Just do it!

Just do it!

fredag 9 maj 2008

Finns det något bättre...

än dessa solens dagar?!?
Inte vad jag kan komma på i varje fall!
Jag bara njuter och frodas och låtsas att livet är en lek.
Vilket kanske vore klokt att göra lite oftare...eftersom livet egentligen är en lek!

Det är bara jag som glömmer bort det..!!

En "rostig" helghälsning till er alla..från mig..;)


Önskar er alla den bästa helgen!
Tack ännu en gång för alla varma kommentarer...de värmer mer än jag kan förklara.

Kraaaaaaaaaam...

23 kommentarer:

Änglahem sa...

Lilla goa underbara Goa....tack för att du tänkte på mig....det där med att livet är en lek....glöms ju bort här med lite fööör ofta. Fast just nu måste jag säga att det känns toppen....soliga härliga varma dagar....lulla runt lite för mig själv....till helgen med man och barn. Pingst?! Kan du fatta att det redan är pingst...lite för tidigt allting i år....men vilket ljuvligt väder för alla brudpar....och för oss som redan stått brud*tihi* vi kan ju verkligen njuta av sommarvärmen.

Vackra bilder du bjuder på idag, helt underbara!!

Ha en toppenskön helg vännen!! Tänker på dig ska du veta!

Kraaaamaar
Ulrika

inga Heiddal sa...

Hej lilla goa Gúa!!
Vilka Härliga bilder du visar i dag, den soliga dag..här er de inte så bra... a23m...dåligt:( Men jag skal i allafall ha en skön helg som du. Ha de så bra käre vännen.KKRRAAMM... INGA

"M" sa...

Ville bara förmedla en stooor kraaam till dej...ha en underbar helg i solens strålar....kram

My Lovely Things sa...

Åh min vänn..så vackra bilder du visar...
kram och ha det gott

Fredrika sa...

Hej, vilken fin blogg och fint inlägg. Superbra inspiration för just mig. För jag har en kolbytta (tror jag det är) som på översta bilden och har inte vetat vad jag ska göra med den! Tänkte sälja den, men nu ska jag sätta blommor i den istället!'/Fredrika

Randi sa...

Störtsköna bilder!!!
Varför gillar man det rostiga?!?
De har en härlig patina och passar så bra in i trädgårdens grönska. Och du har så vackra "pynt-rostisar".

Önskar dig också en skön och varm helg med mycket "lek" =)
Stor kram Randi

Sigga sa...

Oooooh flott flott veður.
Það var 20 stiga hiti hjá okkur á síðasta þriðjudag en í dag snjóar :)

Kveðja frá Ís-landi

knús

Karin i Villa Grå sa...

Men åååååh - utomhus har du lika många underbara detaljer som inomhus! Du har en sådan där oemotståndlig krona dessutom..! Gissa om jag har trånat efter dem, men sedan har jag kollat prislappen och blivit snål...

Det är så mycket lättare att vara här och nu, att leka, när vädret är vackert och man kan lägga sig raklång och blicka upp mot en klarblå himmel. Visst är det så? Det hjälper ju inte att hela tiden gå med oro i kroppen och sinnet. Så svårt bara att förstå det.

Jag önskar dig en lugn och härlig helg med de dina. Ta hand om dig!

Kram!

My Lovely Things sa...

Åh Goa!!!

så glad och berörd hjag blev av dina ord!!!

Du vet vad vi går igenom-skönt..

Det är verkligen något speciellt med dessa barn..de har en underbar gåva..min son är så kärlsksfull.omtänksam..och otroligt roligt och fyndig..väldigt kreativ...det är de starka sidorna som vi fokuserar på...då orkar man all frustrationen med..

krama din son från mig..
Jag har en bror på 22 år som fick diagnosen adhd med aspergerdarag som 9 åring..Han är helt fantastisk..en sån go och underbar människa...Nu som vuxen har han gjort om utredningen..det visade bara stresskänslighet..Åh så gott fört honom..han har haft en tuff resa ...men är nu så trygg och vet hur han fungerar och hur han ska tackla livet..han jobbar som data lärare på ett gymnasium..nu till hösten ska han flytta hemifrån och studera i Helsingborg...Då när jag ska hälsa på honom vill jag gärna hälsa på dig med..

Kram min underbar medsyster..

kram anna

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej!
Vilken finfin blogg du har! Det är första gången jag är här men jag kommer gärna tillbaka. Visst är det lättare att leka sig genom livet när det är så här underbart vär-väder....Hälsningar Helena

LOPPISLIV sa...

Hej Goa! Ja visst är det ljuvligt när solen hälsar på och piggar upp våra sinnen...och livet leker...för visst är det så...vi glömmer bara bort det oftast...gör det allvarligare och svårare än det behöver vara...särskilt under vinterns mörka tid då man grunnar på allt.....men nu mår själen bra av ljus...då blir tankarna också ljusa....visst är det märkligt? Härliga bilder som alltid här inne...ditt sovrumsgolv blev underbart vitt.....jag har satt små plättar nu i min lilla skål från Moheda loppis...den som du la tillbaka som jag sedan köpte :-) Ha en underbar helg och passa på och njuuut ( det tänker jag göra :-) Kraaaaaam Paula

Anonym sa...

Jisses amalia vad fint du har det ute i din rostiga trädgård! :)
Tror bestämt jag måate dra till loppisen i Ronneby imorgon!! :)
Livet har inte varit någon lek på ett tag, dags att göra något åt det minsann! :)
Stor helg kram till dig, med eller utan rost! :)

MiaMaria sa...

Hej min vän!
Vill önska dig en varm helg!!!!

Kramar// MiaMaria

Anonym sa...

Vilka himla fina arrangemang du har gjort! Fick en strålande idé om plantering av taklökar av dig :D

Solsjö - Under en vind sa...

Hej min vän!!! Hoppas att du har sköna soliga dagar hos dig! Här är det såå ljuvligt! Idag har tiden ägnats åt att vara på en plantskola för inköp av växter tillsammans med två goa vänner. Därefter hem för att plantera kaprifol, rosor, smultron, löjtnanshjärta och annat smått i krukor....gräset har klippts och i solen har det njutits!
Nu väntar maten på grillen, snart är det klart, men jag hann slinka inom en kortis.....

Vilka fina bilder från din trädgård, du har sååå mycket mys där! gillar ju ditt uterum du vet....*blink, blink*....

Har dessutom kikat igenom en massa av dina inlägg....missar ju en del då man inte är inne så ofta.....Vad kul att läsa din utmaning och att sen få se vad det blir av din fotografering! Kul!

Önskar dig en riktigt fortsatt mysig pingst! Stor kram!

Anonym sa...

Tänk att rostigt kan vara så vackert!! Dina bilder är underbara!
kram/ruffa

Frida sa...

Vilka vackra rostiga saker du visar!
Kram Frida

me and alice sa...

Hej Goa!
Jisses vad mycket fint du visar. Vilken härlig trädgård du har! Har också köpt liknande jalusier som du har. Nu fick jag inspiration i massor...
Ha en go helg!
kram Susanne

Gårdsromantik sa...

Rost hör verkligen till mina favoriter!
I träfgården är det så vackert mot grönskan!

Kram Maud

Sallys hus sa...

Hallå tjejen!

Du riktigt spottar ur dig inlägg!!!
Jag hinner inte meeed!
Ler när jag läser din intervju med dig själv....fniss....
Du är allt bra go du!!

himmel kvinna vad du gör det svårt....!
Svårt att välja....nu kan jag ju inte bestämma mig för vilket badkar som ser bäst ut!!!
Helt klart är i alla fall att ett sånt badkar vill jag me ha....med ett sånt nät över...ååååå vill ha nuuuu!

Lilla tunnan i fönstret är också så söt så söt med skorna på och vilka fina små presenter du fått!

Må så gott min vän och ha en underbar söndag!
Själv ska jag ge mig ut i ogrässnåret igen.....suck...det tar aldrig slut!
Kram i stora lass Katarina

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Jättevackert inlägg..och visst skall livet vara en lek, det förstår man ju när man ser lyckliga barn njuta av livet. De kan, sedan glömmer man med åldern..tyvärr.
Nu njuter jag med, allt känns så lätt när det är sånt här väder..ljuvligt..vackert och avkopplande..
Dina bilder är som en sommardröm..underbara!
Ha en jättefin dag, nu skall vi fira lillabror som fyller år idag.
Kraaaam
Mia

Karin i Villa Grå sa...

Håll för öronen, jag måste skrika!

JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!

Jag är så GLAD att jag och alla andra kommer att få se ditt hem i just DEN tidningen, det är ju helt UNDERBART!!

Nu kan du ta händerna från öronen, jag har skrikit klart *ler* Nu flinar jag bara så där lyckligt fånigt, ha ha!

Ta hand om dig!

Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Lisas torp sa...

Hej!

Nu har jag bara suttit och njutit!
Vilken underbart vacker och inspirerande blog du har! Hit kommer jag gärna tillbaks!

Lisa