Just do it!

Just do it!

lördag 13 februari 2010

Hej mina söta vänner!

I dag bloggar jag för att jag är sååå uttråkad!
Japp, det är sant. Inte att jag förväntar mig att ni bryr er, utan bara för att jag vill uttrycka det..:)
Helt plötsligt i morse blev jag så trött på vintern. Det var fastklistrat på insidan av mina ögonlock när jag vaknade, och varje gång jag blinkar påminns jag om det. Usch, så trist!
Undrar hur jag kan få bort det?!?
Har försökt stirra mig blind på olika vackra bilder på nätet, men det funkar inte! Mannen tycker jag ska titta på honom, men inte ens det verkar fungera.;)...Utan det känns som att sinnet är sammankopplat med ögonlockens insida och att de tillsammans har bestämt sig för att nu är det nog. Och istället för att jag inte bryr mig, och ler mot livet, så är jag så himla trött och uppgiven på nåt vis.
Men, men, det går nog över när våren väl kommer.

Och inte har jag väl något att klaga på, tack och lov. Det är bara en sån dag då jag tycker allmänt synd om mig själv. Men så tänker jag på Anna Lindhs och Bo Holmbergs söner, som är bara alldeles för unga för att ha upplevt all denna förlust. Och jag landar i nuet, och en tacksamhet för denna fantastiska vinter infinner sig...

Lite bilder, av dålig kvalité, från mitt vårpyntade köksfönster...


Puss...

22 kommentarer:

gittan sa...

Kär Gúa, jag vet precis hur du känner. Jag är nämligen också där.. både idag.. och igår.. och jag måste hitta en väg ut! Mitt sätt att lösa det är att köpa en resa, men inte till värmen, bara till en plats där det inte finns snö!!! Får väl se hur bra jag lyckas, det ser inte helt lätt ut det heller nämligen. "Soffpotatis" blir det ikväll och med massor av godis och lättja. Kan man bota tristess på andra sätt? Nä, skulle inte tro det =) Men snart återvänder ljuset och färgerna ch då glömmer vi tristessen och vaknar till fulla av liv igen - längtar! Tills dess hoppas jag du orkar hålla ut!
Massa kramar gittan

Norregård sa...

Gùa!!
Det kan inte bli trist i din vackra värld!!
Titta inte ut....njuuuuut av allt vackert du har hemma;o)
Tänd en massa ljus, ta en pläd och gräv ner dig i soffan!!

Din nya header är sååååååå fin!!
Allt blir vackert i dina kärleksfulla händer.....
Det bästa tll den bästa;o)

Kram Kram Malin

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
I'm sure that it's the weather that's making you feel like this.
I'm sure that you will snap out of it once Spring is here.
Hope that you will find your enthusiasm soon.
Try to have a wonderful weekend, XXXX

My Lovely Things sa...

Gummmsan, jag är uttråkad med!! Blä..Jag vill bli frisk!
Men vet du!! Jag är faktiskt bättre, jag börjar känna att energin kommer tillbaks!!
Jag ska snart slänga mig ner i soffan och äta "tröst" godis!!Hi hi!!
Jag längtar så, snart är jag hos er om en vecka och en dag sitter jag i er soffa!! Kram elikram Anna

DustyLu sa...

Gorgeous! I Love it so pretty and serene !~lulu

Millas hem sa...

Vit fräsch tv!
Vi håller på att leta tv, har fortfarande "tjockisen"!
Den funkar ju! =)

Er var ju himla fin!

Kraaaam till dig Guá!

Vida sa...

- stopp, stopp inte ska du väl deppa när den vita snön bra blir kvar en 5-6 veckor till....
-nu är det tid att börja planera och plantera fröer till rabatten....
-städa ut i skåp o garderober och sälja vidare på tradera....
-ta tåget till Köpenhamn och fönstershoppa och fika - minst en gång varannan vecka....;))
-sy en småblommig sommarklänning...

varma goa vårvindskramar
Vida

Dessie sa...

Ja visst ser det trist ut med tv:n.. det skulle jag vilja ha en massa olika lösningar och ideér för.. hur man får tv:n att smälta in i rummet. Men tyvärr, hur jag än försöker så stör den lixom där den står. Har funderat på att bygga in den.. får väl se när jag funderat klart! Ja lite D-vitamin börjar vi nog alla behöva nu så att mörkret inte känns så jobbigt. Önskar dig en härlig alla hjärtans dag iallafall och hoppas att solen skiner på dig i morgon.
Kram Dessie

Mitt Stugliv sa...

Hej Guá!
Kan verkligen hålla med. Jag är en älskare av vårt vackra vita vinterland men har också kännt att nu får det vara nog. Jag vill ha vååååår,
Men så faller det lite fin snö så där vackert i Skåneland igen och juag bara ryser i kroppen igen.
Din lilla kupa som står i ditt "nya" föndter känner jag igen, har enlika dan som jag ibland använder till ostkupa.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Vintage House sa...

hej hej,
tittar snabbt in och önskar dig en mysig alla hjärtans dag.
ta hand om dig
kram
sandra

Ljuva Drömmar sa...

Visst börjar man bli lite trött på snön men jag har hellre det än regn vilket det brukar vara hos mig såhär års...
Det hade ju inte skadat med massa sköna solstrålar som värmde upp och tog bort snön med härligt droppande!
Det är illa när vi har mer snö än vad de har på OS...

Men nu ska vi tänka positivt och glädjas åt att våren iaf ligger framför oss, det kunde varit värre och varit höst nu ;).

Hoppas du ni får en skön alla hjärtans dag imorn, kramar Maria!

Anonym sa...

Hej i februarikvällen!

Kände ungefär som du tidigt i morse. Sängen var så där väldigt skön som den kan vara ibland men det tyckte inte Otto som krävde sin morgonsväng med matte.
Nåväl, efter promenad, the och dusch så bar det iväg till vackra Väderstad kyrka och dop av två små sötnosar till bebisar. Snöiga vintervägar och att få döpa små barn då är livet gott.
Hann dessutom in på loppisen en sväng och fyndade några trevliga gamla burkar.

med varma hälsningar från Eva S.

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig

vilket kök ni har =) underbart...

nog böjar man känna att krafterna tryter allt, när det kommer bara mera snö, men men ...våren är här snart.

önskar dig o de dina en underbar alla hjärtans dag imorn. Kram Pirre

Anci sa...

Jag känner också igen känslan. Det är inte roligt att vara där,men både glädjen och våren kommer till dig snart igen. Jag lovar !!

Stor kram med en önskan att din dag blir extra kärleksfull :)

Kram
Anci

Weisser Traum sa...

oh hallo das mit der frühlingsmüde glaub mir geht vorbei. aber wenn ich deine lieben und lustigen komentare lese geht mir das herz auf. und erst deine fotos supper supper schön. dein blog ist bezaubernd. wünsche dir einen wunderschönen valentinstag. grüässli daniela. schau doch mal in meinen blog....grins

Unknown sa...

Deine Fensterdeko ist einfach wunderschön!
Happy Valentins, Bine

Gårdsromantik sa...

Visst är det så ibland - läste också om Anna och Bo och tänkte på deras barn...

Hoppas solen gett dig lite mer energi idag!

Annars kan du kika in till mig - jag har en tävling på gång - rosor och shabby chic!

Ha en underbar
♥ alla hjärtans dag ♥!
Kram Maud

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga gulliga vän, ja tänk hur det är i livet, upp och ner, fram och tillbaks, på och av, trött och pigg ock alla andra skillnader.
Det är inte alltid lätt att följa med i denna berg och dalbana men alldeles alldeles nödvändig, säkert livsnödvändigt.

Vilken tur Goa att det alltid kommer en ny dag och att den kan innehålla något härligt, oväntat eller bara en härlig dag.

Snart är vi att i de varma soliga dagarna och du kan sätta dig på din fantastiska uteplats med en kopp kaffe och njuta av fågelkvittret hihi.
Ha en hjärtlig dag och kramar i massor till dig / Ingela.

[ c o y o t e ] sa...

`Känner detsamma här.. Men, vad har man för val.. Bara å hålla ut.. Jag har redan tagit semester påskhelgen och påsklovet för DÅ tror jag att den härliga våren är här! Att tänka på det är MIN morot som driver fram mina dagar..

Ha en skön dag!
Kram Mia (Brukar titta in här titt som tätt)

Sussi / Sussinghurst sa...

Du må ud og spadsere, gå og gå og komme hjem i den dejlige varme, spise lidt godt brød og drikke en varm kop te og drømmekigge lidt i rejsebrochurer. Håber at du snart bliver glad igen. Tak for alle dine smukke billeder, som ihvertfald gør mig glad.

Lilla huset på prärien sa...

HAPPY VALENTINES Gúa! Idag skiner solen lite i alla fall. Ska försöka ta mig ut med hunden för att fånga några av de värdefulla strålarna :)

♥♥♥ JENNY ♥♥♥

Rut och Signe sa...

Ibland tar det tvärstopp i humöret och tråkigt väder påverkar också mitt humör. Idag har jag röjt i min butik och då blir jag istället på toppenhumör och glad för det är så kul att vara där och fixa till det. Ha en bättre vecka! marie