Just do it!

Just do it!

måndag 14 juli 2008

Hej alla glada...

Japp, då är jag här igen..;)
Vi har varit iväg en sväng och det var mysigt...men så enormt skönt att komma hem igen..:)
Jag är verkligen hopplös med det, vill helst bara vara hemma, samtidigt som man känner vikten av miljöombyte när man har varit iväg, det är faktiskt nyttigt!
Och jag mår toppen...fast jag inte köpte en enda pryl i storstan..:)
Gick in och ut ur affärer, och var bara nöjd med det...tänkte liksom bara på mysiga restauranger..:)
Jag vet inte riktigt vad det är, men har ingen "pryllust" just nu?!?
Men antar att det är sunt...det är andra saker som lockar mig på sommaren...umgänge framför allt, vilket har verkligen regerad den hälft av sommaren som redan är förbi..."ovärderligt"!
Så jag har jag rensat i röran istället för att fylla på...märkligt!!
Förmodligen en mental förberedelse för höstens mys...för jag tror inte att denna åkomma håller i...eller?!?...lite bra känns det allt..:)

Hoppas ni alla mår bäst och att ni bara njuter...lite bilder av samma saker får bli min hälsning...


dessa bor numera i ett fönster...
jag fullkomligt älskar hur eken skyddar mitt blyinfattade burspråksfönster...
lite mindre prylar..:)samma överkast..;).. och ser ni att jag har låtit mina påskägg vara kvar...jag gillar dem...
ett litet loppisfynd...
och här är det nu...
bara en vy...
tänk om parketten vore ljus, med schablon runtom...*drömmer*
bara en vy till...

~~~~~~~~***~~~~~~~~


igårkväll, när vi äntrade mitt underbara Skåne..så emottogs vi av dessa...och jag blev ännu en gång påmind om varför detta landskap är mig så kärt...


Ni kan bara gissa om jag blev veckans gladaste, då jag igår kväll kom hem och möttes av alla era varma kommentarer om min lilla "köksö"!
Helt förstummad av förvåning och lycka, la jag mig med ett leende...
Tack vare er...ännu en gång!

Må det goda springa runt er hela tiden och så ses vi snart igen...

Kraaaaaaaaaam...

25 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Hei!!
Fann din blogg inne hos en annen. Lurte på om du er Islandsk?
Eg er Islandsk men bor i Norge:)
Fin blogg :)
Klem

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket vackra bilder från ditt hem !!!

Här brukar också komma luftballonger på kvällarna, när det inte blåser, regnar eller åskar dvs..!

; )

Kram & ha det gott !!!

/ Jenny

<3

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

välkommen hem igen!

Helt förstummad av alla vackra bilder.Snart dax för mig att besöka dig igen..*LER*
Behöver en stund för själen....mums.

Loppisfyndet blev ju bara sååå fint ju!
Letar efter ett brickbord men hittar aldrig något...hum...

Kram nilla

Granne med Selma sa...

Det lilla bordet du fyndat på lopppis med fågelburen på... så vackert ögongodis! Håller med dig om att Skåne är vackert. Vi har semestrat många gånger neröver Sverige. Och varje gång blir jag lite avundsjuk på er växtlighet
;-)
Kram Sussie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh det är så härlit att få titta in i ditt vackra hem så här :) Jag njuter av varje bild :)
Så vackert!
Kram.

Sigga sa...

Hæ Smútsí!!
Varstu í ferðalagi?? Hélt kannski að þú værir að koma mér á óvart :)

Aldrei neinn svikinn að myndunum þínum. Kúl að sjá loftbelgi í beinni.

Knús Sigs

Pikiteniang Swefil sa...

Kul att få se dig igen.

Du har att ngt att hämta hos mig... Du är värd det.

ENjoy,
//chie

Gå till denna länk stället. Där väntar en överraskning till dig.

http://richiesliv.blogg.se

korsvirke o stockrosor sa...

Hej
Alltid lika kul att titta in på din blogg o alla vackra bider
Ha ddet gott
Hälsningar Trine

White Season sa...

Välkommen hem! Jag är hemmavarg men så skönt att komma i väg, får inspiration och lugn och så är man som ny när man kommer hem igen :-). Jag har heller inte handlat något, har också kommit in i det stimmet men precis som du skriver jag tror det är ganska sunt... man kommer ner ivarv och det är skönt.
Kram på dig och ha en fortsatt skön semester, Malin

Jenny Oak Fae sa...

Jag köpte underkjolen BILLIGT på ebay, om du vill så kan jag tipsa dig om vilken säljaren är..?

Kram & ha det gott vännen!

/ Jenny

<3

Ann-Catrin sa...

Godkväll!
Sitter här och kikar in till mina favoriter.. har ju egentlligen bloggvila men är hemma ett par dagar för lite jobb och när internet är tillgänglikt..ja då hamnar jag här!

Dina bilder förtrollar och förför mig.. varje detalj insuper jag inspireras av!!

Rensa.. tänk det gillar jag.. mår nästan aldrig så bra som när jag rensar ur.. och jag är som du.. lite pryltrött ibland.. rätt sunt eller hur!!

En stor och varm kram till DIG!
Ann-Catrin

Mjuka sa...

Så härliga bilder!! Tycker faktiskt det är sunt när man känner att man inte behöver handla. jag är inne i ett sådant lunk nu. Gillar att pyssla i stället och göra fint.
Ha det bäst
kram Malin

inga Heiddal sa...

ÆÆÆ wish you were here!!!!!!!!!!!það væri eitthvað svo skemmtilegra að syngja ó jósep jósep raddað.... thí hí kv INGA

Anonym sa...

Hej Goa!

Tänk att det ofta är så att man måst resa bort lite för att verkligen känna hur mycket man trivs hemma, lite nyttigt är det.

Jag är fortfarande glad över bilderna från din köksö, de var så fina och harmoniska, glad i själen blir man.

Ha det bäst
Kramar L

Synnøve. sa...

Skönt att se du är där hehe....
Visst är det gött med en liten tur i ny och ne....
Du, dina påskägg. Har du köpt dom av Mamma Millan?
Kramen från mig.
Synne.

Elzie sa...

Härliga bilder som vanligt inne hos dig. Du har ett så vackert hem så man blir helt mållös!!
Hoppas du fortfarande njuter av sommaren.
Kram Elzie

Camilla Borg sa...

Visst är det mysigt o komma hem

Hem och Lycka sa...

Ja, ibland så hamnar man i det där att man inte köper ett smack. Konstigt nog! Men det brukar lossna igen ;-)

Finfint bord, blev supersött vitt. kram!

My Lovely Things sa...

hej Goa..
Åh vad härligt att få höra från dig...

Vet du jag har provat på choklad med lakrits i ..ica har tagit in ett sortiment från island med lakrits choklad..det var gott har du nått bra tips på nån riktigt go lakristschoklad i sverige..

ha det så bra..
Underbara bilder..
kram anna

idémakeriet sa...

Kul att du är tillbaka igen.
Visst är det härligt hemma.
Du har det så fint så inte så konstigt att du trivs där, bordet med fågelburen tyckte jag mycket om.
Kram Gerda

Marie Söderberg sa...

underbara underbara bilder..ha det härligt..jag kikar in mera../marie

Fröken Glamborg sa...

Det är bra att vara lite kräsen med prylar...som vanligt underbara ´bilder!! Önskar dig en fin vecka & kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Välkommen hem Goa!

Hoppas allt är toppen med dig också......

Har också ett parkettgolv som jag verkligen inte gillar.....men gubben.....

Här ska man resa på fotbollscup(Dana) en vecka. Vi har hyrt stuga i Danmark i Grönhöj, i närheten av Ahlborg om jag minns rätt....

Har du kanske koll på butiker där tro.....

Må så gott och ha det så himla bra vi hörs igen....

MiaMaria

LantlivsAnette sa...

Åhh tack för de fina orden på min blogg..det värmde gott..
Himmel vad fina bilder du visar..de där ljusa böckerna du har på din vita spegelskänk..du,såna spanar jag nu efter..jag har bara bruna..men vita är sååå fint !
Jag känner på mig att jag trillar på några snart..
Jag drömmer också om ljusa golv..tänk om man kunde måla såna där sneda rutor i grått o vitt..åhh det vore nåt det..
Nu ska jag slänga mig på soffan i verandan en stund,det är härligt när man kan ta en liten lur så där på dagen..
Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå mycket fint!!!! Kikar bara in som hastigast, har egentligen ingen tid alls att sitta här...men ville passa på att kika in och säga hej till en vän!
Ha det gott, stor kram!