Just do it!

Just do it!

söndag 25 maj 2008

Söndagsfundering...

Hej mina vänner!
Hoppas ni alla har en solig mors dag!

Igår var vi på en mycket speciell och varm fest, som började i vår bys lilla kyrka...ett par vi känner förnyade sina löften, efter fyrtioårs äktenskap.
Alltså fyrtio år...det är länge!
Och det som är så roligt att jag trodde att de skojade, när de berättade det först, eftersom de är totalt ålderslösa och jag trodde bestämt att de var så mycket yngre!
Och vet ni, dessa två människor har tillägnat sitt liv, utsatta barn.
De adopterade sitt första barn, mycket unga och innan deras egna blev till... fantastiskt tycker jag!!
De har fyra biologiska barn och igår kom det fram, att under årens lopp, har sextifem fosterbarn, passerat deras hem!
Många bara tillfälligt, men andra länge...och fortfarande är där små barn som har haft turen att få bli en del i deras kärleksoas. För det är det verkligen....och jag beundrar det hela.
Tänk så många tårar de har torkat!
Jag är så glad att jag har lärt känna dem och att få ta del av, den glädje och det oändliga engagemang de bär på...varje dag.

Och bara det att vi under festens gång, fick möjligheten att köpa plädar för att rädda mammorna...en del i Röda korsets hjälparbete, förklarar ännu en gång deras sätt att se på livet.
Hela denna familj är bevis på hur gränslös kärleken kan vara...



Ha en fortsatt bra dag och en varm ny vecka!

Största kramen på er alla mina godingar..;)
Kraaaaaaaaaaam...

25 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilka otroliga människor! Vilken fest att vara på. Härligt.

inga Heiddal sa...

ég ætla að vona að veislan verði enn stærri þegar ég kem!!!!!! Og maður myndi nú ætla það og ekki er ég nú ættleidd...huh.. :)

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt att förnya löftena! männsikor som de borde det finnas många mer av!


Ljuvliga bilder från dig! Hoppas att du haft en solig helg, både "inne" och ute!! Stor kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Goa!

Åh vilket fantastiskt par..jag blir alldeles rörd av att höra om sådnana människor!

Och dina bilder..ja de är sååå härliga, som alltid, jag njuter och tycker så mycket om den stämning du trollar fram..underbart!

Kram min goa vän, hoppas att du haft en underbar helg!

Mia

Nina sa...

psst. har varit här ....

Gårdsromantik sa...

Vilka fantastiska människor!

29 år har vi kamperat ihop - vore så romantiskt att förnya löften.

Kram Maud

an angel at my table sa...

Hej Goa,

Ryser när jag läser ditt inlägg! Att det finns sådana härliga människor!
Hoppas allt är väl med dig och att vi kommer träffas att träffas någon gång igen!

Kram

Mari

lottens vita och gröna sa...

hallå min absoluta going! sånt här värmer att höra om så stora människor ånt skulle spridas och världsfred uppstå, sann villkorslös kärlek!
oh nu hr jag lickat upp och njutit av dina bilder i stooooooorformat, älskar alla! ha det gott vitalakrisvännen! varmkramlotten

Albertines verden sa...

Hei. I dag har jeg ramlet inn på din blogg ved en tilfeldighet. Og det ble kjærlighet ved første blikk. Så vakker blogg du har, vidundelige bilder fra ditt hjem og hjertevarm tekst. Jeg kommer på besøk igjen en annen gang. "Ha en trevlig vecka"!

LOPPISLIV sa...

Godkväll Goa! Vilka underbara människor...jag känner ett liknande par...man häpnar över all den kärlek och engagemang de orkar ge...så himla inspirerande det är...världen skulle behöva fler likasinnade....

Ljuvliga bilder som alltid här på din blogg...har blivit smått beroende av den...måste kolla varje dag om du lagt in något nytt vackert...hihi...har varit lite lat att kommentera sista veckan...solen skiner ute och då får datorn vänta...så är det ibland...

Ditt skåp av gamla fönster är såå fin...ser att du också har vin silverbägare..jag har nästan likadana också :-) Måste bara nämna din gröna soffgrupp också som du tillslut blev vän med....den är helt bedårande....som en härlig grön blomma där mitt i allt ditt vita....Ha det gott vännen...Kram Paula

Kerstin sa...

Fantastiske mennesker. Det er så godt å høre at slike finnes.

Vakre bilder også.

Kerstin

Sofia på Me and my home sa...

Jag fastnar länge framför dina bilder! Så vitt och så vilsamt!
Ha en fin vecka!!

Vitt Hemma sa...

Vilka otroliga människor! Fick rysningar när jag läste.. Å 40 år tillsammans, helt fantastiskt!
Så underbara!

Lina sa...

Jag gillar din blogg!
/Päivi

Jenny Oak Fae sa...

Underbara bilder..!

Tack för dina värmande ord till mig!

Många kramar från Jenny

<3

Randi sa...

Vilka underbara människor du har i din närhet. Kan förstå att festen också blev speciell.
Dina bilder är så otroligt mysiga - du har en sällsam förmåga att få till det jämt!!!
Stor kram Randi

MiaMaria sa...

Hej!

Underbara människor du har omkring dig.....borde finnas mera av den härlga "sorten"......

Hoppas att helgen varit toppen och att veckan blir likaså.

MiaMaria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilken romantisk och samtidigt hjältemodig berättelse av paret. Ja tänk så mycket kärlek de måste bära på...

Så ljuvliga bilder du visar!

Kramisar Anita

Marie sa...

Tänk att det finns sådana fantastiska människor, beundransvärt! Jag blir alldeles rörd. Måste ha varit roligt att få vara med när de förnyade sina löften, tänk 40 år som gifta, det är en lång tid!
Ljuvliga bilder, måste vara en dröm att få bo i allt ditt vackra!

Ha det allra bäst!
Kramar Marie

hemtrevnad marie sa...

Vilka fantastiska människor!!
Så mycket godhet och kärlek!!
Fina bilder visar du som alltid!
Gillade det du sytt i ett inlägg jag missat...jättefint!
Många många kramar!!!

Torunn sa...

For en glad historie!

Godt at det finnes slike gode, vakre mennesker også. Vi hører så altfor sjelden om de.

:-)

spetsar och änglar sa...

Vilka härliga människor och 40år som gifta det är inte illa.Hoppas att dom får många fler år tilsammans.
Så härligt stämmningsfulla bilder du bjuder på.Måste titta en liten stund till;)

Ha det gott
Kram Helène

Elzie sa...

Jag är så avundsjuk på människor som "orkar" var sådana medmänniskor för andra. De verkar vara helt underbara dessa två. Och så många barn!!! Jag hoppas att det gått bra för dom allihop. Ett litet knyte som behöver kärlek och värme.
Sen visar du en massa underbart igen. Hakan hänger längre och längre ner och rätt vad det är börjar man drägla över allt.
Hoppas du har en skön dag.
KRam Elzie

Annika sa...

Vilken härliga människor du lärt känna, som orkat och velat dela med sig av sin kärlek till så många...
Vilka härliga och vackra bilder du visar för oss...
Kram Annika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

men vilka underbara människor det finns.mina föräldrar firar 40 årig bröllopsdag i år.....inte klokt roligt med livslång kärlek...man tror inte det är möjligt...*LER*

Min svärföräldrar har oxå haft fosterhem...ljuvliga människor!
Måste nog vara speciella människor för sånt.För jag har ju sett att det kan vara jobbigt.Med stökiga tonåringar...

Underbara bilder som vanligt.

Kramiz Nilla