Just do it!

Just do it!

lördag 20 februari 2010

lördagslek...

Hej igen mina kärakära!

Idag är det vår!
Jo, men alltså förstå mig rätt, det syns inte men det doftar vår! Och fåglarna kvittrar och kråkorna kraxar som aldrig förr och jag tycker det låter som änglasång..:) Så det måste vara vår, eller ja, typ, jag har bestämt det, just nu..:)
Ja, ja, hur eller hur, så kom min kreativa sida fram denna lördag och jag har lekt lite i ett sovrum. Pyjamasarna på hela dagen, så det är absolut inget snusk, utan bara ändring! En vårändring har jag valt att kalla det, för det var så dags nu och jag har, som för det mesta, använt mig av samma saker, vilket i sig är en tillfredsställelse, faktiskt! För det är så lätt att gå ut och shoppa bara för man vill ändra eller är uttråkad = farligt, farligt!
Så mitt råd denna lördag är...
"skit i shopping hela tiden och flytta istället på de saker ni redan har"!
Vilket ni kanske redan gör...*hoppas*, för jag är säker på att ni har massa skatter, och det är bara att sätta dem i ett annat sammanhang. Det behöver inte ens vara nåt märkvärdigt, (se följande bilder) utan så fort man bara ändrar platser så strömmar energin och nya idéer föds och allting känns mycket lättare och roligare...Till och med snön..;))
-och på köpet uppstår en euforisk shoppinglycka, ni vet, när man blir så där varm i kroppen och ivrig i sinnet över ett nytt fynd. Japp, just så känns det, tycker jag, och dessutom alldeles, alldeles gratis..:))

Och nu ska jag sluta vara präktig och dela med mig av dagens sovrumsorgie. En lååång sådan dessutom, (som vanligt, hoppas du orkar..:)...och ganska så vit. Ett medvetet val, eftersom jag snart tänker plocka in lite pastellfärger, som ytterligare ska få symbolisera den tid som snart är här...*LOVELY*


Japp, nu är det slut..:)
Om du vill se hur det såg ut innan, klicka HÄR.

Och imorgon kommer söta Anna och hälsar på mig...*lääängtar*
...och då tänkte jag att hon skulle få provsova härinne..:)

Puss och kram och massa kärlek till er alla mina underbara!

35 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste pyjamasfixare!!

Det blev hur fint som helst..och så billigt det är att bara flytta runt!..

jag är också som mest kreativ i pyjamasen...Ibland dyker det upp en förvånad gäst framåt tretiden..men vad gör det?..

Din gäst kommer med all säkerhet att sova som en prinsessa!!

Ha det bäst!! :)

Kramis Sanne.

blomsterboden i skanör marie sa...

Alltid lika fint, vad du än tar dig för så känns det så mysigt och varmt, underbart helt emkelt=)
Ha en toppen mysig kväll, här blir det melodifestival för hela slanten.

Kramkram marie

♥ Pia... sa...

Hihi..oj vilken fart på dej ..:)..jag ääääääälskar dina bilder..blir så glad när jag får sitta och bara titta och suga in allt du gjort..och drömma förstås..ha en fortsatt skön lördag..kram..Pia

Anna sa...

Hej vännen!

Vilket ljuvligt vackert sovrum! En njutning för både öga och själ. Lyckliga den som får sova där:)

Kramis

:)Anna

Jacqueline @ HOME sa...

Oh Gua,
I just LOVE this bedroom of yours, whatever you do with it. It's one of my favourite rooms in the world of blogs ! I adore the bed, love the bedlinen, the shutter, the pictures,the internal window, crown, everything.
Gorgeous, Gua. XXXX

Norregård sa...

Lyckliga vän till dig som får sova i din vackra säng!!!!!!!!!!!!
Lika inspirernade som vanligt, och visst är det mysigt att plocka omkring sina pinaler i pyjamasen;o)
Skulle gärna dricka vin skavföttes med dig, du duktiga;o)
Det bästa till den bästa!!!!
Jag blir tokglad för din kommentar...

Kram Kram Malin

LOPPISLIV sa...

Hej raraste Gua! Tusen tack för din gulliga kommentar, så himla glad jag blev över den. Här har du en annan som går runt halva dagen och fixar och donar i pyjamas , mysdagar då man blir som allra mest kreativ :-)

Ohhh Sååå fint i ditt sovrum, ljust och fräscht. Så gör jag också, ändrar och flyttar på det jag redan har och vips ser det nytt ut, härligt!! Ser att du har en exakt likadan spisskydd i svart metall, sån har jag nyligen inköpt...är så happy, den är bara sååå fin :-) Så roligt att se en här hos dig också, gör mig lite extra glad...

Hälsa Anna den rara lyckosten som får sova i ditt vackra hem :-) Nähe, nu ska vi äta pizza här hemma, nu tjatar de på mig att jag ska gå bort från datorn...lika bra att lyda..hihi

Stor kram /Paula

Ainosofia sa...

Häxan och underbara bilder.

Tack för ditt foto nöje;)

Dessa är nog ögongodis.

Rosor och Spetsar sa...

Underbara rofyllda bilder som alltid när jag tittar in hos dig.
Lycklig den som får vila där.
Inspirerande. Tack
Vårlängtanskramar
Annelie

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fint...jag dööör !!
Vilken vacker säng, och brasskärmen..jaa allt..Anna kommer att känna sig som en Drottning !!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Marie - Systrarna sa...

Oj så fint! Återigen tror jag att du tar första priset i bästa blogginlägget idag! Kram/Marie

Anonym sa...

Vilka underbara bilder :O)
Kram Nina

Bitte sa...

Att titta in här är alltid som att hamna i en behaglig dröm... :-).

Det låter mysigt att gå i pyjamas hela dan, det skulle jag själv inte ha något emot!

Kramar
Beatrice

Unknown sa...

Hejsan vännen,

som alltid lika vackra fina bilder.

Klart att Anna kommer att sova så sött så sött.
Ge henne en stor kram från mig.

Bär det av till Köpenhamn och loppis eller???

Ha en underbar dag tillsammans
Kramisar Jeanette

Vintage House sa...

Hej hej,
hörde av Anna att hos skulle till dig:) och vilken underbar sovplast hon kommer att få.
Själv har jag hållt på att flytta om för fullt. Blir inte riktigt nöjd men det kommer nog..
ha en mysig dag imorgon och hälsa Anna!
kram sandra

mostermia sa...

Otroligt fina bilder och saker,man blir så inspirerad!

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert Gùa! Takk for at du deler!
Klem Elin.

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej gumman!

Ha, ha...ja man började ju undra lite när du skrev att du lekt i sovrummet ;)...

Gillar såååå dina ord om att man inte måste shoppa för att förnya. Tänk så mycket man kan ändra med det man har! Gott att bli påmind om det!

Ljuvliga bilder du tagit och du kan verkligen konsten att få till det så där ljuvlig!

Lyllos Anna som ska komma till er imorgon!
Hoppas vi får möjlighet att träffas snart igen också!

KRAAAAM raring!
Carina

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Soooo beautiful!! Love it all,glad I found you! All the best,Chrissy

Anci sa...

Så vackert och så sant ! Visst kan man fynda hemma också.
Jag hittar saker som jag har glömt att jag har och då blir jag glad :)

Ha en skön söndag !

Kram
Anci

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Guá!

Nu har jag skrollat upp och ner i minst fem minuter o njutit av dina fantastiska sovrumsbilder. Kan bara inte se mej mätt på dom. Det är som vanligt ett fröjd för öga och själ o kika in hos dej.
Njutbart är ordet.

KramKram
Lotta

hagagården sa...

Men så underbart fint!!!! som vanligt.
kram
ninni

ciasbutik sa...

Tänk att få sova där!

Ha en bra dag,
Cia

gittan sa...

Underbart!

Visst var det vår igår, plusgrader och snön den töade undan ganska bra (även om det fylldes på igen framåt kvällen)

Hoppas bi får en härlig dag tillsammans / kram

Amelie sa...

Jag blir lika imponerad varje gång jag går in på din blogg (vilket är väldigt ofta) Du kan skapa som ingen annan och allt det fångar du i otroligt fina bilder!
Jag vill bara tacka för en hejdundrande inspirerande blogg!
TACK!
mvh/ Amelie

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Guávännen!

Härliga, lagom mycket saker bilder du visar oss...
Som vanligt blir jag full av glädle och inspiration av att titta in till dig. :)
Visst är det vår i luften, det kände jag med igår när lille Bolt och jag var ute och strosade i snövädret...

Ha det gott och många kramar till dig.
Malin

Unknown sa...

Såå vackert, måste bara fråga hur får du så bruna kort. Kanske en dum fråga men blir glad om du berättar hur du gör. Redigerar du korten kanske i något redigerarprogram...?
Kram anna

Villa König sa...

Hej,
everything looks really fantastic. In this room you can only have wonderful dreams.

Hugs
Yvonne

Magdalena sa...

...så ljuvligt...som alltid hos dig!
kram
magdalena/Color Sepia

Vida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vida sa...

- you take my breath away......

Underbara bilder - nu har jag scrollat upp och ner i flera minuter och upptäcker nya saker hela tiden i bilderna :) :) :)

Sitter en stund till och samlar lyckovitaminer

Kram kram Vida

Rummet för välbefinnande sa...

Gulle dej säger jag bara......
Känner ju själv att jag landat och hittat ett inre lugn som är så skönt, så skönt..... Men, det var som om dina ord liksom bara förankrade allt lite extra. Vi pratar ju samma språk, så jag sätter så oerhört stort värde på dig förstår du. Du är min ledstjärna och förebild och det finns väl inget hellre jag önskar mig, än att vi ska få träffas i sommar. Säger det högt också så blir önskningen lite mer kraftfull *ler stort*

Puss på dig min vän och tack för att du är en del i mitt liv.

Mia

Annas skattkammare sa...

Så fint du visar!
Kram /Anna

Millygarden sa...

Så härligt det låtet att gosa runt i pyjamasen full av kreativitet. Så fint det blev.

Kram Marina

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack