Just do it!

Just do it!

tisdag 29 december 2009


Hej alla goda!
Solen skiner på mina smutsiga fönster.
Snön är väck, men idag ligger en vit frostmatta utanför.
Dottern min har åkt hem till sitt och nu så...
..är julen slut!

Ja, eller typ! Så känns det hos mig i alla fall. Börjar redan känna en längtan av att städa ut..:)
Märkligt! Allting jag har samlat på mig för mysfaktorns skull, hela december, vill jag bara ha bort nu. Eller snart i varje fall. Men jag är inte så fövånad, sån är jag. Så fort en sak är avklarad, vill jag fortsätta till nästa. Det är väl min rastlösa själ som styr.
Men vi har haft en underbar jul. Lugn och sansad som vi alla gillar, utan måsten och tidiga morgnar. Mycket läst och många filmer avklarade, att inte tala om alla praliner..;)
Och inspirationen är nollställd. Så det känns som det är precis som det ska. Orkar inte ens lyfta kameran för tillfället...

Hoppas ni alla har haft det bäst!

Och här får ni en överdriven bildkavalkad från min hall..:)

min far...samlade saker...och ljus förstås...
i en hörna...
på underdelen av hörnskåpet i
badrummet, som nu bor här...
toppad med stickad prydnad
från min kära kusin...

ett trappfönster...
här har bara en liten strumpa tillkommit
som påminnelse om julen...
och här bara lite grönt...
i min lilla hall.

Största Kramen min till er...alltid!

33 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Största kramen tillbax till dej ALLTID !!
Gott Nytt !
Loppan

Änglarnas hus sa...

Oj! En sån härlig hall :)..Har jag faktiskt inte sett förut..gillar svart rutiga golv :)

Ha ett riktigt mysigt slut på detta året!!

Bamsekramen ifrån Sanne!

Anonym sa...

Great pictures!

gittan sa...

Som alltid lika vackert. Största kramen till dig med / gittan

White cotton grass sa...

Mysigt ni har det!

kra
helena

Unknown sa...

Hej
Oj, här är det mycket att se,
härligt att läsa, och se dina undrbara bilder, besök gärna mina två boggar;

https://vindsromantik.blogspot.com

www.magsromantiskasmycken.blogspot.com

Nu ska jag fortsätta botanisera på din underbara blogg.

Många Kramar
/Maggan

Vintage House sa...

Ja jag håller med dig att nu känner man för att plocka bort julen. Härliga bilder från din hall. Den gamla väskan är en favorit. många kramar sandra

Anci sa...

Min jul har varit lugn, fin och mysig ! Skönt att julen hos dig har varit som du önskar.
Jag är också rastlös nu och vill börja på nytt igen.

En stooor kram till dig
Anci

~~*Pennyshouse*~~ sa...

*♫•*¨*•.¸¸* HAPPY NEW YEAR *¸¸.•*¨*•♫* HAPPY NEW YEAR *¸¸.•*¨*•♫*

Önskar jag dej & dina kära!
Kram Nilla

Solsjö - Under en vind sa...

Här får jag verkligen anstränga mig för att inte städa ut hela julen på studs.....

Vackra bilder, som alltid! Skönt att du haft en mysig helg med dina nära!

Kramar!

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhhhh du ljuvliga.......
Du kan allt konsten att förgylla livet för andra du *ler*
Kan lova att du gjort min dag - äsch säg hela veckan för så glad blev jag av raderna hos mig!!!!!

Puss tillbaka och jag önskar dig och familjen ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Nu ska jag sväva iväg bland mina lyckomoln här och diska lite!

[ c o y o t e ] sa...

Så fin den är.. din lilla hall..

Kram mia

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken vacker bildkavalkad från hallen! Du har en sån känsla i allt du gör gumman!

Gott Nytt år på dig vännen min!
Carina

Guttemamma sa...

Må bare si at du har en undervakker blogg!! Lest om deg i svensk juleinteriørblad,var det fra ifjor tro?? Og endelig har jeg fått tittet innom...for et nydelig hjem du har!!
HIlsen fra Anette

Liten Bod sa...

Så härligt ni verkar haft det! Ha nu en skön nyårshelg också! Kram, Tina

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Vill önska dig ett Gott Nytt År.

Kraamar AnneLi...SussiLi...

Villa Solberga sa...

Hej

har följt din blogg länge men aldrig skrivit någon kommentar så det var väl dax för det =)

Du har ett så fint hem och skriver så inlevelsefullt.

Mina svärföräldrar är dessutom från Island och jag har varit i detta underbara land och vill gärna åka dit igen!

Kram Jenny

Christina sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år!
Klem C

Norregård sa...

Så fina bilder från din hall!!
Tittar in och önskar dig,
Ett Gott Nytt År!!
Kram Kram Malin

In my house sa...

GOTT NYTT ÅR, till dig,
du fina fina människa!!!!


kraaaaam j

johanna sa...

Hej min going
hoppas er nyårsafton blir underbar!!!!! Vi ses nästa år. Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig och din goa familj!!! Stooor nyårskram från mig!

Inspirera Mera sa...

Vad mycket fint du har i din hall.

Gott nytt år!
Kram Sandra

My home is my Castle sa...

Vil få ønske deg og dine et riktig Godt Nytt År !!
Jeg gleder meg til å følge deg videre :)

Takk for et flott bloggår og tusen takk for alle de gode hilsenene du legger igjen hos meg . Jeg setter så utrolig stor pris på dem :)

Nytt år og nye muligheter...
Nyttårsklem fra Kari

gamla skolan sa...

Stor kram till dig också ! Tack för all inspiration du delar med dig av !! Önskar dig ett riktigt gott nytt år ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Granne med Selma sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och vill passa på att tacka för all inspiration du delar med dig av! Och tack älskade du för att vi alltid vet att vi har varandra ute i cyberrymden - utan en massa måsten, dåligt kommenterandesamvete och annat som tar kraft. Din blogg är min njutning. Jag läser den och andas lugnare...
Kram Sussie

Inspiration i vitt sa...

pus puss min goaste bloggvän. Din bildkavalkad är såå fin och jag njuter som vanligt
ha en härlig afton och i kväll dricker vi Champange eller hur hihi skål på dig/Ingela.

katarina sa...

Gott Nytt År min vän!!

Kan tänka mig själv ståendes där i din fina hall med ett champagneglas i handen......;)

Ha en fin kväll!
Kram Katarina

marie sa...

Fredrik ropar nerifrån och undrar om jag har koll på maten!!! Javisst ropar jag men jag måste bara önska Gua ett Gott Nytt År först....jag kommer snart! Kanske bränner såsen, man vad sjutton spelar det för roll, finns ju viktigare saker i livet, som du tex. Tänk så härligt med ett nytt år, det har ju inte ens börjat...vi kommer hinna träffas massor!;))
Puss på dig min söta
Gott Nytt År
Marie

Jacqueline @ HOME sa...

It all looks so beautiful. You have such creativity.
I am like you. I now want to clear everything away and look forward to spring.
Have a wonderful New Year's Eve and I wish you and your family everything that you wish yourselves for 2010. With much love. XXXX

kleine-creative-Welt sa...

Hello,
your blog is great - I love it -
thanks for beautiful pictures -
I wish you for the new year only good days - and strength for challenges - stay healthy - greetings from germany - Ruth

LOPPISLIV sa...

Allt Gott Nytt 2010 önskar jag dig. Och tack för all inspiration du gett det gångna året, så ljuvligt fint i ditt hem, jag njuter. Kraaam Paula

Blonder og perler sa...

Du viser så nydelige bilder.
Du har et vakkert hjem som gir meg mye inspirasjon.
Et riktig godt nytt år ønsker jeg deg og din familie.

salige lavendel sa...

LEKRE bilder!!!