Just do it!

Just do it!

måndag 7 december 2009

Är det en Bakis, eller...

Idag är jag orolig, på riktigt!
Jag tror att jag har åkt på någon hittills okänd sjudom!
Och vet ni varför?
jo, min febriga kropp och mitt täppta huvud är överens och de skriker oavbrutet samma sak..."BAKA!"
"Kom igen och baka!!!"

Va..?!?!?
Jag menar, jag gillar inte att baka, som ni redan vet. Jag är dålig på att baka. Punkt slut!
Men nu är det den enda tanke och känsla som finns i mitt liv. Så det är klart att jag är sjuk, på riktigt! Och jag får en olustig tanke av att det kanske är nåt att jämföra svinis med. Tänk om det är en bakis på gång, där ute i stora världen!...*orolig*
Må jag ha fel!
Men...det kan ju också vara KAKA, de skriker och jag hör fel. För det gör jag nu när locket i öronen sitter lika hårt som en kork i en flaska årgångsvin. Eller tänk om det då är RAKA! Japp, jag erkänner, benen skulle allt behöva en omgång. Men SKAKA då, eller VAKA till och med. "Kom igen och VAKA..!!!"
Japp, så är det nog! Liksom dags att vaka lite, efter alla timmar jag har sovit de sista dygnen.
Och en lättnad når mig nu, vaka är bara så mycket bättre än baka.
Men precis just i lättnadens nådiga famn, skriker de ännu högre än innan! Och nu låter det som...MAKA!?
Det kanske är så, att...
-jag ska baka en kaka och sen raka
och skaka för att orka vaka och vara en bra maka..!?
-Eller...
-en bra maka, skiter i att baka, köper en kaka, allt för att orka vaka, raka och skaka..!?


Nej, jag vet int´, nu blev det för mycket. Jag tar en Alvedon och lägga mig på kudden igen. För som ni hör, så är jag långt ifrån frisk...


Och eftersom jag är sjuk, bjuder jag idag på sjukt många bilder från dagen då jag och Maria Isabel gjorde utereportaget som nu är med i Vakre Hjem, som jag nu äntligen har sett...:)
Det var lite roligt att titta på dessa bilder nu och som ni kanske ser om ni tittar, då är det mesta uppochner vänt, då man håller på med ett stämningsreportage. Synd att jag inte fotade utanför ramen liksom..:)

Kvalitén är väl sisådär, men det bjuder jag er också på..:)

världens sötaste Maria Isabel in action..:)
och så kom mörkret...
Kram på dig min goda!

Jag återkommer då huvudet åter är på skaft.
-*Må det ske*...

31 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hihi..känner igen det där med röster..ligger också hemma idag..snörvlar som bara den..snoken är röd..men inge feber.. I mitt huvud ropar det bara ...Men Gua , hua vad läckert!! Jag blir såå glad av att se dina bilder, nya som fjolårets..spelar ingen roll..gottar i mig dem..
mår nog lite bättre nu..hihi..inge Alvedon här inte!!

Krya på dig gumman!!

Kraam Sanne!!

Elin | Draumesidene sa...

Hi-hi-hi! Jeg skulle også ha gjort alle de tingene der... Håper virkelig at du blir fort frisk! Jeg satt i stillhet og leste reportasjen om ditt vakre hjem i går kveld før jeg la meg. Måtte ha fullstendig tystnad! :) Og jeg ble SÅ inspirert! I dag har jeg hatt en flott dag, med fotoapparatet nede ved sjøen. Kanskje bildene kan muntre deg opp? Velkommen innom meg :)

Varm klem til deg!

Klem Elin.

Unknown sa...

Den största krya på dig kramen från mig till dig.

Underbara bilder.....
Du är bäst!

Ha det gott
Kramsiar Jeanette

Viveka på Humlebacken sa...

Halloj knäppskalle!
Nu måste jag verkligen köpa Vakre Hjem, kul att se:)
DU kanske vill ha lite kakrecept av mig:) jag har några som jag kommer i håg att du gillade:)
kram

pysseltanten sa...

Hihi...raka behövde jag oxå...så de fixade jag igår...shiit pommes...va värsta djungeln på benen...=)))
Ha de gott nu du fina...
Kraamizar Git

an angel at my table sa...

Ser ditt namn lite här och där!!! Du är jätte duktig roligt att det går bra!

Många kramar An angel at my table

andi sa...

Hihi... vilken härlig människa du är! :) Jag skrattar gott och känner igen mig! Ibland får man en massa underliga ideér när man är febrig, jag tex, gillar inte att plocka bär men när jag låg sjuk tidigt i höstas så var det helt plötsligt något i mig som bara längtade ut i skogen för att plocka... bär?!
Krya på dig!

/Anki

Kram anki

Bitte sa...

Undrar vad den inre rösten egentligen vill att du ska göra... ;-).

Vilka underbara bilder du visar!

Kram
Beatrice

Annas Vita Hjärtan sa...

Hek sötis!

Vet du jag dör av skratt, du är bara för härlig! Det där var bara bäst tycker jag...hihi

Men åhhh vilka underbara bilder det var i magasinet denna gång. Och här fick man ju se ännu fler...magiskt!

Ha det gott vännen och krya på dig!

Kram Anna

Ps...julutlottning inne hos mig

Helen sa...

Hej!
Vilka underbara bilder du har på din blogg. Och hur jätte kul du skriver man förstår verkligen hur dåligt du mår, det är nog bäst att du väntar med bakningen. det blir nog ändå inte så bra så risigt som du mår. Din sida kommer jag att besöka igen.
Kram/Helen

Anci sa...

I dag ler jag när jag läser ditt inlägg :) Vad är det för konstig sjuka du har fått ? Jag tror nog att det måste vara vila och inte vaka, baka eller maka. Sjukdomen har satt sig på öronen ju ! :)

Krya på dig !

Stor kram från mig
Anci

. sa...

Ljuvliga bilder som vanligt!/Camilla

Norregård sa...

Reportaget i Vakre Hjem är så fint!! Jag kan aldrig se mig mätt på ditt vackra hus...suck.. Och hur roligt är det inte att läsa dina texter!! Tack för i dag och krya på dig:o)
Kram Kram Malin

Ellinor sa...

Krya på Dej,det är verkligen "Sköna" bilder
Ellinors Hus

Anita sa...

Hej du underbara toka - nog snurrar det i huvudet ditt, ska tänka ihärdigt på dig att du fort ska bli frisk - vem vet det kanske hjälper.
Alla dina vackra bilder gör mig lycklig - tack för det varma goa människa.
Kram
Anita

Viveka i Bläckhornet sa...

Haha...om det sitter i och du vill ha så skickar jag några recept :)

Vilka bilder Guá! Där vill jag sitta ikväll och kura ihop mig under en tjock filt och dricka glögg med dig!
Magiskt!

Varma kramar

Viveka

Noll54/Eva-Karin sa...

Alltid lika underbara bilder!

Ha det så gott!

E-K/noll54

lottens vita och gröna sa...

hej sötis, nu har du yrat härligheter igen, du ljuvliga dina tankar får mig både att le och stanna upp och läsa och sen då...en heeeeeeeeeel radda med mummabilder!
har köpt vakre hejm och lantlif och jag älskar varenda bild!!!
varmkram till dig du fina//lotten

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Gúa så fina bilder, imorgon ska jag köpa Vakre hjem på väg till jobbet. Och krya på dig nu, låter som du har lite feber. Var rädd om dig.
Goa kramen
AnnaMaria

Det vita dårhuset sa...

Oh Hallo :-)
Brukar kika in hos dig men tror inte att jag lämnat spår efter mig förr. Men nu måste jag bara säga TACK för ett skönt inlägg *ler*.

Sååå himla skönt när man får dra på banden lite!!

Krya på dig nu din svinis, bakis, rakis....eller vad det nu va *fniss*

Kramar Erika

Marie - Systrarna sa...

ha ha ha, kul! och fiiiiina bilder! Tack för skratt och inspiration!
Marie /Systrarna

Millygarden sa...

Åh jag säger då det..ljuvliga bilder!

Reportaget har jag läst flera ggr och det är så fint alltihop!

Ni kan ni!
Kram Marina

Pilgården-Susanne sa...

Fina bilder! Du har alltid fina bilder! Krya på dig!
Kram Susanne

Synnøve. sa...

Klart du ska baka en kaka...
Eller flera nu till jul.
Väntar med spänning på vad det blir för kaka....
Kramen Synne.

LOPPISLIV sa...

Hihii Gua vad du är rolig, maka som vill baka...ähh strunt i det, att baka menar jag, försök och krya på dig istället :-) Helt ljuvliga bilder som alltid här hos dig, jag bara suckar och njuter, ooohhhh vill vara kvar här läääänge och titta på allt fint du alltid bjuder på. Sååå mycket inspiration, helt underbart är det. Om du bara visste vad mina tankar börjar bubbla och jag vill ändra om än här än där, du sätter igång inredningsnerven den saken är klar..... Och reportaget i Vakre Hjem...ojoj Ljuvligt är ordet. Ha en toppenfin dag min vän. Kramis Paula

ruuthie sa...

Så vacker blogg du har skapat, jag bli knäsvag av att titta in hos dig.
Tusen tack för att du har gjort min dag!!

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hei. underbart vakre bilder og jeg har lest reportasjen i Vakre hjem & Interiør, alldeles nydelig.
God bedring til deg.
Mvh Harriet

Jacqueline @ HOME sa...

What beautiful photographs of your home. Everytime I see it it makes me want to re decorate my house !!
So sorry to hear that you are not feeling well. Keep warm and get better soon. XXXX

linnea-maria sa...

Jaaa reportaget var jättevackert! Ni har fina ideer ni! Krya på dig! /linnea-maria

hemtrevnad marie sa...

Haha, å du är för härlig trots feberyra:)
Härliga bilder hoppas du kryar på dig snart!!
kraam

gittan sa...

Det finns många underliga, fortfarande relativt okända sjukdomar där ute "ler" Själv har jag drabbats av röster som ropar åt mig att göra kransar... jag har äl alrdig gjort någon krans... eller ens haft tanken på att göra någon. Nu ligger det en halvklädd krans i växthuset och väntar (för evigt?) på att bli färdigställd... hur gick det till? En liten kladdig kaka tror jag nog får dig att piggna till. Ta dig till närmsta butik, köp något smarrigt. Skynda hem... sätt på ugnen... stoppa in den köpta kakan en liten stund och TADA du har nybakat utan större besvär "skrattar" Hoppas du snart är på bättringsvägen och att dagen blir härligt / kram gittan