Just do it!

Just do it!

söndag 27 juni 2010

I LOVE SWEDEN...

Sitter i sängen på ett hotellrum i Borlänge och kan inte förstå, så vackert vårt Sverige är!?!
Jisses, jag är helt frälst i allt vackert jag funnit på vägen hit idag!
Solen och värmen, har följt oss hela vägen och vet ni, jag älskar att kvällen mottog oss i ljusets tecken. Alltså, ja, jag vet, låter lite som jag är frälst på riktigt, men alltså, kvällen är ju ljusare här än i Skåne, absolut!
Och för en förvirrad isländska, gör det ju allting lite jobbigt. För jag menar, så är det ju "hemma"...på Island också, fast ännu ljusare. Men, det blåser jag åt sidan, och börjar i tanken fundera om det inte är just här jag ska bo..:))))
Japp, det är tur att ni vet hur jag funkar..;)
Men en ska kan jag lova...I LOVE SWEDEN!
Och DALARNA, Oh my god!
Ändå har jag bara sett en liten glimt av alla insjöar och jag vet inte vad...!
Kan inte ni som bor här, eller kan Dalarna, tipsa mig om nåt roligt, gärna loppisar förstås..;)
Japp, om ni orkar! Skulle sååå uppskatta det!

Så får vi väl se vart jag vill bo imorgon när vi åkt ännu längre upp...
Fortsättning följer...

Det kanske är så i alla falla att dessa klosterväggar, väckte min andlighet...på riktigt...!?!

Puss i natten!
... nu ska jag sova och skynda mig att vakna igen..:)))

31 kommentarer:

Sirpa sa...

Gillar sverige och finland på sommaren! Mycket grönt och vatten överallt!
Har det så bra!
Kram Sirpa

A bird in the hand sa...

I spend a day in Stockholm some years ago. I was completely charmed...

Anonym sa...

Ohh SVERIGE! Jag håller med dig goa GUA, Sverige, och dess natur är fantastisk. Vi flyger till Sverige idag(!)och jag längtar som alltid att få lyfta lite regnvåt skogsjord i mina händer och DRA in den underbara doften. NJUT av din härliga resa och dansa vidare i den trolska naturen du fina, sirliga, söta SKOGSÄLVA!
Kram Zazza

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Precis utanför Säter , söder om låg i ett härbe´på en vacker gård den mest fantastiskt, välordnade och "billiga" loppis jag sett i hela mitt liv . Där var vi förra sommaren .
Hallå , det ser ut som du är vid alvastra kloster , är du det ??
Ha en najs tripp !
Kramisar !!

Vintage House sa...

Hej,
Låter som en härlig tripp, ska bli kul att se vad du ska ta med hem...
Njut njut njut för nu är det bara så skönt...
kram
Sandra

gittan sa...

Det är lätt at bli förälskad och "föreledd" av allt vackert man ser i vårt härliga land =) Hoppas er tripp blir innehållsrik ur alla synpunkter och att du stannar kvar hos oss i söder (såklart) Kram gittan

Norregård sa...

Visst är Sverige vackert!!!
Njuuuuuuuut du fina;o)

Kram Malin

Anci sa...

Hej !
Åh, hoppas att ni får en riktigt mysig resa. Jättefina bilder, både på dig och väggarna.

Stor kram
Anci

Lisas torp sa...

Ja, Sverige är verkligen vackert och ju längre upp man kommer - dessto ljusare nätter! Visst är det fantastiskt!

Vilket vackert ställe ni hittade här!
Lycka till med loppisjakten!
Kram
Lisa

Vida sa...

ha det så gott Columbus på din upptäckresa och hoppas du hittar mycket glädje och loppisfynd;)))

iskugganunderenekkram
Vida

Country Hill sa...

Helt rätt tid att färdas genom vårt vackra avlånga land.
Blir spännande att se vad ni får med hem.
Trevlig resa önskar Lena

Marie sa...

Låter som ni har det alldeles underbart Gúa. Sverige är verkligen fantastiskt vackert!

Nyfiken på vad det är du har åkt så långt för att hämta hem!!!!!!

Soliga kramar!
Marie

Carolina sa...

Loppnor i Leksand och Lantliv i Leksand http://www.lantlivinredning.se
http://livetpafurutorp.blogspot.com
i Rättvik.
en fika i Tällberg så vacker utsikt.
Vi brukar hålla till i Rättvik vecka 31 på classiccarweek. Åker veteranbil och husvagn SMW dit. Men i år så ska vi prova lite annat. lite sorg i hjärtat för Dalarna är ju så vackert och just v 31 är lite magisk.
Ha det bäst

Tine sa...

Hello ;o)

ohhh, you make Holiday???

It looks great ...

heartly hugs tine

LOPPISLIV sa...

En sån härlig roadtripp ni är på, håller med dig, sverige är fantastiskt!!! Klostret du besökt ser ut som i en saga, sååå vackert. Ha det nu så bra och njuuuut av din resa i vårt vackra avlånga land. Kramis Paula

LOPPISLIV sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LOPPISLIV sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ja, Sverige i sommarskrud är verkligen vackert. Njut av din resa genom vårt avlånga land.
Kram Marita i Björkhagen

A House With A View sa...

Åh så nära du är mitt boende, kul!! Ser att du redan fått några heta tips från tidigare kommentarer. Vill komplettera med Carl Larsson Gården i Sundborn utanför Falun och så klart Zorngården i Mora. På vägen till Carl Larsson Gården kikar du in till Linnés Bröllopsstuga, gah så vackert... Men innan dess stannar du till vid Ernst Rolfs Gården i Falun. Checka in gårdens Pärtlampa - sååå fin!! Oj, jag skulle kunna skriva en roman, måste hejda mig, hihi. Antar att det märks att jag är stolt som en tupp över "mitt" landskap?? Hoppas du får en trevlig vistelse!! Tack för en trevlig blogg!

Kramiz aka

J. sa...

Jag blir så nyfiken på vart detta vackra kloster/ruin ligger? Vi ska bege oss ut på semester i vårt avlånga land i sommar och det känns som att det vore värt ett besök. Ser väldigt vackert ut.

/J.

signerat 71 sa...

Småler för mig själv när jag läser ditt fina inlägg.
Sverige är såååå vackert!
Kram J

Prinsessen paa erten sa...

Ser fantastisk ut :) Nydelig blogg du har - er innom med jevne mellomrom, men er dessverre ikke flink til å legge igjen kommentar.

klem

Birgitta sa...

På färden uppöver kanske ni passerar Gagnef och Leksand, och däremellan finns ett stort loppis som är öppet varje dag och som heter Tulavippan. Det ligger strax efter stora vägen och är inte svårt att se eftersom det är skyltat. Där finns det mesta, ibland fynd, men något för de flesta om man har loppisögon och det antar jag att du har. Kramar Birgitta

The homesteadingcottage sa...

Recently became a new follower and so glad I found your lovely blog (: I look forward to coming back for future posts!

Michele
XOXO

Galleri Hönshuset sa...

Hej

visst är det ett vackert land =) Och så har du varit till min grannstad Borlänge ser jag =)

ha det så gott nu på eran resa.

Kram Pirre

Eddan sa...

Kära Gua!

Ser att du är/varit på väg till Härjedalen. Det är ju "mitt" landskap. Hoppas du kommer att trivas och att resan är mödan värd. Hoppas också du har varma kläder med dig - det är ju inte speciellt varmt här för tillfälle. Vi kom hem från semester (i bl a Skåne ;-)) i söndags och hade gärna stannat kvar där nere i varmare trakter men vände hemåt p g a att både maken och jag blev förkylda.
Have a safe trip!

Kram från Anette (i Funäsdalen)

Birgit sa...

Dein Blog gibt mit immer neue Idee. Die Fotos mit dem Metallbett, der Badewanne auf Füßen, dem Lederstuhl und noch viele andere Bilder machen mich glücklich.

Liebe Grüßen aus Deutschland.
Birgit

linnea-maria sa...

Dalarna är fullt med loppisar. Det är bara att ta bilen och åka så dyker det upp en skylt rätt vad det är. Emmaus i Borlänge är en favorit (ligger åt Romme till)billigt men ibland kommer man hem tomhänt. Tulavippan såklart som någon annan nämnt i Gagnef (vid stora vägen). Besöksmål är Stora Hyttnäs och Carl Larsson i Sundborn och Hildasholm i Leksand. Hoppas du återvänder hit. Kram /Therese

Johanna sa...

Underbar blogg du har! Så inspirerande!!! Kram Johanna

Annas skattkammare sa...

Så härligt med semester genom Sverige- det är underbart på sommaren!
Ha det toppen!
Kram /Anna

Rosengårdens Inredning sa...

Hej góa Gúa!!!

Hoppas du har en underbar resa, ser fram emot att få se dina köp :)

Mailar dig snart vännen.....

Varma kramar Malin