Just do it!

Just do it!

onsdag 23 juli 2008

en dag av lycka...

Hej mina vänner!
Just nu så är jag så himla glad..:)
Det finns massor av olika anledningar till det, en av dem är att min dotter fyller tjugotre år idag!
Alltså fatta!...är det verkligen så länge sen...och jag alltid lika ung...*fniss*
En annan anledning är att jag har varit och klippt mig igen...
ja, det är sant, och jag gläds åt livets lilla..;)
Tänk Bengtzings nya frilla, fast i svartvitt...ja, tills imorgon, då bara i mörkt...*nöjd*..:)
Och en tredje av dagens alla anledningar är att, vi precis har haft ett sånt trevligt, oväntat besök. Mia och hennes familj kom förbi...och sååå roligt vi tyckte att det var!
Underbart mysig familj som vi hade bara velat fortsätta prata och umgås med, massa timmar till!
Och ännu en gång tänker jag...
"så rik denna bloggens värld är av skatter"

Aldrig hade väl vi träffas, om inte för denna lilla värld!
Och jag blir så varm och glad av tanken.

En jättesöt present fick jag också, ni får se den nästa gång...
och jag som inte ens hann städa innan de kom..:)
so..."she got me girls"!!!

Men det kanske bara var skönt...för alla vet vi väl egentligen, att bilder är inga problem att ta, bara att flytta på lite prylar och blåsa bort lite damm, medan verkligheten är något helt annat.
Min i varje fall...

Tack snälla Mia för att ni tog er tid att komma förbi!


på en hylla i köket...har en loppisskål hamnat och samsas med de andra...
När jag såg den så tänkte jag..."åhhh, denna är väl perfekt då man bakar"!
Under tiden jag tålmodigt väntar på och inbillar mig att Leila...dyker upp här i mitt kök, med sina blommiga accessoarer och sitt pastelliga pynt...
bara ler jag nöjd och njuter av dess tillvaro..:)


~~~~~~~~~~~~***~~~~~~~~~~~~

Födelsedags barnet mitt..:)
"Til hamingju með daginn ástin mín"!

ett av hennes alster på hennes vägg...
jag vill också ha en sån...och det vet hon, vi får väl se..:)

~~~~~~~~~~~~*****~~~~~~~~~~~~
Till slut...
så kände jag min förtjänt av ett mysbad!
Med ett leende på läpparna..
ett ljus på snedden...tårna svartprickiga och urdåliga bilder,
andas jag djupt och tackar för denna dag, som aldrig mera kommer igen...

Största kramen...
till alla er godingar som besöker mig!
Hoppas ni anar så mycket det berikar mina dagar...

Må bäst och så ses vi snart igen...

20 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Grattis till din dotter, vad söt hon är! Men det förstås kommer från dig, sådan mor sådan dotter. Vilken snygg teckning - har hon gjort den själv? Otroligt fin.

Praktisk och snygg bakskål, såna får man aldrig för många av har jag märkt när man bakar.

kram!

Änglahem sa...

GRATTIS till dottern!! Så söt hon är, men så har hon ju att brås på!!*blink*...

Jaha....så Mia är kvar i Skåneland, tänkte hon stanna kvar nere hos er tro...*fniss*, vi hade träff i söndags ju, hon och jag.

Är det dottern som ritar så fint? är hon utbildad inom teckning...nånting..kan inga termer!*tihi*

Ha det bäst min sköna Goa!
Kram, Ulrika

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med datterens store dag.=)
Ja tiden går ..... så alt for fort og man ser det på ungene. Men som du sier det selv man er ung selv:=) Helt til en ser seg selv i speilet da har det skjedd noen endringer:=)Hihi
Deilig med et velfortjent bad:=)
Ha en strålende dag .
Klem Kerstin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Stort grattis till din dotter :)
Gud så duktig hon är! Vilken bild!!
Vad roligt med en bloggvän på besök!
Så fina skålar du har! Blir en härlig färgklick till det vita .
Ha en bra dag.
Kram!

Berglind sa...

til hamingju með Hlífina,komst ekki í tölvuna í gær, en mundi eftir afmælinu hennar aldrei þessu vant.elskaþig

Granne med Selma sa...

Tänk det är konstigt... När jag tänker på att din dotter fyller (så många) år så får jag inte ekvationen att gå ihop... Jag tänker mig alltid dig knappt 30 år gammal. När jag sett bilder på dig så ser du så ung ut... men jag förstår ju att du inte kunde vara 7 år när du blev mamma *hihi* Grattis till henne!

Största kramen till dig tillbaka:-)
/Sussie

Lilla Blanka sa...

Hej min goa vän!!!

Jag har mailat dig :)

Tack för er gästfrihet, ni är fantastiska människor! *kraaaam*

Nu skall jag äta frukost på verandan, Niclas ropar, men sedan skall jag tillbaks till bloggen och titta på dina vackra bilder. Och du, ert hus är precis lika vackert i verkligheten..!

Kram du söta Goa!
Mia

Viola sa...

Hejsan, nya bloggaren Viola här. Vilken härlig blogg du har. Ja, man känner igen tankarna när det gäller sina barn. Min äldsta är 26 år och ska gifta sig sig i augusti, ibland saknar man tiden när ungarna var små. Nu är det väl bara att vänta på "livets efterrätt". Ha en skön sommar och titta gärna in hos mig, Viola

inga Heiddal sa...

Til hamingju með Hlíf Ösp....23 ára!!! Þetta er orðið fínt Hlíf mín ekki vera svo að gera okkur gömlunum þetta ég hugsaði þetta einmitt í gær :bíddu hvað er hún aftur gömul ?? Ég kaus að vera ekkert að reyna að leggja það saman:)
Ég get nú montað mig ennþá á myndinni sem ég á eftir hana og hún er einmitt í þessum dúr. Gaman að Mia og familj kæmu. MMMM... vhað eru rómó myndirnar úr baðherberginu...krammiz vännen min. INGA

My White Cottage sa...

Stor grattiskram till din dotter - lika söt som sin mor! :)

Hoppas ni njuter av det vackra vädret som nu råder hos oss. Idag har jag också haft besök av en bloggvän - visst är det fantastiskt vad denna bloggvärld kan ge! Förstår att det var kul att få besök av Mia!!!

På lördag ska jag skjutsa barnen till mormor, de ska vara där en vecka. Hur nu det ska gå... Jag kommer längt ihjäl mig!!! Men det är väl nyttigt också... Å de kommer ha så kul, det vet jag ju!

Ta hand om dig vännen! Hälsa hela familjen!
Den största kramen av dom alla till dig!!!

ColonialEast sa...

Grattis till dottern! Fantastiskt fint konstverk hon gjort. En riktig begåvning!

Randi sa...

GRATTIS till din jättesöta dotter! Och vilka vackra ögon hon har - ärvt efter sin mor förstås.
Så skönt det ser ut med ditt bad. Ja, jag tvingas också blötlägga mig i badet efter en dags arbete i jorden. Man blir ju inte bara ren på kroppen - man rensar också insidan.
Ta väl hand om dig!
Stor kram Randi

Unknown sa...

Grattis till att ha fått en sådan vacker, konstnärlig dotter! Och grattis till att ha fått besök av rara Mia, det är klarta att ni haft det supermysigt tillsammans.

Ta hand om dig!

Kram, Karin

Karin i Villa Grå sa...

Mäh..! Förra inlägget, det från "karin", var från mig - men jag var inloggad med en annan mejladress. Alltså, Gmail, Spray, Yahoo, Hotmail, Home - jag är för gammal för att hålla reda på dem alla! ;-)

Kram igen!

hemtrevnad marie sa...

Vilken söt dotter !! Hälsa ditt födelsedagsbarn!!
Duktig konstnär är hon också....sin mors sinne för det vackra förstår jag:)
Har en likadan skål som din gula, visst är de fina, min är fruktskål i vardagsrummet......
Ha det gott!
kramis

Marie sa...

Grattis tii din söta dotter! Hon är fantastiskt duktig på att teckna!
Vad kul att Mia med familj tittade förbi på sin Skåneresa, lyckliga henne som har fått se ditt vackra hem på riktigt! Visst är det häftigt med alla människor man har fått träffa genom bloggandet, jag ska själv träffa några nästa vecka, ska bli superkul!

Härliga bilder från badet och bakskålen var riktigt söt!

Ha en trevlig helg!
Kramar Marie

Ps. Kan inte du maila mig, hittar ingen mailadress till dig!
vitaranunkler@hotmail.com

Lila sa...

Oh, vilken härligt dag du haft. Oj, vad "stor" din dotter är. Har ju SÅ svårt att förlika mig med att min dotter en dag ska fylla 18 år. Lite läskigt.

Vad roligt med din frisyr. I förrgår hittade jag en bild på Linda B`s frisyr, ville så gärna bli klippt som henne. Men vet inte om mitt hårburr kan tillåta en sådan frisyr....risken är att jag ser ut som en boll:)

Kramis Lila

Sigga sa...

Til hamingju með Hlífina þína 23.

Það er búið að vera svo mikið að gera við ekki neitt (mikið af fólki í bænum) að ég hef ekki einu sinni sest við tölvuna í marga daga.
Nú fer maður bara að græja sig fyrir þjóðhátíð.
Gott að gefa öðrum pláss á kaffihúsum bæjarins :)

Knús Sigga

Elzie sa...

Vilken härlig dag du haft. Och som avslutning ett bad.
Och ett stort grattis till dottern. Hon ser så go ut. Precis som mamma!!
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Sallys hus sa...

Nämen..har du lånat mitt badkar???
Ligga så där o mysa....hmrf....
Ho ho....nej det gör du alldeles rätt i.
Grattis till din lilla skruttunge som fyller år.....Hon är verkligen jätte söt....Lik dig...*ler*

Vad duktig hon är också...är säker på att hon kommer gå långt!

Så härligt med en liten blanka utanför huset helt plötsligt.
Ja du fialotta...tänk vad bloggvärlden bjuder på många överraskningar!!! Nya vänner och en massa inspiration.
Jag har i stället för att slutföra något av alla mina påbörjade projekt börjat med ett till.....nämligen operation skafferiet......suck...hur kunde jag vara så dum???
trodde på nåt konstigt sätt att det skulle gå döfort att måla....
Phu, vilken tid det tar!!!
Får nog ställa klockan på tidigt i morgonbitti och sätta igång och måla direkt.
Måste vara färdigt i morgon eftermiddag då familjen kommer hem....annars får de dåndimpen.....
Tänk vad mycket man får plats med i ett sånt där litet kyffe!!!
Hela köket är belamrat med grejjer som fått plats där inne.....suck.

Ha en härlig helg, kram i massor