Just do it!

Just do it!

söndag 28 februari 2010

Hej alla mina finfina!

Nu orkar jag inte pausa längre..:)
..fast det har varit några sköna dagar, absolut! Vi var iväg en liten sväng. tänkte åka till Göteborg, men vi satte det på listan att göra, och inväntar våren, som jag har bestämt börjar imorgon! Japp, då vet ni det..:)
Vi tog en sväng i närområdet istället och lyxade oss en sväng i Ystad.
Och Ystad alltså, mmm...jag är bara så kär i denna vackra lilla stad. Precis lagom stort för alla mina små intressen, så nu letar jag förstås hus, som alltid när jag mått bra nånstans..:))) På vägen hem körde vi en liten loppissväng på Österlän och det var så kul, för intresserad som jag är, föll det sig naturligt att börja prata med ägarna och ge komplimanger. Vilket resulterade i massa prat och glimtar in i okända människors liv. Sååå intressant och återigen tänker jag, kan de så kan jag! Ja, det kan minsann vara lika inspirerande, mysigt och närande, fast det bara är närturism.
Inte skadade det heller, att vi bodde i Wallandersviten med Mankell på väggen som höll ett öga på oss..:)

Sen ja, är ju alla våra gamla fönster hemma nu, så i sommar blir det förhoppningsvis veranda här ute..:) Vi fick tag på femton gamla spröjsade fönster i olika storlekar och en UNDERBAR dubbeldörr, på Blocket. Och vet ni, wow, så lycklig jag är..:) -
-Fast just nu har jag dock lite ångest, för nu har mängden av dem hamnat härinne! Jopp, det är som vanligt, mitt hjärta slutade nämligen inte bulta förrän det blev så. Jag menar, såna skönheter är värda något bättre än garaget, eller?! Och eftersom vårt hus har blivit bestulit på sina ögon nångång på sjuttitalet, var det sånt nöje att leka och återskapa lite inifrån.
Så nu, har jag spröjsade fönstergardiner, i nästan hela mitt hem..:) Och vaddå, jag menar, det blev så bra! Och nån kanske tycker att man kan få för mycket av spröjs...men inte jag. Nejdå, känns som att bo i ett växthus, och jag bara myser som en orkidé...*thi,hi*
Men alltså, lite ångest, för jag vill ju ha det så, alltid!
Vi får väl se..:))

Lite fönsterblickar till er nu och ännu mera nästa gång...

denna lilla sak föll jag för, sååå vacker!
Och den trevliga äldre herren som ägde loppisen blev eld och lågor och berättade för mig att han var fotograf, och att denna sak användes för att bestämma exponeringstiden vid framkallning. Han berättade vidare att han fortfarande använde en sådan emellanåt.
ROLIGT..:))

och på den bor nu Jisses..;)
tillsammans med lite medicinflaskor jag också hittade,
framför..
.
två av mina fönster!
Satte lite gardin längst ner som insynsskydd.
denna hittade jag också hos den äldre herren.
Så nu har en liten gammal rakspegel..:)

och en svart bricka kom flygande emot mig på ett annat ställe,
gillar att den är oval och väl märkt av tidens tand
...*mums*och så en glimt...
mot mitt nya...
köksfönster..:)

Och nu är det bra med ivrighet..;)

Puss och kram och himla massa varma tankar till er alla underbara!
Så ses vi snart igen...

18 kommentarer:

Millas hem sa...

Underbart vackert Guá!! Jag blir alldeles matt! Låter som om ni hade det superhärligt!

Kraaam

LOPPISLIV sa...

Godkväll Gua! En sån härlig helg ni haft, Ystad besöker vi om somrarna och visst är det en ljuvlig stad, precis lagom stor och med små smala slingriga gator med gatsten. Har du inte besökt kyrkan mitt på torget gör det nästa gång. En andlig upplevelse vill jag lova, såååå vacker gammal kyrka. Ljuvliga bilder från ditt vackra hem, underbara fönster du hittat, vilken skatt. Kraaaam Paula

Vita Falkens Lantliv sa...

Fantastiskt vackert!! Håller nog med dig att man inte kan få för mycket av spröjs;)
Ha det gott!
Kram Susanne

Vintage House sa...

hej vännen,
låter som en mysig helg skönt att unna sig lite och och sedan få besöka österlen:)
Härliga fynd du hittade och ska bli så kul att se alla fönster och dörrar..
Har en liten utlottning hoppas du vill vara med
kram
sandra

Norregård sa...

Ahhhhh, Gùa......
Skönt att det inte blev något längre uppehåll;o)
Vackra Österlen med alla underbara loppisar, var där och loppade för ett par år sen;o) Vilka fiiiiiina saker du hittat, de söker sig liksom till dig!!! Till ditt vackra hem!! Och dina fönster i fönstren är vackra som attan!!
Och den bästa gör som vanligt det bästa av det enkla!!
Välkommen in till mig och ta dig ett litet bad;o) Om du har lust!!
Tack för inspirationen!!!!!!
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

tinemor sa...

Åh, jeg bare elsker ditt hjem!
Det er så vakkert/underbart!!!
Kram

Mäster Henrik sa...

Välkommen tillbaka!!
Önskar dig en fin start på veckan
:)
Magnus

Marie - Systrarna sa...

Å så mysigt! Har alldeles för långt till Österlen känner jag, har inte varit där på flera år. Dina bilder är breathtaking som vanligt!
Stor kram/Marie

gittan sa...

Du är ju bara helt otrolig! Vilka fynd du gjort och du ser precis hur sakerna ska användas för att komma till sin rätt. Rakspegeln får mig nästan, men bara nästan, att vilja lägga dit min farfars gamla rakkniv. Må väl / varma kramar gittan

jag hålelr med om att våren den börjar imorgon =)

Den där Marie sa...

Ja, visst är det mysigt i Ystad! Och vilka fina fönster du har hittat!! Spröjs får man aldrig för mycket av ;) Kram från Jonna ♥

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, då får jag sätta upp Ystad på önske-resmålslistan då..... Det är alltid mysigt med nya ställen som man kan besöka i Sverige. Har ju min bror boendes där i trakterna också så då blir det ju mycket bra på en gång.
Vilken lyckans helg ni haft och vilka saker du hittat. Själv håller jag på i lokalen och det är väldigt rörigt både där och i lägenheten nu, men du vet att det blir ju så bra det här så då kan ju inte "röran" bli som smolk i bägaren. Nej, det KOMMER ju att bli bra. Lite tålamod bara....
Ha en fin vecka min inspirationskälla *ler*
Kram kram Mia

Drömmen om ett hus på landet sa...

Har bott hela livet 2 mil vä om Ystad... flyttade för snart fyra år sen till novä hörnet istället.. ser nästan samma ut samma stl och ändå är Ystad trevligare, med äldre byggnader roligare affärer... suck man är aldrig nöjd. Oj så fina fönster du fått tag på avis=S

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!! Sååå vackert, så fint med spröjsade fönster..ohhh..du har så fint så man ryser !!!
Du måste nog leta efter fler fönster nu till verandan !!
Kraaam Anette

mysiga heestrand sa...

Hej Gua!
Man behöver inte åka så långt för att få inspiration. Österlen låter så härligt i mina ögon. Jag har varit där också för flera år sedan, får nog ta mig en tur snart. Ystad är en härlig stad.
Vilket vackert hem du har, jag gillar också spröjs. Du har så god smak i mina ögon.
Kram Marita i Heestrand

hagagården sa...

Men så underbart fint,helt otroligt.
Kram
ninni

Vida sa...

Vilka bilder Vilken känsla Vilken lycka...
Förstår din glädje...så himla vackert, och spröjs kan man aldrig få för mycket av....

Åker vår o höst på österlenrunda med vänner - och även som du
har man inte mycket plats kvar i bilden på hemfärden...hehe
(du missade väl inte min väns butik Levande hem vid kyrkan)

Tusen tack att du delar med dej till oss....

puss i pannan
Vida

Börjelundskan sa...

Ååååååhh, vaaaaad fint du har gjort med alla grejer som du fyndade,.....man riktigt ser att alla sakerna mojsar och boar in sig hos dig,....dom har ju äntligen hittat HEM!!

Vilken härlig helg du har haft,....hade kunnat offra mitt hår för att få göra den resan Österlen,(fast bara lite *fniss*).

Fönstrerna var helt underbara, tänk vad några spröjsade fönster kan göra för ett människohjärta, hihi.

Ha en inspirerande Guávecka, väntar på nya upptåg,....love it!!

Kram Cin

Sussi sa...

Ahhh! Vilket fynd! Femton gamla spröjsade fönster plus en dubbeldörr! Förstår att du har pirr i magen!
Jag instämmer, våren börjar IDAG! Så det så!
Ha en bra början på veckan!
Sussi