Just do it!

Just do it!

tisdag 13 maj 2008

fönsterlycka...

Hallo alla mina glada..:)
Hur ska jag kunna förmedla dagens lycka!!!...jag har hittat fyra gamla spröjsade fönster på Blocket...äntligen!!
I love Blocket!!!
Som jag har väntat på detta ögonblick!
Det känns nästan som att få barn...*thi,hi*
Ni vet man är alldeles i sin egen lilla bubbla och den första tiden går åt att lära känna detta lilla liv.
Så är det för mig just nu...jag menar, har ju, gått minst fem månader över tiden!...vilket märks av min extas..:)
Nu ska vi (läs mannen) bygga lite vägg här och en vägg där... och så har vi fått en liten gästvrå...Lovely!
Hoppas du kommer och hälsar på då!!!

Annars så känner jag mig en aning krasslig, magen krånglar och jag misstänker vårstress...Inte bra!!
Så nu ska jag softa och ta det lilla lugna före allting annat!

Och dagens vandring fortsätter ute...eftersom det är där jag bor numera..:)


äppelblom...mmmm!...jag hann precis innan det var slut...
mot mitt älskade hus...kvällsmys...

finns inte bättre balsam för min själ...
kryddor mot ett fönster...lyktor i vårt gamla päronträd i skymningen...
alldeles snart mörkt...och fortfarande 20 grader...mina favostolar som min man snickrat efter en bild...nu ska han dessutom göra fotpallar till...gissa var jag kommer att spandera mina lata dagar...mörkret infann sig till slut...men inte i min värld...:)

Önskar er alla...en magisk morgondag, samtidigt som jag ännu en gång tackar för alla varma hälsningar! Ni är underbara!!!!

Största kramen min är din!

Kraaaaaaaaam....

21 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Å så underbara bilder!! Gillar stolarna som din man snickrat! De kan nog komma till användning... Hihi...
Å gamla fönster, vilken lycka! Skulle kunna ha hur många som helst! De är ju så vackra!!

Ha det gott! Kram Sofi

Sjöboden sa...

Vilket trädgårdsmys!!! Det bästa med Sverige är helt klart de ljumma försommarkvällarna....
kram Caroline

Efwa sa...

Vilka superfina stolar din man snickrat. Jag hittade nyligen ritning på på nätet på liknande men om det blir något snickrat är en annan sak.
Gillar mysljusen i trädgården. Såå fint du har det! =)

Kamomilla sa...

Härligt att fynda!!
Vad grönt det är hos er... och så mysigt!!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att du hittat fönster, jag förstår känslan precis! hi hi....
Ska bli kul att se vad det blir av dem sen!

Underbara bilder från din trädgård, i den skulle man gärna strosa runt för en pratsund tillsammans med dig!

Var nu rädd om dig och ta det lugnt, låt alla måsten stå tillbaka!

Största kramen!

Jenny Oak Fae sa...

UNDERBARA bilder... Stolarna är "sjukt" snygga !!!

: )

Kram, Jenny

<3

My Lovely Things sa...

åh underbara Goa!!!

så vackra bilder..riktigt magiska!!!

så fint du har det..alltså alla bilder du visar är bara så fina..du har ett så vackert hem..jag är helt överväldigad!!

så roligt att du har fått tag på gamla fönster!!ska bli roligt att få se vad du har hittat på med dem!!
kika in till mig i morgon bitti!! så får du se vad jag har hittat på med mina fönsterbågar!!
Tänk vilken händig man du har..stolarna är kanon fina..
kram anna

Änglahem sa...

Hihi...fem månader över tiden!! du är härlig du Goa!! Ska bli spännande att få se vad det blir av det hela....vackert så det förslår kan jag tro....precis som allt du vidrör!!

Vackra bilder....så härligt vi haft det här nu med sommarvärme....bara det kommer en riktig sommar sen....när den ska vara här.

Min mesta tid tillbringas just nu också i trädgården...vilket märks på både min blogg och kommentarer från mig...vill ju bara vara ute och njuta!!

Var nu rädd om dig vännen! Ta det lugnt och koppla av i ditt vackra hem och trädgård....njut och ha det gott!!

Kramaaaaar, Ulrika

lottens vita och gröna sa...

hallå nu kommer du att få dras med mig som kommer alltid sucka hänfört över dina inlägg, hihi! åhhh grattis till fönsterförlossningen, kul att se! är med på fönsterjakt, har du kollat in www.byggigen.se vill ha sååå mkt där! varmkram min nyfunnebloggvän från lotten

Sigga sa...

Ó hversu ljúft væri að sitja hjá þér þarna í rökkrinu með suðusúkkulaði og rauðvínstár.

knús

Inspiration i vitt sa...

Hej:Vad fint allt är som du visar och vilken duktig snickarman du har.Jag grejar också mest ute hela tiden tycker det är så mysigt att göra fint ute.Låt inte stressen komma och ta dig glöm inte bort att det är du som bestämmer.Kram på dig /ingela.

inga Heiddal sa...

Jááá he he Sigga mín þér verður nú ekki kápan úr því klæðinu. ég sé að það er búið að gera stólana klára fyrir mig og Gúu .... :D Tjingeling INGA

Gårdsromantik sa...

Du har så fantastiskt vackert hemma hos dig - har ingen tidning frågat om reportage ännu?

Visst har du varit och hämta fönstrena - min kamin steg ju i pris när det blev fler intressenter.

Kram Maud

Lila sa...

Oh, lyllo..förstår din glädje!!!
Jädrans vad harmoniskt ni har det utomhus. Tänk om jag skulle gnida händerna och hitta lite oaser i vår nya trädgård...för nog bli lite senare för just nu måste flyttstädningen priorieteras och sedan måste vi nog ta tag i alla dessa 100 flyttkartonger som står i hela nya huset:)

Men just nu tar jag 1 tim i taget...så det ska nog lösa sig då dygnet har 24 tim per dag:)

Kramis Lila

Anonym sa...

Vilken mysig plats och vad fint det var med trädet så nära husväggen

Prata vackert med magen och koppla av, lyssna på skön musik och ät lite lakrits så mår du nog snart om en prinsessa, en Islandsprinsessa (hihi)

Kram på dig
Lena (fd Basketdrottning)

♥ Franska Liljan ♥ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej
vilken härlig blogg du har!

Vacker fasad med vackert träd, så mysigt med ljuslyktor och din myshörna ser härlig ut!

Island är underbart! Jag har varit där några gånger, och rest runt. Tänker resa dit igen!

Helena /Franska Liljan

hemtrevnad marie sa...

Tänk så roligt med gamla fönster!!!
Stolarna din man gjort är underbara ...och blir ju ändå bättre med fotpallar!!!
Förstår om du är ute mycket, såå vackert!
Men du har ju förstås lika vackert inne!!
Kram på dig!!

Susanne sa...

Åh! Får jag komma och fika hos Dig och sitta i de där fina stolarna som Din man har gjort?

:-)

http://www.undersolen.se/

Dubbelörn sa...

Har försökt lägga fram en beskrivning på dessa stolar till min kära, men inget har hänt *skrattar*. Tror nog jag för köpa dem själv om jag ska ha dem ;).

Kram

Tidsmästarinnan sa...

grattis till de nya bäbisarna! :-)
jag älskar också Blocket...

Å vilka bilder du bjuder på. Underbart.

Största kramen tillbaka!

S