Just do it!

Just do it!

tisdag 22 december 2009

Hej igen alla mina goda.
Japp, så är jag här igen...*jobbig*..:)
Men så är det när man inte har nåt julbord att oroa sig över. Inga köttbullar som ska rullas, korvar som ska stoppas eller sillar som ska marineras, eller vad det nu är man gör med de stackars sillarna.
Nej, vi har ingen sådan tradition, fast jag gillar det. Och den första helgen i advent brukar vi ha lite svenskt julbord med det vi alla gillar. Och det är så himla mysigt och uppskattat.
Men nu är det ju alldeles snart JUL!
Åhhh, så underbart. Snön glittrar här utanför och fulländar det hela. Hlif har kommit hem för att fira med oss och just nu spelar syskonen Guitar Hero..:) Mannen ligger och läser och jag sitter med datorn i knät framför Tv:n med en fullproppad skål av Isländskt godis = så nära himmelriket jag kan komma! Eller i alla fall tills jag bestiger vågen...*fakta*
-Men det får bli nästa års kamp..:)


Hoppas ni mår bra!
Att ni stressar lagom och börjar andas stämningen, på riktigt alltså! Det ni inte hinner med, gör inget, julen kommer ändå...



Puss och kram till er alla underbara
och massor av varma tankar.
Ta nu väl hand om er och så ses vi en liten sväng imorgon igen...

28 kommentarer:

Millas hem sa...

Detsamma till dig du kreativa
kvinna!!=)

En riktigt god jul!

Kraaam

AnCa sa...

Nästa år vill jag fira jul hos Dig!!! Oj så lugnt o fridfullt du verkar ha det... Kan man boka redan nu?


Stor julkram från en som tittar in här ofta men som sällan lämnar något livstecken ifrån sig. Lovar på bättring tills nästa år // AnCa

Helen sa...

Hej min sköna!

Vill bara önska dig och din familj en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Och jag älskar dina bilder, jag klickar alltid upp dem för att få en ordentlig titt!

Stor kram!

Marie sa...

Gúa, min Gúa, du tar ju andan ur mig med dina alldeles magiskt vackra bilder!!!! Du har det såååå fint, jösses vilken inspirationskick jag fick nu!!!!

Önskar dig och din härliga familj en riktigt GOD JUL!

Kramar i massor!
Marie

inga Heiddal sa...

ég hér uppfull af allskonar lyfjun en held ég geti smt skrifa... alltaf svo flott hjæa þere´æ mæusin mæin hlakka til ap sjæa hvað þú fe´kkst í jólagjöf. ´nu verð ég að hætta því ég amn ekki hverin sumt er skirifap...:O) bæ INAG

lottens vita och gröna sa...

ohhhh vada fint gua, helt ljuvliga bilder och du, du fina, önskar dig den finaste av jular!!! varmkram lotten

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har det.Helt underbart.Önskar dej en riktigt GOD JUL VÄNNEN JULKRAM RITA♥

LOPPISLIV sa...

Ohhhh så ljuvligt i varje vrå, jul och frid i ditt hus, jisses nu sitter jag här och med laptopen jag med och halvtittar på en dålig film och bloggar samtidigt mitt i natta, men det är ju jullov och då kan man göra vad man vill, eller hur?? hihi så befriande härligt...ja här tar vi det lugnt...njuter (försöker ialla fall så gott det går) av både den vackra snön utomhus, julgodis och allt annat som gör livet värt...som dina helt lovely lovely bilder du bjuder på. Underbart Guá. God Jul till dig också....Kraaaam Paula

Elin | Draumesidene sa...

:) Fine bilder - igjen! Ser innom deg en gang til før Jul?

Klem E.

johanna sa...

Hej going! Ja lova att du kommer o åker med mig=)....Du kan göra det redan nu!
Vill önska er en riktigt mysig jul!!!!!! Bamse kram till er alla i din underbara familj.(njuter av dina fina bilder!!!)

Synnøve. sa...

Godmorgon.
En fridful julfiring hos dig och familjen.
God jul på dig.
Kramen Synnöve.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vill bara önska minfavoritisländska en riktigt Go Jul !
Ta det lugnt med fårtestiklarna och surhajen :-)
Vi kanske ses i nån kälkbacke !
Kraaam !

LantlivsAnette sa...

Åhhh så mysigt..en skål med godis och lite bloggande..toppen..hii..hii..
Sååå fina bilder från ditt sagolika hem, jag ser att du har den där ljuvliga randiga pläden..jag måste nog köpa den jag också, men det får bli till nästa lön..
Ha det gott vännen, syns snart igen
Kraaam Anette

Anci sa...

God Jul vill jag önska dig och din familj !! Hoppas julen blir vacker, mysig och kärleksfull !

Stor julkram
fån Anci

H elle K sa...

Detsamma til deg, takk for at du deler inspirasjoner med deg!
GOD JUL:
Kristin

Les Cotrions sa...

Your home is enchanting dressed for Christmas!
Best wishes for you! Have a joyful time and a wonderful new year!
Vale

gittan sa...

Lugnet råder över vårt hus också och det känns SÅ gott. Granen kom inte in förräns igårkväll och den ska kläs idag. Utöver det så är nog allt annat fixat - skönt! Matkällaren är fylld med julgodis och vågen här lär nog också göra ett hopp uppåt under helgerna =) Du får mig att undra, vad står det för mat på det Islänska julbordet?

Nu vill jag passa på att önska dig och din familj en riktigt fin jul / varma julkramar gittan

gamla skolan sa...

Hej vännen !! Så vackra bilder från ditt hem ! Önskar dig en riktigt god jul ! Kramar i massor / susanne den gamla skolan

Inspiration i vitt sa...

Puss puss puss min vän oj vad mycket jag hade att ta igen hos dig, har inte varit runt på nätet som jag brukar, hinner helt enkelt inte och jag har upptäckt att det går bra det med.
Livet rasar ju inte ihop för att man inte hinner att besöka alla, tänk så knäpp jag är ibland, jag behöver ju inte ha dåligt samvete och det känns som att jag är av med det nu, skönt.

Inte visste jag att du har öppnat bageri hihihi, kanske man kan få beställa lite kakor framöver, helst sånna fina som du visar hihi.

Det känns som att det råder ett behagligt lugn hos dig och det vilar en fridfullhet på dina fina foton.
Jag önskar dig och din familj en gooo Jul och massor av kramar till dig/Ingela.

Lisas torp sa...

Önskar dej en vilsam och rofylld jul och ett nytt kreativt år!
Kramar
Lisa

Jenny Oak Fae sa...

Önskar dig en riktigt God Jul!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Anna sa...

Hej Vännen!

Så vackert du har hemma, i varje liten vår! Underbara bilder! Ser att du hittat en fin plats för kandelabern:) Den är ju sååå himla vacker!

Jag vill passa på att önska dig och din familj en riktigt God Jul!

Kramar
:)Anna

Anna sa...

I varje lite vrå skulle det ju vara...

Kram kram

:)Anna

bikim sa...

HAPPY XMAS!
ROSA

mysiga heestrand sa...

Åh, så fint du har. Vilken underbar julstämning med allt det vita. Jag vill önska Dig en Riktigt God Jul
Kram Marita i Heestrand

Anonym sa...

God jul vännen1

Varmaste julkramen
Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL, må så gott och ät mycket god mat.
Stor julkram till dig vännen
AnnaMaria

Iris // Alla dagars kaos sa...

Hej! Jag kikar in och önskar en god jul! Njut av den isländska julmaten ikväll, det ska minsann jag göra! :)


kram /iris