Just do it!

Just do it!

måndag 7 juni 2010

Hej mina fina!

Hur har ni det?!

Jag, hoppas att ni har det gött!
Själv har jag det bäst och har njutit till fullo av solen. UNDERBART!

I helgen var vi en sväng i Köbenhavn, och nej, jag shoppade ingenting!
Utan vi träffade ett par vänner, som bor i Cambridge, och som vi inte sett på tretton år!
Jisses, så konstigt det är att skriva det, för när vi satt och pratade så var det som vi hade träffats i förrgår!
Och vet ni, att ännu en gång, blir jag säkrare på att vänskap inte kan räknas i antal möten, eller vem som bjuder oftast, eller hörde av sig sist,  Utan det är kravlös kärlek, som består.
Sann vänskap tror jag inte har nån bestämd tid, utan snarare antal hjärtslag.
För mitt hjärta slår säkrare och lugnare efter denna dag, med underbara människor. Och tickar snabbare och säkrare, när jag tänker på de timmar vi tillbringade.
Jag vill likaså tillägga att det var så betydelsefullt att vi alla fem i familjen var där. Att våra äldre barn fick möta dem i nuet och få en egen identitet i deras liv, var bara så roligt!
Samt förstås att hela familjen var samlad. Det tycker jag om!

Ja, visst är livet något helt fantastiskt?!?

-Man kan välja, man kan vara, man kan älska, man kan tacka!
Och jag tackar för det faktum att jag har så många människor i världen som stärker mitt hjärta!
Och du, är en av dem.
...TACK!
Och så bara lite till...

Jag har ju, inte någon större blogglust just nu, tyvärr!
Har tänkt flera gånger på hur jag ska göra. Om jag ska pausa för semester, eller om jag ska stänga och starta en ny blogg när min butik blir klar!?!
Men jag har inte bestämt mig. Det känns inte som att det behöver prioriteras. Utan jag gör andra saker. Vilket livet förstås är till för! 
Ni vet...
dofter, färger, former, människor, och möten...gör mina dagar.

Jag känner mig lite som en blomma tror jag.
Alltså, jag behöver växa och samla styrka. Och så tror jag att det också är, som en underbar mailkompis skrev till mig...
"……. En bekant, (författare) och jag, diskuterade ” behovet av att sätta ord på pränt” . Han påstod att när man mår riktigt bra…. , då är orden svårare att sätta på ”papperet” !?? "

Tack kära Åse. 
Jag har redan slagit in denna visdom i min livskompass!
Du förgyller mina dagar och har gett mig mod många gånger!
Precis som du också, min kära läsare!
Och med den vissheten i ryggsäcken, ny frisyr och mängder av fräknar på näsan...
-Skuttar jag med humöret på topp, återigen ut i sommaren och doftar på blommorna...

Ta hand om dig och njut i nuet!

Och glöm inte bort att ingenting är någonsin för sent!
Vi kan gottgöra och göra förbättringar hela tiden i livet.
Varje nytt nu ger oss fantastiska möjligheter att skapa nya energier och nya upplevelser.
Både för oss och vår omgivning.
Så det kan vara värt att stanna till ett tag, andas djupt,
och på utandningen, 
-se över våra liv och ta tag i de energier, som behöver förhöjas och förfinas.

För vet du...
livet är inte alltid lika långt som vi tror, så det är värt att välja vilken riktning det ska få.

Puss...

28 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Men så vackert du skriver!
Fick riktigt tårar i ögonen, så kloka ord!

Varför har jag inte varit inne på din blogg förut?
Verkligen något jag missat!
Sällar mig till din stora skara besökare.

Håller fullständigt med dig om att vissa vänner kan man träffa väldigt sällan och ändå känna en fullständig gemenskap med!!!!!
Man tar bara vid där man slutade....

Önskar dig en fin kväll,
Kram Anneli.

Börjelundskan sa...

Du är sååå söt Guá,.....man kan ta till sig varenda stavelse i dina ord. Vad mycke jag uppskattar och respekterar människor med din inställning till livet. Jag tror att jag inte bara kan prata för mig själv utan också för andra bloggare att det är vi som ska tacka för att du finns. Du har förgyllt min vardag många, många gånger. :)

Vad du än bestämmer dig för med din blogg så önskar jag dig lycka till med din affär och allt i livet, .....men naturligtvis skulle jag sakna dig jättemycke om du skulle sluta blogga.

Ha en skön vecka. Kram Cin

Amelie sa...

Håller med dem andra! Du skriver så fint Goa! Blir glad av att läsa din blogg och jag hoppas att du inte väljer att sluta blogga för då skulle en STOR inspirationskälla att försvinna för mig!
Bara jag inte missar när du öppnar din butik för den måste ju bara besökas!
Vad du än bestämmer dig för att göra så önskar jag dig all lycka!
Kram Amelie

HOUSE of ADELA sa...

Jag hoppas verkligen du fortsätter blogga! Älskar din blogg och ditt vackra hem;)

Kram
Adela

Lisas torp sa...

Klokt och vackert både i orden och i bilderna!
Så rätt du tänker också och bara DU kan avgöra hur du nu vill göra och vad du vill prioritera! Ibland växlar ju prioriteringarna - det vet ju du och jag också, och säkert många.

Så...hur du än gör så lär det bli helt rätt och riktigt för dej!
Jag kan bara önska dej lycka till med ALLT!
Jag önskar dej hela sommarens alla finheter!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Jag också hoppas att du fortsätter att blogga -Älskar dina fina inlägg,din blogg och sist men inte minst ditt vackra hem-Ha en skön kväll Kram Rita ♥

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre hjärtanes.., vad vackra ord du skänker oss idag:)
Jag kommer att ta vartenda ord till mig, jag suger åt mig som en svamp!

Du har rätt.., vi bör leva mer i nuet, själv är jag ganska så dålig på det men tränar på att bli bättre!


Tack för detta underbara inlägg...
kram
Marianne

rosenskära sa...

NU vet jag! Med din nya bild, fräknarna på näsan och det mörka håret! Det är Plupp på fjället, du påminner mig om det lilla trollet Plupp med svart hår som flög i vinden. Han kunde tala med renarna och fjällämlarna!

Och ja, du skriver så att det känns långt in i hjärteroten. Det har du alltid gjort. Och du delar med dig av såväl yllefiltsgrått som himmelsblå vidder. Och du får mig att inse att jag måste se landet Island någon gång (senast i morse tänkte jag på dig när jag hiitade isländsk cholkad med lakrits i affären!).

Vi har aldrig träffats men nu har ändå en särskilt plats i hjärtat mitt.

Stor kram
Lena

Vida sa...

ja Gúa, livet är fantastiskt..och det bästa i livet kan inte köpas för pengar..

du skriver så ärligt och klokt...kan man som du känna sån tacksamhet och ödmjukhet för livet, får man också glädje och lycka i livet..

stolt att få följa dej här på din bloggväg med tankar och drömmar..

tahandomdejvännenkram
Vida

Vida sa...

oj glömde...denna vill jag oxå ge dej

http://www.youtube.com/watch?v=av_UyhpNfqg

Vår tid är nu en svartvit bild
som blir till färg om du vill
Så många val så svårt att se
när dina bruna ögon vill se mer

Tiden den går livet är så kort
alltför kort för att gömmas bort
så gör det du vill och blomma ut
njut av din spegelbild vår tid är nu...

merkramar
Vida

C. Tvillingmamma sa...

tack själv! ;)

Rummet för välbefinnande sa...

Men Gúa - nu känner jag vördnad......

Precis som jag skrev i mitt senaste inlägg - SOMETIMES WORDS ARE NOT ENOUGH!

Ja, du är sannerligen en gåva till oss alla och jag bara bugar mig, tar in, sparar det i mitt hjärta och sedan sänder jag dig villkorslös kärlek och sanslöst mycket tacksamhet. Oj så glad jag är att du "kommit i min väg".
Det här inlägget är fantastiskt.......
KRAM Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Du är min guru i allt !
Love dej och tack för att just du finns och är så bra på att vara du !
Kraam/Lotta

Mys och hemtrevnad sa...

så sant så sant...kramis semlan

gittan sa...

Precis så är det med äkta vänskap! Det känns aldrig konstlat och stelt bara härligt att äntligen få ses igen. Ta du din paus Gúa, blogga de dagar du känner för det och om det känns rätt starta en ny blogg när tiden är inne. Jag är ju fortfarande nyfiken på ditt företagande speciellt som mitt går framåt med stora steg just nu - jag öppnar (förhoppningsvis) sista helgen i augusti =D Just nu insuper jag inspiration och kunskap inför starten, något som jag verkligen kan rekomendera. Vill du veta mer så maial mig, jag har ganska många tips kvar "ler" Hoppa du får ännu en fin dga att njuta av / Varma kramar gittan

Anci sa...

Tack för underbara funderingar och tankar ! Jag hoppas att jag hittar min tappade kompass och kan komma rätt i livet igen...

Kram till dig
Anci

Country Hill sa...

Så mycket klokhet i allt Du skriver, Din blogg är helt underbar så mycket tänkvärt och såå... vackra bilder. Du är en stor inspirationskälla för mig och alla som läser Din blogg!
Så spännande med Dina butiksplaner hoppas allt går i lås. Du kommer att ha en jättefin butik Du som har så bra ögon för det vackra!
Lycka Till!
Kram Lena

Jacqueline @ HOME sa...

Oh, my dear Gua,
Please don't stop your blog. I love coming to visit you and seeing all of your beautiful photographs and your amazing home. I am sorry but I wont let you !!!!
You are very special and would be missed so much.
Please carry on. I won't take no for an answer !! XXXX

Anonym sa...

Fint skrivet! Vackert, ha en skön sommar o njut av allt härligt!

Kram/Mira

hemtrevnad marie sa...

Å, du goa Gùa...alltid tänkvärda kloka ord och så mycket kärlek!
Önskar dig allt det bästa...blogga när du orkar, vi väntar på dig!
Kraaam

Anonym sa...

Åh! Tack Gúa för dina fina kloka ord! Du fick mig att tänka till!
Kram Marita i Björkhagen

Joyforhome sa...

finner nästan inga ord för att beskriva ditt inlägg :) du slog verkligen huvudet på spiken och man får sig visst en tankeställare. Finns mycket saker i livet som är värda att stanna upp för och njuta av.

Ha det bäst och jag önskar dig en härlig sommar med mycket mera fräknar på näsan :)

Kram Malin

Norregård sa...

Gúa!!!
Jag finner inte ord för detta vackra inlägg....Jag är så glad att jag hittat din blogg, den värmer ända in i själen! Med både bilder och texter....Vill så gärna ta del av din fantastiska lakritsvärld, gör som du känner men Gud vad jag kommer sakna Dig....

Det bästa till den allra bästa;o)
Kram Kram Malin

Anonym sa...

elsker bloggen din, håper du fortsetter:O) kan se på dine vakre bilder om og om igjen. Klem fra Rosa

inga Heiddal sa...

Hej du söta Dunda!!!
MMMM... hvað hefur verið gaman hjá ykkur... ég verð á Seyðis frá 16 júní til 12 júlí... Just so you know...:O)klemmsen och krammen!!!

Loella sa...

Oh nej....du får inte tänka så...inte sluta blogga, och inte byta blogg heller...du är din blogg du har idag, och den är den bästa...ditt fina hem återvänder jag alltid till för inspiration, och dina ord och tankar du delar med dig av....de hamnar i hjärteroten. Du delar med dig ömsint och med hjärta, så givmilt...hoppas hoppas att jag får följa dig här länge till...

Kramen Loellan

Loella sa...

Oh nej....du får inte tänka så...inte sluta blogga, och inte byta blogg heller...du är din blogg du har idag, och den är den bästa...ditt fina hem återvänder jag alltid till för inspiration, och dina ord och tankar du delar med dig av....de hamnar i hjärteroten. Du delar med dig ömsint och med hjärta, så givmilt...hoppas hoppas att jag får följa dig här länge till...

Kramen Loellan

Sigga sa...

luv <3