köket och för övrigt är köket ju helt underbar!

Ha en fin helg!

Kram Gunilla i Singapore

Lina sa...

Skitsnyggt, rent ut sagt!! Ha en underbar helg! Själv har jag äntligen fått semester!! Stora kramen!!

LantlivsAnette sa...

Åhh himmel så fint det blev i köket..en liten fin köksö..
En sån som jag vill ha men inte har plats med..
Vilken tur att du lyckades övertala mannen din om att ha den där ;)
Vad fint flaskstället är som du har där bredvid...
Ha det så bra Kram Anette

Sallys hus sa...

Hallå där...
bara lilla jag som skickar en liten helgkram!!!

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint! Passar ju jättebra i köket! :)

Kram Marie

Anonym sa...

Hej Goa!

Vad fiiint du har i köket, kul att på köpet se en helhetsbild in mot matbordet.

Vad bra uttryck du har "mina saker som är värt att leva för" det gillar jag för det är ju så det känns när man grejat om lite och tar tre steg tillbaka och suckar till lite över att det blev så bra och känns varmt inne i hjärtat.

Det bästa av dagar önskar jag dig

Kramen L

Marie sa...

Det är bara jag som är här igen och njuter av dina bilder och för att tala om att du har en utmärkelse hos mig. Den finns i högerkanten på min blogg.

Ha det allra bäst!
Kramar Marie

Lönnergårds Anna sa...

Men snälla goa Goa!
Du är ju makalös på att få till det. Ursnyggt!!! Har inga ord....

Ha det så gott!
Många kramar Anna

LOPPISLIV sa...

Hej vännen! Underbara bilder...vilken tur att du rensade lite och fick dit symaskinsbordet i köket för det blev ju bara så himla fint där som en liten köksö...perfect...bra övertalning du kom på också :-)Kramelikram Paula

Bente sa...

Hei:)

Ja, det ble jo kjempefint!!!!
Du er så flink!!

Når det gjelder menn, ja, de forstår ikke alltid at det vakre av og til er vel så viktig som det praktiske...
Min mann rister på hodet av og til av mine ideer.Jeg har jo he ngt opp en naken lampeskjerm over toalettstolen på det lille badet, og mannen min er lang,så det hender at han setter fast hodet inni denne:0)hehehehe.....uff,stakkers mann...men han holder ut:)

Håper du har det fint:)
Mange klemmer fra Bente:)

Millas hem sa...

Sanslöst vackra bilder! :)
Kram Camilla

WhiteVintageDreams sa...

Det blev ju jättebra o fint. Du har många fina detaljer i köket :)!!! Lycka till med matlagningen...om det nu blir nån mat nu när ni ska stå o "gnugga" bakdelar *fniss* ;).
Trevlig semester!
Kram

Millygarden sa...

Skitsnyggt med symaskins underedet som köksö! Hur läcker som helst!! jag som gjort mig av med mitt för att jag inte visste vart jag skulle ha det! Nu när jag får inspiration av dig plingade till och jag kom att tänka på att det vore fint med ett sånt i muin blivande tvättstuga!!

Kram Marina