Just do it!

Just do it!

onsdag 21 maj 2008

Allt möjligt dag...

I dag har jag haft en rolig dag...
den började med klippning och sen åkte vi till Lund och jag skulle bara köpa en T-shirt till min ena son. Vilket jag gjorde, men...sen sa mannen min..."Jag tycker att du ska köpa något till mors dag!! Han hann inte mera än släppa ordet så hade jag försvunnit...och inom loppet av tre minuter hade jag hittat en gudomlig vit långkjol, och två tunikor/kort klänning...och mannen betalat!!!
Det var väl ganska effektivt?! Tänk om jag fick femton minuter att samla på mig!!!
Men det fick jag inte..:(
Fast lite "desperat fyrtioårs" kräm, fick följa med hem också, det såg jag till att hinna med!
Ja, man slutar väl aldrig försöka. Fast jag borde förstås börja med att sluta RÖKA...Hate it!!! Tänk vilket slöseri, med allting liksom! Först betalar jag massa pengar för giftet och sen köper jag dyra krämer och betalar för dem!
Jag kunde lika gärna slänga pengarna för hela alltet! Men...denna donna förstränger det och beundrar sitt ny klippta hår och sina nya fina kläder och låtsas att ansiktet också är nytt...med mirakelkrämen från Boots...protect & perfect!!!
Men lungorna då?!?

Sen när jag kom hem så kände jag behovet av en ny väska till kjolen...och jag sydde en. Alltså helt ok, inget märkvärdigt men praktiskt somrigt och idén är förstås snodd utan ånger ur bloggvärlden...:) Och när jag ändå höll på att sno idéer, varför inte ett armband också!!
Jag är så kär i Beth Quinns armbanden, som Malin säljer , så jag gjorde ett riktigt amatör försök.
Ja, ja, inget att ropa hurra för...men jag kommer att göra flera, för att det var jättekul!!!
Jag känner mig klar för lördagens kommande fest, i varje fall..:)

Sydd av gammal duk och barnlakan, prydd med en bit IKEA gardin och gamla örhängen...är man romantiker, så är man...och man tager vad man haver...*ler*
och inga fina knappar hade jag , så att jag skrev ut massa pyttesmå bilder från nätet...den i mitten har jag "snott"...från den fantastiskt kreativa tjejen Jenny...
"tack för lånet Jenny"...Ni kanske inte ser det så bra...men det gör jag..;)...och på sidorna om bilden är det små noter..
Så vill jag skicka massa varma tankar till vår dotter...som imorgon har en intervju på HDK i Göteborg..."Gangi þér vel á morgun ástin mín!!!"
Denna lilla tavla är ett av hennes alster...jag gillar den sååå mycket!...jag döpte den till älvdansen....
Och till sist...en bamsebukett syrener ...till er alla...
Hoppas ni gillar dem, jag älskar dem!!!
Och så veckans största kram..ännu en gång!
Fast nu är den ännu större än den andra stora!!...tack så mycket, för alla era hälsningar!...Jag lever på dem..!!
och så ses vi snart igen....
Kraaaaaaaaam...

23 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

Tycker verkligen att du ska sluta röka och slippa lägga en massa pengar på de, stå på dig jag tror att du fixar det.. Lycka till!

Vilken tur att han sa att du skulle handla men det måste ha varit världsrekord på den shoppingen.. Vilken underbar väska och vilket armband du har gjort alldeles själv, tänk att man kan göra så mycket av så lite.. ha de gott Kramar karro

Jenny Oak Fae sa...

Underbara, kreativa människa !!!

: )

ÄLSKAR både väskan & armbandet, kul att du gillade bilden jag fixade på polyvore.com , känns hedrande! Måste nog försöka på mig nåt liknande både vad gäller väskan & armbandet, verkligen vackert..!

Många kramar från Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

Glömde ju...klart du ska sluta röka!!!!!!!!!

MiaMaria sa...

Hejsan!

Men så pysslig du är och så vackert.
Och till dina nya kläder blir det toppen...då kan du gå och glänsa.

Det där med att röka, jag säger inget så har jag inget sagt, ingen idé att tala om för dig vad du ska göra rätt som det är så dyker det upp av sig själv och du lyckas.
Själv så är jag rökfri...

Men det skulle vara toppen med en bra kräm...för nog syns det att man blir äldre. Och tur är väl det.

H nu det så gott min Goa!

MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Den där no7 är hrlt fantastisk - jag har fått mycket bättre hud av den.

Nu måste du fimpa - tänk vad mycket kul du kan göra för pengarna - men det är nog inte så lätt.

Kram Maud

Lilla Blanka sa...

Min bästa Goa...du är ju helt otrolig!
Väskan och ditt armband är jättefina!!! Hur kan du? Jag och symaskinen ryker ihop nästan med en gång..ich så ger jag upp, men ibland (sällsynta tillfällen) är vi kompisar och då går allt som jag vil :)
jag tänkte också sy idag, men jag får ta det i morron, har i alla fall printat ut lite tryck som jag skall föra över på tyget.

Syréner..ja, jag älskar dem också, dina bilder är underbara!

Skrattar när jag tänker på hur du rusar in och plockar åt dig några fina fynd i klädaffären hihi..jag är också racer-shoppare..in-kolla-nähä iget här-nästa butik...den o den tar jag - också ut :)

Nattinattikram nu vill maken att jag skall stänga av datorn och sluta knappra på tangenterna hihi

Mia

lottens vita och gröna sa...

men du kära vän, blir du 40 på lördag, va då är du och jag lika gamla då, min dag är i nov...
duuu lova att återoppla krämen, har hört att den funkar ju, jösses så bra!härligt med shopping så där, jag är lika supereffektiv, mesa möjliga på kort tid, det är prestaion det, hihi! du dina sy projekt....jag svimmar, så snygg, kunde jag sy ett sånt armband skulle jag inte göra annat, det är ljuvligt, underbart och sååååååå snyggt! jag är en sån som hade träslöjd med grabbarna, kan inte det där, blir som hysterisk bara a att se eländesmaskinen...finns kanske terapi för sånt, hihi, symaskinsnojja, det är diagnosen. du underbara vän som jag är sååå glad att ha funnit, tack idag för de goa orden goa..oh värmer så det spritter och känslan att vara flygredo infann sig ...ha underbara drömmar! P&K lotten

inga Heiddal sa...

Halloj!!!
Hvílíka síðan þarna hjá Malin... ógó flott. Langar líka í svona armband:)
Viltu gjöra svo vel að taka mynd af öllu sem þú keyptir þér og setja það inn hjá þér eða enda mér spes póst með þessu öllu í mynd!!!!!Hvaða krem er þetta?? Eittvað unrakrem ?? Þá vantar mig það líka... Kram på dig lilla gumman INGA:=)

Inspiration i vitt sa...

Hej:du verkar ha en gullig man som föreslog mors dag presenten det vore bra om fler män tog efter det haha.Men vilka söta sommaratteraljer du sytt det ser proffsigt ut skulle oxå vilja äga sådana ljuva.
Det är alltid så intressant att titta till dina inlägg längtar alltid till nya.Kram på dig /ingelaB

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!

ja så härlig din dag verkar..tänk vad mycket trevliga kläder du hann få med dig på kort tid..låter jätte vackert..

Men du så duktig du är armbandet är kanonfint..och väskan med...du kan absolut konkurrera med Beth...

ha det så gott vännen..
kram anna

Lina sa...

Jag beställde ett armband av Malin förra veckan, kan inte sy.. och kunde inte hålla mig ifrån det!! sen satte ajg mamma till att sy en väska och jag får den på söndag! Längtar!! Ha en riktigt skön torsdag!

Färjtorp sa...

Hm ja det är nog tufft med den där rökningen... tycker att du borde försöka sluta... när jag jobbade på sjukhuset fick man se sååå mycket elände som den där rökningen ställt till med...

Men va fint du har gjort, du är då så pysslig du!!

Ha en riktigt fin varm dag
Kram Johanna

Maria sa...

Underbar blogg, först gången för mig här, men inte sista!!!

Torunn sa...

Hei!
Hvilken fantastisk herlig blogg du har! Glad jeg ble tipset om den og tok turen inn for å se :-)
Kommer helt sikkert tilbake :-)

Ha en fin dag!

Bente sa...

Hei Goa:)

sukk...så supersøt og fin veske..og armband..Du er så flink!!!

Har lagt ut anbefaling til alle om siden din,ja,den er rett og slett MAGISK:)Håper det er greit:)

Ha en skjønn dag:)
Stor klem fra Bente:)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Aaah så fint du har gjort! Armbandet blev ju precis som de vi såg hos Malin... Du är jätteduktig! Och en fin väska har du gjort också.
Du kommer att bli som en dröm i sommar... Med nya kläder, vacker hy och vackra accessoarer...maken får hålla hårt i dig!
kram
marie

Sofie sa...

Vilket underbart hem du har!!!! läste din förra blogg lite då och då och nu hittade jag dig igen! Va roligt! ha det bra kram

Änglahem sa...

Asch!!!...attans också....är rökning farligt?!! Nähä Goa vad ska vi göra åt eländet.....rynkiga och fula vill vi ju inte bli....vad är det för mirakel kräm du köpt?*hrmmm*

Det var ett klädrace det du!! Inte illa....fint låter det som med!

Väskan och armbandet blev ju jätte,jättebra!!! Beth Quinn släng dig i väggen*fniss* här kommer Goa!!

Ha en underbar helg med Mors Dag och fest....!

Kramar i långa banor, Ulrika

sabina sa...

Vad härligt med lite nytt, som mannen dessutom betalat!! En vit kjol finns på min önskelista över nya sommarkläder, men än har jag inte hittat den som jag vill ha.

Väskan och armbandet är verkligen romantiska! Du blir jättefin med dom på!

Berglind sa...

vonandi gengur hlífinni minni vel í viðtalinu sem ég efast ekkert um,en nú er sumarið að koma spáð 23 stiga hita um helgina.elskaþig

Bente sa...

Uff da,stakkers deg.
Har hatt det selv for noen år siden.....
Men da er det veldig bra gjordt at du kan være så positiv....men det er absolutt noe spesielt ved deg,du skriver så fint,viser så fine bilder,og er så åpen,på en sånn fin måte:)

Ønsker deg en fin dag:)

Stor klem fra meg:)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men hallåååå....jag är stum som vanligt...du är bättre än orginalet...hihihi...underbar väska, smycke!!

Klart du ska ha nya kläder !!
Fast du syndar...hihi...slutade med rökandet när jag träffade min käre make....feströkte "bara"
å lite då å då...han tog ciggen från mig å sa att du ska inte röka...så det har jag inte gjort på snart 7 år...

Kram på dig!
Nilla

Krusidull sa...

Så fin väskan blev, men kan man inte få se dina mors dags presenter??
Kram
Krusidull