Just do it!

Just do it!

måndag 8 februari 2010

Iver...


Japp, idag känner jag iver..:)

Tycker just denna måndag att livet fullkomligt leker!
Och det tycker jag är helt lovely.
Mycket som händer, mycket roligt..i allt och allt!

Kanske inte så märkvärdiga saker, men oerhört värdefulla, för den hållplats jag just nu står på i livet.

Jag berättar mera om det en annan dag, vill först var helsäker.
Men om du orkar hålla en tumme eller två åt mig, så är jag evigt tacksam..:)

Som inte det vore nog, vann jag inne hos Lena, den mest fantastiska av skapelser.
Hon är sååå duktig och jag är sååå stolt och glad för denna vackra varma gåva!...*Tusen Tack min kära vän*
Ja, det var bara detta jag behövde dela med mig av,
för det är bara så gott att
känna så här..:)
-Att ta ut glädjen i förskott känns bra.
För vem vet, jag kanske får ta ut den två gånger..;)

Och så lite bilder...
Satte ett halvt bord mellan fönstren i sovrummet,
och eftersom jag vill ha gardiner härinne,
gjorde jag på följande sätt...


Här vill jag att det ska vara lugnt, så det får inte vara för mycket prylar.
Men jag "duttar" till det lite med svart..:)


Puss och kram till er alla mina fina!
Ha den bästa veckan...

40 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Så smart du har gjort med gardinerna!Blev toppen fint!!!!
Lycka till med det du hemlighåller för oss...
Kram Anna

. sa...

Oerhört vackert, precis som vanligt. Ser att du ändrat stil lite. Passar bra, tycker jag! Kram Camilla

Vintage House sa...

Då håller jag båda tummarna för dig. Superläcker idé med gardinen:) själv har det inte varit en rolig måndag allt har gått fel.. men imorgon är en annan dag ska bara ta mig igenom denna en stor kram till dig sandra

Unknown sa...

Självklart håller jag tummarna för din hemlis.
Tyckte du löste det bra med gardinerna i sovrummet, har det liknande med två fönster bredbid varandra så jag ska prova här hemma.
Du har en sån fin blogg, det är alltid lika kul när du kommer med nya inlägg.
//Camilla

Whatever Is Lovely sa...

Oh My Goodness! It's all so Beautiful!! Love that gorgeous half table! Love All of it!!


Big Hugs ~ Teresa

Unknown sa...

Super vacker lösning!
Det blev bara så fint.

Kul idé som säkert många av oss kommer att låna av dig.

Lovar att jag håller bägge mina tummar till dig så att det hemlighetsfulla slår in.

Grattis till att Du vann Lenas underbara skapelser!
Väcker ha begär!

Dom kommer att bli så fina på dig.
Precis din stil.

Ha det gott!
Kramisar Jeanette

Anonym sa...

Hej!

Och lycka till med hemligheten.
Snyggt arrangemang med gardinen.

Med varma hälsningar Eva S.

♥ Pia... sa...

Ja måste säga att du duttar till det väldigt vacker:)..och håller tummarna för något spänande åja de kan jag väl..kul..ha de gött..
kram..Pia

Viveka i Bläckhornet sa...

Log för mig själv när jag såg ditt gardin arrangemang :) du är ju fenomenal på att hitta idee´r i allt. Sååååå fint!

Såg din nya kärlek i förra inlägget också. Förstår att hjärtat klappar extra där :)

Kram Viveka

Viveka i Bläckhornet sa...

Ps... glömde säga att jag håller alla tummar och tår, fast jag inte vet vad det gäller.

Kram...igen

Viveka

Jacqueline @ HOME sa...

So nice to hear you bubbly and happy, Gua.
Your bedroom looks wonderful and, I like the dark brown letter R and the patterned upholstery. I sometimes think it makes a room even more fabulous when there is a lot of white.
Thumbs up to you Gua !! XXXX

Elin | Draumesidene sa...

Eventyrleg...

E.

gittan sa...

Så finurligt gjort, det blev jätteläckert! Jag håller båda tummarna och hoppas att det går din väg / kram gittan

Änglarnas hus sa...

Jag tänkte just rofyllt innan du skrev det..såå snyggt och en riktigt häftig lösning på gardinen!!

ha det bäst!!

Kramis Sanne..

Norregård sa...

Gùa, jag håller ALLA tummar, fingrar och tår som går att hålla för dig...Jag blir så nyfiken;o)
Så fina bilder...Alltid hos dig!!
Det bästa till dig!!

Kram Kram Malin

Rummet för välbefinnande sa...

GRATTIS - var inne hos Lena också såg jag att du hade vunnit de ljuvliga handledsvärmarna. Åhh vilken lycka alltså. Nu ska jag ta och hålla tummarna ska du se - vad härligt att det är mycket bra på gång! Det är det ju här också förstår du. Jag är alldeles så där pirrigt förväntansfull nu och det är en sån go känsla.
Ha det fint och njut i glädjen - det ska man göra!
Kram Mia

blomsterboden i skanör marie sa...

Så roligt att höra att det händer massa skoj i ditt liv för tillfället, spännande att höra vad det är när tiden är mogen=)
Smart gjort med gardinerna, blev jätte bra. Som vanligt.
Kramkram Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men herregud så vackert och fiffigt med gardinerna! Så vackra möbler och ting! Ja ett helt underbart och ljuvligt sovrum... that´s it!!

Håller hååårt i bägge tummarna vännen =)

KRAM Anita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackert du draperat gardinen, det tyckte jag var lovely. Och jag såg att du vann hos Lena Kristina, grattis gumman. Och jag håller gärna tummarna för dig det vet du.
Goa kramen
AnnaMaria

Kris sa...

Fint med gardinerna!
Det ser rofyllt ut i ert sovrum :)
Håller tummarna, hoppas du lyckas med det du håller på med, vad det nu e....jag e nyfiken!!! ;)
Kram
Kristina

Viola sa...

Låter som du har något riktigt spännande på g..häller alla tummar som jag har..och ett underbart rofyllt sovrum..

Här händer det något nu varje dag i gårdsbutiken, härligt att se det växa fram, äntligen går min dröm i uppfyllelse..att jag utökar min butik med denna,

Ha en fin tisdag, KRAM

Sigga sa...

ja hérna hér Gudmund hvað er alltaf gamana að sjá allt þetta fína fína sem þú ert að gera kona. ÉG með hálfmálað baðherbergi síðan í fyrra :) Sé að þú ert að spá og spekulera eitthvað gaman......næ þér kannski yfir hvítvínsglasi bráðum og forvitnast:D
knús og kossar my friend og dreifðu þeim svo á Tóta, Daníel og Hilmi

Dessie sa...

Vackert och harmoniskt som vanligt. Mycket smart att hänga gardinen så där. Du är full av ideér, och jag får så mycket inspiration av dina bilder!
Kram Dessie

Millas hem sa...

Superfint Guá med lite svarta detaljer!
Lycka till med det som gör dig lycklig!

Kram Camilla

inga Heiddal sa...

wow flottur stóllinn í síðustu færslu!!!!! eins og 4125 ára...

Jes/Vita villa vila sa...

Hej rara Gúa,

Länge sedan jag besökte din vackra blogg nu! Härligt att få läsa i kapp! Ert hem är underbart!

Stor kram Jes ♥

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Underbara bilder, det e ju så fint med alla rostiga bokstäver..'

Hoppas veckan fortsätter lika bra

MVH Madde

Ainosofia sa...

Här är ett skönt att få åka söker inspiration i sig:)

Tack <3

LantlivsAnette sa...

Åhhhh puss till dig min söta vän...tack för den fina kommentaren !!!
Jag hoppas att boken ska föra mig ut på nya äventyr !!!!
Jag tänker inte stå och vika herrkläder i 20 år till...never ever...
Sååå vackert, sagolikt som vanligt här inne hos dig..mmmm..man njuter..
Ha det så bra vännen
Kraaaam Anette

Unknown sa...

... for your nice Blog i will give you a small sweetly Present...

please go on my Blog...

best regards, Bettina

Madame Petite sa...

Jag måste bara få uttrycka min stora beundran...

...dra mig baklänges, din blogg är underbarast av underbaraste! Du trollbinder totalt med din härliga skriverier, tankar, bilder och ljuvliga fantasi!

Jag höll på att tvätta, städa, fixade och donade här hemma och tog bara en liten paus... tittade in till dig för att jag lagt upp dig på listan i all hast här om dagen... såg fina bilder och ville hitta tillbaka. Satte mig ner nu och tog mig tid att faktiskt läsa och inte bara stirra på bilderna denna gången... och ja, vad ska jag säga... jag kan sitta här resten av kvällen och veckan... och städet, tvätten och allt annat jag höll på med kan vi ta en annan gång.

Du uttrycker dig makalöst härligt... vilken läsning! Ja så mycket inspiration har jag då aldrig fått någonsin... vare sig på någon blogg, i någon tidning eller i någon butik...

Det här är inget bubbel babbel, detta är allvarligt... jag är helt nockad!

Hittar bara ett ord som kan beskriva känslan du gett mig...

MAGI!

Kram från Jenny

Anonym sa...

Pluttan!

Din bonspresent blir klar i morgon, då vill jag skicka paket till Skåne.

Du måste maila mig :)

Kramen

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad roligt att höra att livet leker och du har mycket roligt på gång! Och visst, jag ska hålla tummarna för dig! Blir riktigt nyfiken nu...
Smart lösning att ha gardinerna på det där sättet!
Ha en bra fortsättning på veckan!

Rosor och Spetsar sa...

Så rofyllt och vackert du har i ditt sovrum, underbart hur du arrangerat gardinerna, gav liv och rörelse åt väggen.
Ha en fortsatt bra vecka
Annelie

Annas skattkammare sa...

Så fint du gör! Blir nyfiken på vad som hänt, och lovar att hålla en tumme för dig!
Kram /Anna

Unknown sa...

This is my first visit to your amazing blog and I am just loving EVERYTHING!!! WOW! It's all so very beautiful!!! Love your style...

:) T

Anna sa...

Hej vännen!

Mycket vackert! Kanonfin idé med gardinen:) Önskar jag hade större sovrum så jag kunde inreda lite mer där...

Åh, den där gamla fåtöljen är helt ljuvlig! Me like:)

Jadå, jag håller tummarna för dig!Ska bli spännande att få veta mer...

Kram
:)Anna

Trädgårdsdrömmar sa...

Jag vill bara säga att jag önskar dig lycka till med allt....hoppas att det är nått riktigt härligt som du önskat länge!!! Jag vill bara säga att jag tycker att du har den blogg som tilltalar mig mest av alla bloggar i hela världen!!!! inom alla kategorier.
Du är den mest talangfulla inrednings stylist jag sett. Hoppas att du får kredit för allt vackert du visat oss. LYCKA TILL!!!
Goooo girl!!!!!
Kram Carina

Kristin Ketilsdottir sa...

Alltaf svo flottar myndirnar þínar glæsilegt heimili!!

Unknown sa...

Hej,
Du har en väldigt fin blogg och en hel del vacker inredning på den! Det skulle vara roligt om du kom med i den nya inrednings samlingsbloggen Vitt, Lantligt & Romantiskt. Där kan man både ge och få inspiration. Dessutom får din blogg mera synlighet. Klicka in på: http://vlrinredning.blogspot.com.

Ha en bra dag!
Vitt, Lantligt & Romantiskt