Just do it!

Just do it!

söndag 20 december 2009

Hej igen mina fina!


Idag har jag bakat lite till..:) Typsikt jag, det är liskom antingen eller..:)
Och så jag varit ute i snön med Hilmir...lovely!
Vi skottade och gjorde änglar och vet ni, jag fattar inte att det kan kännas så härligt!?! Nästan exotiskt! Fast jag tror det är mest bara för att det är jul om fyra dagar!

Granen har också fått komma in idag. Den blir ganska traditionell med vitt och silver, orkar liksom inte bråka med resten av familjen. Daniel började ännu en gång, tjata om rött och jag vet inte vad, men denna gången sa jag bara åt honom att inte bry sig...*kaxiga morsan*
Sen har jag ju min matrumsgran, som jag kan ändra på och pyssla om precis som jag känner för, utan att nån ens märker det..;)

Bara några små bildglimtar till er denna fjärde ljusets dag..:)


Puss och kram till er alla!
Så ses vi imorgon..:)

12 kommentarer:

Britt sa...

Åh, vilka underbara bilder du bjuder på.
Här har det också kommit snö, idag har det kommit cirka 30 cm och det är otroligt vackert!

Jag hoppas din 4:e advent har varit bra och att ni får en riktigt fin jul.

Kram britt

Ljuva lantliv sa...

Så vackra bilder! Vilken härlig känsla. Önskar dig en fin kväll och en God Jul. Kram Anna i snöiga Ystad

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Helt underbara bilder, det fina spets-skåpet...njuter:)))

Ha en underbar fjärde advents kväll.

Kraamar AnneLi...SussiLi...

Elin | Draumesidene sa...

Hei vakre Gùa! Jeg er sikker på at du har det flott i huset ditt! :) Jeg tenkte på deg i går, jeg var og fotograferte i en av norges mest kjente fjorder; Geiranger. Når jeg stod der og hadde seks kalde minusgrader, tenkte jeg på deg og savnet ditt etter Island. Og så tenkte jeg at dette måtte være det perfekte julekortet til deg! Viss du går inn på innlegget mitt for 19.desember, finner du resultatet.

Ha en fredfull Jul, og så ønsker jeg alt godt for deg og dine i 2010! Takk for besøk på bloggen min, og inspirasjonen du har gitt meg!

Kram Elin :)

Jacqueline @ HOME sa...

More beautiful photographs of your home, dressed up for Christmas, Gua.
I think that one of my favourite things in your home is the compartments where you keep your bits of lace. I have collected old, vintage lace for years and it's just in a cupboard. I love the way that you display it.
Enjoy having fun in the snow. XXXX

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så fint...jag svimmar !!
Jag sätter mig ner och fikar, sååå fina o goda kakor du har bakat !!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag tog upp granen från källaren häromdagen (plast) , men jag har inte hunnit klä den än . Min Hugo tittade länge på den sen sa han -Ska jag försöka sprida ut det lite mer ,mamma ?
Jag tittade på den och såg att där hängde en kula plus en liten glitterstump kvar sen förra året på en av grenarna :-D
Lövv jo bjutifull !!
Kram/Lotta

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
En liten röd kula kunde han väl ha fått iallafall? Tänk så glad han blivit hehe....
Vackra bilder som alltid.
Kramen Synnöve.

Lilla Blanka sa...

Hej söta vän!

Jag kan riktigt se framför mig hur du sprudlande, skuttande far omkring hemma och bakar och fixar och donar!
Dina bilder är som vanligt underbara, och vet att jag alltid tittar in till dig även om jag är dålig på kommentarer...

Stösta jul-kramen till dig...

Mia

inga Heiddal sa...

Þeir eru meira að segja girnilegir gervisnúðarnir og kökurnar sem þarna eru á stalli!!!!!Nei djók. Æ þú myndarlega kona. Nú fékk ég því framgengt að fá að fara heim í kvöld en verð að fara með annað drenið þar sem kemur of mikið ennþá. En það er allt í lagi. Ég er allavega komin með mjórri upphandleggi en Aðalsteinn upphandleggur en það nafn fékk hann af því að hann var með svo mjóa upphandleggi...:O) hyri í þér gamla. Og þú opnar ekki pakkann fyrr en á afmælinu þínu. HEYRIRÐU ÞAÐ??????

Liten Bod sa...

Visst är snön härlig! Jag försöker också stå på mig, men lite tråkigt är det när barnen tycker att jag "förstör" matsalsgruppen jag hittat som blir så perfekt i vitt :) Ha en jätteskön ledighet! God Jul & Gott Nytt År, Tina

Weisser Traum sa...

morgen du liebe
einfach himmlisch schön deine deko.
es wirkt so verzaubernd.
sei lieb gegrüsst daniela