Just do it!

Just do it!

tisdag 1 december 2009

Hej igen mina fina!

Allt väl i stugorna hoppas jag!

Har idag gjort ett tappert försök till fotografering, men alltså ljuset fattas. Det är svårt att få till det. Åtminstone här.
Har så mycket jag vill berätta, men vi tar det en annan dag!
Är ändå bara mest glad att det äntligen är december..:)

Så lite titt i mitt matrum får bli min dagens hälsning. Där börjar julen smyga sig in. Det är mest grönt och så massa ljus. Det tycker jag är mysigast..:)

Tazetter, ett måste för mig..:)
Och de ljuva handdukarna hittade jag i lördags på loppis.
Så fina och extra stora, men främst av allt, tio stycken likadana...
*LYCKA*
23 små numrerade småljus,
bor fortfarande under glasklockan.
Och idag brinner ettan, sen imorgon tvåan osv.
Mitt sätt att använda dem..:)
Här har kyrkan hittat sin plats...En ensam hyacint tillsammans med lite smått...
i ett av mina kära fönster...

Så har jag förstått att mitt uterum är med i Vakre Hjem...*roligt*
Fast jag har ännu inte fått tidningen...*typiskt*

Bild: Maria Isabel Hansson

Men det var en härlig dag vi hade, jag och den superduktiga Maria Isabel. Till och med snön visade sig...oootroligt, men sant..:)

Puss och kram till er alla fina!
Så ses vi snart igen...
-för idag fick jag ett paket och det innehållet bara vill jag sååå visa er..:)


33 kommentarer:

johanna sa...

Hej goding..
Såg ditt fina reportage!!! Jättefint...ni är ju så duktiga.
Underbara bilder!
Blir så nyfiken=)
Stor varm kram till dig!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goa Gua!!

Tackar även idag för underbara stämningsbilder..såå inspirerande.. Kul idé med småljusen.. köpte en liten silverljusstake för julgransljus häromdagen..och tänkte att ljusen brinner lite för fort..men som adventskalender blir det perfekt!!!!

Tack för idéen!!

Stora Kramisen ifrån Sanne!!

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Så fint du gjort och härliga bilder, mycket inspirerande =)
Trevlig kväll
//Susanna

Rummet för välbefinnande sa...

Aj du, nu blev jag så där förblånat nyfiken också... *ler*
Vad spännande med paket.
Som vanligt så förenar sig en lite udda kombination när jag kikar in hos dig. Det befinner sig en sådan go känsla av ro i min kropp SAMTIDIGT som den börjar sprudla av inspiration..... Hmmmm, ja jag är allt lite konstig jag.
Men, sprudlar gör den i alla fall nu och jag ska ta och lägga mig en stund på spikmattan faktiskt och sedan blir det nog lite skapa av!
Tack för "injektionen"
Kram kram Mia

Kerstin sa...

Så underbart vakkert du gjør det hjemme hos deg. Spennende å se hva du har fått i pakken :)
Flott reportasje i Vakre Hjem.
Klem fra Kerstin

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
men va jag längtar efter vackre nu!!
Ska bli så roligt att få se ert reportage!! Så vackert det ser ut..
Du har så många fina saker.

Man blir alldeles villhaig!!när man kikar in till dig..
kram anna

♥ Pia... sa...

Mmmmmm så mumsigt vackert ..du har svängt trollstaven igen ser jag..:)..Menar du att ditt uterum var med..då får jag kolla igen i en tidningen...mycket fint var det där ... och nu får jag hasta vidare..är några bloggar som jag ska se om lyckan gör att jag kommer in där idag..man vet aldrig med den där blogger:)..ha de så ljuvligt gottigt och kram från mej ..Pia

Elin | Draumesidene sa...

Hei vakre Gua! Var det virkelig ditt vakre hjem jeg leste om før i kveld? Tenkte på deg, men det er kanskje flere dyktige, islandske damer i Sverige? NYDELIG, og veldig inspirerende!

Flott reportasje!

Ha en fin adventstid!

Klem fra Elin :)

fröken knopp sa...

ohh..älskar allt jag ser här inne hos dig!! varje gång ja kikar in!!

dina bilder är så otroligt inspirerande!!!

ska kika in reportaget så fort jag får fatt i en tidning!!!

varma kramar elin

Jacqueline @ HOME sa...

Your home is so wonderful. It makes me want to re-decorate !! I love your tea towels. What a lucky find......and your conservatory and, well, everything. I love everything !! XXXX

Ellinor sa...

Underbart sätt att tända ett ljus numrerade ljus varje dag,fick min tidning igår ska nu "Frossa" i den o titta på reportaget från dej (först ska jag leta reda på små granljus o tända varje dag. KRAM
Ellinors Hus

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vaa , då måste jag rusa ut och köpa den !
Julpussar och Stjärnsmällar/Lotta

Vintage och Morrhår sa...

Gúa, maila direkt till Marianne så får hon skicka dig ex! Så mysigt ni ser ut att ha, som vanligt! Kram på dig!

Marie sa...

Hej gumman!

Alltid, alltid lika vackra och inspirerande bilder här hos dig, blir alldeles varm om hjärtat.
Fick en underbar och väldigt oväntad julklapp av en så fin vän i Danmark, bl.a innehöll den en bunt med 24 små ljus och en liten yttepytte ljusstake, så här tänds det nu också ett litet ljus varendaste dag fram till julafton.

Ser fram emot reportaget i Vakre Hjem, kommer ihåg de fina bilderna från när ni fotade. De blåa hyacinterna har etsat sig fast i min hjärna, såååå vackert!!!!

Kram, vi hörs!

Marie

Mamma Su sa...

Vilket fint hem du har och vilka inspirerande bilder du visar.
Trevlig ide med småljusen.

Åsa

Min Still By Maia sa...

Helt skjønne bilder! Så flink du er :)

Liker også veldig godt layouten på siden din.

Klemmer fra Maia

lottens vita och gröna sa...

hej du fina!
rörd och berörd här, så är det jämt så jag tar ditt som det sista för kvällen, vackra bilder på näthinnan och tänkvärda texter, ha det gott sötis, i morrn ska jag ragga upp en vakre hejm sådeså!!!
kramar i massor lotten

Marie - Systrarna sa...

Så fint du har det hemma! Mysigt... :-)

Barbara Jean sa...

Just popped by to see all the loveliness.
I am never disappointed!

blessings

barbara jean

Norregård sa...

Så fint hos dig!! Suck...
Kram Malin

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Jag håller med dig, det är omöjligt att fota nu, ljuset är så dåligt...men du har ju verkligen lyckats få vackra bilder ändå !! Sååå fint alltså, och de där handdukarna...wow, vad fina..vilken lycka att få tag i såna !!
Toppen fint reportage..kanon vackert, som alltid då du har ett finger med i spelet !!!
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Synnøve. sa...

Vackra bilder igen.
Du får till det ska jag säga.
Kram Synne.

hagagården sa...

Underbart vackert som vanligt!!!
kram o ha en go dag.
ninni

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga bilder!

Kram till dig vännen!:)

Magdalena sa...

Vackert, fridfullt...
tack!
kram
magdalena/Color Sepia

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, åh, ditt hem är ju som en dröm, man tror int et är sant att en männsika kan ha det så fint som du, ute som inne, in i minsta detalj!! Jag ska köpa Vackre Hjem och kika, det är ju en toppentidning så jag brukar köpa den varje gång men extra kul när du är med!

Adventshälsningar fr Nordingården

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att det är framme, ditt hjärta. Det är roligt med glada vinnare ska du veta. Och din idé med 24 småljus är briljant!! Den ska jag låna av dig nästa år, är lite trött på blockljus som inte brinner så bra efter ett tag. Vilket fynd du gjorde med handdukarna, så många och likadana. Nu ska det bli kul och se reportaget i Vackre hjem.
Ha en fin dag
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Skogsdoft & havsbris sa...

Hej!
Skulle kommentera på förra inlägget, men det gick inte...? Glad att det funkar nu i alla fall!
Åh så underbara bilder! bara älskar dem... Rolig idé med de små ljusen! Och din kyrka är jättefin! Jag har en precis likadan, men med rött tak! :) Den har jag ärvt efter farmor, ett fint barndomsminne för jag tyckte jättemycket om kyrkan när jag var liten...
Önskar dig en riktigt fin advent! :)

EvaB sa...

Så vackert och stämningsfullt!
Glad onsdag!

Sigga sa...

Æ rosalega er orðið fínt hjá þér lovely mín........

Ég er að bíða eftir Hiacintum en þær koma sjálfsagt korter í jól ef þær koma yfir höfuð. Ég er ekki einu sinni að grínast í okkar einu búð kemur bara ekkert jóladót (búið að tína eitthvað fram síðan í fyrra og það var ljótt þá og er enn) eintómar rauðar og ljótar servéttur og pottþétt ekki stærðin af kertum sem þig vantar, fyrir utan það að þau kosta arm and a leg,og ég get haldið áfram.......... þá verður maður bara að leggjast í eitthvað heimatilbúið og ég er ákveðin í að gera sæta pakka eins og ég sé hjá þér.
Hahahaha var að lesa þetta yfir og þvílík neikvæðni. Það verður bara að hafa það ég verð vond þegar ég byrja að tala um þetta.
Held bara áfram að fara á síðuna þína og fá hugmyndir :)

Love, knús og kossar til allra.

Annas skattkammare sa...

Hej! Din matsal är helt underbar! Fint du pyntar!
Kram /Anna

LOPPISLIV sa...

Halloj rara Gua! Ljuvliga bilder som vanligt här hos dig, varje gång jag tittar in fastnar jag och är kvar läääänge och bara njuter av allt vackert du bjuder på...Älskar stämningen du får fram, så varmt och ombonat. Ohhh då får man rusa ner till affären idag då och se om man får tag på nya numret, så spännande! Stor kram Paula

Bitte sa...

Underbara bilder! :-)

Vilken härlig idé med ett ljus för varje dag fram till jul!

Kramar
Beatrice