Just do it!

Just do it!

fredag 4 december 2009

Väggklotter...

Blir min helghälsning till er mina goda!

Hoppas denna andra adventshelg blir precis som ni önskar. Full av värme och mys och fullkomligt stressfri..;)
Japp, för inte stressar vi väl innan jul i vårt avlånga land..:)

Själv tar jag det lilla lugna, och drömmer mig bort en stund
till en julkonsert i en liten kyrka
snön faller tyst i kapp med vindstilla bjällerklang
alla är uppklädda och det doftar jul, blandat med nyanser av kärlek
som bara det gör på landet mitt lilla i norr.

För vet ni, även om jag bara kommer därifrån, så är det annorlunda.
Där finns mina minnen ristade i snön, som undan för undan smälter bort och lämnar mig kvar i en ny värld. En värld där mina barns minnen formas och ristas i snön, och undan för undan tar över...

Och så lite "klotter" i olika nyanser, tack vare ljusbristen.
-men det är väl just det klotter handlar om..:)


Största helgkramen till dig du fina!

Njut och må väl i stunden, i nuet,
att bevara som minnen...

Puss...

21 kommentarer:

marie sa...

Kära söta Gúa!
Ljuvliga klotterbilder du visar, så fantastiska. Hoppas att ni också får en underbar 2:a advent! Krama allihop från mig och du får den längsta störstaste varmaste kramen av mig.
Längtar efter att få ses igen.
Kramar
Marie

S o F sa...

Tack för fina stämningsfulla bilder!

Glad och fin andra advent!

Skatan sa...

Vackert klotter...men ännu vackrare ord om snön som metafor...

Jag gillar det du gör! Både text- och arrangemangsmässigt.

Trevlig helg duktiga du.

Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Norregård sa...

Så vackra bilder hos dig!!
Ha en mysig helg!!
Kram Malin

Elin | Draumesidene sa...

Så vakre ord, og bilder... Ønsker deg alt godt den andre helgen i advent! Jeg skal finne tid til å se og lese skikkelig den flotte reportasjen fra huset ditt! :)

Klem fra Elin :)

Jacqueline @ HOME sa...

Beautiful pictures of your home, all dressed for Christmas. Enjoy the weekend. XXXX

pysseltanten sa...

Häärliga bilder du visar...som vanligt!
En härlig helg önskar jag dej tillbaks...=)))
Kraamizar Git

Monica sa...

Hej.
så mycket vackert du bjuder på.... ha en trevlig helg, hälsar Monica blogg Betongkrukan

Elsa och Helena sa...

Så vackra ord och så vackra bilder.

Trevlig Andra Advent.

Kram Helena

Hanna sa...

Hej Gúa!
Nu var det länge sen jag va o kommenterade hos dig :(
Underbara bilder!! Härlig inspiration...

Ha en fin adventshelg!
Kram Hanna

Mia sa...

Så fin du var i Vackre Hjem & Interiør. Jag tyckte jag kände igen uterummen och så var det ju ditt =) Kram Mia

Elin | Draumesidene sa...

Hei Gua! Tusen takk for at du besøkte bloggen min, og for dine gode ord! Selvfølgelig kan du bli med på min GiveAway! Lykke til! :)

God klem fra Elin <3

Synnøve. sa...

Du skriver så vackert om minnen i snön. Jag blir så tankfull av dina ord.
Längtar du aldrig tillbaka till sagoön?
kram och ha en vacker andra advent min vän.
Synne.

Mamma Su sa...

Jag blir så glad och inspirerad när jag ser dina vackra bilder.
Ha en trevlig andra advent.

Åsa

Nozomi sa...

Lovely!!! Simple yet gorgeous decoration!!

gamla skolan sa...

Jag njuter av dina vackra texter , du skriver så poetiskt ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

Hej Du varma människa!
Jag brukar titta in på din blogg och ta del av den värme Du ger i både text och bild. Jag blir berikad.
Tack!!
Vänligen Margareta M

Kristin sa...

Otroligt inspirerande blogg, med vackra bilder och trevlig läsning :) En av de trevligaste jag brukar kika på då och då. Lägger till dig bland mina favoriter :)

Jättefint reportage i vakre hjem förresten

inga Heiddal sa...

Sæl vertu sunnan golan mín og takk fyrir kíkkið á jólin mín. Fíla dagblaðsrifrildið þitt þarna... Sniðug hugmynd. Flottur líka bakkinn með kertastjökunum á... Hátíðlegur eitthvað.
ÞArf eiginlega að fara að hitta þig darling. Þetta er orðin of langur tími. Ha de so bra vennen og ha en skön ny vecka. Klemmsen INGA

Sigga sa...

Hæ vinkona mín !
Ég elska að lesa það sem þú skrifar því að þó ég skilji það ekki allt þá finn ég alltaf hvað það er fallegt og svolítill ævintýraljómi yfir því haha ég veit.... en mér finnst það :)

*** Kossar og knús í hús, og hundrað á þig ***