Just do it!

Just do it!

torsdag 31 juli 2008

Hemma...

Jag stiger varsamt över tröskeln, slänger av mig kappan och tiden stannar.
Jag är våt av regnets dugg,men känner det knappast, utan suckar av välbehag.
Drar handen genom håret och för den sen långsamt mot näsan och suger in dofterna,
som på ett ögonblick, väcker alla mina sinnen.
Jag ryser av lycka!
Detta är min barndoms dofter...
Jag är hemma på mitt älskade Island...

Japp, då vet ni det..:)
Och gissa om jag är GLAD...

Lite bilder från min svägerskas hem blir dagens hälsning...

denna står i hennes kök...supersöt, tycker jag...
dessa står likaså därinne...
jag tror svärmor hade den lilla tvättbrädan som barn.

Undrar om någon märker om den försvinner..:)detta tyckte jag också var så himla kul...hon har samlat på små parfymflaskor under flera års tid...som nu pryder en hylla i hennes badrum.
Rolig idé, tycker jag..:)

``````````````````````````````````````````````````````````````
Och så går vi ut en sväng...

titta trollet som hälsade mig välkommen i gårdagens sol...
eller...nästan..;)
kontrasternas land!
Absolut...
vackert...bara vackert....solen strålar på golfbanans grönska...
och vi är på väg till svärmor på fika...*LYCKA*!!!

Tack för alla varma hälsningar!
Jag tror inte att det blir så mycket bloggande den närmaste tiden, men...
desto mera sen..:)
Ha det bäst!
Det ska jag..:)

Största kramen från landet långt i norr...
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Mikið er nú alltaf gaman að koma svona á óvart..:)

38 kommentarer:

ColonialEast sa...

Vad härligt det ser ut!! Har länge velat besöka Island. Några av våra vänner åkte dit igår för en veckas semester. Hoppas ni får det trevligt och kan njuta ordentligt av att vara hemma!! Kram!!

Hem och Lycka sa...

Å, jag som alltid velat åka till Island.. Var faktiskt nära att åka dit för att gifta oss men det blev inte så. Ha en riktigt skön vistelse, kram!

S o F sa...

Oj, vilka hisnande vackra bilder av Island.

Och gulliga detaljer från din systers hem. Kul med annorlunda idéer.

Ha det riktigt härligt på Island!

Varma hälsningar.

Inspiration i vitt sa...

Hej du gulliga, nu har jag kommit hem från Öland efter mycket lateri och frosseri så nu har jag tid att titta in till dig.

På dina sidor skiner alltid solen.
Jag är glad för din skull att du är tillbaks en stund där du känner att du hör hemma ett litet tag.
Det är så fina bilder du visar så vackra färger ungefär som på vykort.

Jag tror nog att du kan ta med dig den lilla tvättbrädan utan att det märks hihihi.

Har så mycket att ta igen i blogg världen så nu är det så kul att titta in.
Njuuut nu och lev gott kram/ingela B

Anneli sa...

Ditt inlägg utstrålar verkligen ren lycka - hoppas att du får en underbar vistelse i ditt vackra hemland!!! -jag hoppas också kunna få åka dit någon gång i framtiden. Var på Färöarna en längre vistelse för några år sedan, och blev helt tagen...det är lite samma vyer, men Island känns än mer exotiskt för mig...

Varmaste kramen, A;)

Jenny Oak Fae sa...

Så vackert du beskriver känslan för ditt hemland...underbara bilder!

Ha det BÄST du också!

Kramar, Jenny

<3 <3 <3

Marie sa...

Är så glad för din skull att du är hemma på Island, måste kännas helt underbart! Fantastiska bilder, vilka vyer!

Ha de allra bästaste dagar!
Kramar Marie

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Åhh, vad vackert det är på "din" Ö.
Har precis hittat till din mysiga inspirerande blogg...och kommer tillbaka hit igen...
Har länkat till dig, hoppas det är okej.
Ha det gott Kram Malin

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Regn..? Tänkte jag först och så kom jag på..ja just det, de är på Island nu!

Åh vad mysigt..njut av den underbara tiden ni har där och fundera inte för mycket på bloggar och sånt ;)

Jättefina bilder från svägerskan och..åhh Island..det ser verkligen otroligt vackert ut!

Kraaaam
Mia

inga Heiddal sa...

Þú ert og verður alltaf sama fíflið!!!!!
Og merkilegt hvað oft er hægt að koma fólki á óvart. Krammen min bästa vän.. INGA

Synnøve. sa...

Hallå där....
Hoppas din vistelse "hemma" bli skön.
Räknar med att du kommer ta många fina bilder. Det ser jag fram emot.
Så får du hälsa till Inga med :D
Kram från mig här.
Synne.

My White Cottage sa...

Åhh, vad jag är glad för din skull... Förstår att det känns underbart att vara hemma på Island igen!!! Hoppas du får underbara dagar och att resan blir precis så som du önskar!

Mina tankar är hos dig!
Många kramar från Jenny

Sigga sa...

Var búina að gruna þig oft í sumar, en átti ekki von á að hitta þig á þjóðhátíð, gaman, gaman.

smultron, Sigga

Kamomilla sa...

De sade i våra finska nyheter att det varit rekordvarmt på island nu...

sabina sa...

UNDERBARA BILDER!!! Ha det gott!!

lottens vita och gröna sa...

oh så härligt vännen, förstår din känsla som du bekriver såååå fint! önskar dig och de dina de underbarasteislandsdagar!

varmvarmvarmvarmvarmvarmvarmvarm
kram lotten

Solsjö - Under en vind sa...

Vad vackert där ser ut att va!!!

Hoppas att du får en underbar tid där hemma! Vi hörs av snart igen! Största kramen är din!

My Lovely Things sa...

Ha det så underbart i dittt barndomsland..

kram anna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohhh så roligt för dig gumman!!! Njut nu av tiden där i ditt underbara Island hos nära och kära =)

Så fina bilder från din svägerska!

Kram Anita

Iris // Alla dagars kaos sa...

Vad avundsjuk jag är! Mina föräldrar är där nu och campar (som så många andra gör denna helgen). Vi funderade på att sticka dit, men det blev spanien istället :) Njut nu när du är där och ät massor av den goda maten som inte finns någon annan stans!

Karin i Villa Grå sa...

Ha det så UNDERBART hemma på Ísland! Jag är sjukt avis :-)

Kram!

Karin

MiaMaria sa...

Hej!

Men så härligt mysigt och trevligt att få var på hemmaplan, vilken lycka. Du och solen skiner i kapp kan jag tänka mig....
Inte undra på att vi har molnigt i dag........här i Sverige.

Vackra bilder från Island!

Och du jag tror svägerskan inte märker ett dugg om denna tvättbräda försvinnar om det skulle vara så så skyll på trollen.....

Ha´nu en skön vistelse i ditt kära hemland Island!

MiaMaria

Unknown sa...

Åh så härligt! Njut varje sekund! Ha det fint vännen! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

♥ Pia... sa...

Hej...åh så längesen jag var här inne ..så glad jag blir av allt du skriver och visar..så mycket inspiration alltså...nu har jag länkat din blogg så jag inte tappar bort dej igen:)..PIA

Granne med Selma sa...

maken bodde ett år på Island när han läste medicin för många år sedan. han har berättat en del så jag förstår att du njuter och laddar batterierna. Underbara bilder!
Kram sussie

stina sa...

Otroligt vackert! Måste vara mysigt att få komma hem! hem till ett så vackert land.
Kram stina

Millas hem sa...

Ljuvliga bilder...ett väldigt vackert land har jag hört, och bilderna talar ju för sig själva!
Det låter som om du helmyser! Gott!
Kram Camilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hjärtat!

det var ett tag sen sist...man hinner ju inte allt som man vill hinna med.Men det är väl så för alla nu i sommar tider.

Hemma...å så vackert det är i ditt hemland...vill verkligen komma dit nångång i livet.

Ha det nu allra bäst vännen...kram Nilla

Marina sa...

Jaha, så du bloggar igen! Det har jag missat. Var tvungen att kolla tillbaka för att se varför du börjadigen och du skrev att inga måste mm skulle förekomma nu. Bra! Klokt!
Jag tycker alltid det är lite synd när jag ser bloggare som ber om ursäkt för att dom inte svarar på kommentarer eller för att dom inte skriver inlägg så ofta. För vems skull bloggar vi? Jag bloggar för min egen skull och vill någon läsa så blir jag glad men det innebär ju inte att jag har några förpliktelser emot dem som läser. Jag är glad att jag hittade din blogg igen och önskar dig en trevlig vistelse på Island.

Snusilus o Sannibus sa...

Wow :)

Så härligt att hitta till din blog! Så mycket inspiration och enormt vackra bilder! Förstår att du blir glad av att vara där. Har aldrig varit på Island men alla säger att det är så fint!

Ha en underbar tid där!

Kram, Susanne

Elzie sa...

Jag hoppas ni har det riktigt skönt "hemma". Måste vara kul att komma tillbaka till sin barndoms trakter.
Ha det så gott och njut!
Kram Elzie

Unknown sa...

Vilken glädje jag känner då jag läser dina fina rader från Island.

Önskar Dig så mycket glädje och harmoni att fylla din minnesbank med, som du kan plocka fram då längtan blir för stor, kan tanken sväva tillbaka till dessa dagar på Island.

Det ser verkligen vackert ut på ett annorlunda vis.
Har bara mellanlandat på Island på väg till USA en höst. Det lilla jag såg då, kan jag inte säga var så vackert. Kargt och blåst!!! Synd att jag åkte på senhösten!

Njut, lev och må gott!
Massor av kramisar Jeanette

PS Rolig idé med alla små flaskor.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Det ser sååå bedårande ut att jag har lust att boka en biljett direkt till den ljuvliga ön :)

Ha en jättefin semester!

Jes

Marie Söderberg sa...

Hej, jag har en sak till dej på min blogg som väntar...

inga Heiddal sa...

bíddu bíddu... á ekkert að fara að blogga hér hvur fjandinn er þetta... engar myndir frá Seyðis eða neitt....huh

inga Heiddal sa...

Þú hefur fengið senda áskorun frá mér farðu á síðuna mína...

Skatan sa...

Jag "tappar" dig hela tiden! Nu länkar jag dig så att jag då vet var jag har dig ;-)

Hoppas allt är bra med dig. Ser härligt ut med alla bilder du visar! Någon gång då vill också jag besöka detta spännande och halvt mystiska land... :)

Kram!

Dicksonska våningen sa...

Så vackert! Jag trivs bra när vi åker till Norge på somrarna men jag ser att jag hade trivts bra på Island också :)
Fiffigt med parfymflaskorna!
Kram Annika