Just do it!

Just do it!

söndag 20 juli 2008

söndag...

I dag bara finner jag mig i friden!
Fredagens hemlängtan har lagt sig och förståndet har återvänt...på gott och ont...*fniss* Mannen är iväg och hämtar ett blocket köp...en säng till *H*...nu ska jag äntligen ta tag i hans rum! Det ska bli så himla kul faktiskt, det ska förvandlas från hemmets tråkigaste till förhoppningsvis, hemmets häftigaste..:)
Och han har minsann gjort det klart för mig att...
"mitt rum ska inte vara vitt...börjar bli lite trött på det vita mamma, även om jag tycker det är fint"..:)
Så nu har jag ju, en utgångspunkt, som kan ge mitt lilla sinne bekymmer!

Men golvet blir i af. vitt och så får vi samsas om resten..:)
Jag tänker ljusgrått, matt stengrått, lite svart och lite svagblått...mmm. det tror jag på!
Jag brukar kunna motivera mina familjemedlemmar till alla möjliga tokigheter...så vem vet..;)

Lite detaljer bara, blir dagens hälsning...av samma saker,
ännu en gång...:)

denna blev vit, förstås..:)
samling loppissaker...
en blomma, i en gammal potta...
denna hänger på spegeln i hallen...dottern har ritat av den lilla byrån i fönsterrummet...
det gamla örhänget den hänger i, tillhörde min moster...
karamellen hör också till hallspegeln...
på en liten hylla i mitt kök...
mera loppisfynd... böcker...det gamla strykjärnet är deras stöd...

~~~~~~~~~~***~~~~~~~~~~
Ute...
frodas dessa och jag gillar dem massor...
de växer bland annat, vid trappan...
denna fick flytta ut...och trivs bra där..:)lite saker i en korg i en uteplats...
det kan räcka för att glädja mitt lilla hjärta..:)

Ha en fortsatt solig söndag...och en varm ny vecka!
Och så ses vi snart igen...
Största kramen...

21 kommentarer:

Annika sa...

Vilken utmaning att tillfredsställa ett barns önskningar och samtidigt få det som man själv vill...Det skall bli kul att få se resultatet som jag tror kan bli mycket fint.... Vilka härliga druvor du har, blir avundsjuk.. det är inte lätt att odla druvor här om man inte har ett Orangeri förtås och det har inte jag....
Hoppas din Söndagkväll och den kommande veckan blir fin...

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket vackra bilder...

Ska bli kul att se rummet du ska börja på...spännande !

: )

Kram, Jenny

<3

Elsa sa...

Va' fina och mysiga bilder har Du tagit... Jag gillar mycket Din blog, du skriver bra och har vackra bilder. Hälsningar från Helsingfors, Elsa

Granne med Selma sa...

Din dotter är verkligen en mycket duktig tecknerska! Och så kul att ta tag i ett helt nytt rum! Vi har ett rum kvar i huset som vi inte gjort något åt alls... till hösten kanske... :-)
Kram Sussie

syster doris sa...

Hejsan!
Lyckost dig, få fixa rum, det är ju så kul! Gillar di blogg o undrar om jag får länka till dig? Hälsa gärna på hos min blogg syster Doris, det vore trevligt!
Kram T

vosgesparis sa...

you really found some beautiful stuff at your loppis ;) I really enjoyed watching the pictures and I think the script on that mega big caramella is reallly beautiful

My White Cottage sa...

Hej där vännen! Det låter som om lille H:s rum kommer bli superfint tycker jag! Är precis hemkommen från bion, har varit och sett Mamma Mia och jag säger bara: - Mamma Mia, vilken superduperbra film!!! Just nu hör jag Abbas alla låter i huvudet... mmmm... underbart! Nu ska jag krypa i kojs och fortsätta tänka på den underbara filmen...

Tänker på dig! Min största kram till dig!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
jo det där med vitt..

Min goa 10 åring brukar berätta för folk..att vi har vitt hemma..
sist när en kompis till honom var hemma som inte hade vart hos oss på länge..så sa Joel..vi har mycket vitt nu..mamma målaroch målar..han förväntade sig nån kommentar som löd at vitt är trist..Men kompisen sa- jag tycker här är så fint!!
ja där blev min son förvånad!!

Min sons rum går i flera grå nyanser..

Jag tycker att det låter jätte fint som du beskriver hans rum!!

underbara bilder du visar..
ha det så bra vännen ..
kram annna

Lorei sa...

Det kan ju bli riktigt kul. Två starka viljor, eller? Ska bli roligt att se slutresultatet. ;)

Sallys hus sa...

Hallå!

Oj så skoj...jag väntar på bilder sen då med spänd förväntan....
Mina barn vill byta rum med varandra.....Kajsa vill inte ha sina Ikea möbler hon promt skulle ha för ett år sedan.....hon vill ha gamla slitna möbler....:)
Rasmus däremot...vill inte ha en massa "gamla konstigheter"
Dessutom vill han grönt och begie....samma färger han valt sedan han var 4....suck......kan en favorit färg sitta i hela livet??? Och måste det vara grönt???
Hi hi......tänkte jag kunde visa honom din lille H:s rum sedan då....fniss...fast lite modernare möbler har jag redan gått med på...han får överta Kajsas...fniss.....så då blev det ju billigt i alla fall.
Till Kajsa har jag stor handlat ett gammalt skrivbord för 175kr...

Nix nu tror jag köksgolvet är tort så jag kan lägga på mattan, äta frukost och sätta i gång och måla...
Ha en underbar dag min vän.
Kramar i massor

inga Heiddal sa...

Hej du lilla-loppisGoa....
líst vel á hugmyndirnar í herbergi *H*.
Ég frestaði því að fara heim núna um 5 daga það er svo góð spá hér en rigningaspá í Eyjum.... MMM gott að geta bara ráðið þessu svona. Ha de bra min bästa vän och ha en härlig vecka. Krammmiz INGA

Synnøve. sa...

Så härliga saker du visar idag.
så sonen vill inte ha vitt hehe....
Knepigt det där med färg.
Men det löser du säkert.
Ha en fin måndagskväll.
kram Synne :D

Sigga sa...

Kvitt, kvitt.

Sigga:)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så vackra bilder...

Så fin bild din dotter har ritat! Älskar själv att teckna och måla men oj så lite jag håller på nu. Kanske jag får ut min konstnärliga ådra i att pynta och fixa i huset?
Men vänta jag fick ju i uppgifta av sönerna att göra en...ninja =)

Vi är också på väg att göra ett till rum åt en av grabbarna (de delar nu på ett). Ett är då säkert att vitt blir det då inte där heller ;)

Kramis Anita

Rosengårdens Inredning sa...

Heej!
Har kollat in din blogg många gånger utan att lämna några spår efter mig.....men nu kan jag inte låta bli att skriva att jag blir så inspirerad varje gång och det ploppar upp nya ideér i huvet hela tiden......du är såå klok och verkar va hur kreativ som helst....
Dessutom älskar jag lakrits :)
Kraaam Malin

*Hege*-mine små skatter sa...

Hei:)
For en fantastisk blogg du har... jeg kan drømme meg helt bort her inne!!
Ser du sier du har fått en utfordring med å pusse opp et barnerom-men det blir sikkert bare en fornøyelse for deg-du er SÅ flink!!!!
Og hjemlengselen til Island kan jeg forstå-det er et fantastisk land!!!
Vilønske deg ei god uke-klem fra Hege

Cia sa...

blocket är verkligen inte dumt om man vill fynda, trevlig blogg m fina bilder har du......

Anonym sa...

Åh! Är din längtan över för nu? Jag förstår att du längtar dit, ett fantastiskt land....

Jag ska i höst göra iordning min sextonårings rum (kille) och funderar redan nu febrilt på hur jag ska göra. Som tur är blir det rätt fria händer, det enda ha har sagt till mig är att det måste matcha hans jeans örngott från Lexington, de är han kär i.....

Såg att "Min lilla veranda" har inrett i svart och linne, det var supersnyggt!

En famn full av solvarma kramar tll dig :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

Det ska bli ett sant nöja att se hur du inreder pojkens rum.Ska inreda min Samuels snart....måste vara ljust för det lilla rummet saknar fönster....

Ljuvliga bilder som vanligt.

Kram Nilla

Hannis sa...

Blir då alltid så sugen på att pyssla om hela hemmet när jag kikar in hos dig!
Och att titta på dina vackra bilder och samtidigt njuta av din text gör det extra härligt!

Må bäst/Kram Hannis

VINTAGELINE sa...

Hei
Rommet til h blir nok vakkert. Grått,dus blågrå til hvitt gulv, høres nydelig ut. Min datter ville heller ikke ha hvite vegger.
Ta gjerne en titt innom meg- har begynt å blogge igjen.
Klem Line