Just do it!

Just do it!

måndag 1 februari 2010

Hej alla mina fina!

Och så var det måndag igen...*lovely*
Jag gillar måndagar och har alltid gjort. Även om fredagen kanske är min favorit, så är måndag veckans första dag och jag fylls alltid av någon förväntan, ni vet, nya dagar att fylla med nya tag liksom. Ja, jag gillar det! Sen att det är februari gör inte saker sämre..:) Och snön håller sig kvar och det gillar jag också!
Ja, jissus så positiv jag är idag, fast min planerade dejt uteblev igår..:) Ni kommer ihåg den nya kärleken på Blocket, som jag skulle hämta hem. Jag skuttade ur sängen igår morse, eftersom jag är så morgonpigg numera, in i duschen, för att sen fort som attans skakade liv i mannen.
-Nu åker vi!
Och jag kan gott säga att han inte alls är lika entusiastisk över denna min nyfunna kärlek.
Men det gör inget. Jag lockade med nya frallor, för mera behövs inte nu för tiden för att få igång honom på morgonen..:)
Sen tittade jag äntligen ut...och nej, det var bara att ringa och lämna återbud. För inte ger jag mig iväg i snön på en timmes bilfärd om jag inte måste.
Så han blir min nästa helg i stället.
Brun och fin ifrån början av nittonhundratalet! Visst klingar det ljuvligt?!?

Men eftersom jag var så pigg då började det klia i göra om generna, och jag kan bara säga att, snart kan jag verkligen inte hitta på flera hörnor med mina prylar. Det känns som gränsen är nådd...*scary*
Men lite små ändring fick det bli och numera bor sängen i köket/matrummet. Konstigt!
NEj, så var det ju förr i tiden, då drängarna sov där. Och jag har ju trots allt tre drängar, så jag finner det alldeles utmärkt. För stunden i alla fall...:)

-Ja, man har verkligen inte roligare än man gör sig...


Puss i rymden till er alla mina små solar!
Tusen tack för alla besök och varma ord,
som smälter mitt hjärta gång på gång.

TACK!

Och skulle du mot förmodan tvivla på att du har det gott,
läs HÄR
Och se så rik du är!

Jag såg intervjun med föräldrarna hos Malou,
och jag kan bara inte förstå hur man klarar denna sorg,
utan bitterhet.
-Det blev för mig dagens örfil, och påminnelse om att jag
har fortfarande mycket kvar att lära i denna märkliga skola, livet.

Största kramen till dig min fina...

20 kommentarer:

Alba Linea sa...

lovely, looks soooo cosy! best wishes. ;0)

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hej i kvällsmörkret!

Blir lika glad,inspirerad och full av energi varje gång jag besöker din fina blogg med dessa gudomliga bilder, måste säga att din smak på möbler textil och andra vackra ting är som handen i handsken för mig =).
Sakta men säkert försöker jag ta mig in i den gamla slitna och vita världen, och om ett år kanske även jag börjar bli nöjd här hemma hmm.. blir man nånsin de? =) Ska bli kul nu till våren att ta sig ut i den blivande grönskan och få lite vårkänslor =)

Trevlig kväll
Kraaam
//Susanna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej älskade bloggvän!

Nu blev jag alldeles varm i magen igen. Som alltid när jag tittar in hos dig och njuter. Dina bilder är ögon godis och dina ord som balsam för själen.
Jag tyckte jag hade det värst nu när vår kollapsade igen för sjätteelfte gången. Men jag hade fel. Det finns de som lider mer. Tack för den påminnelsen!

Men lite mer värme utomhus skulle inte skada. Jag dööööör snart av längtan efter sommaren...

Finaste kramen till dig

Viveka

Vintage House sa...

nu är jag vekligen nyfiken kan tänka mig att det är en ljuvlig möbel. Ska bli så kul att se. Tack söta för all inspiration det kliar oxå i mina göra om gener. ska bara fixa till lite väggar först en varm varm kram till dig sandra

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag säger bara UNDERBART!!!!!!!
Kram Susanne

Unknown sa...

Hej!
Du har så fint att man storknar!!
Kram Anna

Anci sa...

Hej !
Du har rätt i att man inte har roligare än man gör sig :)
Och jag är sååå nyfiken på din nya möbel.

Kram
Anci

Skatan sa...

Hej frun!

Underbara bilder att titta och titta om än en gång på!

Måndagsentusiasmen sprider sig ända till norr. Tack för det. Jag behövde lite mental hjälp ;)

Anna Panna

Ljuva Drömmar sa...

Vad underbart vacker du har det hemma och fotona är helt ljuvliga. Önskar att det såg ut så hos mig, det är väl bara att börla ändra. Det lilla "bordet" hade jag gärna haft, så fint.

Det måste kännas skönt att känna så en måndagsmorgon, jag brukar inte göra det...

Kika gärna in hos mig och ta chansen att vinna en sjal in min utlottning,

Hoppas resten av veckan börjar lika bra som dagen gjorde, kram Maria!

cat sa...

Vilka härliga, stämningsfulla bilder. Så avkopplande att titta på, ska bli spännande att se ditt nya fynd.
Önskar dig en bra vecka, Catarina.

Annas skattkammare sa...

Så mycket fint du visar! Alltid tänkvärda ord och trevlig läsning från dig!
Kram /Anna

Norregård sa...

Gùa!!!
Åhhh, ska jag behöva vänta en vecka till för att se ditt fynd, tänkte jag...och tyckte synd om mig själv tills jag hade läst om dessa stackars föräldrar..
Barn får inte gå bort före sina mammor och pappor, så otroligt sorgligt.....
Tur att jag kan trösta mig med dina underbara bilder!!!!

Största kramen till dig;o) Malin

Millygarden sa...

Så fint Gua som alltid!
hur gör du för att få till den beiga nyansen på bilderna?
Ja du det är nog lika bra att jag missade Malou i morse för jag är så himmla blödig och mår pyton när stackars människor ska behöva genomlida nått så fruktansvärt.


kram Marina

Kallholmen sa...

Dina bilder och det du skriver är alltid så vackert och tänkvärt.
Tack, kram caro.

Unknown sa...

Tack Gua för att du visar så vackra bilder som inspirerar och ger själen harmoni.
Du har blivit en mycket duktig fotograf.

Sen är det ju alltid bra att bli påmind om att vi trots allt har det underbart bra här i livet.

Tänk bara en så enkel sak som att man har en säng man tar förgivit att få sova i varje natt.

Sååååå tack för att du skriver och ger oss lite eftertanke.
För visst är väl livet underligt men på samma gång härligt.

Nyfiken på ditt nya Blocket fynd.

Kramisar Jeanette

Camilla sa...

Hej i den vackra vintern!

Du har så otroligt fint hemma hos dig! Jag blir helt lyrisk!

Kram Camilla

Inspiration i vitt sa...

Ååå vad påhittig och fantasirik du är Goa, JAG ÄLSKAR DET.
Det är underbaret när allt inte är förutsägbart, det är du bäst på att inte vara.
Jag såg oxå pogrammet och jag var på jobbet då tillsammans med en massa patienter men kunde inte hålla mina tårar tillbaka utan de trillade hejdlöst. För mig är det en gåta hur människor kan klara att gå vidare.
Kramar i massor/Ingela.

Summerfield sa...

skøn blog!

-Lene

www.summerfieldhome.blogspot.com

jade sa...

I love your blog - everything is sooooo beautiful and soo romantic!!!

Have a wonderful evening, Jade

Marie sa...

Hej raring!

Får aldrig nog av bilder från ditt vackra hem, jag hoppas att du verkligen förstår hur mycket du inspirerar mig och många andra!
Nyfiken på din nya kärlek, slår vad om att det är något som kommer ge mig hjärtklappning. Som ditt postskåp, suck!

Ja du, tänk så otroligt bra man har det och vad tacksam man ska vara! Tänk vad en del människor måste gå igenom, hur klarar det av det?

Kram till dig!
Marie