Just do it!

Just do it!

tisdag 23 februari 2010

För några veckor sen...

T: -Gúa, jag tycker det är dags att ta in pianot!
J:-jaha!? Vrider på mig ganska så besvärat.
T: -Jo, men det är så fint.
J:-Ja, visst är det fint. Men alltså var ska vi ställa det? Nej, jag tycker det blir för mycket. Vi har inte plats för mera prylar, eller?
T:- Nej, det är sant, men du kan ju börja sälja av lite prylar kanske!

Nu blev det jobbigt! Kände mig riktigt besvärad och en rodnad intog ansiktet och hjärnan vurpade av bara tanken. Jag vill inte vara utan mina prylar, vilket ni förstås förstår.:)
J: -Ja, men vi tar det sen...

Tiden går...

J:- Thorir, jag vill måla postskåpet!
T:-NEJ!
J:- Va, ramlar nästan bakåt av detta bestämda nej, varför inte?! Det har ju varit brunt i ett år, och nu är jag trött på murret.
T:- Ja, men ställ in nåt annat då! Skåpet rör du inte!
J.-Men sluta! Det blir jättefint! (Nu är jag sur dessutom. Vad ska han bry sig om det!?!)
Ja, men...
T:- End of discussion Gúa!

Biter mig i tummen en stund och surfar frenetiskt, hamnar in på den underbara bloggen Love your homes
och när jag scrollar ner i ren frustration, hittar jag en fantastisk bild på hennes vackra...piano, som räddar min besvärliga situation!

-Vet du vad Thorir, jag tycker faktiskt vi ska ta in pianot. Vad säger du?!
T:- Ja, du vet att jag så gärna vill det!
J:- Ja, men alltså, om det ska bli bra och inte för överfullt liksom, är det ganska viktigt att måla postskåpet. Ja, eller så kan vi ju förstås sälja det! Håller andan så fort jag släppt det sista ordet! -För du har alldeles rätt, det är viktigt att ta in pianot.
Ler inombords, eftersom jag redan vet att jag har segrat, då han vänder sig flinande om med följande svar...
- Du är otrolig! Alltså tror du inte jag fattar...
J:- Vaddå?!?
T:- Hallo, vi har varit ihop i hundra år. Tror du inte att jag vet att nu har du hittat nån fin bild på piano, så nu går det bra att ta in det och då kan du få din vilja igenom med postskåpet!
Jag harklar mig, helt förvånad, men beredd att ta en riktig fight, när han fortsätter...
- Men visst, vi målar postskåpet och tar in pianot. Och precis när den varma segerrysningen glider nerför min ryggrad, fortsätter han...
-Men känn ingen seger i det kära du, för vad om detta också var min plan..?!


En tanke som aldrig hade fallit mig in!

Och visst är det bara så underbart att kunna bli överraskat i vardagen av nån man levt med i hundra år..:))) Och fortfarande vara nöjda och glada, även när det bara gäller postskåp och piano...

Och så bara lite bilder från en plats jag längtar till...
Puss och kram o massa varma tankar
...till er alla mina fina!

18 kommentarer:

gittan sa...

Kvinnlig list känner man ju väl till "ler", men manlig list.... var kom den ifrån "skrattar" Jaja, nu fick ni ju som ni ville båda. MEN jag måste hålla med T, det är synd att måla postskåpet. Det är så otroligt vackert som det är och med alla vita ljus och spetsar du stoppat in däri... SKulle du mot förmodan ångra dig och vilja sälja det behöver du bara lämna ett meddelande till mig så är det sålt =D Ha en fortsatt fin eftermiddag / kram gittan

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men, du är ju bara för härlig.........
Det är ju så det är. Och visst är det väl helt underbart när man går segrande båda två.

Funderar på om vi skulle ta fram almanackan du och jag...... Just för att få till det hela vore det inte fel med en liten planering tror jag. För att frångå mitt ostrukturerade leverne för en gångs skull *ler*

Tisdagskramar till dig min vän!

Mäster Henrik sa...

:)

Viveka på Humlebacken sa...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!

Kristin sa...

Hahahaha!!!!!!!
Kvinnans list övergår mannens förstånd heter det ju... antar att du har en man som är förståndigare än de flesta :)
Det blir säkert jättefint med pianot!
//Kristin

Rut och Signe sa...

Oj, jag ler inombords över detta inlägg. Så underbart med våra kontraster som man och kvinna! Jättehärligt inlägg. Marie

Vida sa...

- snacka om att livet är som ett schackspel - det gäller att tänka ut vad man vill ha ut av det och vilka drag man behöver göra för att ta sig dit....hehe

- klart du ska ta in pianot:)))

Kram
Vida

mysiga heestrand sa...

Det är underbart det du berättar.
Tänk vilket spel det är hela tiden även om man varit gift i hundra år.
Kram och ha en fortsatt fin vecka
Marita i Heestrand

rosenskära sa...

Gúa min Gúa! Vilka bilder du visar oss idag, är det så vackert på din ö?! Ett helt fält med blommande lupiner, mer försommar blir det inte.

Småler när jag läser om ert givande och tagande och tänker på min lilla mamma som i femton års tid låtsas som att hon inte begriper sig på microvågsugnen, den får pappa sköta. En dag frågade jag henne varför. "Jo," svarade hon - "jag lagar mat, städar, tvättar och stryker, nog fasen ska väl han kunna ta ansvar för micron? Klart jag kan lära mig det, men jag vill inte"

Det är väl det många realtioner handlar om - kompromisser och vardagslösningar...;)

Kramar
Lena

Vintage House sa...

hej söta du,
vilken underbar diskussion:)
jag vill oxå ha ett piano men var ska det få plats...
vilken färg blir pottskåpet???
kram i massor
sandra

Ljuva Drömmar sa...

Började läsa och med ett leende på mina läppar kände jag din seger närma sig, tänkte att den där Gúa hon kan hon. Några meningar till och jag inser att mannen din han är inte heller så dum...;)
Verkar som ni båda gick segrande ur detta.

Hoppas det blir bra när det blir klart.

Underbara bilder du visar, dit skulle jag gärna vilja åka!

Lycka till i nästa "fight", kramar Maria!

inga Heiddal sa...

o.m.g Kladdkakan í síðustu færslu ... var búin að gleyma henni..mmm... ég baka hana sko um helgina... Og í nýjusu færslunni haahahha... þið eruð ótrúleg hlakka Hlakka samt til að sjá !!! og flotar myndir af Erinni og sys... knús í hús

. sa...

Haha, ja, du, ibland tror man att man är så smart...Genomskådad av en man. Pinsamt, va?*fniss* Hade gärna sett en bild på det där postskåpet, vad det nu är för nåt...Ha det gott/Camilla

Pysselpalatset sa...

Ha ha han hade inte bara en räv bakom örat... utan en hel djurpark... Men du har rätt det är ju ett tagande och givande...
ha nu en bra onsdag... kramar jeanette

Anci sa...

Jag uppskattar att vi får följa din väg i diskussionen :D
Det blev ju bra till slut. Och vackert är jag säker på att det blir hursomhelst !!

Jag förstår din längtan till den platsen du visar oss !

Stor kram
Anci

Vintage och Morrhår sa...

Ha ha, ni är underbara. Ni är verkligen varandras true loves... Säkert en efterkonstuktion från Thorir, för vi vet ju att det alltid är kvinnan som gör det slutgiltiga valet oavsett om det gäller partners eller whatever... But don´t tell Thorir that! Det är lugnast när de tror att det är deras idéer..... Kram!

Norregård sa...

Gùa, det måste göra ont i hjärteroten efter detta underbara
ställe!!!!????
Så fina bilder!!

Vad bra att Ni segrade båda två!!!
Vill se när du målat....
Det bästa till den bästa!!!!

Kram Kram Malin

Luiza sa...

Jag brast i skratt , då jag läste er konversation om pianot! Jag känner igen den så väl!!! Speciellt när maken påstår att jag sett något i en blogg, som jag tidigare inte velat ha =D, men som jag nu föreslår att vi ska skaffa!!!

Underbart, att bli överraskad , så som du blev, då du trodde du segrat.

Ha nu en trevlig kväll, och hoppas det blir bra med Er skatt!

Kramen/
Luiza