Just do it!

Just do it!

söndag 7 februari 2010

En lille en...

Och så har den flyttat in!...Min nya kärlek!

Han är liten,
Han är anspråkslös,
Han är från början av 1900-talet.

Han kan bo överallt i mitt hem.
Han är lite trött, men
han kan användas,
...eller bara stå och vila.

Och jag kunde inte leva utan honom!

Han är definitivt min älskling forever...

Och här står han tillsammans med vår Fagerhults lampa, som vi fick i bröllopspresent för snart tjugotvå år sedan, och som varit undanstoppad på vinden en längre tid,
...men som nu fått komma in i värmen igen.


Det blir hela min söndagshälsning till er alla mina fantastiska!


Jag tackar ödmjukast för alla era hälsningar.
Ni gör mig så glad och berikar mina dagar med era varma ord
och uppmuntran!

TUSEN TACK!

Allt det bästa till er alla, alltid...

22 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Det var en vacker "han"..minsann...:)
Kram...Pia

Änglarnas hus sa...

Det var en riktigt liten charmknutte som har flyttat ihop med Er.. Ser att han har varit älskad även innan!!

ha det bäst!!

kramis Sanne1

Kamomilla sa...

Åh, very handsome indeed!!! :D
Ha en bra vecka!

lottens vita och gröna sa...

mohahaha såååååå fin, får jag bli gudmor, haha! den är hjärtligt välkommen hit med, fniss!
pöös på re min going! lotten

Anci sa...

Grattis till att ha funnit en sådan stilig älskling ! Han finner sig säkert tillrätta hemma hos dig tillsammans med alla andra snyggingar :)

Många kramar
Anci

Hulda sa...

Så herlig stol!! Den må være deilig å sitte i. Nydelig med kartet på veggen. Stilige bilder du viser. Hulda, Husfruas Memoarer.

Unknown sa...

Gammal är bäst!
Gäller även för oss eller hur???

Så läcker han är med sin slitna patina. Kul att han är så flyttbar!

Tänk, lampan är som klippt och skuren i stilen att passa till din nye gentleman.

Njut.....
Kramisar Jeanette

Anonym sa...

Flottur stóll, hann biður mann um að setjast. Knús Sigga :)

Norregård sa...

Hej Vännen!!
Idag har jag varit ute och loppat....Vet du, många gånger sände jag en tanke till dig...Du hade bara älskat dessa underbara ställen!!!! Men nu ser jag ju att du hittat en riktig goding!! Han kommer älska att bo hos dig;o)
Det bästa till den bästa!!!!!!

Kram Kram Malin

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Herlig. Man kjenner bara for å krype opp i og nyte.
Ha en fin kveld.
Mvh Harriet

Cate sa...

What a lovely old chair! It has so much history and it is simply beautiful - Thanks for sharing.
Have a great Sunday!
All the best,
Cate

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, gode Gùa!! For en fantastisk flott stol! Ikke rart du er fornøyd!! Men du, jeg har også vært heldig og kommet over en gammel, vakker skatt i dag; et gammelt bord fra tidlig 1900-tall ... men jeg er sååå usiker på hva jeg skal gjøre med det!! Male eller ikke?! Hva synes du?

Klem
Anette:)

Vintage House sa...

Hej vännen,
Förstår att det är din älsklign så läcker:) passar perfekt hos er kram kram i massor sandra

STENLYCKA sa...

Har aldrig skrivit tidigare till dig. Måste erkänna att jag besöker din blogg och smyger runt och njuter i det tysta. Men idag fick jag dåligt samvete att jag aldrig skrivit något till dig och berättat hur jag känner för din blogg. Det jag vill säga är att jag älskar att titta in i ditt fantastisk inspirerande hem.Det är så vackert.Du är så kreativ och duktig.
Tack för att du delar med dig!
Det var bar det jag ville säga.
Kram

Mitt Stugliv sa...

Hej Gúa!

Jag blir sååå glad när jag kikar in hos dej.
Vilken pysmys fåtölj! Vill verkligen oxå hitta en sådan (fast då får han stå i min "nya" lägenhet.

Ha det fint.
KramKram
Lotta

Elin | Draumesidene sa...

Kjære Gùa! For eit vakkert møbel... Love it! Eg er innom deg ein tur, blir så calm av stemninga her inne... Eg må tilstå at eg også sakte skifter stil i huset mitt. Og det er nok mange av dine flotte innlegg, som styrer båten min... Og eg kosar meg med forandringane. Takk for at du også forteller om at du har funne styrke igjen, det gir meg håp...

Ha ein fredfull kveld Gùa,
og ei vakker, kreativ ny veke!

God klem frå Elin.

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
va roligt det var att prata me ddig i telefon innan. Ser så fram emot att få komma ner!!
har suttit på blocket och letat fönster till vår vägg.. Hoppas så att hitta riktigt fina!!

Din fåtölj är helt underbar. jag hade oxå köpt den om jag hittat en sån underbar skatt!

Ha nu en riktigt fin start på veckan!!

Kram Anna

gittan sa...

Din kärlek till honom känns lång väg och får mig att dra på smilbanden =) Jag har också fått en älskling idag fast mycket, mycket mindre. Tänk att man kan bli glad för ett gammalt bläckhorn "hihi"
Sov gott / kram gittan

Anonym sa...

Go förmiddag vännen!

Grattis till dig, du vann inne hos mig :)

Maila mig din adress så kommer det lite mjukt och varmt hem till dig i brevlådan

Stora kramen
L

Våglyckan sa...

DÄR skulle man gärna krypa upp och mysa. Jättevacker fåtölj! Och fin blogg.
kram från mig
/maria

linnea-maria sa...

Vilket charmigt hörn du har skapat. Mormorsfilten mjukar upp det maskulina lite. Fint! /linnea-maria

Britt-Inger sa...

Vilken härlig blogg du har..Här får man avsätta en dag för att kika igenom allt vackert och alla idéer. :)
Ha en bra dag.
Kram, Britt-Inger