Just do it!

Just do it!

fredag 5 februari 2010

Nyanser...



Hej alla fina!

Nu har jag gjort nåt som jag inte gjort sen jag började blogga, för snart två år sen, gått genom alla inlägg.
Ja, det var konstigt, faktiskt! Ibland så funderar jag om det var jag som verkligen skrev detta!
Och bilderna måste jag ju säga har blivit bättre..:)
Men framför allt, och det som spelar störst roll, mitt inre.
Jag tänkte ibland när jag läste..."men lilla gumman, var det så illa"! Och ja, det var det.
Ett värdefullt verktyg för mig faktiskt, eftersom jag idag tycker livet leker och en balans är uppnådd. Varje dag tackar jag för det. Inte minst er, som stöttat mig. TACK!
Jag tycker också att det märks i mina bilder och inredning. Jag var sårbar och skör och ganska så svart inuti, och då blev allting utanför vitt. Det gav mig ro och var kravlöst. Detaljer av färg störde min tanke och min läkning. Eller ja, jag tror att det var så, för det mesta som kom i min väg blev vitt!
Men som ni ser nu, så börjar jag kaxa till mig..:)
Vitt kommer förbli min färg. Men idag kan jag inte tänka mig det utan detaljer. Precis så som livet är. Man tar vara på detaljerna som gör helheten. Och där är jag nu och allting bara pekar uppåt...

Tusen tack alla mina kära för att ni tagit del av min resa!...Som jag tänker fortsätta med, en tid till i alla fall, och dela med mig av mitt sätt att se på livets berg och dalbana...

Och här kommer mitt största bildinlägg någonsin, från samma rum dessutom, plockade från olika perioder under två års tid.
Jag som inte tycker jag ändrar sååå mycket, blev lite full i skratt, när jag satte ihop dagens bilder..:) Kanske inte så stora ändringar och mycket samma saker, men ändå annorlunda.
En del i mitt livs nyanser...

Och just nu är det så...

Ja, ingen större risk för stagnation i alla fall..:)

Den bästa helgen önskar jag dig!

Största kramen...

38 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Så många fina bilder. Jag kan inte se så stor skillnad. Du har det så vackert.
Kram och ha en skön helg
Marita i Heestrand

Vintage House sa...

Hej söta Goá,
Vad underbart att du mår bättre och att livet känns skönt att leva. Jag har ett ordspråk som jag bara älskar " Livet är ett mysterium som ska levas, inte ett problem som ska lösas" passar så bra för mig.
Jag tycker du har ett fantastiskt hem och älskar ditt öga för detaljer:) Det är härligt med nyanser..
Nu får du njuta och ha en mysig fredag massor av kramar sandra

Mejrams! sa...

Vilken härlig bildkvalkad du bjuder på. Visst är det så att man glömmer hur man hade det "förr" och då är ju bloggen jättebra. I den andra bilden under din text har du ett bord som jag gillar, det ser litet grönt ut. Om du får för dig att du vill sälja så är nog jag spekulant. Ha en skön helg!/Kram Merja (lämnar inte så ofta spår efter mig men följer din härliga blogg)

Unknown sa...

Hej!
Så mycket fint du bjuder på, det har hållt sig fint under åren. Hur får du tag på allt fint? Är det loppisar eller åker ni utomlands och köper in??
Kram Anna

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hei.
Wow!!! Jeg blir helt betatt av dine bilder, så utrolig vakkert.
Takk for at du deler alt dette vakre med oss.
Ha en riktig fin helg.
Mvh Harriet

Magdalena sa...

...vet du Gúa, jag är så glad att jag har hittat dig bland oceaner av bloggfolket...att jag kan följa din vardag,at jag kan se alla dessa vackra ting du bjuder på och läsa dina kravlösa texter...
Tack kära Gúa!
Kram
Magdalena

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej snygging!

Det finns inget bättre om man tappat inspirationen än att kika in hos dig bästa vän. Du har nog det vackraste hem jag någonsin skådat! Varje gång upptäcker jag nya saker och ändra-om andan vaknar till liv!
Människa du har ju så fint så jag tror jag döööööör :O

Nån gång i mitt liv hoppas jag att vi tar en tripp till skånelandet och får möjlighet att träffa dig :)

Nu önskar jag dig en alldeles ljuvlig helg med mycket kärlek

kraaaaam Viveka

pysseltanten sa...

Ååååh vilka härliga bilder...=))
O visst ändrar man om...o du har ju YTORNA att göra det på...
Heelt underbart att se din bildkavalkad...
Ha nu en härlig fredag, kära du...
Kraaaamizar Git

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart !
Ha en fin helg !
Lottan

gittan sa...

Alla bilder visar ju ett helt underbart hem! Jag som älskar brunt tyckte (såklart) att de bilder med bruna inslag var oemotståndiga. Stärsta kramen till dig och hopp om en finfin helg / gittan

Älfgärdet sa...

Milde himmel vad vackert du ALLTID får till det. Gillar ALLA varianter. MYCKET!

Ticking and Toile sa...

Hej,
Bilderna är verkligen vacker. Varje på sitt eget sätt. Jag tror att min favorit är den med den turkosa fönsterluckor. Bara teeniest pop av färg. Ditt hem ser absolut fantastiskt. Älskar varje tum av det!

Shellagh

Anonym sa...

Underbara bilder. Härligt att höra att du mår bättre och att du njuter av livet.

Jag ska njuta ett lite tag till av dina vacktra bilder.

Kram annica

Viveka på Humlebacken sa...

hahaha, du är galen! Detta skulle ju kunna vara 15 olika hem.. och allt under 2 år... knasluva!
Ha en underbar helg!
kram

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert... vakkert... Takk for at vi fekk besøke deg i dag! Så godt å lese om at du har funne styrke!

God kram frå Elin :)

Tulipa sa...

hej!
Jag läser här och jag är så glad att du delar med dig! Att vi får ta del...

Tänk vad roligt det är med bloggen som dokumentation av alla ens inredningsidèer och förändringar! Och visst är det lätt att konstatera att man utvecklas och förändras! Jag ser det helt klart i min egen blogg också och det känns bra, man ser att man går framåt.

Som en dröm att få titta på bilderna. Du inspirerar mig så mycket! Och dina tankar och funderingar är värt mycket.
Jag är glad så länge du vill fortsätta!!! Så länge som möjligt....

Hoppas du får en skön helg!

Varmaste kramen Mariette

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken härlig nostaligtripp det blev. Kommer så väl ihåg när du hade målat jalusidörrarna gröna.......
Ett är då säkert och det är att du är makalös på inredning och att få själ i det hela. Mmmmmmm, det är så underbart, så underbart. Du slår Ipren-mannen med hästlängder kan jag säga. Finns väl ingen som kan döva värk och smärta som du. För när man ser dina bilder, läser dina texter så bara mår man bra helt enkelt.
Vilken härlig reflektion du gjort på det där med helvitt och sedan inslag av färger. Hm, då får du mig att tänka till lite också plockar jag genast till mig det positiva i det hela eftersom jag själv blandat in lite avbräck i det vita. Då kanske jag också har hittat mig själv lite mer *ler*
Stor kram till dig och ha en riktigt fin helg!
(Ja, nästan så helgen hann ta slut också innan du läst färdigt allt detta........)
Mia

Unknown sa...

Verkligen andlöst vacker!
Trevlig helg kram Elsa

Dessie sa...

Så FINA bilder. Du har verkligen ett underbart hem. Hoppas att du får en trevlig helg med nära och kära.
Kram Dessie

Synnøve. sa...

Vackert.
Kramen och go helg.

Callian, Antikt & Brocante sa...

Tack för de fina bilderna och all inspiration de ger....
Jag gillar speciellt den andra bilden där du har ett lite mörkare bord framför soffan. Det är fint med allt vitt, men det måste finnas kontraster för att man ska se hur fint det är....precis som i livet....

kram
Sussi

Änglarnas hus sa...

Wow!! Jag bara njuter..vet inte vad som var finast..massor av olika varianter ljusa lätta möbleringar varvat med tyngre, mörkare..kanske speglar de ditt inre humör!
tack för att du delar med dig!!

Kram Sanne!!

Ainosofia sa...

Hello, incredibly wonderful pictures. Probably illusory dream;)

♥ Pia... sa...

Blir stum:) Goá ..vad du kan konsten att förändra..men du, var gör du av alla möblena när du förändrar..ser en massa nya möbler på bilderna ..hela tiden..sånt där gillar jag..men jag kan inte göra så i mitt lilla hus, förändra så mycket och just det, finns inget förråd till att förvara ALLT i..hihi..sitter och beundrar allt förundrad över hur någon kan få till det såå vackert..gillar din stil enormt, fast den växlar..min stil kan jag nog kalla katastof..men som sagt det är min stil..en salig blandning..skönt att du mår bättre, önskar dej en skön och trevlig helg
kram...Pia

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Your home just looks perfecion. I love every photograph and there is hardly any difference to the pictures of two years ago to todays.
I am so looking forward to your posts over the next two years and more because they are always so beautiful.
Have a wondeerful weekend, Gua. XXXX

Anci sa...

Hej !
Den ena bilden är vackrare än den andra eller jag ska kanske säga: alla är underbara ! Det är så kul att se att du förändrar, utvecklar och förskönar. Det är så livet är och kanske ska vara...

Ha en mysig helg

Stora kramen till dig
Anci

DustyLu sa...

love your blog glad i found it off to browse! ~lulu

Unknown sa...

Hejsan
ville bara säga att vilket fint hem du har och vilka fina bilder du tar.
Gillade speciellt bilden där schackbrädet står i förgrunden.
Ha en fortsatt trevlig helg.
//Camilla

Unknown sa...

Hej du goa Gúa,

Ja visst har du gjort en lång resa både en inre och en yttre.
Det är inte de stora förändringarna som måste till får att vi skall känna oss hela.
Ett litet steg eller att ett enda föremål byter plats gör så mycket.

För oss som beundrar allt du gör i ditt hem, ja för oss är allt så vackert. Men jag kan förstå att du själv ser en stor skillnad.

Grattis!!!!! Det är ju svårt att komma dit där du nu är.

Jag är så lycklig över att ha funnit dig och din sida att följa och inspireras av.
Vet att det finns hopp även för mig.

Sköt om dig snart kommer våren och vår lilla utflykt.

Ha det bara bäst!
Kramisar Jeanette
PS Jag vill fortfarande ha din styling hjälp här hemma!!!!!

Norregård sa...

Hej Goa Gùa!!
Jag njuuuuuuuuuuter av varje bild!!
Så otroligt vackra pinaler du har;o)
Det vackraste av vackra;o)
Inrett med själ och hjärta!!
Ha det Allra Bäst!!

Kram Kram Malin

Monica sa...

Hej !!!!!!
Otroligt vackert !!!
Men det allra bästa är som du har det nu,tycker du fått en fin balans där och det är ju faktiskt som du säger,många gånger speglar vårt inre, det vi omger oss med.
Kul att du reser i medvind nu !!!
Att kliva in i dina bilder är alltid som att göra en resa....en resa i tid eler kanske i en värld utan tid.Ingen gör detta så bra som du.
Tack !!
Ha en trevlig helg,
Kram,
Monica

hemtrevnad marie sa...

Å, så vackert på alla bilder,ja du tänk vad man ändrar om...fast man knappt märker det själv ...är precis likadan!!:)
Jag bara älskar din bild med det svarta bordet och de gröna jalusierna, sååå snyggt!!
kraaam

Annas skattkammare sa...

Oj vad du ändrat om genom åren! Och alla bilder var lika fina! Oj vad jag inspireras av dig- tack! Och tack för att du delar med dig- jag själv känner mig också ganska tom inuti emellanåt..
Kram /Anna

katarina sa...

Hej lilla gumman!

Oj så mycket fina bilder från ett o samma rum. Tänk att det kan se så olika ut ändå!

Vad härligt o höra att det svarta inuti försvunnit och att livet leker...;)
Ha en mysig lördagskväll!
Kram Katarina

n o r d i n g å r d e n sa...

Du bor så vackert att man dånar! Det slår en, hur har hon tid, kraft, pengar, sinne för allt detta vackra för det är ju som i en saga tame sjutton! Bland de vackraste hemmen jag sett och vilket fint reportage du hade gjort i Vackre Hjem, sååå fint!!! Vinterhälsningar fr Nordingården

Kristin Ketilsdottir sa...

Sæl Gúa, Það er alltaf jafngaman að kíkja inn á síðuna þína hún er meiriháttar flott ...!!!

Bitte sa...

Så många vackra bilder du visar, både de "gamla" och de nya! Visst är livet en berg- och dalbana och det återspeglar sig såklart i ens hem. Hos mig blir det ofta väldigt rörigt när jag inte mår bra och det är kanske en återspegling av röran inuti :-).

Många kramar
Beatrice

Unknown sa...

Could you tell be where you found the couch bed? The pic has a star hanging in the window behind it.