Just do it!

Just do it!

söndag 27 juli 2008

en söndag mitt i sommaren...

Hej igen mina raringa!
Idag skiner solen och livet leker...åh, så varmt och skönt!
Fast just nu har jag fått nog...och flydde inomhus med gott samvete..:)

Igår var jag en sväng på loppis...inte ovanligt kanske, men det var en sån bra loppis!
Jag hade lätt kunnat handla mig galen, men...gjorde ej...*stolt*
Jag har alltid en tanke i huvudet när jag går runt alla godsaker och det är...
"Kan jag använda det"...

det är viktigt för mig att det jag köper kommer till användning.
Antingen som prydnad eller bruksföremål...och jag kan faktiskt säga att det mesta som jag dragit hem från diverse loppisar har en funktion i vårt hem!
Kanske inget märkvärdigt, men det är lätt att bara köpa för att det är billigt och sen stoppa undan det..:)
Ja, ja...i varje fall så tänkte jag på H:s rum, som jag så smått har börjat med. Tapeterna ska dock ner och råspont ska upp, innan något händer på riktigt.
Men...
jag hittade just två efterlängtade saker till detta rum, igår när jag spanade runt...
en stor rottingkista som ska bli gråbetsad och en gammal resväska, som ska få en rejäl omgång svart...likamed...*lycka*
För som ni vet så behöver mitt lilla hjärta inte alltid så mycket för att bli GLATT..:)
Men ni kan också ana min sorg, då jag gick ifrån loppisen och en stor grävskopa höll på och röjde undan..."det ingen ville ha!!!"...
Sååå sorgligt!
Tänk på alla i detta vårt land som skulle ha nytta av det!
...*gråter*


Lite blandad kompott blir min söndaghälsning till er alla... Nu ska jag fixa något riktigt gott till grillen, det gäller att njuta av dessa underbara dagar!
så här har jag tänkt, denna kombination av färger...jag har bara lagt på tyget...ivrig som vanligt..:)sängen är en blocket säng som var vit, men nu har blivit svart... jag tycker den är pojkig och passar bra till mitt projekt..:)
denna ska bli svart...diverse silver jag ropade in för trettiokronor... tolv gafflar och så massa annat...
kommer att användas flitigt..:)
och en burk som är tänkt till rummet, förstås...kistan...sååå fin tycker jag och billig hundra kronor... så en liten flaska Vichyvatten som redan har hamnat på min kökshylla...
och gamla glasögon som ska pryda mitt skrivbord...
samt denna här...
visst är den fin!!!
och titta vad som fanns kvar...ännu en gång...*lycka*

Tack för alla snälla hälsningar gällande stolen!
Ni är så himla gulliga och jag blir så glaaaad..:)
Min största kram till er alla....och en fortsatt solig söndag...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nú bara varð ég að grobba mig aðeins á íslensku af...sólinni og hitanum..:) 'Eg er gjörsamlega að kafna!...*bara gaman* Var á flóamarkaði í gær og fann smá gotterí, sem ég ætla að nota í herbergi H...flotta rotting kistu sem á að verða grábæsuð...og ferðatösku, sem á að verða svört..:) En svo getiði ímyndað ykkur hvort ég fékk tár í augun, þegar ég fór þaðan og sá stóru gröfuna sem kom og bara mokaði burtu restinni af mublunum í stóran gám!!!...*sorglegt*
Fullt af svooo flottum hlutum, og mublum...bara virðingaleysi, finnst mér..!


En jæja elskurnar, nú er ég búin að aðeins hvíla frá sólinni og nú...út aftur og eitthvað gott á grillið..;)
Allavega smá huggun við heimþránni að fá hitann!!

Ástarkveðja til ykkar allra...

26 kommentarer:

Gusta sa...

hæ hæ gaman að segja frá því að það var yfir 20 stiga hiti hér í dag en það hefur örugglega verið heitara hja ykkur, gott hjá þér Gúa að æfa þig á Ísl skriftinni hafið það gott og brennið ekki steikina í hitanum bestu kveðjur Guðsteina

S o F sa...

Kul med fynd!

Men vad är den understa saken för nåt?

Jag förstår/ser inte vad det är och vad den ska användas till.

Varma hälsningar.

Jenny Oak Fae sa...

SÅ vackra saker du köpt! Gillar verkligen brevstället med bläckhornet, har aldrig sett nåt liknande faktiskt..!

Ha det BÄST!!!

STOR kram från Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

hallå goa goa! är nu i polagrisstaden och bara har det luuuuungt, neeee lite loppisar har jag varit på, inte bara badat, här kan man verkligen fynda om man jämför med stochholm där alla uppköpare häckar runt de bästa fynden... dina fynd var kanoners, din sons rum kommer bli sååååååå fint, härliga fäger, urfin säng, läckert tyg...bra inspiration till gustavs rum som jag ska ta tag i om nåt år, hehe!ha också hittat en gammal resväska tänkte ha den i gus rum med typ klossar i!
ha det sååååååååååå gott min vän! varmkram lotten

Lilla huset på prärien sa...

Kul att du har fyndat... men VAD är den där sista saken för någonting?! Ingen aning...

Var också på loppis idag men fyndade föga :(

Kram Jenny

Viola sa...

Du gjorde verkligen några riktiga fynd, framförallt silvret. Den sista bilden är väl ett ställ för post, bläckhorn osv. Väldigt vakert, skulle jag vilja ha. Idag använder jag gamla servettställ till min post, är riktigt vackert om jag får säga det själv. Ha det gott, Viola

inga Heiddal sa...

hvernig í ósköpunum er það huggun frá heimþrá að hafa hita?????? hvað eru mörg h í því ?? :)

Unknown sa...

Åh wow vilka fynd! Verkligen vackra saker! Åh, du ska sträcka på dig, jag försöker också att tänka som du, vad ska jag ha detta till? Men det går inte alltid så jätte bra... Nu har jag dock jobbat så mkt ett tag att jag inte hunnit med så mkt loppis... snyft. För visst är det sååå himmla skoj! Kul det ska bli att få se din sons rum, ska börja med våran lila prins rum till hösten har jag iallafall tänkt... kul att få lite inspiration. HA det gott vännen! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Hem och Lycka sa...

Å vad fina saker du har fyndat, gillar särskilt brevstället - sånt är nog inte lätt att hitta, tror du hade tur. kram!

Sigga sa...

Við erum ekki oft á sömu blaðsíðu í veðrinu en það er búið að vera yfir 20 stiga hiti hér í þó nokkra daga og merkilegt hvað sinninu líður betur. Stóllinn í blogginu á undan er *bara* flottur.
Svo er farið að pakka á þjóðhátíð og keyra af stað. Síjúleiter
Siggs

Anonym sa...

Hej Gúa!
(stavas du så?)

Vad kul historia med stolen en STOR kram till din man som stod på sig, det var en riktig liten solskens historia tycker jag :D

Ser frameomt att få se kartan sedan. Jag älskar verkligen kartor.

Såg ju hos Mia att ni har träffats och hon skrev att ditt hem är lika fint i verkligheten som på bild, vilket jag tror stämmer rätt bra ;)

Fina fynd du gjort. Gillar silvret och väskan. Jag ska göra ett tonårsrum till hösten åt min sextonåriga kille. Det blir linne, svart, vitt och en touch av gult (han är inbiten AIK:are) där så jag bara suger åt mig av de insrierande bilderna!!!!!

Här i Stockholm leker livet just nu. Även om inte allt alltid är rosenrött så har jag en riktigt lycklig period i mitt liv just nu, känner mig så harmonisk, så tacksam över att leva och att ha nära o kära och såå goda vänner runt mig.

Ser alla mina barn runt mig och mitt i allt grillande och festligt pratande på kvällarna kommer jag på mig själv att jag sitter och betraktar dem och njuter av deras personligheter.

Sommaren är underbar just nu och här tankas det riktligt med energi.

Hoppas dina dagar är fyllda med lycka o att jag kan smitta av mig lite av min till dig

Liten havskram från Gåsö till dig

:)

Lena

Mitt hvite hus sa...

Ja det er varmt her også. Godt å rekke inn i varmen lit:=9 Så mye fint du har kjøpt deg.Det er iallefall godt at noen tar med seg noe hjem.
Nyt dagene videre:=) Vi får kose oss med varmen så lenge den varer:=)
Klem Kerstin

Anonym sa...

Åhh jag är smått "förälskad"....i din blogg, vilka fantastiska bilder du visar satt en låååång stund i går kväll och kikade runt hos dig. I love it!

Kram Pernilla

LantlivsAnette sa...

Halloj bruden !!
Åhh du..vilka fina saker du har köpt..ojj..ojj alltså !!
Du kan du..
Vilken fin säng också..
Och stolen som ni fixat till i ditt förra inlägg..himmel alltså..vad fin den blev !!
Visst är det kul med loppisar..jag är alldeles tokog,går på loppis flera ggr i veckan..hii..hii..
Och jag gör kanonfynd !! I går blev det ett stort vackert gammalt uppläggnings fat för bara 70:- och gamla barn pjäxor i svart för bara 50:-....himmel vad lycklig man blir då..
Jag måste nog en loppis sväng i morron också, vad ska man kalla det för ? har vi drabbats av loppis sjukan ;)
Kram Anette

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Men vad du är flitig med inlägg :)
Jag blir så glad varje gång jag tittar in hit!
Vad fina saker du har fyndat..åh vad jag längtar till en loppis nu...På lördag skall jag åka och (förhoppningsvis) fynda!

Kram söta Goa!
Mia

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
åh va fina fynd du har gjort..
sängen är så trevlig..
Jag har fyndat en sån säng till min Joel..hans är silverfärgad..men den har inte kommit på plats ännu..han har grått i sitt rum, så silverfärgen passar nog bra in..
planerna för din sons rum låter så trevliga..ha det så bra..
kram anna

MiaMaria sa...

Hejsa min vän i sommar hettan!

Visst är det härligt trots den tropiska hetta vi fått, det finns ju skugga och det är lika bra att njuta för att den stannar inte länge........

Hoppas allt är toppen med dig att du njuter och har det så gottigt.

Vackert i sonens rum , snyggt med det svarta mot det vita.....och tygen likaså.

Vilka fynd du har gjort, visst är det kul....det kostar ju nästan inget....

HA´nu det så toppen det går vi hörs min vän!
Kramar// MiaMaria

Evelinas hus sa...

Hej raring!
Vilka fynd du gör!! Hoppas du har det härligt och njuter av sommaren och av ditt vackra vita hem ;)
Kramar Caroline

Lila sa...

Vad söt stolen var.....och du, den är nog i himlen hemma hos er. Den saknar nog inte sitt gamla ställe alls:)

Kramis Lila

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

men vilka underbara fynd du gjort.

STOLEN !!! vilken underbar goding!!

Så fint det blev på kontoret.

kram nilla

Synnøve. sa...

Vilka fina saker du ropat in.
Men vad i allsindar är det du visar sist?
kramen Synne.

Berglind sa...

afnhverju léstu bara ekki keyra draslinu heim til þín????

ég hefði svo bara tekið það þegar ég kem.... saknaþínástinmín.

inga Heiddal sa...

Fjandinn hafi það kona !!! Þú ert nú meira fíflið!!!

A home far away sa...

Hoppas att du njuter av det fina sommarvädret och av dina fina saker hemma:-

Kram Gunilla i Singapore

johanna sa...

Hej
men såå mycket fint du hittat!!!rna i sängen är helt underbara..stor kram till dig

Sallys hus sa...

Hallå där!

Vilka fynd!!!!
Jag var med Marie på loppis igår men sånnaa finheter inhandlades inte den här gången.
Ja visst kan man förundras över vilka skatter folk bara gör sig av med....eller somstolen ni hittade.....som bara slängs....
Hejja din man....som stod på sig och tog hem den.....jisses så fin den blev och vet du....stolen ville hellre bli renoverad och bo hemma hos er än att eldas upp på en tipp någonstans.
Hejja din man åter igen.

Såååå fin blev den ju dessutom med nytt tyg och vit.

Jag gillar din beskrivning av loppisprylar.....alltså att allt ska användas....har aldrig tänkt på att de saker som aldrig används faktiskt används de med.....att de finns till för att göra en lycklig...bara av att ligga där och bara vara......då används de ju!! I syfte att göra en lycklig....
ler nöjt och ska nu gå och ta i tu med disken...
Största kramen till dig min vän.
Katarina