Just do it!

Just do it!

tisdag 27 maj 2008

Bara en tisdag...

Hej mina raringar..:)

Här är allting lugnt och jag njuter av solen som igår, höll sig bakom regnet .
Massa idéer ploppar upp och många saker att njuta av just nu..:)
Och en bloggtorka har inträtt...förmodligen en tillfällig sådan
...vi får se!

Igår kväll eldade vi...så rått och ruggigt var det...
men det var så mysigt, faktiskt...och idag känns det märkligt!
Jag önskar er den bästa veckan...Må väl och ta hand om varann!
Och tänk på att:
Dagen som levs väl gör varje gårdag till en dröm om
lycka och varje morgondag til en vision av hopp...

Kraaaaam....

28 kommentarer:

Berglind sa...

SVART hjá guðmundu!!!! er ekki allt í lagi? nei nei bara grín flott. elskaþig.

inga Heiddal sa...

Sæl elskan... Var að pæla í þessari búð með armböndin hjá Malin.. þaðe r allt að verða vitlaust hér út af þeim og búið að hringja í mig og gá hvort við getum farið þangað og ég þarf að kaupa fyrir 2-3 konur í Hveragerði er það í boði??? Svo langar mig sjálfri í líka bæði dökkt og ljóst .. Kv INGA
ps. Gætir þú meilað mér á emailinn minn fljótlega um þetta???

Mina´s This´n´That sa...

ooohhh, just a D R E A M ... !!!!!
i loove the black and white colous and all the accesoirs !!!
hugs mina

Dubbelörn sa...

Bloggen får bara sporadisk tillsyn under denna årstid. Det är alldeles för ljuvligt ute!

Som vanligt fastnar jag i dina texter o bilder. Läste om paret nedan o det är verkligen något enastående.

Man måste förvalta det man får o inte ta något förgivet. Gräset är aldrig grönare på andra sidan ;).

Vi har varit tillsammans i snart 20 år det har nog aldrig varit bättre än nu *ler*.

Kramar

Ann-Catrin sa...

Hej raring!

som vanligt förstoras det upp bilder och njuts i stora drag.. kan inte få nog av ditt sanslöst vackra hem och ljuvliga texter..

alltid med de alldeles perfekta måtten..allvar, humor, kärlek och eftertänksamhet..

Sätt dig ner i all din ljuvlighet och dröm..njut.. bloggtorka är någor som infaller VARJE ÅR just nu... tro mig... tror det är något smittsamt med!!

känner nämligen en liten liten uns av det jag med...

kram till dig du fina!

Ann-Catrin

Jenny Oak Fae sa...

Hej raring : )

Ytterligare ett underbart inlägg på din blogg. som jag bara njuter av!!!

Många kramar från Jenny

<3

Pikiteniang Swefil sa...

Vilken söt ugn! Perfek kontrast! Black & white.

Ha en skön kväll,
//chie

Gärna gå till min svenskblogg stället:
http://richiesliv.blogg.se

MiaMaria sa...

Kikar in för att säga hej!

Bloggtorka är lätt att få i denna värme...men gud så skönt det är att solen kommit.
Och förhoppningsvis för att stanna.

Här grejas det i mina rabatter, rensar ogräs.......ska bege mig in i duschen ser inte klok ut med all smuts......


Ha´nu det så gott och må så himla bra!
MiaMaria

Hannis sa...

Men det gör ju som tur är inget att man drabbas av bloggtorka.
Är skönt att bara njuta också och låta alla ideér och skapandet vila en stund.

Blir alltid så imponerad av ditt sätt att skriva.
Så mjukt och målande på nåt vis..

Var rädd om dig//Kram Hannis

lottens vita och gröna sa...

oh vet du goa, bloggtorkan i mitt huvve förvinner när jag kommer in till dig ju...älskar dina ljuvliga bilder och kloka ord, vår morgondag känns hoppfull, känner det! ha det såååååååååå gott vännen!pst i morrn ska jag hämta mitt stooooooora fönster... varmastekramen lotten

My Lovely Things sa...

hej vännen!!

underbara bilder!!
här har det inte kommit nått regn ännu..börjar torka på gräsmattorna..men det är så härligt med sol...Får vattna med vattenspridaren..
ha det så gott..
kram anna

Inspiration i vitt sa...

Ville bara säga hej en stund.Jag kan förstå att man kan få bloggtorka efter ett tag,det måste väl vara ett naturligt tillstånd!Själv är jag ju bara i början av mitt bloggande.
Ibland undrar jag om kriativiteten och bilderna kanske tar slut så att man inte har något mer att visa vad vet jag?
Du visar så fina foton från ditt hem så att man nästan tappar andan tröttnar aldrig på ditt hem.

Kram på dig/IngelaB.

Lilla Blanka sa...

Hej du rara!

Detta inlägg präglas av lite mer lugn, nästan lite melankolisk stämning. Man känner av sinnesstämningarna (eller jag gör i alla fall det, mellan raderna)
Men som alltid är bilderna underbara och jättevackra..!

Bloggtorka ja..ibland är det helt tomt i skallen och man har inte en aning om vad man skall visa eller skriva. Då tycker jag att man inte behöver skriva så mycket, det jämnar ut sig på nåt sätt :)

En stoooor bamsekram till dig min vän! Hoppas vi ses snart..

Mia

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med dig?!
Jag har tok mycket att göra så min bloggtid har krymt avsevärt den sista tiden.. Men jag gör ett tappert försök och kika in emellanåt i alla fall, och se vad du har för något roligt för dig! :)
Kram kalas ♥

vosgesparis sa...

I like the big amount of Black in your pictures ;))

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan hej!

Ja du..inte har man särskilt lust med att blogg.skriver den mest för mig själv nu.Är jättedålig på att kommentera just nu...så mycke annat som man vill göra...*LER*

underbara bilder som vanligt!

Puss & kram

Nilla

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

åh vilken underbar kaimin ni har!
ja nu är vädret verkligen så skönt!

Din blogg är helt underbar!

Kramar Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken ljuvlig blogg du har! Åh så mycket vackert!
Ha det underbart!
kram
nina

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mycket läckra stilleben i svart och fin ugn! Och vad du fixat vackert på uteplatserna, du har sagolikt vackert! Du med! ; ) Ha, ha, va kul du är det är inte så sagolikt hos mej men tack för din rara och snälla kommentar! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är det underbar tid just nu, att sitta inne vid datorn tar emot även om bloggandet är kul! Ni finns i tanken ändå, även om jag besöker er lite mer sporadiskt än annars....någon sa att de riktiga bloggvännerna finns kvar oavsett hur lång tid det tar emellan besöken och det tror jag stämmer!
Idag har vi njutit ute hela dagen, bara haft det skönt utan några måsten! Så ikväll gjorde jag nya inlägg på båda sidorna, det blir inte så ofta just nu....
Dina bilde rär så vackra och i dina texter hittar man alltid något som väcker ens tankar!

Stor kram till dig!

Unknown sa...

Gua,

Tack för fina bilder och texter med budskap och tanke.

Njut och ha det gott!
Kramisar Jeanette

Mjuka sa...

vackert goa med det svarta
kramar malin

Bente sa...

Heisan:)

Så lurt å henge en speil på en kroneknagg,er det sånn du har gjordt?

Ser så lyst og luftig ut hos deg:)
Håper det er fint med deg:)

stor klem:)

inga Heiddal sa...

AF HVERJU HEF ÉG SVONA Á TILFINNINGUNNI AÐ ÞÚ SÉRT FARIN TIL ÍSLANDS!!!!!!! MEIRI TÆFAN...

Lilla Blanka sa...

Min goa Goa!

Vad roligt att Lantliv nappade på tjejernas repotage! Men när kommer det in, till hösten? Vet du?
Hihi jag sa ju att inredningstidningarna skulle komma och be om repotage hos dig..de får ta kölapp *hihi*

Åh det skall bli så kul att se bilderna sen i tidningen!

Jag kan tänka mig att man för runt och städar och flyttar och piffar som en dåre inför en fotografering :)

Japp Halmstad, tältning i helgen..men vi fuskar lite..har stora sköna uppblåsbara sängar och våra vanliga täckern och kuddar och tältet..ja det är 24 kvm stort och drygt 2 m högt haha så det känns som man ställer upp ett cirkustält ungefär :)

Jag har tittat på Jennys ljuvliga bilder och bestämt att vi måste åka ner till Österlen i sommar..och min moster som vi brukar besöka bor 5 min från Jennys! :)

Kraaaaam
Mia

Sjöboden sa...

Hej!

Skulle bara tacka för ditt utförliga inlägg om hur du målade din spegelmöbel. Fick mig att våga göra samma sak med min apotekebänk!
(Har lagt ut resultatet idag ;o)

Massor av kramar/ C

Sigga sa...

hellööö....

kram Sigga

Skogsdoft & havsbris sa...

Det är bloggtorka här också... Det verkar vara många som har annat än bloggande på agendan just nu!
Här har det inte regnat, skulle faktiskt behövas en skvätt! Men inte klagar jag nu när vädret är fint och det äntligen börjar bli varmare igen! :)