Just do it!

Just do it!

fredag 18 juni 2010

Var inte rädd för mörkret, 
ty ljuset vilar där.
Vi se ju inga stjärnor, 
där inte mörkret är.
I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkret är allt, som ljuset
med bävan längtar till.
Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.
                Av: Erik Blomberg

Dessa vackra rader och några glimtar från mitt hem, är min helghälsning till er alla mina fina!

Flera vyer från dessa platser, kommer ni kunna skåda
 HÄR 
i juliutgåvan...om ni vill..:)

Puss och kram och en himla massa kärlek till er alla!
Njut i nuet...

32 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vackra ord och vackra, poetiska bilder!
Jag ser fram emot nästa nummer av JDL!

Önskar dej också en härlig helg!
Kram
LIsa

hagagården sa...

Underbart fint,du är nog den duktigaste människa jag sett när det gäller inredning,helt underbara bilder.
kram o ha en fin helg.
ninni

HOUSE of ADELA sa...

Så underart fint, ditt hem är helt sagolikt! Där skulle jag vilja leva!;) Ska absolut köpa nästa nummer av JDL;)

Önskar dig tillbaka en go och skön helg!
Kram
Adela

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Du ljuva älva , du är bara så sagolikt overkligt inspirerande .
Som någonting målat av John Bauer , virvlar du runt med din känsla för vackert och vispar upp ett skimmer av glimmer över allt .
Mitt hjärta är ditt och hur ska jag kunna hålla mig ända till juli ......
Läste nåt fånigt ditt andra jag hade skrivit om att du inte var skribent och stylist , det måste ha varit när du var ett gammalt John Bauer troll !!
Love U always !
Lotta

Anonym sa...

Hei:)
Jeg tror ikke at jeg har kommentert inne hos deg før. Men nå følte jeg bare for å legge inn en liten hilsen. Jeg har fulgt deg i flere måneder nå (du ligger på favoritter;)) og jeg simpelthen elsker hjemmet ditt. Du er en utrolig inspirasjonskilde for oss alle. Du må aldri tenke på å slutte med å legge ut dine fantastiske bilder av et helt unikt hjem.
Ha en fin helg og kos deg i ditt paradis.
Klem fra Elin!

Vida sa...

så vackert så vackert...
nu kan jag stärkt i själen, av dina ljuvliga bilder och de fina orden, gå helgen till mötes :))

ha det gott i de doftande sommarvindarna...

skrattandelyckliggladkramar
Vida

lindqvistsfyrarum sa...

Vill bara önska en bra fredag och tala om hur mycket jag gillar att gå in och kolla på din blogg.
Alltid lika fina och underbara bilder. Ser så ro fylt ut.
Blir jätte inspirerad.
Tack!
Rebecca

Weisser Traum sa...

oh danke für die traumhaften fotos. würde gerne mein haus bei dir im buch sehen. wer weiss ev gefällt dir mein blog.
sei lieb gegrüsst daniela

Norregård sa...

Hej!!
Du har ny underbar header!!!
Längatar efter nya numret;o)

Den bästa Helgen till Dig, du fina!
Kram Malin

Behindabluedoor sa...

Hei..
Titter innom for å ønske deg en nydelig helg:)
KLem

Villa König sa...

Your home is so gorgeous! I love to visit your blog! Hugs Yvonne

Diane Mars sa...

Beautiful, I want to just crawl into that tub and soak! When I was young we had a tub just like that and imagine this it was painted purple! Of course that was in the 70's! Hugs, Diane

Sussi sa...

Härligt! Det var en bra början på helgen, tack för den!

Kram
Sussi

Ainosofia sa...

Your blog is incredibly beautiful and inspiring.

Thank You <3

Rosor och Spetsar sa...

Ljuvliga ljuvliga ljuvliga bilder, och så vackra ord.jag ska skriva ner det vackra o ha till hands en dag när det känns tungt.
Tack Gua o jag ser fram emot nästa nummer av magasinet.
Varma sommarkramar
Annelie

Pureshabby sa...

Hello, your blog is so so so fantastic, and I think you know it.;-))

Won - der - full!!!

Best regards
Sabine

Kallholmen sa...

Vackra ord! Önskar dig en vacker helg...kram caro!

Huis, Tuin en Quilt sa...

Hey,

My compiments for your Lovely blog, i realy enjoy it!!!
Off- course i'm your follower!!!

Have a nice weekend!!

Susan.

Magdalena sa...

Vilka vackra ord du ger oss...
och bilder från din himmel är alltid så underbara!

stor kram på dig Gúa!

magdalena

Millygarden sa...

Som alltid Lovely!

Kram goa Gua!

kram Marina

Bente sa...

Så nydelige bilder du viser oss.

Ønsker deg en fantastisk helg.

Mys och hemtrevnad sa...

Du har så vackert så det är inte riktigt klokt.Självklart ska jag inhandla min "bibel" kramis semlan

In my house sa...

SÖTA - LJUVLIGA - LILLA PLUTTVÄN, va du ä góooooo....

Wiieee, ska du komma till mig, nångång, så kul att få klämma å känna på dig live =)=)
Men säg till innan, så att jag verkligen är på plats,,, grrraa, ni skulle ju fikat hemma hos oss då....
Idag håller vi tummen för brudisparet =) ja blir faktiskt lite rörd....,=)=);)



puss å klämm där bak

Sommerhusstil sa...

Sikken nogle fine billeder!!! God weekend :o) Kram Betina-sommerhusstil.blogspot.com

Sussi / Sussinghurst sa...

.. og sådan er det jo - intet lys uden mørke... meget smukt digt til dine smukke billeder

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
These photographs of your home are stunning.....I just adore your bathroom. I love roll-top baths.
Hope that your weekend has been lovely. Have sent you an email. XXXX

Lilla huset på prärien sa...

Så mycket fint Gúa! Du är en mästare på stilleben du. Själv hinner jag inte med någonting alls. Är glad att jag har hunnit fixa till hunden någotsånär idag. Hemmet ser ut som en soptipp och det är smutsigt överallt. Barnen förstör massor också - E har ritat på hela väggen vid sängen, A har ritat på hela dörren på insidan och I... hon har inte hittat på något ännu, men det kommer!

:) / Kram Jenny

Joyforhome sa...

mmmmm helt underbart :)

signerat 71 sa...

Vackra ord - vackra bilder - jag drömmer mig bort...

Så duktig du är!!!
Kramis J

A House With A View sa...

Fin dikt och underbara pics från ditt hem! Hoppas helgen varit skön!

Kramiz aka

Sallys hus sa...

Hallå där!

Det var verkligen länge sedan! Min blogglust har varit nästintill obefintlig i ett halv år nu...
Suckar över dina vackra bilder och läser att du ska öppna butik...
vad spännande!
När öppnar du? Vad blir det för koncept?
Himmel så skoj...då kanske man får ta sig en tur neråt landet så småningom alltså..;)
Kraaaaaam och ha en underbar midsommar!
Katarina

Linecas have sa...

Fullstendig underbart som alltid både dine ord og dine bilder. En stor inspirasjons kilde. =)