Just do it!

Just do it!

torsdag 11 februari 2010

Aldrig säga aldrig...


Hej mina kära-kära!

Vilken tyst vecka detta har varit från min sida! Men ibland blir det så..:)
Och så får jag så underbara varma generösa kommentarer, att jag blir helt mållös.
Ni är så fantastiska!
Och jag vet inte hur jag ska återgälda er all godhet?!? Skulle helst vilja hoppa ur skärmen och krama hela bunten! Fast det låter ju lite bisarrt!
I alla fall om jag kom i dagens utstyrsel, alladin byxor, t-shirt med trycket "Berga bilrikt" och blåa ullestrumpor. Håret lika välkammat som på Karius, ja, eller Baktus och en finne på hakan!
Japp, en typisk städdag i familjen Island...*boring*
Så ni kan egentligen vara lyckliga över att tekniken inte kommit riktigt så långt..:)
Men alltså, allvarligt...Jag bugar ödmjukt och är så oerhört glad i lilla hjärtat.
-TUSEN, TUSEN TACK!


Annars är det lugnt, tankarna far och flyger och just nu är jag ganska nollställd, och sparsam med min verbala förmåga. Vi kan väl säga att jag laddar..;)
Men jag lovar, jag kommer igen...
Det har varit ganska mycket jobb med bilder. Ska skicka lite över till Amerikat, och det är ju förstås väldigt roligt..:) Men jag skulle så önska att jag kunde Photshop. Funderar faktiskt på att gå en kurs i det.
Fast det är ju så mycket som jag funderar på hela tiden. Har exempelvis funderat på att ta körkort i femton år, men inte kommit till skott.
-Undrar egentligen vilket är viktigare...hmm?!
Å andra sidan har jag ju också funderat på att skriva en bok, sen jag var tjugotre! Så egentligen kanske jag skulle börja med det?!?
Japp, ni hör, det är som vanligt i denna kvinnas huvud. Mycket tankar, eller snarare drömmar och mindre handling. Så just nu i skrivande stund känns det som att det enda vettiga för mig vore att läsa filosofi. Det skulle passa mig som handen i handsken, där allting är rätt och ingenting fel, eller vice versa. Det som kändes rätt igår, är fullkomligt fel idag, och inget konstigt med det liksom. Jag kanske helt enkelt är född till det yrket, bara inte fattat det förrän nu..;)))
Men det löser sig nog ändå...

I alla fall..
Man ska aldrig säga aldrig, det är ju det jag tänkt skriva om lite grann. För aldrig skulle väl jag ta in en skinnmöbler i hemmet mitt igen, och ännu mindre djurhorn!!! Har nog mest bara varit livrädd för dessa. Och när vi flyttade hit, hängde ett stackars halvt älghorn vid uteplatsen och jag blev inte lugn förrän mannen trollat bort det. Men nu har jag gjort bägge sakerna.
Och vet ni vad, det känns bara mest befriande.
-Jag menar, att fortfarande kunna undvika principfällan..;) Eller så är det min vacklande filosofiska ådra återigen. Vad vet jag...

klädde en låda i solen...ser ni så fint strålarna smeker den gamla tidningen... och spetsarna.
UNDERBART!!!
och här på skrivbordet, bor den just nu tillsammans med Bambi och hans bröder.
(usch...visst låter det hemskt..?!)


Men vet ni...
Jag fick så dåligt samvete, över dessa stackare att...
en av dem fick flytta till badrummet och jag
pyntade den med lite pärlor och intalade mig själv,
att nu mådde han mycket bättre.
(fast nu tänker jag...
-"tänk om han känner sig alldeles förnedrad..?!?"
)
-Neeej, nu blev det läskigt!
Det enda vettiga är nog en värdig begravning!
Men
det får morgondagen bestämma ...
-för vem vet vilka tankar den innebär..;)


Nej, nu slutar jag mitt pladder och önskar DIG, den bästa helgen!
Ta vara på den,
...för det är du så värd!

Stora Kramen...

23 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Helt klart att du ska skriva en bok! Du är verkligen begåvad med en skrivarkonst. Kunde inte hålla mig för skratt när du förklarar din utstyrsel. Jag kan riktigt se det!

Ha en god dag, Guà!

Kram Mimmi

Dessie sa...

Ha ha, jag tror inte att han är förnedrad.. Men jag förstår hur du menar. =) Du har helt rätt, man ska aldrig säga aldrig. För smaken är som baken.. lätt att förändra... eller hur var det nu?!? *fniss*
Underbara bilder. Och håller med föregående talare, klart att du ska skriva en bok!!
Kram Dessie

Vintage House sa...

hej sötis,
Vad roligt med amerikat, jag önskr jag oxå kunde photoshop men har bestämt mig för att börja testa lite.
Du som skriver så underbart borde definitivt skriva en bok:)
Hade samma som du att inga djurhorn ska komma in men vet du vad nu finns det ett här. Det är tur att man kan ändra sig...
Såg ett gammalt shackbräda fyndade en sådan förra veckan..
ha nu en mysig städdag och en härlig helg och en ljuvlig alla hjärtans dag
kram sandra

Helen sa...

Ett lätt val om du frågar mig - börja med att skriva boken!! Du är en stor författartalang.

hagagården sa...

Så underbart vackert!!!
Kram o trevlig helg.
ninni

Ellemeller sa...

Å, så vakkert! Du er fantastisk flink til å presentere bilder og så skriver du så fint! Jeg liker bloggen din veldig godt!!

Västbacken sa...

Trevlig helg till dig med. Alltid lika berörande att läsa din blogg.

Lotta

Mejrams! sa...

Att skriva en bok låter som det skulle passa dig, du har ju verkligen ordets gåva. Så sätt igång!
Ja, jag säger aldrig när det gäller djurhorn hur mycket "inne" eller trend det än blir. Aldrig att jag tar in horn, klarar bara inte det. Ha nu en riktigt skön helg!/Kram Merja

Unknown sa...

Oj, det var mycket tankar det där. Men där hornen var verkligen snygga hemma hos dig. Perfekta som smyckeshängare, brukar hänga kulor i mina till jul.
Tycker också du skulle skriva en bok, låter som om du har mycket där inne som är värt att präntas ner på papper.
Ha en skön helg.
//Camilla

Viveka på Humlebacken sa...

Jag lägger en beställnin gidrekt, på boken alltså, ser fram emot att läsa den.
Photoshop har jag gått en kurs i, kolla hemsidan Moderskeppet, där finns en hel del gratis tips, och så finns där länk till deras Photoshopkurs, som ju inte ens kostar något eftersom det är en universitetkurs. Och man gör allt hemma, bara lämnar in uppgifter efter hand.

gamla skolan sa...

Guá ! Du är en härlig kvinna ! Men ett huvud fyllt med tankar och ideér ! Jag har sagt det innan och jag säger det igen , du SKA skriva en bok , strunta i photoshop och körkort , men skriv boken !!! Kramar till dig ♥ /Susanne den gamla skolan

Millygarden sa...

Ja gör det ,..helt kalrt ska du skriva en bok! Tveka inte du är helt klart ett ämne för det goa Gua! Din inlevelse när du skriver fånar och gör mig intresserad och det är ju den talangen man ska ha när man ska skriva:-) Go for it!

kram Marina

Millygarden sa...

Inte fånar utan fångar!!!!!

Skrivfelsnisse är med mig son vanligt!"

Skogsdoft & havsbris sa...

Tror nog du också skulle bli lika förskräckt om du damp ner här hos mig just nu, som sitter här och bloggar iförd pyjamas, yllestrumpor och en lurvig kofta, med håret på ända! :D
Du har så rätt, man ska aldrig säga aldrig... För man vet aldrig när man ändrar åsikt! Det man inte gillade igår kan man gilla skarpt idag, och vice versa.
Du ska absolut skriva en bok, det tycker jag du ska satsa på! Du som skriver så bra.
Roligt att höra att du inte heller har körkort, hihi! :) Det har nämligen inte jag heller, och det är skönt att höra att jag inte är ensam... Nä, det visste jag redan att jag inte är, men ändå...!
Ha en riktigt fin helg! :)

Unknown sa...

Klart att man måste ha drömmar!
Jag tycker att Du skall förverkliga din genom att skriva den där boken......
Du är ju en mästarinna på att forma orden till vackra texter.
sen är du ju dessutom en duktig fotograf så den boken kommer säkert att bli en succé!

Tror nog att det snurrar lite till kvinns i våra huvud hela tiden.

Keep on dreaming!

Största härte kramen till Dig
Jeanette

Kristins Hus sa...

Hei!
Må bare sende deg en hilsen og si at du har et helt nydelig hjem!!
God helg!

Hilsen Kristin

Unknown sa...

Hej, for you a very nice Weekend too... I love your blog. You have sooooo many beautyfull pictures!

Sweetly Greatings, Bettina

Millas hem sa...

Hahahaha...f´låt!
Kunde inte låta bli att skratta när du skriver om hornen!

Jag köpte mitt första häromdagen.

Det kändes inte helt ok, men jag tänkte " nu kan det ju kvitta, nu är den ju ändå..."

Barnen tyckte att det var lite knäppt när korsen började komma in här, men nu horn!!!
Mamma vad kommer härnäst?!

Trodde själv att horn inte var min grej, men efter att ha sett flera charmiga bilder så...
Det är ju så, det vi ser ofta börjar vi åtrå!=)

Trevlig helg önskar jag dig!

Kram Camilla

Norregård sa...

Gùa Vännen!!
Du måste bara skriva en bok du har ju gåvan!!
Jag känner igen mig i dina tankar...har några horn här i uthusen. Johan skulle nog tro att jag fått en riktig knäpp om jag tar in dom...Gillade inte när han jagade, vilket han som tur var tröttnade på!!
Men jag kan erkänna att tanken har funnits ett tag....
Det bästa till den bästa;o)

Kram kram Malin

Made in Persbo...Carina sa...

Å gumman! Du och dina trollska ord! Som ett isländskt väsen, en älva, förtrollar du oss med dina magiska ord. Jag hoppas att du gör verklighet av din gamla dröm...att skriva en bok. Jag när själv en dröm om att ge ut en bok, fast med betoning på bilder, och jag hoppas att även jag kan ta modet till mig att någon gång förverkliga denna dröm.

Önskar dig och familjen en fin helg och alla hjärtans dag!
...och klappa bambi-gossarna från mig ;)
Kram, Carina

Elin | Draumesidene sa...

Hei Gùa! Du kan gjerne hoppe inn i stova her, ikkje så nøye kva du har på deg! Eg fann plutseleg ut at eg skulle male inngangsdøra i går. Og i singlet shirt og strømpebukse satte eg i gang. Var ut for å skru av dørtrykkerten; og høyrde ein nabo rope... Ai... Hadde jo nesten ikkje klær! :I Han lurte på om eg hadde problemer med døra... ;) Hi-hi! Eg var rask inn igjen! Men ellers har eg klær når eg er ute! I alle fall nesten alltid... Vakre bilder, og vakre horn.

Dei beste kramar,
og ynskjer for ei vakker helg i Skåne!

Elin.

Anonym sa...

Döda djurskallar på väggen, näe ! jag tror inte de gillar att var en trofé med halsband, utan vill återgå till naturens cykel.../här är en till som trasslar in sig i ord, men jag är säker på att du vet vad jag menar :-)

Anette

Anci sa...

Du är underbar ! Du skriver så klokt och har tankar som jag känner igen. Du får mig att skratta också (delen om smycken och horn...)!
Jag hoppas att din helg blir fylld av kärlek, min vän

Kram till dig
Anci