Just do it!

Just do it!

måndag 22 februari 2010

Om inte jag bloggat...

hade jag inte blivit förunnat dessa skönheter...
som både värmer mitt hjärta och mina handleder...
och roar min romantiska ådra.
Tusen TACK Lena..!

Jag hade inte heller suttit och njutit av...

denna fantastiska choklad/lakritskaka,
toppad med grädde och hallonkräm...
bakad av underbara Anna,
och intagen i hennes sällskap, vilket förstås
höjde stämningen till ett evigt söndagsminne.
Tusen TACK min vän..!

Jag hade heller aldrig...
-tagit bilder,
-skrivit texter,
-gjort reportage,
eller hittat vägen till mig själv,
utan
DIG.
...som just nu läser dessa rader.


Tusen tack kära DU..!

Största kramen min till dig och en önskan om en varm, vårig vecka..:)


34 kommentarer:

Millygarden sa...

Mums så gott det låter med lakritkaka! vill du dela med dig av receptet vore jag jätteglad! Har aldrig provat kaka med lakrits i.
kram Marina

lottens vita och gröna sa...

då säger jag tack själv, du fina!
fantastika kvinna du är som skriver så härligt och ger oss bilder som poesi!
lena är en gooooooo vän till mig me, hon kommer hit till mig och gus och fikar...har med sig beställda pulsvärmare, fniss! och en pippitröja till gustav.
anna hoppas jag att jag snart träffar, hon var en av mina första nära bloggisar! glaaaaaaaaaaa är jag ännu att vi äntligen träffas, pippi möter pippi känslan liksom, hoppas såååååååååå att du nån gång vill komma och göra stockholmo osäker med denna pippilotten!!!
varmastekramen lotten

lottens vita och gröna sa...

då säger jag tack själv, du fina!
fantastika kvinna du är som skriver så härligt och ger oss bilder som poesi!
lena är en gooooooo vän till mig me, hon kommer hit till mig och gus och fikar...har med sig beställda pulsvärmare, fniss! och en pippitröja till gustav.
anna hoppas jag att jag snart träffar, hon var en av mina första nära bloggisar! glaaaaaaaaaaa är jag ännu att vi äntligen träffas, pippi möter pippi känslan liksom, hoppas såååååååååå att du nån gång vill komma och göra stockholmo osäker med denna pippilotten!!!
varmastekramen lotten

♥ Pia... sa...

Så läckra bilder..nja kanske inte kakan då:)..lakrits är nog ingen stor favorit hos mej ..iofs så har jag aldrig ätit det heller..handledsvärmarna varväödigt vackra..
ja bloggvärlden förundrar mej nästan varje dag..har gjort ett otroligt lyft i mitt liv..dessa tre år..
alla vackra bloggbilder och underfundiga.....roliga härliga och lärorika det finns hur mycket som hlst att hämta i blogglandia ..för mej och för alla andra..
ha en skön kväll och tack alla dina vakra och inspirerande bilder..
kram..Pia

lottens vita och gröna sa...

det gäller att vara riktigt tydligt, fniss sååå de dubbla får stå kvar, pöss!!!

Unknown sa...

sooooo lovely!!!! sweetly greatings, Bettina

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Kan inte se mej mätt på dina vackra bilder. Tack för att du delar med dej. Varje gång jag kikar in hos dej blir jag lika inspirerad och nöjd när jag går igen.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Stina sa...

Så mysigt och fint.:-) Stina

Stine sa...

Åh, du er så flink til å blogge også, så det må du bare fortsette med :) Alltid vakre bilder her inne hos deg, og moro at det alltid er fra ditt eget hjem. Selv har jeg ikke så mye å ta bilde av, så det blir litt inspirasjon i ny og ne hos meg.

Ha en kjempefin uke!

Stine

annashusidingtuna sa...

Jag är också glad att du bloggar för du ger så mycket inspiration hela tiden med dina fina inlägg!!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis vännen så fin vinst. Dom kommer och passa så bra på dig, du blir jättefin till vårens fester. Och tack till dig som alltid har så vackra foton och kloka texter.
Goa kramen till dig Gúa
AnnaMaria

Vita hjärtan sa...

Vi som smyger in här och läser varenda inlägg du skriver är inte hälften så underbara som du.....tack för att du delar med dig av dig själv och ditt hem och din inspiration...!!

Stor kram Annemari

Hem och Harmoni Marie sa...

Stort tack själv... din blogg är alltid värt ett besök och jag njuter varje gång!

Ha en fin vecka, kram Marie

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Vilka vackra pulsvärmare. Kladdkaka med lakrits hörs gott ut.
âr det möjligt att få ditt recept?
Ha en fin vecka.
Mvh Harriet Madame B

Gypsy Purple sa...

Lovely!!!!!

Lisas torp sa...

Åh, så härligt, med både pulsvärmare (romantiska till tusen) en god kaka i en god bloggarväns närvaro - vad kan man bera begära!
Tack själv, rara du!
Kram
Lisa

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
åh åh åh!!

Du fotar ljuvligt !!Högklassiga foton. !!

Jag har nästan bara legat i soffan sen jag kom hem. jo , jag skottade frma brevlådan och lagade lite mat..
Sen så har jag bara slappat. Att köra långt på så dåliga vägar och sånt väder tar på krafterna..
men i mitt hjärta så värmer minnet av att ha träffat dig och din underbarafamilj. Saknar er redan. Hälsa mannen. Så fantastiskt att få nybakade sconen till frukost. Han är en pärla din man. Det ska bli roligt den dagen när ni kommer till oss. Kul att vi alla får träffas..
Kakan ser så mumsig ut, nu blev jag sugen.Min Joel ska baka en kaka nu. Det får stilla mitt sötbegär..
Stor kram Anna..
Ps. Tack för er enorma gästfrihet..

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh så gott de såg ut, lakritskaka.. Och sååå fina bilder.. Jag har också haft turen att få dessa goa vackra pulsvärmarna, i en mindre storlek.. Såå underbara..
Kraaam Linda

Viola sa...

.....och vi hade aldrig fått uppleva all inspiration som du sprider omkring dig...du är min största inspirationskälla i Blogglandias värld,


KRAMAR

My Lovely Things sa...

Jo, förresten..
jag blev super inspirerad av att vara hos dig.. Mendans jag körde och kunde tänka på annat när vägen var hyffsad, så tänkte jag på hur jag skulle kunna möblera om vardagsrummet. Nu ska bara snön bort så att jag kan ta in den stora skänken som var med i ladan på Julreportaget..'
Du inspirerar till tusen med ditt härliga generösa sprudlande sätt!
Kram Anna

Vida sa...

- jag är en av dem som just har hittat till dej och din underbara blogg. Är så lycklig då jag ser allt i ditt arkiv som jag inte har läst ännu...herregud här ska jag stilla läsa o njuta...

- det är ingen ordning på vädret sen John Pohlman slutade rapportera i TV men jag tror att nästa vecka kommer vi att känna doften av smält snö :-))
Kram kram
Vida

Conny - Frøken Klara sa...

Hej, tusind tak for de skønneste billeder. Du har den fineste blog, som jeg kan cykle rundt i hele dagen næsten. *))

Vintage House sa...

Hej kära du,
Anna berättade om den kakan, låter lika ljuvlig som bilden är härlig:)
du är bara för söt:) hoppas att jag kan träffa dig någon dag, skulle vara så underbart kul!
kram
sandra

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara bilder! Harmoniska och vackra.
Agneta!

Anci sa...

Tack detsamma !! Det är många och mycket som jag aldrig hade träffat eller sett annars. Inspirationen, vänligheten och glädjen är underbar !

Kram till dig
Anci

blomsterboden i skanör marie sa...

Tack själv, du ger så mycket inspiration och härlig läsning;)
kan man få receptet på kakan det lät spännande med latrits och choklad.

Kramkram marie

Annas skattkammare sa...

Visst blir man glad av allt som bloggandet ger en- underbara handledsskydd och kakan ser väldans mumsig ut!
Kram /Anna

gamla skolan sa...

Så vackert du skriver Guá´! Som alltid ! Det är en före dig som ev är intresserad av provdockan . Hon skall lämna besked . Jag hör av mig igen ! Varm kram ! / Susanne den gamla skolan

Den där Marie sa...

Vilken fantastiskt mysig blogg du har! Vilka härliga, inspirerande bilder!! Det värmer i hjärtat. Självklart vill jag följa din blogg! Kram från Jonna ♥

linnea-maria sa...

Tack själv Gua! Utan dig hade jag varit en inspirationskälla fattigare. Ha en fin dag /linnea-maria

Pysselpalatset sa...

Hej Guá, Vilken röta.... som man säger på söder i sthlm.... För om inte allt det du skriver hänt Dig då hade inte jag haft ynnesten att få följa din blogg... och den ska Du veta, förgyller mina morgontimmar... kram Jeanette o chokladkaka och lakris.. två favoriter i sammma "Hur är det möjligt" ler

Norregård sa...

Vad vore blogglandia utan dig Gùa;o) Dina texter och dina bilder ger mig lyckorus varje gång.....
Även om vi ibland får oss en tankeställare av dina allvarligare texter. Du bjuder alltid på något särskilt, och ger så mycket av dig själv!! Du är bäst så är det bara!!
Ha en underbar dag;o)

Kram Kram Malin

C. Tvillingmamma sa...

Så fint inlägg,va glad man blir!

Tack för att du delar med dig!

Anonym sa...

Åhhhhhh!

Jag bara stönar, suckar och låter. Vilka bilder du har tagit. Helt otroligt vackert. Får jag låna bilderna?

Lena tänker : Hrm! ÄR det verkligen JAG som har gjort de där fina sakerna?

Såå roligt att se dem med dina ögon. Jag tror verkligen de passar just dig.

Sedan vill jag bara säga att de gånger som du pratat om att ev sluta blogga så har mitt hjärta börjat gråta. vill inte, vill inte, vill inte att du ska sluta blogga. Min själ blir lugn av att kika in hos dig och du har blivit ett behov hos mig :)

Älskar inlägget ovan. Tänk att faktiskt har jag gjort likadant som du gjort. Trott att jag vunnit fast det egentligen kanske är så att många gånger är det jag som blivit lurad, trots att jag inte är blondin :))))

Goaste kramen
Lena